RÓŻNICE POMIĘDZY 6 a 7 ED !!!!

Orcs and Goblins

Moderator: Kołata

ODPOWIEDZ
Ghost_Master1
Mudżahedin
Posty: 292

RÓŻNICE POMIĘDZY 6 a 7 ED !!!!

Post autor: Ghost_Master1 »

Witam chciałbym sie dowiedzieć jakie sa różnice pomiędzy 6 a 7 ed w tej armi co zostało zmienione na lepsze a co na gorsze? najbardziej interesuje mnie sprawa dooma i rydwanów, fanatyków a tak na marginesie to zaczynam dopiero grać ta armia i chciałbym se dowiedzieć na jakich zasadach wypuszczamy fanoli z NG??

Awatar użytkownika
Herkules
Mudżahedin
Posty: 344
Lokalizacja: Gorzów Wlkp

Post autor: Herkules »

fanoli wypuszczasz w momencie kiedy wróg zblizy sie na 8cali 2D6 w jego kierunku jezel podejdom 2 oddziały to wybierasz w który (mierz od poczatku podstawki pod regiment) D6 hitów z siła 5 armor pircing na 2 takich samych liczba w fazie ruchu fanol ginie masz zreszta a

Awatar użytkownika
Herkules
Mudżahedin
Posty: 344
Lokalizacja: Gorzów Wlkp

Post autor: Herkules »

fanoli wypuszczasz w momencie kiedy wróg zblizy sie na 8cali 2D6 w jego kierunku jezel podejdom 2 oddziały to wybierasz w który (mierz od poczatku podstawki pod regiment) D6 hitów z siła 5 armor pircing na 2 takich samych liczba w fazie ruchu fanol ginie masz zreszta

Awatar użytkownika
Reaper
Chuck Norris
Posty: 413
Lokalizacja: Bytom-Vendetta

Post autor: Reaper »

zmienilo sie np. to ze orki sa tansze i juz nie mozna 2 rydwanow goblinskich na jeden slot wziasc ....

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

smieszny temat. biorac pod uwage date obecna i date wydania booka ;p

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9573
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Dokładnie. Jako mod nie wiem co z tym robić :? Wywalić, czy niech samo zdycha?

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

niech zdycha.
moglbys jako stary warboss za to opowiedziec czym sie roznilala 4 edycja od 5, bo tego to juz nie wiem.. :P

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9573
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Ej no, bez przesady! :P Tak stary to jeszcze nie jestem! :D Najdalsze co pamiętam to sprzed równo 9 lat, a to zdaje się była już 5 edycja.
Pierwsza bitwa jaką w życiu widziałem, to jak O&G rozniosły DE w sklepie Strefa51 na centralnym. Nie jestem pewien czy orkami nie grał Marcin Galoch (nie znałem go wtedy, ale jakoś tak mi się z wyglądu kojarzy ;)). Rozpa orków wyglądała mniej więcej tak:
Heros na rydwanie, 15 black orków, 2 pump wagony, gigant i może coś jeszcze. A DE miały ze 2 bolce i kilka plewnych unitów (w tym harpie latające w klocku z szeregami w high fly). Ehh.. te figurki wtedy mnie zachwyciły kolorami, różnorodnością i wykonaniem :) (w tym czasie zbierałem warzone'a, ale klimat battla mnie wciągnął).
Ups.. chyba zaspamowałem :P

Awatar użytkownika
Reaper
Chuck Norris
Posty: 413
Lokalizacja: Bytom-Vendetta

Post autor: Reaper »

to jak taki dziwny temacik wyszedl to ja spytam tak w ktorej edycji orki byly najbardziej wypakowane ? ?

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9573
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Pewnie w żadnej :P

Ale gadałem ze 2 lata temu z jakimś klimaciarzem, który ze znajomymi gra na 3edycyjne zasady :shock: (gdzie on był przez te 20 lat?? :shock: ) . W każdym razie z tego co mówił, to O&G niezaleznie od wszelkich ograniczeń kompozycji mogły wystawić 16 katapult :lol: I to z tego co mi mówił jest przegięte :D .

Awatar użytkownika
Reaper
Chuck Norris
Posty: 413
Lokalizacja: Bytom-Vendetta

Post autor: Reaper »

16 katapult ?!?!?!!??!!?!??!!??! :shock: chcialbym to zobaczyc :D

Awatar użytkownika
badyl
Chuck Norris
Posty: 373
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: badyl »

ja gram od 10/11 lat, wtedy byla V edycja i wtedy chyba orkosy byly najmocniejsze, choc mialy tez swoje slabosci, w ogole to zupelnie inna armia byla, przed wszystkim ze wzgledu na roznice zasad i podejscia przez to
w Ved nie wiem ile mozna bylo katapult wcisnac, bo za cholere nie pamietam ale kosztowaly pkt, badz co badz na maszyny mozna bylo 50% pkt przeznaczyc
o ile klopy czasem widywano, to bolca zadnego nie widzialem nigdy
zreszta po co strzelac jak mozna na 2000pkt wystawic 12 pump wagonow z sila i tougnessem 7;]
...slaby ten temat;]
pozdr

