Lizaki by Teillman

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
teillman
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 145
Lokalizacja: Warszawa / Londyn
Kontakt:

Lizaki by Teillman

Post autor: teillman »

Hej,

Nie grałem za dużo turniejowo a grałem tak dawno że mało ma to wspólnego z prawdą :D

Poczytałem trochę tu trochę tam i wymyśliłem coś takiego. W moim zamyśle ma to być w miarę uniwersalna armia i przynajmniej tak mi się wydaje że udało mi się to zbalansować. Ok ale mniej gadania więcej treści


Rozpa na 2200 pkt

Lord

Slan magia życia 275
4 stopień wtajemniczenia 150
sedno tajemnicy - cała domena
skupienie myśli - dodatkowa kostka przy rzucaniu czarów
eteryczność
wyrzucanie 6 przeciwnikowi
Talizman strażniczy (magiczna ochrona 4+) 45
korona dowodzenia (determinacja) 35
sztandar szybkości (+1 mvm) 15

520 pkt

~~~~~~~~~

Bohaterowie

Saurus Veteran 85
lekka zbroja 5
broń wielka 6
kamień świtu (przerzuty nieudanych as) 25
zaklęta tarcza (+2as zamiast +1) 5
miecz potęgi (+1s) 20 ; chociaż wydaje mi się że z siłą 7 powinien dać radę większości przeciwników nie jestem pewien czy nie lepiej dać mu ten miecz +1A

146 pkt

Kapłan skinków 65
1poziom
zwój rozproszenia 25

90 pkt

Kapłan skinków 65
1poziom
kamień mocy 20

85 pkt

~~~~~~~~~~~

Podstawa armii:

25 saurusów wojowników
full cmd

305 pkt

25 saurusów wojowników
full cmd

305 pkt

10x skinki harcownicy 70

10x skinki harcownicy 70

10x skinki harcownicy 70

suma core: 820 pkt

~~~~~~~~~~~~

Jednostki specjalne:

16x Świątynna straż
full cmd
czcigodny saurus z mieczem bojowym (+1A) 20 ; nie wiem czy tutaj przyda się ten dodatkowy atak, czy lepiej było by dać to pieszemu veteranowi

311 pkt

~~~~~~~~~~~~

Jednostki rzadkie:

3x salamandra 225 pkt



SUMA: 2197 pkt
ilość modeli: 103



Wydaje mi się że można tym zagrać, chociaż ostatnią bitwę jaszczurkami zagrałem 12 lat temu. Armia ma być w miarę uniwersalna, lecz oczywiście nastawiona bardziej na ccw. Jakieś propozycje?

ps. mam jeszcze ze 25 saurusów, 10 tg, kroxa, kowboja, ze 100 skinków (ale chciałbym zagrać coś innego niż spam skinkami i plucie) i 9 zimnych

Awatar użytkownika
Skraaj
Pseudoklimaciarz
Posty: 22
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Skraaj »

Slann:
Loremaster jest średnio opłacalny, już lepiej wziąć Plaque of Tepok za 15 punktów niż płacić 50 za czar więcej. Slann nie musi dokupywać Ward Save'a, ma bazowo 4+ (p.43 Shield of the Old Ones). Zamiast +1M lepiej dać mu +1Ld, zdaje wtedy Stubborn na 10Ld na trzech kościach i odrzuca najwyższą - trzeba mieć prawdziwego pecha żeby to oblać. Jeżeli jednak masz zamiar wystawiać go w oddziale Temple Guard'ów to dawanie mu korony nie ma sensu - po dołączeniu do oddziału TG cały oddział dostaje zasadę Stubborn. (p.47 Sacred Duty). Eteryczność+Stubborn daje się slanowi, który biega sam. Jeżeli koniecznie chcesz go trzymać w Temple Guardach to zamiast eteryczności lepiej mu dać Divine Plaque of Protection (30pts. Ward Save od strzelania zwiększa się do 2+ w walce wręcz pozostaje dalej 4+).

Scar-Veteran:
Jeżeli bierzesz magiczną broń bohater nie może używać broni niemagicznej. Great Weapon jest w tym przypadku bezużyteczny. Bez Cold One'a nie będzie miał Save'a 1+ a zamiast Enchanted Shield lepiej wziąć Charmed Shield (ochrona przed jedną kulą armatnią, która go zdmuchnie).

Skink Priest:
Zamiast dwóch pierwszego poziomu weź jednego (jak starczy punktów to 2lvl) i daj mu Dispel Scroll'a. On ma tylko nosić scroll i dawać pole widzenia Slannowi, ewentualnie rzucić jakiś czar, chociaż i tak Slann pochłonie wszystkie kości.

Core Units:
Zamiast 2x Saurusy spróbuj zagrać na 1x Saurusy i 1x Skink Cohort z trzema kroxigorami. Kohorta jest szybsza i bardzo boli.

