Początkujący.... (Pytania/Pomoc)
- Mistrz Miecza Hoetha
- Falubaz
- Posty: 1011
Re: Początkujący....
Bierz elfy...
Moja Galeria: http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 9#p1076079
"Ludzie uwierzą w każdą prawdę, jeśli tylko podasz ją w cudzysłowiu i podpiszesz nazwiskiem kogoś znanego".
Naviedzony
"Ludzie uwierzą w każdą prawdę, jeśli tylko podasz ją w cudzysłowiu i podpiszesz nazwiskiem kogoś znanego".
Naviedzony
Wybrałeś dwie maonotonne turniejowo armie w battle'u ; p
Ale wybierz HE, te przynajmniej w tym roku maja szanse na nowego booka
Ale wybierz HE, te przynajmniej w tym roku maja szanse na nowego booka
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
Podzieliłbym armie też na bardziej strategiczne i mniej strategiczne. Chyba każdą grę można klasyfikować na strategiczne albo taktyczne lub coś po środku. Strategiczna gra czyli planujesz wszystko przed a potem wciskasz play i patrzysz co się dzieje a taktyczna czyli reagujesz na aktualne działania, które pojawiają się w trakcie gry. Młotek to gra strategiczno-taktyczna. Gra zaczyna się już w momencie podejścia do stołu i wręcz jak w pokerze przeciwnik po twoich oczach może próbować domyślać się na co zwracasz uwagę. Z armii "bardziej" strategicznych na pewno bym wymienił tu wampiry - ruch marszowy tylko w 12 calach od generała. Trzeba tak rozkładać siły już przed grą żeby jednostkami, których celem jest manewrowanie móc w pełni wykorzystać ruch. Tak samo jest to armia, która z reguły idzie do przodu bo nie ma czym strzelać. Warto więc zyskać ruchem marszowym jak najwięcej. Każda armia jest armią silnie taktyczną, gra się zmienia i trzeba umieć zachować się w trakcie. Tak na prawdę nie ma armii stricte stojącej. Krasnoludy też często jadą na pełnej K przed siebie i atakują. W armiach "mniej" strategicznych z reguły występuje artyleria. Więc strategia polega na zdecydowaniu o agresywności gry i rozsądnym rozstawieniu albo do ataku albo do obrony dział ale nie ma kluczowej jednej jednostki, która daje jakiś ekstremalny zysk w konkretnej odległości od siebie.
Raczej popatrzyłbym na to która armia wizualnie ci się podoba oraz ewentualnie ilość sensownych rozpisek o ile tak w ogóle można mówić. Kolega grał ogrami bo podobał mu się charakter ale okazało się, że turniejowo gra się na praktycznie identycznych rozpiskach i sprzedał znudzony.
Raczej popatrzyłbym na to która armia wizualnie ci się podoba oraz ewentualnie ilość sensownych rozpisek o ile tak w ogóle można mówić. Kolega grał ogrami bo podobał mu się charakter ale okazało się, że turniejowo gra się na praktycznie identycznych rozpiskach i sprzedał znudzony.
możesz specjalizować się we wszystkich armiach, o ile masz oczywiście wystarczająco dużo czasu by się ich nauczyć...DevilsTom pisze:acha...
A czy mógłbym się specjalizować w obu armiach?
Czy taki gracz jest już słaby?
...myślę, że granie 6 dni w tygodniu przez rok by wystarczyło
ale odpoczywasz w święta państwowe i boże narodzenie oraz wielkanoc, no i nowy rok masz wolne
jak rozwiniesz skrzydła w pół roku, no to w nagrodę w urodziny możesz nie grać
jak rozwiniesz skrzydła w pół roku, no to w nagrodę w urodziny możesz nie grać
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
hehe
Wtedy to by było przymuszenie a nie przyjemność.
No ale jak na 17 armii 6 dni na tydzień no to na 2 armie 1dzień ;D
Ale za to w święta podwojona wydajność pracy.
Wtedy to by było przymuszenie a nie przyjemność.
