takMarkuene pisze:Nie do końca ogarniam Slosa, takie pytanie - można strzelać z działa przez ruiny? Pewnie tak, bo, mimo że daje karę dla strzelania opartego na BS, to dla działa hard cover nie ma znaczenia.
Kilka pytań początkującego v 2.0
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: Kilka pytań początkującego v 2.0
Witam, mam dwie kwestie dotyczące t.zw. "schodków".
1) Chciałbym się upewnić, jak to działa:
  
   
   
   
   
 
1" odstępu
  
   
   
 
1" odstępu
  
   
   
 
Oddział deklaruje szarżę na oddział
  deklaruje szarżę na oddział  , który daje flee i oczywiście ucieka za oddział
 , który daje flee i oczywiście ucieka za oddział  .
 .
Oddział zdaje redirect i szarżuje na oddział
 zdaje redirect i szarżuje na oddział  , który ucieka za oddział
 , który ucieka za oddział   (obecnie również uciekający).
 (obecnie również uciekający).
Oddział pali szarżę a jedyną konsekwencją dla "schodkującego" gracza jest konieczność zdania paniki gdy oddział
 pali szarżę a jedyną konsekwencją dla "schodkującego" gracza jest konieczność zdania paniki gdy oddział   uciekając przebiega przez oddział
  uciekając przebiega przez oddział  ? Czy jednak jak oddział
 ? Czy jednak jak oddział   pobiegnie odpowiednio daleko na drugą szarżę to łapie oba oddziały?
 pobiegnie odpowiednio daleko na drugą szarżę to łapie oba oddziały?
2) Czy (jeśli to działa tak jak przedstawiłem) to zagranie jest w kategorii Worst Play czy jak najbardziej legalne/dopuszczalne?
            
			
									
									1) Chciałbym się upewnić, jak to działa:
 
   
   
   
   
 1" odstępu
 
   
   
 1" odstępu
 
   
   
 Oddział
 deklaruje szarżę na oddział
  deklaruje szarżę na oddział  , który daje flee i oczywiście ucieka za oddział
 , który daje flee i oczywiście ucieka za oddział  .
 .Oddział
 zdaje redirect i szarżuje na oddział
 zdaje redirect i szarżuje na oddział  , który ucieka za oddział
 , który ucieka za oddział   (obecnie również uciekający).
 (obecnie również uciekający).Oddział
 pali szarżę a jedyną konsekwencją dla "schodkującego" gracza jest konieczność zdania paniki gdy oddział
 pali szarżę a jedyną konsekwencją dla "schodkującego" gracza jest konieczność zdania paniki gdy oddział   uciekając przebiega przez oddział
  uciekając przebiega przez oddział  ? Czy jednak jak oddział
 ? Czy jednak jak oddział   pobiegnie odpowiednio daleko na drugą szarżę to łapie oba oddziały?
 pobiegnie odpowiednio daleko na drugą szarżę to łapie oba oddziały?2) Czy (jeśli to działa tak jak przedstawiłem) to zagranie jest w kategorii Worst Play czy jak najbardziej legalne/dopuszczalne?
Zniosę wszystko pod warunkiem, że to komplement.
						Jeszcze jedna rzecz, co do której chciałbym się upewnić.
Na etapie zaznajamiania się z rozpiską przeciwnika asasyni muszą być przy konkretnym oddziale czy nie ma obowiązku ujawniania gdzie są schowani? Pytam w kontekście turniejów (w szczególności tych na euro).
            
			
									
									Na etapie zaznajamiania się z rozpiską przeciwnika asasyni muszą być przy konkretnym oddziale czy nie ma obowiązku ujawniania gdzie są schowani? Pytam w kontekście turniejów (w szczególności tych na euro).
Zniosę wszystko pod warunkiem, że to komplement.
						Jasne, że nie można w nich celować dopóki się nie ujawnią. Po prostu pamiętałem, że była swego czasu dyskusja na ten temat ale nie mogłem jej znaleźć stąd nie byłem pewien, czy jednak nie są tajni/poufnipanterq pisze:Jawne rozpiski = ujawnieni assasyni. Tyle że nie możesz np. celować w nich z działa.

Zniosę wszystko pod warunkiem, że to komplement.
						Witam,
nie grałem od X czasu i nie do końca ogarniam- jak działa SLOS? Można strzelać swoimi maszynami zza własnych oddziałów itp.?
            
			
									
									nie grałem od X czasu i nie do końca ogarniam- jak działa SLOS? Można strzelać swoimi maszynami zza własnych oddziałów itp.?
"The difference between gods and daemons largely depends upon where one is standing at the time."
                                   
Lorgar, Primarch of the Word Bearers
						Lorgar, Primarch of the Word Bearers
Gdzieś był zapis, nie pamiętam gdzie konkretniej, nie mogę znaleźć
odnośnie Impact Hitów
Czy jednostka (zwykle rydwan) posiadająca zasadę Impact Hit korzysta z niej również gdy sama jest szarżowana?
Jakiś czas temu podczas bitwy się to ujawniło i bym się chętnie dowiedział co i jak
            
			
									
									
						odnośnie Impact Hitów
Czy jednostka (zwykle rydwan) posiadająca zasadę Impact Hit korzysta z niej również gdy sama jest szarżowana?
Jakiś czas temu podczas bitwy się to ujawniło i bym się chętnie dowiedział co i jak
mogło chodzić o uściślenie, jeśli np rydwan szarżował z overruna a następnej turze sam jest szarżowany, nadal wypłaca impactyFumijako pisze:Gdzieś był zapis, nie pamiętam gdzie konkretniej, nie mogę znaleźć
odnośnie Impact Hitów
Czy jednostka (zwykle rydwan) posiadająca zasadę Impact Hit korzysta z niej również gdy sama jest szarżowana?
Jakiś czas temu podczas bitwy się to ujawniło i bym się chętnie dowiedział co i jak
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
						Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Uściślenia Sędziowskie pisze:Impact Hits
Jednostka mająca zasadę impact hits korzysta z niej w każdej szarży, nawet jak jest jednocześnie szarżowana.
Gdyby był FAQ, to by tego nie było w uściśleniach.Heptun pisze:A z jakiej racji tak jest ? Jakiś FAQ ? W uściśleniach widzę.
Z racji to takiej, że jest to sprawa niejednoznaczna i wymagała ujednolicenia.
pozdrawiam
Furion
Mowa wyłącznie o sytuacji, gdy rydwan wpada w coś z overrun'a, a Ty w swojej turze wpadasz w niego. Tak samo było (a może nadal jest) z lancami rycerzy.
            
			
									
									Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
Nie, impacty wypłacasz TYLKO kiedy szarżaujesz, a nie kiedy jesteś szarżowanyHeptun pisze:Ok - to łopatologicznie. Jak zaszarżuje rydwan orkowy obojętnie na, którą stronę to on mi i tak będzie wypłacał najpierw impacty ???
 . Uściślenie dotyczy czegoś innego.
. Uściślenie dotyczy czegoś innego.Panowie nie mylcie nowych graczy









