Z cyklu ciekawostki: WHFB przez internet
Z cyklu ciekawostki: WHFB przez internet
http://www.universalbattle.com/
Jak dla mnie, całkiem ciekawy pomysł, jak nie można sie spotkać na turnieju, lub rąbnąć z kimś bitwę z innego miasta w środę wieczorem.
Jak dla mnie, całkiem ciekawy pomysł, jak nie można sie spotkać na turnieju, lub rąbnąć z kimś bitwę z innego miasta w środę wieczorem.
- Don_Silvarro
- Chuck Norris
- Posty: 508
- Lokalizacja: W-wa
Is Universal Battle free?
Universal Battle is totally free to use, though to unlock some advanced features we ask a small subscription fee.
Click on "BECOME A PRO" inside the game for further information.
Po zalogowaniu mogłem bez problemu hostować grę i edytować modele. TBH nigdzie nie znalazłem informacji o tym, co daje status pro...
Wygląda ciekawie, fajnie że jest edytor jednostek, dzięki temu można grać praktycznie w dowolną grę fantasy, od Warhammera przez Warmastera po SOBH
Pozostaje pytanie, czy interfejs (któremu się nie przyglądałem) jest wygodniejszy od Vassalowego. Póki co widzę, że chyba nie ma generatora rzutów kośćmi, więc trochę bieda...
Universal Battle is totally free to use, though to unlock some advanced features we ask a small subscription fee.
Click on "BECOME A PRO" inside the game for further information.
Po zalogowaniu mogłem bez problemu hostować grę i edytować modele. TBH nigdzie nie znalazłem informacji o tym, co daje status pro...

Wygląda ciekawie, fajnie że jest edytor jednostek, dzięki temu można grać praktycznie w dowolną grę fantasy, od Warhammera przez Warmastera po SOBH

- General Baga
- Kradziej
- Posty: 905
- Lokalizacja: AjWajHajm/ True Legion
wójku don; popatrz raz jeszcze
ja zapłaciłem te 10zł za 2 tyg i jest gites!

I nigdzie w życiu nie wyjadę
Mnie u siebie horoszo
Na inne kraje lachę kładę
Tam w kieliszkach wyższe dno
Tu chcę umrzeć w kraju cnót
Mnie u siebie horoszo
Na inne kraje lachę kładę
Tam w kieliszkach wyższe dno
Tu chcę umrzeć w kraju cnót
W wersji darmowej jest generator rzutów kostkami.
Aby sprawdzić możliwości najlepiej wejśc w tryb hosta.
Osobiście nie próbowałem przeprowadzić bitwy.
Aby sprawdzić możliwości najlepiej wejśc w tryb hosta.
Osobiście nie próbowałem przeprowadzić bitwy.
To może ja wyrażę swoją opinię w tym temacie i nakreślę coś więcej bo akurat ostatnio trochę pogrywamy ze znajomymi online jak nie ma czasu wyskoczyć na normalny stół.
Rozegraliśmy już parę walk i śmiem stwierdzić, że jest dopracowane, przyjemne, w miarę proste w obsłudze.
Co oferuje Universalbattle ?
- rzuty kośćmi
- templatki (3", 5", łezka, LoS)
- miarki 6", 12", 24" + miarkę regulowaną (150" i więcej, nie sprawdzałem max długości
)
- znaczniki ran(czaszki), znaczniki magii, inne przydatne znaczniki (kwestia zastosowania dowolna)
- możliwość STWORZENIA każdej armii do WFB (tylko ten system mnie interesuje)
- możliwość ustawienia szerokości, długości podstawek
- możliwość wystawienia regimentów w dowolnych konfiguracjach (skirmish/normal), FCG
- edytowanie terenu w dowolny sposób
- możliwość edytowania wyglądu figurek (smok z łukiem i toporem? Czemu nie!)
Sam system o dziwo jest grywalny i to bardzo.
Każde poruszenie wskazuje ruch o daną ilość cali, nic nam nie umknie i nie musimy się męczyć z przeliczeniami.
Jak ktoś nie ma czasu aby się spotkać to tutaj można dość łatwo i szybko zagrać czy nawet potestować różne opcje z danej armii.
Jedyny minus ?
2$ - tydzień
4$ - 3 miesiące
Darmowa opcja ma tylko kilka armii więc może być ciężko zagrać niektórym.
Opcja PRO daje możliwości edytowania/tworzenia armii.
Rozegraliśmy już parę walk i śmiem stwierdzić, że jest dopracowane, przyjemne, w miarę proste w obsłudze.
Co oferuje Universalbattle ?
- rzuty kośćmi
- templatki (3", 5", łezka, LoS)
- miarki 6", 12", 24" + miarkę regulowaną (150" i więcej, nie sprawdzałem max długości

