Rozpiski nowego Imperium

Empire

Moderator: #helion#

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Tombo
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 155
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Rozpiski nowego Imperium

Post autor: Tombo »

PiotrB pisze: Jak nie wiesz o czym mówisz to nie gadaj.... zapraszam na mastera. Nagle może się okazać że "przemyślane rozwiązania" są z dupy
(...)
no ...można...a my wszyscy oduczyliśmy się grać... na kujawiaku Duke wygrał ja z Piotrem byliśmy top 20 a Karki top 10... rzeczywiście teraz nam gorzej poszło... ciekawie czemu? :shock: :shock:
Dużo w tym sarkazmu mało treści : )

Odbył się jeden master z nowymi ograniczeniami i w zasadzie zamieniając jeden oddział demigryfow na kawalerie (np. reiksguardów) daje nadal siłę uderzeniową, nie zmieniając siły ostrzału. Inna sprawa, że rozpiski kawaleryjskie maja coraz ciężej. Trzeba potestować nowe rozwiązania (być może piechota jest odpowiedzią na obecną mete) i je ograć, wnioski proponuje wyciągnąć po więcej niż jednym masterze... nie ma co się mazać ; )

Awatar użytkownika
Voodoo
Masakrator
Posty: 2988
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Embir pisze:(...)maszynki skavenów
Jakie maszyny tak Ciebie bolą? Chyba jedynie działo, ale na to masz odpowiedź w postaci swoich 2-3 dział...
Obrazek

Awatar użytkownika
Embir
Oszukista
Posty: 791
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Embir »

Imperium zostało uwalone po całości. Nie wiem czy to Bazyliszek sprawił, że dostaliśmy takie mocne cięcia - mam nadzieję, że nie. Nie ma nic złego w armii Imperium z AS1+. Jest na to mnóstwo kontr, mnóstwo. Rozumiem ograniczenie czołg 0-1; rozumiem 0-1 Crown of Command, Tank; ograniczenie 0-4 dla miśków/tanka i dział jest przegięciem.
Tym bardziej, że innych grywalnych jednostek po prostu nie ma a sama armia radziła sobie na ETC bardzo średnio. Cholera, w Polsce chyba jeden turniej wygrała i już jakieś larum, ciekaw jestem czy tak samo zostaną uwalone TK lub WE, też sobie radzą nieprzeciętnie dobrze ostatnio.
Voodoo pisze:
Embir pisze:(...)maszynki skavenów
Jakie maszyny tak Ciebie bolą? Chyba jedynie działo, ale na to masz odpowiedź w postaci swoich 2-3 dział...
Meta się zmienia. Skaveni mają oprócz działa czysto anty puszkowe rozwiązania:
Jezzail, Censer Bearers, Plague Catapult, cały lore plagi, Abomka, Globadiers, Doomwheel...

Na nowym compie mam 1 maszynę, czyli tak jak demony, WoC, Skaveni, Ogry; lepiej wypadają Orkowie, Dwarfy, ChD, Bretka.
Imperium już nie jest armią o sile ognia porównywalnej z Dwarfami, nie na nowy comp score - a musimy miec tą artylerię bo nie mamy ani śmiecia do niszczenia maszyn wroga, ani nie mamy kozackich bohaterów do rozwałki w walce wręcz, arcane items też u nas kuleją (porównaj chociażby z Lizakami i DE nasz zasób arcane'ów).