No ale jak na 17 armii 6 dni na tydzień no to na 2 armie 1dzień ;D
Ale za to w święta podwojona wydajność pracy.
Hugo Boss, ralph lauren, tommy hilfiger, Trussardi Jeans, calvin klein, giorgio armani oraz La' Costa
1. WoCh dopiero dostał nowego armybooka, a bretka jedzie na 6 edycyjnym nadal, więc najlepiej poczekaj
1-2 miesiące i zobaczysz co będzie najczęściej w WoChu brane
2. Zależy co już masz, ale na początek to całkiem niezły wybór
1-2 miesiące i zobaczysz co będzie najczęściej w WoChu brane
2. Zależy co już masz, ale na początek to całkiem niezły wybór
"Nie może być kompromisu między wolnością a nadzorem ze strony rządu. Zgoda choćby na niewielki nadzór jest rezygnacją z zasady niezbywalnych praw jednostki i podstawieniem na jej miejsce zasady nieograniczonej, arbitralnej władzy rządu." - Ayn Rand
Na 7ed. Maja bardzo fajnie napisanego, grywalnego(i trochę PG) booka. Bardzo przyjemna frakcja do grania. Kupiłem ich przypadkowo jak zaczynałem przygodę i jestem zadowolony z możliwości, jednak 8 edycja nadeszła i w przeciągu jakiegoś roku-dwóch możemy dostać nowego booka. Woch właśnie dostał więc na parę lat ma spokój.
Licz się z tym, że w DE jest dużo kupowania failcastu/polowania na metale, lub konwertowania, więc ta armia na pewno do najtańszych nie należy. Z plastikowych (a więc łatwo dostępnych i tańszych) zestawów DE mają tylko warriorów/kuszników, korsarzy i Cold One Knightów + magiczkę i smoka (z SoM).
"Nie może być kompromisu między wolnością a nadzorem ze strony rządu. Zgoda choćby na niewielki nadzór jest rezygnacją z zasady niezbywalnych praw jednostki i podstawieniem na jej miejsce zasady nieograniczonej, arbitralnej władzy rządu." - Ayn Rand
Zaczynam przygodę z WFB, normalnie gram w 40k CSM. Zastanawiam się nad dwarfami i skavenami.
Dwarf:
+zaawansowane technologicznie
+twarde
+strzelają
-brak Fast Attack (co uwielbiam)
-brak magii
Skaveni:
+zaawansowani technologicznie
+dużo FA
+jakaś tam magia
+/- Horda (dużo kasy trzeba wydać)
- Więcej o nich nie wiem (słyszałęm jedynie, że z pojazdów same się zabijają)
Proszę o doradzenie armii. I opisanie dokładniej tych armii.
Mi wyskoczyło tak:
Armie dla Ciebie
Skaven 57.19%
Dark Elves 55.53%
Daemons 52.36%
Vampire Counts 40.18%
Tomb Kings 34.69%
Chaos Warriors 33.68%
Chaos Dwarfs 28.23%
Beastmen 15.22%
Orcs & Goblins 14.35%
Bretonnia - pospólstwo 13.94%
Wood Elves 9.79%
Empire 6.3%
Lizardmen 5.77%
High Elves 5.13%
Bretonnia - rycerze 4.56%
Dwarfs 2.68%
Dwarf:
+zaawansowane technologicznie
+twarde
+strzelają
-brak Fast Attack (co uwielbiam)
-brak magii
Skaveni:
+zaawansowani technologicznie
+dużo FA
+jakaś tam magia
+/- Horda (dużo kasy trzeba wydać)
- Więcej o nich nie wiem (słyszałęm jedynie, że z pojazdów same się zabijają)
Proszę o doradzenie armii. I opisanie dokładniej tych armii.