Special Units:
Temple Guardzi są niesamowicie drodzy i nieopłacalni. Do tego masz ich tylko 16 (ze Slannem będzie równowartość 20), szybko staną się klockiem, który będzie bardziej ograniczał Slann'a niż mu pomagał. Nie masz za to terradonów - mimo, że zasada Hit and Run już nie działa to i tak są świetnym wyborem i 2x3 Terradony powinieneś w armii mieć.

Rare Units:
Jeżeli będziesz miał jakiekolwiek zbędne punkty dokup salamandrom obsługantów.

Awatar użytkownika
Niltag
Chuck Norris
Posty: 546
Lokalizacja: WWA

Post autor: Niltag »

Daniel please uzywaj angielskich nazw bo nic nie rozumiem co tam napisales ;)
"The best defense is a good offense." -Gen. George S. Patton

Dargor
Chuck Norris
Posty: 479

Post autor: Dargor »

Kiedy Slann jest w TG (a musi być) to mają z bazy determinację, także korona jest nie potrzebna, tak samo ochrona magiczna na 4+ którą Slann ma z bazy, ale ktoś już o tym wspomniał. Więc masz już 80 ptk na rozdysponowanie :)

P.S @Skraaj Cała domena = 2 czary więcej, i akurat w life zwłaszcza w TG można pograć na Loremasterze.

Awatar użytkownika
Oki
Oszukista
Posty: 791
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Oki »

Ponoć 16tg starczy przy life, ale nie jest to na pewno oddział ofensywny.
Ogólnie koledzy proponują dobre zmiany.

Awatar użytkownika
Klon
Wałkarz
Posty: 63
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Klon »

Oki pisze:Ponoć 16tg starczy przy life, ale nie jest to na pewno oddział ofensywny.
Wystarcza, ale nie można pchać się tym w najmocniejsze oddziały przeciwnika bo będziemy mieli kanapkę na pół planszy.
@Skraaj TG wcale nie są słabi, z life robi się z nich naprawdę mocna rzecz (problem w tym, że strata nawet połowy punktów bardzo nas boli)
Salamandrom nie opłaca się dokupywać dodatkowych poganiaczy, jak mamy trzy to skinków jest 9 więc ciężko jest je wszystkie stracić od tak.
Według mnie trzeba:
odchudzić slanna (wywalić koronę, prezerwatywę, i banner), herosa saurusa zrobić na cold onie i dać mu charmed shield, szamani powinni obaj dźwigać DS (jeden DS, a drugi cube of darknes), saurusy w jedną hordę (30), przydały by się też jakieś terki lub chamki.
Trubas pisze:
Aron_Banalny pisze:dziś byłem na praktykach, a potem odwiedziłem dziadka. zjadłem u Niego zupę. oglądaliśmy jaka to melodia wydabla bla bla bla bla bla bla Grimgor bla bla bla bla Banialuki bla bla nie mieścisz dwóch bla bla bla Lordów
Jedyny post, który wniósł coś do tematu! Brawo dla tego kolesia! =D> =D>

Awatar użytkownika
teillman
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 145
Lokalizacja: Warszawa / Londyn
Kontakt:

Post autor: teillman »

Kurczę dzięki za tak merytoryczny odzew :) z góry przeprosiłem za polskie nazwy, bo wiem, że niektórzy (ja też) wolą angielskie, ale akurat pod ręka miałem zarówno polskiego ab jak i książeczkę z zasadami, także łatwiej było to wrzucić po Polsku.

Zwróciliście uwagę na dużo rzeczy które mimochodem mi umknęły, jak dublet warda czy stubborna :) dla tego warto pytać bardziej doświadczonych graczy.

Z kohortą skinków jest problem taki że nie posiadam w chwili obecnej kroxów, tzn jest jeden ale sam nic nie zrobi. Terki mam 2 więc też kiszka. Starałem się zrobić rozpęee na tym co posiadam. Zaraz przeanalizuję ją jeszcze raz, zastosuję się do większości Waszych porad i zobaczymy co z tego wyniknie :)

Awatar użytkownika
teillman
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 145
Lokalizacja: Warszawa / Londyn
Kontakt:

Post autor: teillman »

ok wyszło coś takiego :)


Rozpa na 2200 pkt

Lord

Slan magia życia 275
3 stopień wtajemniczenia 100
sedno tajemnicy - cała domena
skupienie myśli - dodatkowa kostka przy rzucaniu czarów
wyrzucanie 6 przeciwnikowi
sztandar dyscypliny (+1 ld) 15
boska tablica ochrony (Divine Plaque of Protection) 2+ warda przeciwko atakom strzeleckim 30