Sporo tego.
Macias pisze:Niespecjalnie rozumiem o co Ci chodzi. Tak się akurat składa, że byłem ostatnio na masterze i uważam że to ograniczenie jest przemyślane, bo sprawia że nie wsadzasz do rozpy wszystkiego co najlepsze bo się mieści. Musisz się chwilę zastanowić i wybrać odrobinę słabszy cc lub słabsze strzelanie. I tak nawet z tym ograniczeniem EMP jest mocna armią i można osiągać nią niezłe wyniki.
Słaba argumentacja, nie chodzi o to aby uwalać najlepsze wybory w armii i czynić ją zbalansowaną wewnętrznie. Najważniejszy jest balans zewnętrzny, z ograniczeniem 0-4 jest z tym bieda, za mocno to uwala naszą armię na tle innych armii. To tak jakbyś przycinał orkom i goblinom Savage'y, Trolle, Katapy i Doomdiverów bo za dużo się ich wystawia.
Prawda jest taka, że miśki, działa i tank to nasze jedyne sensowne wybory w realiach turniejowych - przecież nie flagellanci za 12pkt, albo Greatswordzi za 11pkt, może gryf który schodzi od byle pierdnięcia i ma na sobie najgorszego walczącego lorda w całym warhu, gorszego nawet od goblińskiego.
W dalszym ciągu szukam jakichś sensownych rozwiązań na nowy draft, ale ciężko z tym.

Awatar użytkownika
Voodoo
Masakrator
Posty: 2988
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Embir pisze:Meta się zmienia. Skaveni mają oprócz działa czysto anty puszkowe rozwiązania:
Jezzail, Censer Bearers, Plague Catapult, cały lore plagi, Abomka, Globadiers, Doomwheel...
Ale oprócz katapulty to nie są maszyny o których wcześniej pisałeś. Kiedy ostatni raz widziałeś wspomnianych globków, jezzaile czy censerów w akcji? Na papierze faktycznie mają argumenty przeciw opancerzonym jednostkom, ale imperium nie jest jedyną armią w tym systemie. Co mi po censerach jak trafię na WoC, po co mi katapulta z siłą 2 na OG ? Mogę równie dobrze napisać, że Twój moździerz i rakietnica dziesiątkują klocki szczurzej piechoty dlatego powinieneś zacząć je wystawiać...

Odwołuję się jedynie do Twojego argumentu dotyczącego szczurów bo uważam, że jest kompletnie nie trafiony. O słabości imperium się nie wypowiem, sam nim nie gram ale powiem tylko, że mam inne zdanie stojąc po drugiej stronie barykady :wink:
Obrazek

scoutmaster
Chuck Norris
Posty: 485

Post autor: scoutmaster »

Możecie narzekać na ograniczenia EURO a i tak będziecie w większości na nie w kółko grali. Mimo że ograniczenia EURO są subiektywne to i tak praktycznie wszystko w Polsce się na nie odbywa. Niektóre ograniczenia i bonusy ewidentnie pokazują czym osoby je ustalający grają. Najbardziej podoba mi się, że Bestie mają 2650 punktów.
Chyba komuś coś się nie mieściło. :mrgreen:
Jak ma wygrać armia mająca nawet 2x5 demisiów wygrać np. z TK mogącymi wystawić 3 x 6 węży i to jeszcze o 10% tańszymi?

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

Voodoo pisze:
Embir pisze:Meta się zmienia. Skaveni mają oprócz działa czysto anty puszkowe rozwiązania:
Jezzail, Censer Bearers, Plague Catapult, cały lore plagi, Abomka, Globadiers, Doomwheel...
Ale oprócz katapulty to nie są maszyny o których wcześniej pisałeś. Kiedy ostatni raz widziałeś wspomnianych globków, jezzaile czy censerów w akcji? Na papierze faktycznie mają argumenty przeciw opancerzonym jednostkom, ale imperium nie jest jedyną armią w tym systemie. Co mi po censerach jak trafię na WoC, po co mi katapulta z siłą 2 na OG ? Mogę równie dobrze napisać, że Twój moździerz i rakietnica dziesiątkują klocki szczurzej piechoty dlatego powinieneś zacząć je wystawiać...

