Nie prościej przerzucić udane + te, na których wyszło 1 naraz?misha pisze:a gdzie to uściślone? bo jakoś nie widzę
generalnie przerzucasz 1 raz, z tricker to co udane i zostawiasz wynik, ze swojej zasady to co wypadło "1", ostateczne wyniki zostaja
to samo rozwiazanie jak przy np ASF i czarze z heaven karzącym przerzucać 1 czy 6
a jaki jest opis tych wochowych cudeniek?
Nowy WoCh
Moderator: JarekK
Re: Nowy WoCh
Release the Przemcio!
- JungleJack
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 187
- Lokalizacja: Lewa Flanka Mielec
Fajny ten book, możecie wystawić np. 2 sensownych kowboi z wsv na 3
Unit Name ## Mv WS BS St To Wo In At Ld Sv WSv Type Cost
Daemon Prince of Nurgle 1 8 9 5 6 5 4 8 5 9 3+ 5+ Mo 535.0
Mark of Nurgle; Hatred -1 to hit in CC; General
Chaos Armour; Daemonic Flight;
Charmed Shield 6+ Save. Ignore first hit on 2+ [5.0]
Dragonbane Gem Ward Save 2+ against flaming attacks. [5.0]
The Other Trickster's Shard Models in base contact with bearer (FoF) must re-roll [15.0]
successful ward saves.
Soul Feeder Roll D6 for aech Wound caused in CC. On result of 6 bearer [10.0]
regains 1 Wound.
Chaos Familiar Bearer knows 1 extra spell and adds +1 to channeling [25.0]
attempts.
Flaming Breath Strength 4 Breath Weapon, Flaming Attack. [30.0]
* Exalted Hero of Tzeentch 1 4 7 3 5/7 4 2 6 4 8 1+ 3+ MC 250.0
Great Weapon; +2S, Chaos Armour; Shield; Barding
Battle Standard
Talisman of Preservation 4+ Ward Save [45.0]
Third Eye of Tzeentch Re-roll ward save results of 1. [10.0]
Daemonic Mount 1 8/7 4 5 5 3 3 2 8 [0.0]
Fear; Daemonic Attacks
Exalted Hero of Tzeentch 1 4 7 3 5/7 4 2 6 4 8 1+ 3+ MC 237.0
Great Weapon;Barding
Armour of Destiny 5+ Save, 4+ Ward Save [50.0]
Scaled Skin Scaly Skin (5+) [20.0]
Daemonic Mount 1 8/7 4 5 5 3 3 2 8 [0.0]
Fear; Daemonic Attacks
Total Army Cost: 1022.0
Unit Name ## Mv WS BS St To Wo In At Ld Sv WSv Type Cost
Daemon Prince of Nurgle 1 8 9 5 6 5 4 8 5 9 3+ 5+ Mo 535.0
Mark of Nurgle; Hatred -1 to hit in CC; General
Chaos Armour; Daemonic Flight;
Charmed Shield 6+ Save. Ignore first hit on 2+ [5.0]
Dragonbane Gem Ward Save 2+ against flaming attacks. [5.0]
The Other Trickster's Shard Models in base contact with bearer (FoF) must re-roll [15.0]
successful ward saves.
Soul Feeder Roll D6 for aech Wound caused in CC. On result of 6 bearer [10.0]
regains 1 Wound.
Chaos Familiar Bearer knows 1 extra spell and adds +1 to channeling [25.0]
attempts.
Flaming Breath Strength 4 Breath Weapon, Flaming Attack. [30.0]
* Exalted Hero of Tzeentch 1 4 7 3 5/7 4 2 6 4 8 1+ 3+ MC 250.0
Great Weapon; +2S, Chaos Armour; Shield; Barding
Battle Standard
Talisman of Preservation 4+ Ward Save [45.0]
Third Eye of Tzeentch Re-roll ward save results of 1. [10.0]
Daemonic Mount 1 8/7 4 5 5 3 3 2 8 [0.0]
Fear; Daemonic Attacks
Exalted Hero of Tzeentch 1 4 7 3 5/7 4 2 6 4 8 1+ 3+ MC 237.0
Great Weapon;Barding
Armour of Destiny 5+ Save, 4+ Ward Save [50.0]
Scaled Skin Scaly Skin (5+) [20.0]
Daemonic Mount 1 8/7 4 5 5 3 3 2 8 [0.0]
Fear; Daemonic Attacks
Total Army Cost: 1022.0
Pozbawienie modelu za 550 pkt scaly skina to nie jest dobry pomysł... a drugi kowboj jest wystarczająco zajebisty z s7 i 1+ z rerollem i ots, bez warda.
