Plotki z Warpa (albo wręcz Oka Terroru) vol 2.

Daemons of Chaos

Moderator: KrzysiekW

ODPOWIEDZ
Boski
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 40

Re: Plotki z Warpa (albo wręcz Oka Terroru) vol 2.

Post autor: Boski »

Mysle ze nawet trzeba ta kwestie rozwiazac odgornie, bo efekty tej tabelki mimo, ze wchodzace jedynie na 6 sa na tyle mocne ze nikt tego przeciwnikowi nie odda za darmo i zamiast grac ludzie beda sie klucic przez 2h udowadniajac sobie ze moja prawda jest bardziej mojsza niz twojsza.

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

No bo tutaj nie jest kwestia zasad tej gry ale kwestia języka, więc jaki argument może podać jedna osoba aby przekonać drugą? :roll:
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

Azurix pisze:No bo tutaj nie jest kwestia zasad tej gry ale kwestia języka, więc jaki argument może podać jedna osoba aby przekonać drugą? :roll:
Gdyby chodziło tylko o unity z markiem/zasadą specjalną to napisaliby "units with Daemons of Nurgle or Mark of Nurgle (friend or foe) get hit". Napisali "enemy units and friendly units with mark" co IMO jasno sugeruje, że chodzi o WSZYSTKIE oddziały wroga i FRIENDLY oddziały o przeciwnym marku niż efekt.
Release the Przemcio!

Awatar użytkownika
Oki
Oszukista
Posty: 791
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Oki »

Jak byście nie przyzwyczaili się do giętych danonków (patrz 7ed), zaraz EURO tak potnie że będą walczyć tylko tą tabelką :P

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6354

Post autor: Naviedzony »

Proste zasady gramatyki.

Gdyby napisano:
enemy and friendly units with mark
to efekt z tabelki waliłby tylko po oddziałach z markiem.

Ponieważ napisano:
enemy units and friendly units with mark
To tabelka działa na wszystkich wrogów.

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Nie dla wszystkich jest to takie proste i nie wszyscy tak o tym myślą. Nie prościej dać to pod głosowanie LS zamiast się przekrzykiwać kto ma rację przez 10 stron?
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Lipti
Falubaz
Posty: 1429
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Lipti »

Na warseerze mogli to my nie możemy? :D Tam ludzi o tym, że wrogowie dostają hity jakoś się przekonało. Czas chyba tutaj to zrobić. :mrgreen:
Obrazek

Boski
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 40

Post autor: Boski »

Szczerze to ta tabela mnie nie cieszy (nawet zakladajac bicie po przeciwniku), bo jest po prostu za mocna. Uderzenie casketu, katapa, hity bez sv. Nie wiem co ten typ bral, ale powinien zmienic dilera albo brac polowe.

Awatar użytkownika
KrzysiekW
Wielki Śląski Ninja
Posty: 3850
Lokalizacja: Pilchowice, Klub "Schwarze Pferd"

Post autor: KrzysiekW »

Nie wiem co ten typ bral, ale powinien zmienic dilera albo brac polowe.
Nic nie brał, ON nie musi. To po prostu Matt Ward. :D

"Matt, masz wolną rękę z tabelkami itp, tylko wykmiń tak żeby nam tych budyneczków więcej schodziło." "Się robi, szefie". :mrgreen:
I kuźwa wyskakujące miasteczko demonków gotowe...

Awatar użytkownika
Quaki
Falubaz
Posty: 1006
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Quaki »

40stkowa tabela ma lepszy wording i jasno mówi, że obrywa każdy przeciwnik:
"Roll a D6 for each unengaged friendly unit containing one or more Daemons of Nurgle (or models with the Mark of Nurgle) and each unengaged enemy unit, on the battlefield."

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

No i może ze względu na to, że jest taki zapis w W40K można też sugerować, że w WFB jednostki przeciwników obrywają tylko jeśli mają tego Marka. Jakby każdy był przekonany o tym, że obrywają wszyscy, albo każdy był przekonany o tym, że przeciwnik nie obrywa, to by tej dyskusji nie było, więc żeby uniknąć problemów, lepiej zrobić z tym coś odgórnie i tyle :)
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Lipti
Falubaz
Posty: 1429
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Lipti »

Boski pisze:Szczerze to ta tabela mnie nie cieszy (nawet zakladajac bicie po przeciwniku), bo jest po prostu za mocna. Uderzenie casketu, katapa, hity bez sv. Nie wiem co ten typ bral, ale powinien zmienic dilera albo brac polowe.
Z tym akurat się zgadzam. Najlepiej bym wogle zbanował tą tabelkę. Współczuje przeciwnikom, jak i graczom demonicznym. Weź tu graj takim Keeperem. Jak nie instabililzacja to klopa na ryj. :wink:
Obrazek

Awatar użytkownika
Myzu
Mudżahedin
Posty: 303
Lokalizacja: Poznań, Strefa zero

Post autor: Myzu »

Czy kulniecie dwoch jedynek na instability oznacze zarowno, ze jednostka odzyskuje utracone woundy jak i ze dwie galy to insane courage, wiec break jest automatycznie zdany?

