WoCh 8 edycja

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

WoCh 8 edycja

Post autor: trikk »

Zbiór pytań z WoChu, wrzucam tutaj, żeby łatwiej było to ogarnąć. Są to pytania zebrane na forum chaosu, na które nie znaleźliśmy odpowiedzi. Jeśli należałoby to wrzucić do pytań ogólnych to prosiłbym moda, żeby to zrobił i przepraszam za kłopot :).
Jeśli coś jeszcze znajdziemy, to dorzucę do tego tematu.

1) Ilu jest shrinebearerów w Warshrine? Czy profil jest wspólny? Figurka GW zawiera dwóch i stąd odrobina zamieszania
Chaos Warshrine ma zapis "Drawn by: Chaos Shrinebearers", co wskazuje na liczbę mnogą. Gorebeast chariot ma za to dokładnie napisane "Drawn by: 1 Gorebeast".

2) Czy forsakeni, na których rzucono 5 czar z Lore of Nurgle i którzy wylosują 5+ regeneracji z
Freakish Mutation mają 5+ regeneracji, czy 4+ regeneracji w fazie CC?


"Fleshy Abundance Augment spell 18". Until the start of the next caster`s magic phase the target unit has Regeneration 5+. If the target already has the regeneration special rule, it instead gains a +1 to its regeneration saving throws until the start of the caster`s next magic phase.

3) Czy ranami zadanymi Thunderstompem można leczyć się za pomocą Soul feedera?
"For D6 for each unsaved wound inflicted by the character in close combat. For each 6 rolled he immidiately regains a single lost Wound"

4) Czy ranami zadanymi Flaming Breath użytym w close combat można leczyć się za pomocą Soul feedera?
Flaming breath: Flaming, S4 beath weapon


5) Czy w przypadku Treason of Tzeentch uwzględniamy Ld mountów?
Jankiel pisze:Nie korzysta sie z Ld mountów, tak jak nie korzysta sie z T mountów w kawalerii (cold one knights testują T na 3 a nie na 4). Stosowanie statystyki nieużywanej musi byc wyraźnie wskazane, a nie tak jakoś mimochodem.
6) Czy Mark of Khorne daje ataki wierzchowcom innym niż Juggernauty Skullcrusherów?
Zapis w AB "Model with MoK has the Frenzy special Rule"
Ostatnio zmieniony 12 lut 2013, o 22:10 przez trikk, łącznie zmieniany 4 razy.
Release the Przemcio!

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

a nie pomyślałeś, że może cytaty z AB będą pomocne komuś w szukaniu odpowiedzi?
może nikt z LS nie ma Army Booka do WoChu i co wtedy? :D

cytaty nawet pomagają innym czytającym zrozumieć o co chodzi więc ludzie się uczą
EDIT: tak, jestem egoistą i sam chcę wiedzieć o co biega
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

1) Profil jest wspólny. Jak sam dobrze zauważyłeś wszystko rozbija się o zapis ilościowy.

2) 5+. W momencie rzucania czaru nie mają Regeneracji.

3) Nie.
Q: Do Stomp or Thunderstomp hits benefit from any other special
rules, equipment or magic items of the model that inflicts the hits?
(p76)
A: No.
4) Nie.
Q: Do Breath Weapon hits benefit from any other special rules,
equipment or magic items of the model that inflicts the hits? (p67)
A: No.
5) Jak odp padła to po co pytasz?

6) Rydwanom i Monsterom nie (chyba, że też wykupią ten mark). Reszta tak.

Waldi
Masakrator
Posty: 2026

Post autor: Waldi »

To jeszcze żeby się upewnić:
jak mam other trickster shard (przerzut udanych ward savów modeli w base contakcie) to zadając rany z zionięcia lub stompa również nie zmuszam przeciwnika do przerzutu?

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

Lidder pisze: 5) Jak odp padła to po co pytasz?
Wrzuciłem to pytanie, razem z resztą zanim ogarnąłem, że ktoś je zadał w osobnym wątku.
Waldi pisze:To jeszcze żeby się upewnić:
jak mam other trickster shard (przerzut udanych ward savów modeli w base contakcie) to zadając rany z zionięcia lub stompa również nie zmuszam przeciwnika do przerzutu?
Zmuszasz, bo to działa na modele w BTB, a nie na konkretne ataki IMO
Release the Przemcio!