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.
- JungleJack
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 187
- Lokalizacja: Lewa Flanka Mielec
Pozostając przy tym pomyśle wystarczy zrobić małą zamianę, i scaly skin wraca na demona. Tak czy siak koncept mi się podoba.Durin pisze:Pozbawienie modelu za 550 pkt scaly skina to nie jest dobry pomysł... a drugi kowboj jest wystarczająco zajebisty z s7 i 1+ z rerollem i ots, bez warda.
Exalted Hero of Tzeentch 1 4 7 3 5/7 4 2 6 4 8 1+ 4+ MC 207.0
Talisman of Endurance 5+ Ward Save [30.0]
Dragonhelm 6+ Armour Save. Ward Save 2+ against flaming attacks. [10.0]
Daemonic Mount 1 8/7 4 5 5 3 3 2 8 [0.0]
Widząc różnićę w 40k między poprzednim a obecnym codexem Chaso Space Marines liczyłem na coś podobnego.trikk pisze:Nie wiem, czy powerowo ten book jest mocniejszy od 7 edycyjnego, ale na 100% bardziej zróżnicowany i ciekawszy
P.S. Wiem, że kilka osób skrzywdzę tym stwierdzeniem, ale jako Nurglita-veteran pozwolę sobie na uwagę, że może być ciekawe ilu graczy nagle "od zawsze chciało grać Nurglem" i "zawsze lubili ten klimat".
Heh;p ja mam w nowej rozpie tylko crusherow bsb i fasty bez nurgla;p to zbyt oczywisty wybór;p
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.
nope.trikk pisze:Nie prościej przerzucić udane + te, na których wyszło 1 naraz?misha pisze:a gdzie to uściślone? bo jakoś nie widzę
generalnie przerzucasz 1 raz, z tricker to co udane i zostawiasz wynik, ze swojej zasady to co wypadło "1", ostateczne wyniki zostaja
to samo rozwiazanie jak przy np ASF i czarze z heaven karzącym przerzucać 1 czy 6
a jaki jest opis tych wochowych cudeniek?
nie ma tego w uscisleniach bo jest to w faq'u.
przerzuty udanych i nieudanych wardow sa analogiczne do przerzutow udanych i nieudanych hitow:
Kod: Zaznacz cały
as Hatred but the model they are attacking has a special rule,
magic item etc. that forces successful To Hit rolls to be re-rolled,
how is this dealt with? (p7)
A: They cancel each other out and no re-rolls are made for as
long as both special rules are in effect.
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
Nieprawda. Jeśli jakakolwiek zasada pozwala na reroll a druga zmusza do reroll to się znoszą. I nieważne czy to szóstki, jedynki itd.trikk pisze:To nie to samo. Tu nie masz re roll udanych/nieudanych tylko re-roll udanych i 1, więc się nie znoszą IMO
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl
ok dowiedzialem sie jak brzmi zapis gifta oraz doczytalem zapis sharda.
sa przerzuty ale nie z tego powodu co podaje trikk, tylko dlatego, ze model nie jest w btb z samym soba.
gift daje przerzuty wlascicielowi, shard nakazuje przerzucac udane wardy modelom w btb.
sa przerzuty ale nie z tego powodu co podaje trikk, tylko dlatego, ze model nie jest w btb z samym soba.
gift daje przerzuty wlascicielowi, shard nakazuje przerzucac udane wardy modelom w btb.
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
Co do przerzutów - jakieś bzdury gadacie...
