Rozpiski nowego Imperium
Moderator: #helion#
Re: Rozpiski nowego Imperium
@Bizim rozpiska oryginalna
Może jednak warto rozważyć tego maga? Masz w większości bitew stratę na kościach w dispelu -2 (sniperki z death będą bolały), hurricanum daje Ci +1 PD, które w zasadzie tez się marnuje. Czy ten pegaz faktycznie jest taki "must have" na te punkty, żeby nie wziąć sobie choćby 1lev maga z fireballem?
Rezygnując z pegazisty, 3 halabard - 1lev masz maga i działo
Może jednak warto rozważyć tego maga? Masz w większości bitew stratę na kościach w dispelu -2 (sniperki z death będą bolały), hurricanum daje Ci +1 PD, które w zasadzie tez się marnuje. Czy ten pegaz faktycznie jest taki "must have" na te punkty, żeby nie wziąć sobie choćby 1lev maga z fireballem?
Rezygnując z pegazisty, 3 halabard - 1lev masz maga i działo
Bo ja wiem czy ta kostka się marnuje. W ważnych momentach będę mógł rzucić te moje modlitwy to sporo. Poza tym sam huricanum jest całkiem niezłym rydwanem, może spokojnie się w coś wbić i przyblokować.
Jak pisałem wolałbym za to wrzucić dzidę laserową ale cóż... :/
Co do pegazisty to po prostu ostatnio pomalowałem sobie jednego i chciałbym go wystawić. Rozpiska trochę robiona pod pomalowane modele aby w końcu chyba pierwszy raz w życiu zagrać w wfb w pełni zrobioną armią... Chciałem też przetestować większa ilość demigryfów aby sprawdzić czy jest sens kupować ich jeszcze więcej.
A co do maga to jednak bym chyba wolał heavenowego. Chyba jedna z lepszych sygnaturek w grze. -1 do hita, -1 do ld i jeszcze do tego d6 hitów z s4 przeciwko lataczom.
I jeśli chodzi o wersję bez pegaza a z magiem i działem to była peirwsza wersja tej rozpy i wtedy wszystko wchodzi ale właśnie brakuje pegaza.
Ostatnimi czasy jakoś magia mi kompletnie nie wychodzi jak bym chciał. Poza modlitwami priesta to trudno mi wrzucić cokolwiek, a nawet +4 do dispela często g... daje przy rzuceniu samych gał i dwójek na dispel... Na takie punkty bez lordów chciałem właśnie spróbować zagrać bez maga bo wrogowie będą mieć tylko +2 do casta, więc też nie jest to taka wielka przewaga. Bardziej brakuje mi dispel scrolla lub jakieś dodatkowej kości na dispel.
Jak pisałem wolałbym za to wrzucić dzidę laserową ale cóż... :/
Co do pegazisty to po prostu ostatnio pomalowałem sobie jednego i chciałbym go wystawić. Rozpiska trochę robiona pod pomalowane modele aby w końcu chyba pierwszy raz w życiu zagrać w wfb w pełni zrobioną armią... Chciałem też przetestować większa ilość demigryfów aby sprawdzić czy jest sens kupować ich jeszcze więcej.
A co do maga to jednak bym chyba wolał heavenowego. Chyba jedna z lepszych sygnaturek w grze. -1 do hita, -1 do ld i jeszcze do tego d6 hitów z s4 przeciwko lataczom.
I jeśli chodzi o wersję bez pegaza a z magiem i działem to była peirwsza wersja tej rozpy i wtedy wszystko wchodzi ale właśnie brakuje pegaza.
Ostatnimi czasy jakoś magia mi kompletnie nie wychodzi jak bym chciał. Poza modlitwami priesta to trudno mi wrzucić cokolwiek, a nawet +4 do dispela często g... daje przy rzuceniu samych gał i dwójek na dispel... Na takie punkty bez lordów chciałem właśnie spróbować zagrać bez maga bo wrogowie będą mieć tylko +2 do casta, więc też nie jest to taka wielka przewaga. Bardziej brakuje mi dispel scrolla lub jakieś dodatkowej kości na dispel.