Awatar użytkownika
Przemcio
Postownik Niepospolity
Posty: 5334

Post autor: Przemcio »

To i ja mam pytanie

1) Czy rzucająć czar dający poisony unitowi powoduje to, że dostaje on magiczne ataki na czas działania czaru :?:
2) Fast Cavalery może się reformować podczas ruchu czy każdy reform zabiera jej mova np. stoi unit 5 gości z 8mv w jednym szeregu. Rozwijamy go w linie centralnie do przodu. Tak że pierwszy model po reformie ruszył się circa - 4 cale czy po takim reformie fast może nadal ruszyć się 16 cali czy należy odjąć od tego ilość cali jaką pokonał model (który ruszył się najdalej) w czasie reformu
We Bust in, Fight Through the Carnage, let the BOOMSTIK do the Talking...

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

1 - nie, jeśli nie jest to napisane bezpośrednio w opisie czaru -> patrz także np Gift of the Spider God i naczej każdy augment dawałby magiczne ataki, a tak nie jest
2 - nie, jest w FAQ do RB, fasta przestawiasz w dowolne miejsce na stole, nie liczysz reformow itd, nie zabierają one ruchu, interesowałem się tym na potrzeby spec zasady Hex Wrigthow, ważne by żaden model nie przekroczył dystansu 2M a ile reformów robisz w trakcie nie interesuje ciebie

i to raczej pytania ogolne początkującego, a nie dotyczące WoCHu jakoś mam wrażenie :lol2:
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Przemcio
Postownik Niepospolity
Posty: 5334

Post autor: Przemcio »

Dobra to kolejna seria pytań...

1) Rzucam Pocisk nurglowy zadający D6 S5 hitów na unit, w którym znajduje się Heros z T5 oraz zwyklaki z T2 i teraz w opisie czaru jest, że po rozpatrzeniu hitów cel testuje T jak nie zda dostaje następne D6 S5 hitów czy w takim przypadku testujemy T na 2 od zwyklaków czy T5 od herosa :?: mi się wydaje, że od zwyklaków analogicznie Net of Amyntok gdzie testuje się S na najmniejszej wartości oddziale :?:
2) Ten sam pocisk leci w elfa na smoku elf dostaje X hitów smok Y hitów gdzie X i Y>1 czy po rozpatrzeniu wyniku testujemy T oddzielnie na smoku i na jeźdźcu (i zadajemy nowe hity w tą część, która oblała) czy może testujemy na T smoka albo na T jeźdźca jako niższej :?:
We Bust in, Fight Through the Carnage, let the BOOMSTIK do the Talking...

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

@Przemcio
FAQ pisze:Q. For characteristic tests, is the best value in the unit always used?
(p10)
A. If the unit is required to take a characteristic test, the best
value in the unit is used. If every model in a unit is required to
take a characteristic test, then each model uses its own best
value instead.
takie samo mniej więcje zdanie jest na str 10 RB
a opis czar jest jaki, że testuje każdy model czy testuje unit?
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Grichalk
Masakrator
Posty: 2180
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: Grichalk »

A nie jest to rozpatrywane czasami jak przy strzelaniu?

Awatar użytkownika
Przemcio
Postownik Niepospolity
Posty: 5334

Post autor: Przemcio »

aha czyli na najwyższej bo to jest magic missile dziwne to czemu net testuje na najniższej... hmmm
We Bust in, Fight Through the Carnage, let the BOOMSTIK do the Talking...

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Przemcio pisze:Dobra to kolejna seria pytań...

1) Rzucam Pocisk nurglowy zadający D6 S5 hitów na unit, w którym znajduje się Heros z T5 oraz zwyklaki z T2 i teraz w opisie czaru jest, że po rozpatrzeniu hitów cel testuje T jak nie zda dostaje następne D6 S5 hitów czy w takim przypadku testujemy T na 2 od zwyklaków czy T5 od herosa :?: mi się wydaje, że od zwyklaków analogicznie Net of Amyntok gdzie testuje się S na najmniejszej wartości oddziale :?:


2) Ten sam pocisk leci w elfa na smoku elf dostaje X hitów smok Y hitów gdzie X i Y>1 czy po rozpatrzeniu wyniku testujemy T oddzielnie na smoku i na jeźdźcu (i zadajemy nowe hity w tą część, która oblała) czy może testujemy na T smoka albo na T jeźdźca jako niższej :?:
1 - T5
2 - T6

Awatar użytkownika
Przemcio
Postownik Niepospolity
Posty: 5334

Post autor: Przemcio »

To kolejne pytanie wpadam Gorebeast Chariotem w Lorda WE z przedmiotem dającym Ward na ostatnią ranę oraz 2+ savem. Kulam 5 impactów z czego ranie 4 normalnie a piąty to KB czy przeciwnik może sobie wybrać, że najpierw savuje impacty bez KB a potem je warduje tak, że dostaje warda 2+ i dopiero potem KB warduje czy musi najpierw KB wardowac a dopiero potem savy normalne :?:
We Bust in, Fight Through the Carnage, let the BOOMSTIK do the Talking...