Odwołuję się jedynie do Twojego argumentu dotyczącego szczurów bo uważam, że jest kompletnie nie trafiony. O słabości imperium się nie wypowiem, sam nim nie gram ale powiem tylko, że mam inne zdanie stojąc po drugiej stronie barykady :wink:

Morok gra jezailami :)...i jemu się sprawdzają. Prawda jest taka że jest bieda :(
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

scoutmaster pisze:Jak ma wygrać armia mająca nawet 2x5 demisiów wygrać np. z TK mogącymi wystawić 3 x 6 węży i to jeszcze o 10% tańszymi?
Bardzo prosto, wystarczy nawet przyjąć te węże na klatę i je najzwyczajniej rozwalić.

A odnośnie tego ograniczenia 0-4, to się z Wami całkowicie nie zgadzam. Jak dla mnie to najsensowniejsze ograniczenie EMP zaraz obok tank 0-1.
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
Szymon
Kretozord
Posty: 1685
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Szymon »

Szczerze już tak dyskutujecie to wolał bym coś takiego tank/działo/demisie/korona 0-4
Z tym że zapis tank 0-1 znika
I znika zapis Korona/Tank 0-1
Wiem pojawiły by się rozpy na 2 tankach ale tak naprawde co z tego jak koleś ma 2 tanki a nie ma dział lub demigryfów
Kocitz pisze:Aha i nie jedziemy jakimkolwiek wehikułem z którym miał coś wspólnego: Solo, jego rodzina, jego przyjaciele/znajomi, jego najbliższe otoczenie [w tym SS] czy jakakolwiek osoba mająca styczność z Kiełbasą :lol:

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3672
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JaceK »

Szymon pisze:Szczerze już tak dyskutujecie to wolał bym coś takiego tank/działo/demisie/korona 0-4
Z tym że zapis tank 0-1 znika
I znika zapis Korona/Tank 0-1
Wiem pojawiły by się rozpy na 2 tankach ale tak naprawde co z tego jak koleś ma 2 tanki a nie ma dział lub demigryfów
Tak. 2 STanki, armata i 1xDemigryfy. I masz w sumie 3 armaty i świetny combat. To uwolnienie, nie ograniczenie.

Tak ogólnie to smuty sadzicie. Zwykle sukcesy i porażki są dużo bardziej winą/zasługą generałów niż rozpisek.
A narzekanie na Plague Catapult, Censerów, Jezzaile, Globki itd. - really? Bądźmy poważni i na takie argumenty spuśćmy zasłonę milczenia.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Embir
Oszukista
Posty: 791
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Embir »

JaceK pisze:
Szymon pisze:Szczerze już tak dyskutujecie to wolał bym coś takiego tank/działo/demisie/korona 0-4
Z tym że zapis tank 0-1 znika
I znika zapis Korona/Tank 0-1
Wiem pojawiły by się rozpy na 2 tankach ale tak naprawde co z tego jak koleś ma 2 tanki a nie ma dział lub demigryfów
Tak. 2 STanki, armata i 1xDemigryfy. I masz w sumie 3 armaty i świetny combat. To uwolnienie, nie ograniczenie.

Tak ogólnie to smuty sadzicie. Zwykle sukcesy i porażki są dużo bardziej winą/zasługą generałów niż rozpisek.
A narzekanie na Plague Catapult, Censerów, Jezzaile, Globki itd. - really? Bądźmy poważni i na takie argumenty spuśćmy zasłonę milczenia.
Nie w tej grze, wyniki są proporcjonalne do siły armii - patrz DE, Demony i VC w 7ed.
Dodatkowo bardzo istotne są match upy, jak nie wierzysz spróbuj zagrac Imperium przeciwko VC, zobaczymy jak Ci będzie szło.
Poza tym wczytaj się w posty jak już fatygujesz się z odpowiedzią Jacku - nikt nie narzeka na jednostki Skavenów, ich nazwy padły w kontekście dyskusji o kontrach na armie kawaleryjskie z dobrym sejwem - a takich zabawek Skaveni mają pod dostatkiem, i nikt na to tu nie narzekał ani nie narzeka.

