Pytania o magię v 2.0

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Dydu
Masakrator
Posty: 2288
Lokalizacja: Legion Kraków

Re: Pytania o magię v 2.0

Post autor: Dydu »

Jankiel pisze:
Wyraźnie przy +3T pisze Character, a przy +3A/S model, nie a zapisu, że tylko jeździec.
A Ty masz rulebooka w ogóle? Bo już drugi raz przytaczasz błędny zapis i próbujesz z tego wyciągnąć jakieś podejrzane korzyści.

RB str. 104 "A character and his mount are treated as a single character model ..."

RB str 493

Pann's ... "... augment spell tha is cast upon the wizard or another friendly character withis 12". The target gains
+3T ..."

The Savage ... "augment spell with range of 12" and is cast on a friendly character, which can be he Wizard himself. The model gains +3s and +3A ..."

Z powyższego wynika, że bohater na MB jest jedym modelem w całości traktowanym jako bohater z dwoma zestawami charakterystyk.

więć dla czego jeżeli mamy zapis, że model dosaje +3A +3S to wbrew temu co podaje RB str.104 nie chcesz traktować go jako jeden model ale jako dwa?

Prosiłbym tylko o jasne wyjaśnienie na jakiej podstawie tylko sam jeździec ma dostać +3A +3S a nie cały model.

panterq
Masakrator
Posty: 2461
Lokalizacja: Legion

Post autor: panterq »

Dydu, jeśli się nie mylę, to przytoczony przez ciebie zapis odnosi się do "zwykłych" mountów (w domyśle takich, z których nie można spaść), i ma podkreślić różnicę pomiędzy nimi a bohaterami na potworach.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator

Awatar użytkownika
Dydu
Masakrator
Posty: 2288
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dydu »

No ja własnie mówie o np. kolesiu na orle/pegazie

Awatar użytkownika
Paraszczak
Falubaz
Posty: 1088
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Paraszczak »

...no fsómie...

Maciek P.
Falubaz
Posty: 1234
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Maciek P. »

Czyli koń też dostawałby +3A +3 S :) ?

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

no jasne :) zwłaszcza, że celem czaru jest "friendly character" :mrgreen: nic tylko poprosic LS o zrobienie uściślenia
przekombinowana trochę ta kmina
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Paraszczak
Falubaz
Posty: 1088
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Paraszczak »

Przekombinowana i prawdopodobnie wbrew intencjom piszącego, ale...seems legit.

Awatar użytkownika
Dydu
Masakrator
Posty: 2288
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dydu »

Ja się nie upieram, że tak ma być, do tej pory grałem, że tylko góra dostaje, ale chciałbym, żeby była jasność w tej kwesti.

Awatar użytkownika
Dydu
Masakrator
Posty: 2288
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dydu »

Mozna prosic o stanowisko LS w tej sprawie?

JaSzczuras
Chuck Norris
Posty: 484
Lokalizacja: "Zad Trolla" Koszalin

Post autor: JaSzczuras »

Pytanko co do dispelowania:

Wiadomo, że przy rzucaniu czarów rzut na kościach 1 lub 2 zacina nam maga na ta turę magi, ale czy przy dispelowaniu ta zasada też się tyczy, tzn czy trza mieć rzut 3+ na kościach??

Awatar użytkownika
Oki
Oszukista
Posty: 791
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Oki »

o! też jestem ciekaw :)
zapis w RB można dwojako interpretować.....

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

JaSzczuras pisze:czy przy dispelowaniu ta zasada też się tyczy, tzn czy trza mieć rzut 3+ na kościach??
Tak, RB str 35, prawa kolumna. Jest wyraźnie napisane.
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

JaSzczuras
Chuck Norris
Posty: 484
Lokalizacja: "Zad Trolla" Koszalin

Post autor: JaSzczuras »

Na 35 stronie w akapicie DISPEL VALUE jest tak czytelnie napisane, że wczoraj na turnieju sam nie potrafiłem odpowiedzieć na to pytanie.


Jeszcze pytanie do 6 czaru z lighta -> Birona's Timewarp -> czy jednostka z random movement dostaje jakiś bonus do ruchu oraz czy rzucony na kawalerie z m7 da jej szarże na 14+ 3k6 czy tylko 10+3k6?

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

JaSzczuras pisze:Jeszcze pytanie do 6 czaru z lighta -> Birona's Timewarp -> czy jednostka z random movement dostaje jakiś bonus do ruchu oraz czy rzucony na kawalerie z m7 da jej szarże na 14+ 3k6 czy tylko 10+3k6?
Przy RM po prostu podwajasz to co wyrzucisz na kości. Kawaleria szarżuje na 10+rzut, bo nie możesz mieć żadnej statystyki większej niż 10.
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
Oki
Oszukista
Posty: 791
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Oki »

Poza atakami ;)

Awatar użytkownika
lonit
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 174

Post autor: lonit »

Czy po rzuceniu czaru z bound itemu działa lore attribute?

Na forum UK znalazłem post z info że działa ale chcę się upewnić:

Q: If a bound spell is from a Lore of Magic with a lore attribute,
will the successful casting of the bound spell also trigger the lore
attribute? (p37)
A: Yes. It is worth noting that some lore attributes effects
targets the Wizard casting the spell. In the case of Bound
Spells it will target whoever is casting the spell instead.

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2289
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Okoń »

lonit pisze:Czy po rzuceniu czaru z bound itemu działa lore attribute?

Na forum UK znalazłem post z info że działa ale chcę się upewnić:

Q: If a bound spell is from a Lore of Magic with a lore attribute,
will the successful casting of the bound spell also trigger the lore
attribute? (p37)
A: Yes. It is worth noting that some lore attributes effects
targets the Wizard casting the spell. In the case of Bound
Spells it will target whoever is casting the spell instead.
Naturalnie - działa. Sam nawet znalazłeś potwierdzenie :)
Obrazek

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

@lonit
przecie to oficjalne FAQ by GW, nie szukaj po forach zagranicznych tylko sprawdź w FAQ na stronie GW :)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
lonit
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 174

Post autor: lonit »

Nie chciało mi się szukać u GW to wszedłem w pierwszy lepszy link wypluty przez google ;)

Awatar użytkownika
Oki
Oszukista
Posty: 791
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Oki »

Więc jak jest z tym dispelowaniem?
W akapicie o dispelowaniu jasno stoi: jeżeli po dodaniu wyniku na kości z lvl maga uzyskamy wymagany wynik,to dispell jest udany (koniec kropka akapitu)

Dopiero w następnym akapicie (o nie udanym disspelowaniu) jest napisane ,że jeżeli po dodaniu wyniku na kości z lvl maga, nie udało nam się zbić czaru to mag jest traktowany w taki sposób, jak mag rzucający zaklęcie i uzyskujący 1 lub 2 na kości ( jak tak traktowany ale w momencie kiedy nie udało nam się zdispelować czaru)

ODPOWIEDZ