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

small rock lobber kosztowal 66,5 pkta
big rock lobber kosztowal 96.5 pkta
pump wagon kosztowal 40pkt ale mial 7S i 7T
giant spider mial 5S i kosztowal 50pkt
Wyvern z 6 ruchu,5S,6T,4W,2+1A kosztowal 180pkt
BO warboss mial 10Ld 8)
a emperor dragon z cechami na 8(wyj byly W,A i Ld gdzie mial 9) kosztowal 750pkt

ale i tak najlepszy byl sztandar zaa 65 pkt-> na 4+ dispellowal kazd czar rzucony na jednostke gdzie byl(jak mysmy na nich rzucali) i z automatu jak przeciwnik sobie ciepnoł....i zabijal wszystkich magow w BtB :twisted:

no i fakt...w dobie herohammera orcasy byly chyba najmocniejsze,jednak mozliwosc wyplacenia 96 atakow z 1 warlorda byla porazajaca(srednio wyplacal 56atakow :twisted: )

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9573
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Z tego co pamiętam, to najmocniejsze były Undeady (jeszcze jak wszystko było w jednej książce). Jeszcze chaos, HE, lizaki, bretka i dwarfy były ostre. A OnG jednak byli słabsi.

Awatar użytkownika
badyl
Chuck Norris
Posty: 373
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: badyl »

no undeady fakt turbo mocne byly
klocek mumi, 5T i 4W
do tego oddzial wrightow, turbo magia (2przedmioty co dawaly za darmo rzucanie czaru czy jakos tak), skull chucki, vampir i carriony
i co z tego ze wtedy nawet obok generala nie mozna bylo maszerowac:))
dwarfy w Vedycji to jakos mocne nie byly, mimo iz organki rzezniczyly
he na pomorzu niewiele bylo, ale welfy byly mega mocne, chaos w wersji z kartami na 10figsach na 200pkt tez masakra;]

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

Dwarfy byly przejebane...chlopakow tak skladalem ze wszystkie oddzialy mialy albo 10ld(niemodyfikowane) albo byly nielamalne z wszystkimi immunami

chaos byl slabiutki,zasada accompany go rozkladala...i w zasadzie 5 rycerzy za 400pkt :D

undeady tez mialy swoje ograniczenia-np zombie wtapiaja CR o 1 i adios caly oddzial
magia ok...ale np orcasy mordowaly im generala w drugiej turze i bylo po zabawie(sypaly sie z automatu wszystkie oddzialy bez bohaterow...te z bohaterami sypanko jak dzisiaj)

co do samych zielonych-ubercombo oddzial z 3xBSB w 1 oddziale...wymiatali;
ja pisalem o relatywnej sile w edycji,teraz sa najbardziej zbalansowana armia w WFB

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

nie najbardziej.
Jeszcze ogry... :P

Awatar użytkownika
Reaper
Chuck Norris
Posty: 413
Lokalizacja: Bytom-Vendetta

Post autor: Reaper »

taaa jasne ogry zbalansowane ..... niesli zbalansowaniem nazywasz zbieranie beckow od prawie kazdej armii/gracza ktory cos potrafi to ok ...... :roll:

Awatar użytkownika
badyl
Chuck Norris
Posty: 373
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: badyl »

quas pisze:Dwarfy byly przejebane...chlopakow tak skladalem ze wszystkie oddzialy mialy albo 10ld(niemodyfikowane) albo byly nielamalne z wszystkimi immunami

chaos byl slabiutki,zasada accompany go rozkladala...i w zasadzie 5 rycerzy za 400pkt :D

undeady tez mialy swoje ograniczenia-np zombie wtapiaja CR o 1 i adios caly oddzial
magia ok...ale np orcasy mordowaly im generala w drugiej turze i bylo po zabawie(sypaly sie z automatu wszystkie oddzialy bez bohaterow...te z bohaterami sypanko jak dzisiaj)

co do samych zielonych-ubercombo oddzial z 3xBSB w 1 oddziale...wymiatali;
ja pisalem o relatywnej sile w edycji,teraz sa najbardziej zbalansowana armia w WFB
dwarfy fakt ze sie lamac nie chcialy, ale dawalo rade je w pien wyciac, co teraz jest raczej mniej wykonalne

chaos na booku o ktorym mowisz to nie byl szalowy, ale przez pierwsza polowe Vedycji byl poprzedni book chaosu, w ktorym rozpiska troszke inaczej wygladala, glownym wrogiem chaosu bylo wtedy wylosowanie karty chaos spawn badz eternal challange czy jakos tak

zombie?? w Ved?.... fakt byla taka pozycja w booku, ani razu nie widzialem na stole... i chyba przeszkoda nie byly metalowe figurki,
armia po stracie generala sie faktycznie od razu sypala, ale prosze cie, zabicie takiego vampire lorda to nie bylo wcale a wcale latwe zadanie, zwlaszcza ze mial obowiazkowa carstain ringa... ktory nie dawal regeneracji:)

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

ladowales przed takim typem i umieral
tak sie gralo zielonymi 8)
bez rzutow

ale fakt...wapierz mial 7S i 6T a drzewiec 6S i 7T

jeszcze bylo escape :wink:
zestaw to byl pierscien+ atomowka :wink: ...ewentualnie vlad i izka ktora wysylalo sie na misje samobojcza :twisted:

co do krasnali-lord krasnali byl jedna z twardszych istot w 5ed.;szczegolnie taki cfaniak z 10T

a chaos pamietam tylko z ostatniego podrecznika,tam tez byly gifty losowane; ale ciagle bylo to powalone accompany


BTW,ewolucja w 6ed byla zajebiscie dobrym krokiem...herohammer teraz mozna gora powspominac z rozrzewieniem :twisted:

ODPOWIEDZ