Awatar użytkownika
Wojtuś
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3830
Lokalizacja: The Gamblers Wrocław

Post autor: Wojtuś »

scoutmaster pisze:Możecie narzekać na ograniczenia EURO a i tak będziecie w większości na nie w kółko grali. Mimo że ograniczenia EURO są subiektywne to i tak praktycznie wszystko w Polsce się na nie odbywa. Niektóre ograniczenia i bonusy ewidentnie pokazują czym osoby je ustalający grają. Najbardziej podoba mi się, że Bestie mają 2650 punktów.
Chyba komuś coś się nie mieściło. :mrgreen:
Jak ma wygrać armia mająca nawet 2x5 demisiów wygrać np. z TK mogącymi wystawić 3 x 6 węży i to jeszcze o 10% tańszymi?
Nie mieściło się dwóch krówek lordów na wypasie, brakowało jakieś 5-10 punktów do optymalnych przedmiotów. Ale nikt w AR pewnie nie gra bestiami.
https://idefly.pl - robimy koszulki, bluzy itd dla klubów!

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3672
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JaceK »

Embir pisze: Dodatkowo bardzo istotne są match upy, jak nie wierzysz spróbuj zagrac Imperium przeciwko VC, zobaczymy jak Ci będzie szło.
No tak, ale co match-upy mają wspólnego z Euro?
Pytam, bo tezą jest słabość Imperium w kontekście nowego pakietu zasad.
Chyba, że niewygodnych match-upów też Euro winne? :wink:
Embir pisze:Poza tym wczytaj się w posty jak już fatygujesz się z odpowiedzią Jacku - nikt nie narzeka na jednostki Skavenów, ich nazwy padły w kontekście dyskusji o kontrach na armie kawaleryjskie z dobrym sejwem - a takich zabawek Skaveni mają pod dostatkiem, i nikt na to tu nie narzekał ani nie narzeka.
Ale co z tego, że coś istnieje, jeżeli w kontekście całości armii i jej potrzeb/problemów nie jest wystawiane.
Halabardnicy są super kontrą na Szczury, ale ich nie wystawiasz. Ale spoko, wymienię Ci listę Twoich piechot i będzie wyglądało merytorycznie.

Chodzi o to, że jeżeli jako przykład podajesz narzędzia, które są wątpliwie skuteczne, to Twoja argumentacja traci na powadze.
Naprawdę, wykorzystywanie w argumentacji na ten temat Censerów czy Globków to raczej pod kategorię dowcipów podpada.

I od razu - jakie super kontry na AS1+ mają nowe Demony oprócz lore of metal?
Od razu podaj tylko takie, które radzą sobie z Twoimi armatami.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Embir
Oszukista
Posty: 791
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Embir »

JaceK pisze:
Embir pisze: Dodatkowo bardzo istotne są match upy, jak nie wierzysz spróbuj zagrac Imperium przeciwko VC, zobaczymy jak Ci będzie szło.
No tak, ale co match-upy mają wspólnego z Euro?
Pytam, bo tezą jest słabość Imperium w kontekście nowego pakietu zasad.
Chyba, że niewygodnych match-upów też Euro winne? :wink:
Ale ja nie odnoszę się w ogóle do euro, odnoszę się do Twojej wypowiedzi, ze to generałowie grają. Otóż o wyniku decyduje także: match-up, siła armii, obowiazujące zasady kompozycyjne. Stąd mój przykład byś spróbował zagrac Emp vs. VC. Jesteś ogarniętym graczem więc przekonasz się, że w tym match-upie nawet ze skillem pewnych rzeczy nie przeskoczysz.

A odnośnie demonów kontra Imperium? Ta armia radzi sobie świetnie z Imperium, zwłaszcza teraz jak mam tylko jedno działo.

Awatar użytkownika
Wojtuś
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3830
Lokalizacja: The Gamblers Wrocław

Post autor: Wojtuś »

Ja wymyśliłem rozpiskę z trzeba działami, chcesz?
https://idefly.pl - robimy koszulki, bluzy itd dla klubów!

