Kilka pytań początkującego v 2.0
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: Kilka pytań początkującego v 2.0
no niestety rydwan to rydwan, Black Coach czy ta fura Tzeencha nie polata aż tak daleko
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Pewnie było milion razy, jeśli postać dołączy do jednostki z vanguardem to można normalnie wykonać ruch na 12" przed rzutem kto zaczyna? Czy vanguard "schodzi"
Puszka Pandory, o immersji w grach
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Tylko jeśli sama tę zasadę posiada.Markuene pisze:Pewnie było milion razy, jeśli postać dołączy do jednostki z vanguardem to można normalnie wykonać ruch na 12" przed rzutem kto zaczyna? Czy vanguard "schodzi"
Pytanie z cyklu "dziwne / durne do zasad podstawowych":
1. Czy mozna ze snajperek strzelac w machine a nie w obsluge? (Np. Statystyka S do 2 z deatha; strzaly z zasady snajper)
2. A w monsters&handlers? (Helupa, hydra, salamandry; zestaw j.w.)
3. A strzelac / czarowac w sama obsluge / handlersow? (Np. Maneaterzy ze snajperkami tudziez wspomniane czary snajperkowe)
Wysyłane z mojego GT-P3110 za pomocą Tapatalk 2
1. Czy mozna ze snajperek strzelac w machine a nie w obsluge? (Np. Statystyka S do 2 z deatha; strzaly z zasady snajper)
2. A w monsters&handlers? (Helupa, hydra, salamandry; zestaw j.w.)
3. A strzelac / czarowac w sama obsluge / handlersow? (Np. Maneaterzy ze snajperkami tudziez wspomniane czary snajperkowe)
Wysyłane z mojego GT-P3110 za pomocą Tapatalk 2
- Arbiter Elegancji
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4807
- Lokalizacja: Warszawa
A da się strzelać/snajpować konie w kawalerii? Nie. Maszyna to jeden model z dwoma charakterystykami tak jak kawaleria.
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..
Doprecyzowałem - z zasadą "monster&handlers". Squigi, giant raty i kroxy ze skinakimi to "mixed units", ew. "uniqe", ale nie "monster&handlers" (typowe przykłady: hydra z poganiaczami, salamandry ze skinkami obsługi, helupa z krasnoludkami z obsługi - choć co do tej mam wątpliwości czy jest m&h). Generalnie: nie są to warmachines, które mają odrębne zasady (vide odpowiedź Arbitra - swoją drogą to akurat była podpucha pod kątem właściwego pytania o m&h ), jeden model, ale odrębne statsy i woundy (np. smok z jeźdźcem to też jeden model, ale targetować można osobno).FAZIK pisze:Zależy w której jednostce, gdyż niektóre mają własne zasady specjalne. Doprecyzuj pytanie.
Np:
Hydra nie.
Squigi, Giant Raty, Kroxy ze Skinkami tak.
poganiacze są ignorowani przecież celujesz w potwora
FAQ precyzuje, że templatki czy bronie/zdolnosci ktore wybieraja cel rowniez podlegaja rzutowi D6 kto oberwal potworek czy obsluga chyba ze zasady danej jednostki mowia inaczej
FAQ precyzuje, że templatki czy bronie/zdolnosci ktore wybieraja cel rowniez podlegaja rzutowi D6 kto oberwal potworek czy obsluga chyba ze zasady danej jednostki mowia inaczej
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Ten sam FAQ mówi o tym, że np. czary mogące wybierać lokację na modelu testują vs ten statystyki tej lokacji (por. pytanie o snajperkę toughness'ową w sekcji o czarach), czyli oznacza, że de facto mogą wybrać czy w monstery czy w handlersów (?; w opisanym tam przykładzie mowa o wiwernie i orku na niej siedzącym - przy normlanym "strzale" lokacja byłaby losowana tak jak w wypadku m&h). Am I right? (nie mam podręcznika pod ręką i nie mogę sprawdzić dokłdanie procedury wyboru celu dla zasady "snajper" i dla czarów-snajperek z death'a)
Nie do końca, przy strzale w hero na monsterze losujesz co dostaje hita, a potem ranisz na T odpowiedniej części i ta część się savuje własnym asv i wsv. Natomiast w wypadku m&h zawsze ranisz na T 'części monsterowej', która się potem savuje własnym asv i wsv, a dopiero po tym sprawdzasz czy rana pójdzie w handlersów czy nie.wokrze pisze:przy normlanym "strzale" lokacja byłaby losowana tak jak w wypadku m&h). Am I right?