420 pkt

~~~~~~~~~

Bohaterowie

Saurus Veteran 85
lekka zbroja 5
kamień świtu (przerzuty nieudanych as) 25
tarcza uroku (Charmed Shield) (pierwsze trafienie pomijane na 2+) 5
miecz potęgi (+1s) 20
coldone 20

160 pkt

Kapłan skinków 65
1poziom
zwój rozproszenia 25

90 pkt

Kapłan skinków 65
1poziom
kostka rozproszenia (cube of darknes) 40

105 pkt

~~~~~~~~~~~

Podstawa armii:

25 saurusów wojowników
full cmd

305 pkt

25 saurusów wojowników
full cmd

305 pkt

10x skinki harcownicy 70

10x skinki harcownicy 70

10x skinki harcownicy 70

suma core: 820 pkt

~~~~~~~~~~~~

Jednostki specjalne:

16x Świątynna straż
full cmd
czcigodny saurus z mieczem bojowym (+1A) 20 ; nie wiem czy tutaj przyda się ten dodatkowy atak, czy lepiej było by dać to pieszemu veteranowi

311 pkt

5x Kameleony
Tropiciel 6

66 pkt

~~~~~~~~~~~~

Jednostki rzadkie:

3x salamandra 225 pkt



SUMA: 2197 pkt
ilość modeli: 108

zapomniałem że mam jeszcze piąteczkę kameleonów :)
Powiem też od razu, że nie jestem jakimś powergamerem :D chcę mieć fajną rozpę na gry z przyjaciółmi oraz ew. nie narobić wstydu jak przeszedłbym się na jakiś turniej.

Awatar użytkownika
Skraaj
Pseudoklimaciarz
Posty: 22
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Skraaj »

Już lepiej, jednak na pewno możesz wywalić Stalkera z kameleonów i miecz championowi TG - dołóż za to kameleonów. Zastanowiłbym się nad zmianą miecza na kowboju na Burning Blade. Armia jest średnia do manewrowania, ale masz trzy w miarę solidne klocki. Będzie Cię boleć brak terradonów.

Awatar użytkownika
teillman
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 145
Lokalizacja: Warszawa / Londyn
Kontakt:

Post autor: teillman »

Ok już raczej nie będę jej zmieniał bo wszystko mi pasuje i podoba się :) Miała być rozpa oparta głównie na saurusach i tak wyszło :D Dzięki za wszystkie wskazówki ponieważ jako powracający gracz lizaków były one dla mnie praktycznie nieocenione :)

Wiem że brak terków będzie mnie bolał, ale pomyślę o nich jak zobaczę zmiany w nowych lizakach. Na razie starczy mi to co mam :D

Rozpa na 2200 pkt

Lord

Slan magia życia 275
3 stopień wtajemniczenia 100
sedno tajemnicy - cała domena
skupienie myśli - dodatkowa kostka przy rzucaniu czarów
wyrzucanie 6 przeciwnikowi
sztandar dyscypliny (+1 ld) 15
boska tablica ochrony (Divine Plaque of Protection) 2+ warda przeciwko atakom strzeleckim 30

420 pkt

~~~~~~~~~

Bohaterowie

Saurus Veteran 85
lekka zbroja 5
kamień świtu (przerzuty nieudanych as) 25
tarcza uroku (Charmed Shield) (pierwsze trafienie pomijane na 2+) 5
płonące ostrze choteca (burning blade of chotec) (przebicie pancerza 2) 20
coldone 20

160 pkt

Kapłan skinków 65
1poziom
zwój rozproszenia 25

90 pkt

Kapłan skinków 65
1poziom
kostka rozproszenia (cube of darknes) 40

105 pkt

~~~~~~~~~~~

Podstawa armii:

25 saurusów wojowników
full cmd

305 pkt

25 saurusów wojowników
full cmd

305 pkt

10x skinki harcownicy 70

10x skinki harcownicy 70

10x skinki harcownicy 70

suma core: 820 pkt

~~~~~~~~~~~~

Jednostki specjalne:

16x Świątynna straż
full cmd


291 pkt

7x Kameleony


84 pkt

~~~~~~~~~~~~

Jednostki rzadkie:

3x salamandra 225 pkt
+1 dodatkowy poganiacz 5

230 pkt


SUMA: 2200 pkt
ilość modeli: 120

Awatar użytkownika
Klon
Wałkarz
Posty: 63
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Klon »

Jeżeli żaba jest BSB to kosztuje 25 pkt więcej.
Trubas pisze:
Aron_Banalny pisze:dziś byłem na praktykach, a potem odwiedziłem dziadka. zjadłem u Niego zupę. oglądaliśmy jaka to melodia wydabla bla bla bla bla bla bla Grimgor bla bla bla bla Banialuki bla bla nie mieścisz dwóch bla bla bla Lordów
Jedyny post, który wniósł coś do tematu! Brawo dla tego kolesia! =D> =D>

ODPOWIEDZ