- znaczniki ran(czaszki), znaczniki magii, inne przydatne znaczniki (kwestia zastosowania dowolna)
- możliwość STWORZENIA każdej armii do WFB (tylko ten system mnie interesuje)
- możliwość ustawienia szerokości, długości podstawek
- możliwość wystawienia regimentów w dowolnych konfiguracjach (skirmish/normal), FCG
- edytowanie terenu w dowolny sposób
- możliwość edytowania wyglądu figurek (smok z łukiem i toporem? Czemu nie!)
Sam system o dziwo jest grywalny i to bardzo.
Każde poruszenie wskazuje ruch o daną ilość cali, nic nam nie umknie i nie musimy się męczyć z przeliczeniami.
Jak ktoś nie ma czasu aby się spotkać to tutaj można dość łatwo i szybko zagrać czy nawet potestować różne opcje z danej armii.
Jedyny minus ?
2$ - tydzień
4$ - 3 miesiące
Darmowa opcja ma tylko kilka armii więc może być ciężko zagrać niektórym.
Opcja PRO daje możliwości edytowania/tworzenia armii.
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.
Reaktywuję temat (żeby nie zaśmiecać w Ustawkach) i chciałem zapytać tych którzy grają:
Jak ważny jest element Real Time ? Czy to, że widać jak przeciwnik w czasie rzeczywistym przesuwa miarkę nad planszą albo wskazuje jakiś oddział jest istotne dla drugiego gracza?
Pamiętacie HOMM? Tam w zasadzie była to turówka, gdzie nie było wiadomo co robi przeciwnik. Tak się zastanawiam czy w WFB traktowanym jako gra komputerowa element RTS jest faktycznie wiążący i czy bez niego dałoby się przyjemnie w to grać. W praktyce oznaczałoby to że nie widzimy co druga osoba robi dopóki nie ruszy się jakąś jednostką, bądź nie rzuci jakiegoś czaru etc..
Jak ważny jest element Real Time ? Czy to, że widać jak przeciwnik w czasie rzeczywistym przesuwa miarkę nad planszą albo wskazuje jakiś oddział jest istotne dla drugiego gracza?
Pamiętacie HOMM? Tam w zasadzie była to turówka, gdzie nie było wiadomo co robi przeciwnik. Tak się zastanawiam czy w WFB traktowanym jako gra komputerowa element RTS jest faktycznie wiążący i czy bez niego dałoby się przyjemnie w to grać. W praktyce oznaczałoby to że nie widzimy co druga osoba robi dopóki nie ruszy się jakąś jednostką, bądź nie rzuci jakiegoś czaru etc..
Szukam: zamienników do Silver Helmsów
Kontakt PM
Kontakt PM
Panowie a jak to wygląda z disconnectem itp sprawami? Jak się save'a nie zrobi to po grze?
LICZNIK: W/D/L od 2012
Brettonia 23/1/13
Lizardmen 1/0/0 <-------- FTW
Brettonia 23/1/13
Lizardmen 1/0/0 <-------- FTW

Fumijako pisze: Przepraszam bardzo, ale mag Khorna na dysku jest rzeczą , którą nie nazwałbym , że jest dla słabych
Chodzi dokładnie o mnie
mój laptop potrzebuje wizyty w serwisie bo jakoś ostatnio polubił sobie co jakiś czas tracenie zasięgu/łączenie się od nowa z wi-fi 


LICZNIK: W/D/L od 2012
Brettonia 23/1/13
Lizardmen 1/0/0 <-------- FTW
Brettonia 23/1/13
Lizardmen 1/0/0 <-------- FTW

Fumijako pisze: Przepraszam bardzo, ale mag Khorna na dysku jest rzeczą , którą nie nazwałbym , że jest dla słabych