Awatar użytkownika
Malin
Kretozord
Posty: 1705
Lokalizacja: SNOT Gdynia MANTRA Studio
Kontakt:

Post autor: Malin »

Myzu pisze:Czy kulniecie dwoch jedynek na instability oznacze zarowno, ze jednostka odzyskuje utracone woundy jak i ze dwie galy to insane courage, wiec break jest automatycznie zdany?
Nie,

najpierw odzyskujesz wszystkie utracone rany i modele w combacie. Potem rozpatrujesz wynik combatu tak jak byś rzucił dwie gały na breja.

Nie ma już zwykłego insane-a.

Steadfast dalej działa.
Obrazek

Awatar użytkownika
Malin
Kretozord
Posty: 1705
Lokalizacja: SNOT Gdynia MANTRA Studio
Kontakt:

Post autor: Malin »

Boski pisze:Szczerze to ta tabela mnie nie cieszy (nawet zakladajac bicie po przeciwniku), bo jest po prostu za mocna. Uderzenie casketu, katapa, hity bez sv. Nie wiem co ten typ bral, ale powinien zmienic dilera albo brac polowe.
Mogliby ustalić co i jak,

ale ja i tak z wielką radością będę naparzał jak z casketa, karcił bez save'a, walił jak z klopy i co tam jeszcze, po wszystkim, bo "Such is the fickle nature of Chaos"!

I tak powiem.

Chociaż na początku, po pierwszym przeczytaniu tej zasady wydawało mi się że efekt bije tylko po markowanych/demonicznych oddziałach, to już mi przeszło. IMO efekty biją po wszystkich oddziałach przeciwnika.
Obrazek

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

Z tą tabelką może poczekajmy do playtestów ;)

Już widzę te 6+warda na GD w kluczwej turze i kulnięcie 5 po strzale z armaty :D
Release the Przemcio!

Awatar użytkownika
Malin
Kretozord
Posty: 1705
Lokalizacja: SNOT Gdynia MANTRA Studio
Kontakt:

Post autor: Malin »

trikk pisze:Z tą tabelką może poczekajmy do playtestów ;)

Już widzę te 6+warda na GD w kluczwej turze i kulnięcie 5 po strzale z armaty :D
Na co tu czekać.

Te walnięcia są rekompensatą za brak JAKIEJKOLWIEK obrony magicznej.

Scroll, Sundering, pamiętam jakiś czas temu miałem takie rzeczy w rozpie...
Obrazek

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

Malin pisze:
trikk pisze:Z tą tabelką może poczekajmy do playtestów ;)

Już widzę te 6+warda na GD w kluczwej turze i kulnięcie 5 po strzale z armaty :D
Na co tu czekać.

Te walnięcia są rekompensatą za brak JAKIEJKOLWIEK obrony magicznej.

Scroll, Sundering, pamiętam jakiś czas temu miałem takie rzeczy w rozpie...
Dear Malin,
Nie chodziło mi o kwestię, w kogo bije, bo dla mnie jest jasne, że w całą moją armię ;)

Chodzi mi o stwierdzenia, że przegięta jest, zanim ktoś powie coś takiego niech pogra, z WoChem było i jest tak samo.
Ogólnie fajny AB, dużo opcji, wewnętrznie niezły balans :)
Release the Przemcio!

Boski
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 40

Post autor: Boski »

Ja szczerze mam mieszane uczucia. Z jednej strony fajnie ze wyszedl nowy book, zawsze jest to zmiana i powiew swiezosci, bo ile mozna grac tym samym.

Z drugiej zasady sa zarowno fajne jak i z****ne.
Fajne jest to ze book nie jest potworkiem jak to mialo miejsce na 7ed, kiedy namnozylo sie nagle armii demonicznych, a gracze innych armii reagowali czesto w sposob "Nie umie grac, to gra demonami", co mnie osobiscie irytowalo (gralem demonami od czasu Storm of Chaos), ale bylo tez w tym sporo prawdy.

Obciecie zasad generalskich i bsb jest ciekawym sposobem na pewne zbalansowanie sily tej armii. Moim zdaniem powinno to sie pojawic juz w 7ed.

Irytujace jednak jest to, ze autor booka moim zdaniem nawet sie nie wysilil jesli idzie o tworzenie magicznych przedmiotow (brak jakichkolwiek sztandarow armii, WTF), gifty bez polotu, brak dostepu do bardzo podstawowych itemow jak chocby glupi scroll lub jakikolwiek rodzaj pancerza (poza DP) powoduje znaczne ograniczenie koncepcji tego co i jak bedzie grane. Zamiast tego mamy radosna tabelke zabijajaca na 6 jak popadnie i co popadnie. Do pewnego stopnia bedzie to zabawne, ale patrzac na to pod wzgledem rywalizacji ten book jest mocno niedorobiony.

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

Boski pisze:
Irytujace jednak jest to, ze autor booka moim zdaniem nawet sie nie wysilil jesli idzie o tworzenie magicznych przedmiotow (brak jakichkolwiek sztandarow armii, WTF), gifty bez polotu, brak dostepu do bardzo podstawowych itemow jak chocby glupi scroll lub jakikolwiek rodzaj pancerza (poza DP) powoduje znaczne ograniczenie koncepcji tego co i jak bedzie grane.
No akurat ten book ma chyba dużo więcej opcji "tego co i jak będzie grane' niż poprzedni. O wiele lepszy internal balance IMO. Chociaż większość graczy będzie w turze magii trzymała kciuki "oh god, nie sklopuj mi całej armii!"
Release the Przemcio!

ODPOWIEDZ