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
Nie interesuje mnie tu normalne strzelanie ale strzelanie z zasada snajper oraz czary pozwalajace wybrac obiekt trafienia (tzw. snajperki z lore of death). Te ostatnie nawet bardziejMacias pisze:Nie do końca, przy strzale w hero na monsterze losujesz co dostaje hita, a potem ranisz na T odpowiedniej części i ta część się savuje własnym asv i wsv. Natomiast w wypadku m&h zawsze ranisz na T 'części monsterowej', która się potem savuje własnym asv i wsv, a dopiero po tym sprawdzasz czy rana pójdzie w handlersów czy nie.wokrze pisze:przy normlanym "strzale" lokacja byłaby losowana tak jak w wypadku m&h). Am I right?
Wysyłane z mojego GT-P3110 za pomocą Tapatalk 2
Jak teraz działa powersroll?
Puszka Pandory, o immersji w grach
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
@Markuene
zobacz w erracie
@Wokrze
handlersi są ignorowani
nie porównuj postaci na mosterze do m&h i celowania
celem jest potwor i na tym testujesz snajperkę, jak zadasz ranę to na 5+ obrywa poganiacz
FAQ które wkleiłem mówi o broni/zdolności wybierającej cel, czyli pokrywa, nadal rzucasz D6, chyba, że opis danej jednostki mówi inaczej
to, że masz łączony profil nie znaczy, że możesz w to celować
zobacz w erracie
@Wokrze
handlersi są ignorowani
nie porównuj postaci na mosterze do m&h i celowania
celem jest potwor i na tym testujesz snajperkę, jak zadasz ranę to na 5+ obrywa poganiacz
FAQ które wkleiłem mówi o broni/zdolności wybierającej cel, czyli pokrywa, nadal rzucasz D6, chyba, że opis danej jednostki mówi inaczej
to, że masz łączony profil nie znaczy, że możesz w to celować
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
ale to może sprawić że czołg czy aboma nie dojadą?oczko pisze:tak samo. znaczy jeżeli jest możliwe, że czołg/abomka dojedzie to zwijasz unit i sprawdzasz co się dzieje
Co dzieje się wtedy z czołgiem? No bo oddział się zsuwa i brakuje np. pół cala - a czołg przecież nie pali szarży... oddział w skirmiszu znowu się rozsuwa i co ? Czołg się cofa? Przecież to bez sensu...
trochę dobrej woli i da się rozwiązać
okreslasz kierunek w którym ma jechać random, chcesz trafić w skirmish, gracz przeciwny ich zwija, turlasz zasięg, masz to jest szarża i dostawiasz, nie masz, to skirmish wraca do luźnej formacji bo nie było szarży i jedziesz tyle ile trzeba zatrzymując się 1" przed skirmishem jeśli trzeba
ok przed randomem nie można dać reakcji, ale skirmish i tak musi się zwinąć zawsze przed rzutem na zasięg
ja bym to tak rozegrał
okreslasz kierunek w którym ma jechać random, chcesz trafić w skirmish, gracz przeciwny ich zwija, turlasz zasięg, masz to jest szarża i dostawiasz, nie masz, to skirmish wraca do luźnej formacji bo nie było szarży i jedziesz tyle ile trzeba zatrzymując się 1" przed skirmishem jeśli trzeba
ok przed randomem nie można dać reakcji, ale skirmish i tak musi się zwinąć zawsze przed rzutem na zasięg
ja bym to tak rozegrał
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A