Mi wyskoczyło tak:
Armie dla Ciebie
Skaven 57.19%
Dark Elves 55.53%
Daemons 52.36%
Vampire Counts 40.18%
Tomb Kings 34.69%
Chaos Warriors 33.68%
Chaos Dwarfs 28.23%
Beastmen 15.22%
Orcs & Goblins 14.35%
Bretonnia - pospólstwo 13.94%
Wood Elves 9.79%
Empire 6.3%
Lizardmen 5.77%
High Elves 5.13%
Bretonnia - rycerze 4.56%
Dwarfs 2.68%
Skąd Ci to wyskoczyło o.O ?
Patrz lepiej na figurki które Ci się podobają i klimat.
Jeśli lubisz "fast attack" to chyba bretka najlepiej, prawie wszystko ma Move = 8
Skaveny - horda szczurów która strzela po sobie, głównie polegają na zabójczej magii i na swoich dziwnych wynalazkach, które czasem wybuchają w twarz ;D + assasyni i różni tacy
Dwarfy - mocna piechota wspierane przez maszyny
Dark Elves - dużo ostrzału, magii wspieranej przez dziwne rytuały. Smoki, hydry, szybcy i zabójczy. Paper Tigers poniekąd.
Bretonnia - dużo kawalerii otoczonej boską opieką Pani Jeziora wspieranej przez pospólstwo z łukami, pegazy i trebusze.
O&G - ... podobnie do wh 40k.... dzika zielona horda =^w^=
Wood Elves - Niebo pełne strzał wspierane przez naturę i różne takie ;D Granie tą armią to poniekąd niezłe wyzwanie.
Warriors - wyszła nowa edycja więc trzeba będzie zobaczyć jak teraz ta armia wygląda...
Vampire Counts - hordy zombie, ghouli, szybkie wilki oraz nietoperki, wspierane różnymi dużymi ścierwami, magią która wskrzesza oddziały oraz zabójczymi wampirami, jednymi z najlepszych wojowników w WFB a zarazem magów. Niestety nie posiadają strzelania (chyba że Banshee), za to posiadają Eteryki (jednostki, które mogą być ranione jedynie magią)
Lizardmen - zatrute strzałki, płonące podmuchy salamander z mega magiem jakim jest wielka żaba. + Mają parę fajnych potworków i mocnych bohaterów do walki.
To taki mały skrót niektórych armii, mam nadzieję że to pomoże
Patrz lepiej na figurki które Ci się podobają i klimat.
Jeśli lubisz "fast attack" to chyba bretka najlepiej, prawie wszystko ma Move = 8
Skaveny - horda szczurów która strzela po sobie, głównie polegają na zabójczej magii i na swoich dziwnych wynalazkach, które czasem wybuchają w twarz ;D + assasyni i różni tacy
Dwarfy - mocna piechota wspierane przez maszyny
Dark Elves - dużo ostrzału, magii wspieranej przez dziwne rytuały. Smoki, hydry, szybcy i zabójczy. Paper Tigers poniekąd.
Bretonnia - dużo kawalerii otoczonej boską opieką Pani Jeziora wspieranej przez pospólstwo z łukami, pegazy i trebusze.
O&G - ... podobnie do wh 40k.... dzika zielona horda =^w^=
Wood Elves - Niebo pełne strzał wspierane przez naturę i różne takie ;D Granie tą armią to poniekąd niezłe wyzwanie.
Warriors - wyszła nowa edycja więc trzeba będzie zobaczyć jak teraz ta armia wygląda...
Vampire Counts - hordy zombie, ghouli, szybkie wilki oraz nietoperki, wspierane różnymi dużymi ścierwami, magią która wskrzesza oddziały oraz zabójczymi wampirami, jednymi z najlepszych wojowników w WFB a zarazem magów. Niestety nie posiadają strzelania (chyba że Banshee), za to posiadają Eteryki (jednostki, które mogą być ranione jedynie magią)
Lizardmen - zatrute strzałki, płonące podmuchy salamander z mega magiem jakim jest wielka żaba. + Mają parę fajnych potworków i mocnych bohaterów do walki.
To taki mały skrót niektórych armii, mam nadzieję że to pomoże
armioskop na stroni cytadeli
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A