Awatar użytkownika
Tombo
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 155
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Tombo »

Nie ogarniam tego lamentu...

Nie od dzisiaj wiadomo, że wampiry to ciężki parring, są kontry w poszczególnych armiach na kawaleryjskie rozpy i wysoki sv. Euro tego nie zmieniło... wiec o co cho? Można złożyć imperium na piechocie, ale nadal będą dla takiej rozpiski niewygodne parringi. Czy w innych armiach nie ma tego problemu?


Co do ograniczenia działa/tank/demisi/czolg/korona 0:4 .... pisałem wyżej - 2 działa, czołg, demigryfy i jeden oddział reiksgurdów - nie widzę znacznego spadku w sile ataku (+oddział ze stubbornem), a nadal są 3 działa. Więc czy na prawdę te ograniczenia tak Was zabolały? Czy to po prostu narzekania z powodu zabrania możliwości grania samymi demigryfami? (juz o fluffie nie wspomne , bo to inna dyskusja)

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

oddział Reiksuardów ma nieporównywalnie mniejszy wygar niż demisie.. to już bym chyba fllaglantów wolał albo lepiej kloc halabard :)...

Lamet jest bo choć oczywiście gra generał nie armia i mimo narzekań na kostki ,zasady itp. na podium masterów przewijają się ci sami ludzie to jednak nam "nie Napoleonom" zmiany robią sporą różnicę w grze. Imperium jest niemiłosiernie cięte i w zasadzie ja nie znajduję wytłumaczenia czemu.Poza jednym wygranym masterem w Polsce na ostatnim Etc imperium robiło około 10 pkt - wcale nie jakiś kosmos. Armia jest dobrze wydana - ma rzeczy mocne ale i ma słabe. Nie jest to armia bohaterów tylko wojska i dział. Jeśli zaczynają ingerować w jej delikatną strukturę to robi się słabo :)... Jakim cudem TK i WE dostają +200 pkt a ja nie mogę mieć 2 oddziałów demisiów? przecież to jest dość śmieszne i ja bym chciał wysłuchać argumentów merytorycznych na ten temat...

Edit.. i jeszcze jedno - delikatną strukturę imperium widać na turniejach na mniejsze punkty... tam już kompletnie nic nie wchodzi i ja osobiście na małe punkty mam strasznie słabe wyniki Imperium...
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3672
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JaceK »

Embir pisze:
JaceK pisze:
Embir pisze: Dodatkowo bardzo istotne są match upy, jak nie wierzysz spróbuj zagrac Imperium przeciwko VC, zobaczymy jak Ci będzie szło.
No tak, ale co match-upy mają wspólnego z Euro?
Pytam, bo tezą jest słabość Imperium w kontekście nowego pakietu zasad.
Chyba, że niewygodnych match-upów też Euro winne? :wink:
Ale ja nie odnoszę się w ogóle do euro, odnoszę się do Twojej wypowiedzi, ze to generałowie grają. Otóż o wyniku decyduje także: match-up, siła armii, obowiazujące zasady kompozycyjne. Stąd mój przykład byś spróbował zagrac Emp vs. VC. Jesteś ogarniętym graczem więc przekonasz się, że w tym match-upie nawet ze skillem pewnych rzeczy nie przeskoczysz.

A odnośnie demonów kontra Imperium? Ta armia radzi sobie świetnie z Imperium, zwłaszcza teraz jak mam tylko jedno działo.

Proszę Cię.
W ogóle się do Euro nie odnosiłeś. #-o
Będę musiał Ci chyba własne zdania przypomnieć.