Waldi
Masakrator
Posty: 2026

Post autor: Waldi »

Jak nie jest na jednej ranie to ginie. wszystkie ataki są jednoczesne więc rozpatrywane są również w jednym czasie.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

uściślenia pisze:W jakiej kolejności rozpatrujemy ataki o tej samej inicjatywie, na potrzeby np. jednorazowych wardów a Killing Blowa?
Gracz, którego aktualnie jest tura ustala ich kolejnośd.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Przemcio
Postownik Niepospolity
Posty: 5334

Post autor: Przemcio »

O widzisz dzięki Misha... a może ktoś wie czy unity z random move mogą robić reformy :?:
We Bust in, Fight Through the Carnage, let the BOOMSTIK do the Talking...

Awatar użytkownika
Marr
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 185

Post autor: Marr »

Lidder pisze:
3) Nie.
Q: Do Stomp or Thunderstomp hits benefit from any other special
rules, equipment or magic items of the model that inflicts the hits?
(p76)
A: No.
4) Nie.
Q: Do Breath Weapon hits benefit from any other special rules,
equipment or magic items of the model that inflicts the hits? (p67)
A: No.

Tu mam pewne wątpliwości - FAQ mówi o "hitach" natomiast zasada "soulfeeder" dotyczy już zadanych woundów przez stomp/thunderstomp/breathweapon zgodnie z zasadami i FAQ. Gift w żaden sposób nie wpływa na samo trafianie i ranienie..
Soulfeeder
Roll D6 for every unsaved Wound inflicted by the character in close combat. For each result of a 6 rolled, he immediately regains a single lost Wound.

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Moja interpretacja jest taka, że tutaj "hit" to po prostu atak. Nie jest to śmiałe założenie chociażby dlatego, że Stomp i Breath Weapon to autohity i pojęcie "hit" w tych przypadkach jest bardzo rzadko stosowane. Załóżmy jednak, że Twoja interpretacja jest możliwa. Pójdźmy w abstrakcję. Pytanie: "jak działa Sword of Might?". Z opisu daje +1S do ataków, ale atak to i hit i wound. Z FAQ nie daje bonusów w hit, ale daje w wound. Co teraz? Daje bonus czy nie? To tylko skromy przykład co się dzieje, gdy nie traktujemy "hit" jako "attack". Osobiście ucieszyłbym się z takiego czegoś, bo Keeper of Secrets ze Spirit Swallower byłby o wiele lepszy ;)

Awatar użytkownika
Marr
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 185

Post autor: Marr »

ok, rozumiem i nie będę się upierał ;) ale :twisted: wydaje mi się, że tu mamy trochę inną sytuację niż z sword of might - bonus z sword of might dotyczy całej akcji ranienia zgodnie z mechaniką gry, i tu nie mam problemu z zastosowaniem FAQ, podobnie jak np. z bronią dającą multiple wounds - stomp nie dostaje takiego bonusa. Ale souldfeeder dotyczy zadanych ostatecznie ran, czyli po wszystkich save'ach, i to ran zadanych przez bohatera. A rany ze stompa są ranami zadanymi przez bohatera.
Dlatego też pojawiła się ta moja wątpliwość...może napiszę z ciekawości do GW zobaczymy czy coś odpiszą :P albo może nie ruszać @#$$% bo dostaniemy coś bardzo dziwnego w FAQ :P

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2936
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

Takie pytanie odnośnie warpflejma - jak się on składa z efektem mortisa ?

Mamy powiedzmy duże żule ( regenka 5+) w zasięgu oddziaływania na mortisa, które dostają od czaru warpflame i zdają T ( pomijając wątpliwą nieco sensowność takiego zagrania ). Jeśli pierwszym bonusem byłby warp flame, to renenka wynosiła by 4+, bo mortis by już nie działał. Jeśli pierwszy wchodziłby mortis to podbijałby to na 4+, a potem warpflame na 3+.

Bierze się kożystniejszą opcję, czy lecimy po prostu drogą "czyja tura, tego wola" ?
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

ODPOWIEDZ