Jest gość z wardem 3+ i przerzutem 1 na warda, dostawia się do niego gość który wymusza przerzut zdanych wardów.
W tym momencie, po rzuceniu załóżmy 4 wardów na 1,2,3,5, przerzuca się 1 (bo oko) i 3,5 (bo ta ręka), wynik przerzutu traktując jako ostateczny. Zaznaczmy, że dwójka nie została ruszona.
Wiadomo, jak ward będzie na 5+ z przerzutem 1, to przerzucone zostaną tylko 1 (bo oko) i 5 (bo ta ręka).
To nie jest sytuacja, gdzie coś się znosi, do tego oko musiałoby wymuszać przerzucanie wszystkich oblanych wardów (wtedy faktycznie by się to znosiło, bo pierwszy rzut niejako nie ma sensu).
Jest gość z wardem 3+ i przerzutem 1 na warda, dostawia się do niego gość który wymusza przerzut zdanych wardów.
W tym momencie, po rzuceniu załóżmy 4 wardów na 1,2,3,5, przerzuca się 1 (bo oko) i 3,5 (bo ta ręka), wynik przerzutu traktując jako ostateczny. Zaznaczmy, że dwójka nie została ruszona.
Wiadomo, jak ward będzie na 5+ z przerzutem 1, to przerzucone zostaną tylko 1 (bo oko) i 5 (bo ta ręka).
To nie jest sytuacja, gdzie coś się znosi, do tego oko musiałoby wymuszać przerzucanie wszystkich oblanych wardów (wtedy faktycznie by się to znosiło, bo pierwszy rzut niejako nie ma sensu).
No dla mnie to najprostsze i najlogiczniejsze rozwiązanie. Nie wiem, jak ma się do FAQów itp, bo nie jestem na bieżąco, ale wydaje się zdroworozsądkowe i nic się nie znosi.Cylindryk pisze:Co do przerzutów - jakieś bzdury gadacie...
Jest gość z wardem 3+ i przerzutem 1 na warda, dostawia się do niego gość który wymusza przerzut zdanych wardów.
W tym momencie, po rzuceniu załóżmy 4 wardów na 1,2,3,5, przerzuca się 1 (bo oko) i 3,5 (bo ta ręka), wynik przerzutu traktując jako ostateczny. Zaznaczmy, że dwójka nie została ruszona.
Wiadomo, jak ward będzie na 5+ z przerzutem 1, to przerzucone zostaną tylko 1 (bo oko) i 5 (bo ta ręka).
To nie jest sytuacja, gdzie coś się znosi, do tego oko musiałoby wymuszać przerzucanie wszystkich oblanych wardów (wtedy faktycznie by się to znosiło, bo pierwszy rzut niejako nie ma sensu).
Release the Przemcio!
@Grolshek
jak powyżej, to nie jest to samo, tu masz przerzut udanych i przerzut nie udanych, nie ma analogii do hatred z FAQ, ktore karze przerzucic to co udane tylko, więc się wyłączają
poza tym było to pytanie w kwestii heavena w pytaniach do zasad i wyszlo jak powinno - przerzucasz tylko to co musisz i tylko 1 raz
zasady sie nie wylaczaja
zupelnie inna sytuacje na FAQ niż ta z tricker i przerzutem 1nki z warda
jak powyżej, to nie jest to samo, tu masz przerzut udanych i przerzut nie udanych, nie ma analogii do hatred z FAQ, ktore karze przerzucic to co udane tylko, więc się wyłączają
poza tym było to pytanie w kwestii heavena w pytaniach do zasad i wyszlo jak powinno - przerzucasz tylko to co musisz i tylko 1 raz
zasady sie nie wylaczaja
zupelnie inna sytuacje na FAQ niż ta z tricker i przerzutem 1nki z warda
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
generalnie to w WFB nie gra sie na zdrowy rozsadek tylko na zasady. a tutaj, nad czym ubolewam, to niestety dwie rozne rzeczy
co do sytuacji opisanej przez grolsheka to juz sie wypowiedzialem. imho wszystko dziala.