Embir pisze:Imperium zostało uwalone po całości. Nie wiem czy to Bazyliszek sprawił, że dostaliśmy takie mocne cięcia
Sam zacząłeś od kwestii Euro.
Po drugie - naprawdę sądzisz, że polskie wyniki turniejowe mają aż takie przełożenie na zasady ETC?
Byłoby super, ale raczej tak nie jest (a jest na to masa przykładów z innych armii).
Embir pisze:Nie ma nic złego w armii Imperium z AS1+. Jest na to mnóstwo kontr, mnóstwo.
Czyli kontekst jest taki - "ograniczenia ETC są za mocne, bo jest na tę armię mnóstwo kontr.
Embir pisze: Cholera, w Polsce chyba jeden turniej wygrała i już jakieś larum, ciekaw jestem czy tak samo zostaną uwalone TK lub WE, też sobie radzą nieprzeciętnie dobrze ostatnio.
Nieprzeciętnie dobrze, to również 1 master, gdzie dobrze poszło WE (miały przydatne Bazyliszki i z tego co słyszałem od graczy tej armii - były dla nich dość ważne) i 1 master, gdzie dobrze sobie poradziły TK. Z tymże im się nic nie zmieniło.
Embir pisze: Meta się zmienia. Skaveni mają oprócz działa czysto anty puszkowe rozwiązania:
Jezzail, Censer Bearers, Plague Catapult, cały lore plagi, Abomka, Globadiers, Doomwheel...
I na co to jest w takim razie argument?
Cały czas chodziło Ci przecież o podkreślanie, że Twoja armia nie jest wcale taka mocna, bo jest tyle na nią kontr, np. powyższe.
Tylko, że to kontry z dupy wzięte. Większość z nich jest drastycznie słaba i nawet gdyby gracze Szczurków mogli zmieniać swoje rozpiski na paringi z Imperium to połowy tej listy i tak byś nie uświadczył.
Embir pisze: Na nowym compie mam 1 maszynę
Rozumiem, że Twój STank nie strzela?
Więc proszę nie mijaj się z prawdą - masz 2 armaty minimum, a możesz mieć 3.
Możesz też wystawiać Hellblastera - abstrahuję od sporu co do jego mocy - ty możesz listować Censerów i Globki, to ja mogę znacznie od nich sensowniejszego Hellblastera.
Embir pisze: a musimy miec tą artylerię bo nie mamy ani śmiecia do niszczenia maszyn wroga, ani nie mamy kozackich bohaterów do rozwałki w walce wręcz, arcane items też u nas kuleją (porównaj chociażby z Lizakami i DE nasz zasób arcane'ów).
Okropne to zdanie - żadna armia nie ma wszystkiego.
Masz za to armię z AS1+. Demigryfy z fajnym wykopem, Stanka, który bardzo skupia uwagę kosztują w sumie niewiele.
Masz kowbojów na Pegazach, którzy spokojnie mogą niszczyć maszyny wroga i nie tylko.
Embir pisze: Słaba argumentacja, nie chodzi o to aby uwalać najlepsze wybory w armii i czynić ją zbalansowaną wewnętrznie. Najważniejszy jest balans zewnętrzny, z ograniczeniem 0-4 jest z tym bieda, za mocno to uwala naszą armię na tle innych armii.
Myślę, że wiele osób podpisze się pod stwierdzeniem, że ograniczenie 0-4 bardzo pozytywnie wpływa na balans zewnętrzny Imperium.
Embir pisze: Prawda jest taka, że miśki, działa i tank to nasze jedyne sensowne wybory w realiach turniejowych.
No i tu jest pies pogrzebany. Jeżeli marudzisz na swój wynik, to proponuję poszukać innych rozwiązań w swojej rozpisce.
Wspomniany wcześniej Karli, jako jedyny gra inną rozpiską i ma regularnie bardzo dobre wyniki.
Więc może błąd leży w Waszych wyborach i omijaniu niewygodnych ograniczeń?
Embir pisze:Stąd mój przykład byś spróbował zagrac Emp vs. VC. Jesteś ogarniętym graczem więc przekonasz się, że w tym match-upie nawet ze skillem pewnych rzeczy nie przeskoczysz.
Demagogia. Nie przeskoczę głównie tego, że byłaby to moja 1-sza w życiu gra Imperium.


Podsumowując - Imperium nie jest bez ETC armią nie do powstrzymania.
Ale nie jest z ETC tak źle, jak to przedstawiacie. Zagraliście jednego średniego mastera, Duke miał podobno ciężkiego pecha w kościach.
I tyle.
PiotrB pisze:Delikatną strukturę imperium widać na turniejach na mniejsze punkty... tam już kompletnie nic nie wchodzi i ja osobiście na małe punkty mam strasznie słabe wyniki Imperium...
:shock: Wchodzi wszystko super, naprawdę nie wiem czego Ci trzeba.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Embir
Oszukista
Posty: 791
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Embir »

JaceK:
Jak sam przyznałeś nawet raz nie grałeś armią Imperium, ale widzę, że nie przeszkadza Ci to autorytatywnie wypowiadać się w dziale tej armii. :roll:
Otóż ludzie którzy pograli tą armią sporo mówią, że jest na najnowszych ograniczeniach mocno uwalona.
JaceK pisze:
Embir pisze: a musimy miec tą artylerię bo nie mamy ani śmiecia do niszczenia maszyn wroga, ani nie mamy kozackich bohaterów do rozwałki w walce wręcz, arcane items też u nas kuleją (porównaj chociażby z Lizakami i DE nasz zasób arcane'ów).
Okropne to zdanie - żadna armia nie ma wszystkiego.
Masz za to armię z AS1+. Demigryfy z fajnym wykopem, Stanka, który bardzo skupia uwagę kosztują w sumie niewiele.
Masz kowbojów na Pegazach, którzy spokojnie mogą niszczyć maszyny wroga i nie tylko.
No właśnie, żadna armia nie ma wszystkiego, dlatego nie można bezmyślnie obcinać wyborów tak jak w ostatnim drafcie. Nie mamy wykopu ani odginaczek, ale mamy armaty. Nie mamy wysokiego Ws ani wardów, nie wskrzeszamy się, ale możemy mieć AS1+. To system naczyń połączonych i takie głupie ograniczenie jak na ostatnim ETC jest słabe bo uwala kluczowe elementy naszej armii.

Na tej samej zasadzie mogę Ci uwalić lorda blendera i argumentować to tak: "ale masz eteryki!!!"
Bezsens.
JaceK pisze:
Embir pisze: Prawda jest taka, że miśki, działa i tank to nasze jedyne sensowne wybory w realiach turniejowych.
No i tu jest pies pogrzebany. Jeżeli marudzisz na swój wynik, to proponuję poszukać innych rozwiązań w swojej rozpisce.
Wspomniany wcześniej Karli, jako jedyny gra inną rozpiską i ma regularnie bardzo dobre wyniki.
Więc może błąd leży w Waszych wyborach i omijaniu niewygodnych ograniczeń?
I mamy wszyscy mieć rozpy na jedno kopyto na modłę Karliego, które niczym się od siebie nie różnią? Zajebisty pomysł. #-o
Dotychczas można było grac kawaleryjskim Imperium, Imperium piechotnym, Imperium z paroma mniejszymi oddziałami miśków, z dwoma lub jednym większymi, teraz wszystko będzie na jedno kopyto bo nowe ETC upiernicza wszystko. Tymczasem dwarfy dostają jakieś bonusy z dupy i dostają bonus za wystawienie czystego gunline'a.
JaceK pisze:
Embir pisze: Cholera, w Polsce chyba jeden turniej wygrała i już jakieś larum, ciekaw jestem czy tak samo zostaną uwalone TK lub WE, też sobie radzą nieprzeciętnie dobrze ostatnio.
Nieprzeciętnie dobrze, to również 1 master, gdzie dobrze poszło WE (miały przydatne Bazyliszki i z tego co słyszałem od graczy tej armii - były dla nich dość ważne) i 1 master, gdzie dobrze sobie poradziły TK. Z tymże im się nic nie zmieniło.
No właśnie im się nic nie zmieniło, raz jeden Imperium wygrało i już uwalamy po całości. A na ETC nie odniosła ta armia żadnego oszałamiającego sukcesu, wręcz przeciwnie była jedną z najniżej punktujących.