jesli zas chodzi o sytuacje opisana przez cylindryka (przeciwnik wymuszajacy przerzucenie zdanych WSv). to tu sie nie zgodze. jedynka to oblany save. nie ma znaczenia czy nazwali to '1' czy 'nieudany save'. i analogia do FAQ'a jest jak najbardziej na miejscu.
do tego dam wam inny przyklad.
czy jesli model jakims cudem bedzie mial WSv na 2+, przerzut 1 i byl w BTB z przeciwnikiem z shardem to czy w tym momencie zasady by sie niwelowaly?
czy nadal nie bo zasada mowi o przerzucie 1. a tylko jedynka byla by nieudanym savem.
@misha
czy mozesz podac linka do dyskusji na temat heavena? moze byc na PW
ps. to w sumie nie miejsce na takie rozmowy
mozecie podjac temat w 'kwestii zasad...'
co do sytuacji opisanej przez grolsheka to juz sie wypowiedzialem. imho wszystko dziala.
jesli zas chodzi o sytuacje opisana przez cylindryka (przeciwnik wymuszajacy przerzucenie zdanych WSv). to tu sie nie zgodze. jedynka to oblany save. nie ma znaczenia czy nazwali to '1' czy 'nieudany save'. i analogia do FAQ'a jest jak najbardziej na miejscu.
do tego dam wam inny przyklad.
czy jesli model jakims cudem bedzie mial WSv na 2+, przerzut 1 i byl w BTB z przeciwnikiem z shardem to czy w tym momencie zasady by sie niwelowaly?
czy nadal nie bo zasada mowi o przerzucie 1. a tylko jedynka byla by nieudanym savem.
@misha
czy mozesz podac linka do dyskusji na temat heavena? moze byc na PW
ps. to w sumie nie miejsce na takie rozmowy
mozecie podjac temat w 'kwestii zasad...'
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
Cześć!
Chciałbym Was zapytać o nowy Chaos, a konkretnie o Throgga i możliwości budowania armii, której jest generałem. Czy armia, na czele której stoi Throgg, będzie armią legalną, tzn. czy na turniejach może się zdarzyć, że nie będę mógł wystawić Throgga, ponieważ nie jest zwykłym lordem/herosem? I co ogólnie sądzicie o graniu armią na trollach/ograch/dragon ograch? Czy może to być grywalny twór, czy jedynie czysto klimatyczna rozpiska?
Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi
M.
Chciałbym Was zapytać o nowy Chaos, a konkretnie o Throgga i możliwości budowania armii, której jest generałem. Czy armia, na czele której stoi Throgg, będzie armią legalną, tzn. czy na turniejach może się zdarzyć, że nie będę mógł wystawić Throgga, ponieważ nie jest zwykłym lordem/herosem? I co ogólnie sądzicie o graniu armią na trollach/ograch/dragon ograch? Czy może to być grywalny twór, czy jedynie czysto klimatyczna rozpiska?
Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi
M.
Tak, w tym momencie jak najbardziej się niwelują (musisz przerzucić wszystkie zdane i oblane wardy).Morsereg pisze: do tego dam wam inny przyklad.
czy jesli model jakims cudem bedzie mial WSv na 2+, przerzut 1 i byl w BTB z przeciwnikiem z shardem to czy w tym momencie zasady by sie niwelowaly?
czy nadal nie bo zasada mowi o przerzucie 1. a tylko jedynka byla by nieudanym savem.
Przy każdym innym wardzie się nie niwelują, bo jest co najmniej jeden wynik który nie rusza kostki.
Sytuacja z FAQ-a odnosi się jedynie do sytuacji, kiedy wszystkie rzucone kostki zbierasz i rzucasz jeszcze raz (bo każdy wynik na nich wymusza przerzut). Jeśli jest choć jeden wynik "nieprzerzucalny" możliwy do rzucenia (tak jak w moim przykładzie była dwójka), to wtedy rzucasz raz jeszcze wszystkimi kostkami poza owym wynikiem. Nawet, jeśli ta dwójka nie wypadła.