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3672
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JaceK »

Stara gadka. Nie gram Imperium, więc nie mam nic do powiedzenia... Bardzo wygodna i konstruktywna.

A propos lorda vc-blendera. Śmiechu go nie miał i był całkiem wysoko.
Da się bez niego, jak widać.

Na poprzednich ograniczeniach, na Bazyliszku, byłeś 42.
Teraz, na nowych, 46.
Bardzo zbliżone lokaty, mimo "uwalenia".
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

PiotrB pisze:Imperium jest niemiłosiernie cięte i w zasadzie ja nie znajduję wytłumaczenia czemu.
A widziałeś ograniczenia do Liz, OK, DE? Imperium wcale nie jest mocno pocięte.
PiotrB pisze:Poza jednym wygranym masterem w Polsce na ostatnim Etc imperium robiło około 10 pkt - wcale nie jakiś kosmos.
Może słabe wyniki na ETC były spowodowane tym, że przez 4 miesiące ludzie nie byli do końca w stanie ograć nowej armii. I do tego wtedy demi miały jeszcze T3.
PiotrB pisze:Jakim cudem TK i WE dostają +200 pkt a ja nie mogę mieć 2 oddziałów demisiów?
:lol2: a kto zabrania 2 oddziałów? Nie mówiąc już o tym że chyba dostrzegasz różnicę w potencjale EMP i WE.
PiotrB pisze: Edit.. i jeszcze jedno - delikatną strukturę imperium widać na turniejach na mniejsze punkty... tam już kompletnie nic nie wchodzi i ja osobiście na małe punkty mam strasznie słabe wyniki Imperium...
:lol2: :lol2: :lol2: Na małe pkt (1000-1600) w imperium mieści się właściwie wszystko i do tego bardzo dużo armii nie ma co zrobić z 1+ asv przy takich pkt. Na lokalach na małe pkt zagrałem w sumie 9 bitew, zdobywając z nich łącznie 158 pkt, a wyniki wielu z tych bitew przedstawiały się w postaci x+200 : 0 (x-format turnieju).
Embir pisze: Otóż ludzie którzy pograli tą armią sporo mówią, że jest na najnowszych ograniczeniach mocno uwalona.
Ja gram tą armią i mówię że na najnowszych ograniczeniach nie jest wcale mocno uwalona tylko sensownie pocięta.
Embir pisze:
Dotychczas można było grac kawaleryjskim Imperium, Imperium piechotnym, Imperium z paroma mniejszymi oddziałami miśków, z dwoma lub jednym większymi, teraz wszystko będzie na jedno kopyto bo nowe ETC upiernicza wszystko.
Przecież to ograniczenie nie zmniejsza różnorodności. Nadal możesz grać piechotą, kawalerią lub połączeniem obu. Tylko tym razem musisz zdecydować czy bierzesz drugie działo czy drugie demi. Więc tak naprawdę takie ograniczenie może tylko zwiększyć różnorodność, bo nie będzie tak że wszyscy stawiaja 2x demi+ 2x działo+ tank. I wybór nie ogranicza się tylko do tego czy rezygnujesz z drugiego działa czy drugich demi, bo mogę się założyć że na euro znajdzie się ktoś kto będzie miał 3+3+4 demi+tank (o ile oczywiście utrzyma się taki kształt ograniczeń).
Embir pisze: A na ETC nie odniosła ta armia żadnego oszałamiającego sukcesu, wręcz przeciwnie była jedną z najniżej punktujących.
Może słabe wyniki na ETC były spowodowane tym, że przez 4 miesiące ludzie nie byli do końca w stanie ograć nowej armii. I do tego wtedy demi miały jeszcze T3.
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

ODPOWIEDZ