Caius Ceplus pisze: Zaatakowane imperium kontratakuje.
argument malarski jest ciężki do pobicia :) fajnie że dbasz o wygląd armii, mam wrażenie że brakuje tego często na stołach.Bizim pisze:Co do pegazisty to po prostu ostatnio pomalowałem sobie jednego i chciałbym go wystawić. :P Rozpiska trochę robiona pod pomalowane modele aby w końcu chyba pierwszy raz w życiu zagrać w wfb w pełni zrobioną armią... Chciałem też przetestować większa ilość demigryfów aby sprawdzić czy jest sens kupować ich jeszcze więcej.
Co do zakupu kolejnych demigryfów, to raczej słaby pomysł przy obecnych ograniczeniach (no chyba ze powyższa rozpa to wstęp do grania bez armat :) )
Czy ja wiem... na małe punkty zawsze biorę fire - w zależności od ilości kości 1-3d6 z s4 ... na elfy w sam raz, a sygnaturka z metala tez jest niczego sobie ;pBizim pisze:A co do maga to jednak bym chyba wolał heavenowego. Chyba jedna z lepszych sygnaturek w grze. -1 do hita, -1 do ld i jeszcze do tego d6 hitów z s4 przeciwko lataczom.
@malfoj Na najbliższym lokalu na 1500 protestuje własnie hurricanum, mam nadzieję że na małe punkty te +1 do hita dla głównych oddziałów walczących się spłaci (aczkolwiek mam świadomość ze to tylko moja chęć zagrania raz na ruski rok tym modelem : ) )
Dzięki z uwagi, rozwijam pomysł.
Generalnie jest tak, że chcę trzymać punkty i boostować magią piechotę.
GS i ich detachmenty mają mieć przerzut z hate, +1 Hit i -3 od As. Zawsze. 8 łuczników z -1 As może już coś ustrzelić, a nie tylko straszyć.
Arch Lector gen, 200 pts. AoMI As 1+ z przerzutem, lustereczko VHS; GW
siedzi w GS-ach daje hate+ modlitwy i łucznikom i najawazniejsze ma wziąć na siebie ciosy ewentualnego "kozaka"
Wizard Lord lev.IV 225+ Dispel scroll. Siedzi w Łuczniakch, albo hasa samotnie. Lore of Shadow/Death/light
B.Wizard 135 pts. lev.2 Iron curse icon Ward 6+ przeciwko maszynom. Obsydian amulet MR(2) . Siedzi w Halabardach. Lore of Beast Wildform plus coś.
Outriders 115pts. 5x +music
BSB 138pts. Warrior bene, Dragonhelm 2+ ward przeciko flame A, Opal amulet ward 4+ pierwsza rana, Potion of Toughnes +3T. Siedzi w Halabardnikach.
Knightly Orders 110pts. 5-ciu "prowokatorzy".
Halberdiers 420 pts. 40-stu FCG
det. 18 Spearman;
6 x Archers
Archers 70 pts. 10-ciu (ewentualna przechowalnia maga)
Greatswords 487pts. 29ciu Razor Sztandar; detachment. 8 x Archers; 8x Halberdiers.
Great Cannon 120 pts.
Steam Tank 250 pts.
Celestial Hurricanum 130 pts.
Total 2400ts.
Generalnie jest tak, że chcę trzymać punkty i boostować magią piechotę.
GS i ich detachmenty mają mieć przerzut z hate, +1 Hit i -3 od As. Zawsze. 8 łuczników z -1 As może już coś ustrzelić, a nie tylko straszyć.
Arch Lector gen, 200 pts. AoMI As 1+ z przerzutem, lustereczko VHS; GW
siedzi w GS-ach daje hate+ modlitwy i łucznikom i najawazniejsze ma wziąć na siebie ciosy ewentualnego "kozaka"
Wizard Lord lev.IV 225+ Dispel scroll. Siedzi w Łuczniakch, albo hasa samotnie. Lore of Shadow/Death/light
B.Wizard 135 pts. lev.2 Iron curse icon Ward 6+ przeciwko maszynom. Obsydian amulet MR(2) . Siedzi w Halabardach. Lore of Beast Wildform plus coś.
Outriders 115pts. 5x +music
BSB 138pts. Warrior bene, Dragonhelm 2+ ward przeciko flame A, Opal amulet ward 4+ pierwsza rana, Potion of Toughnes +3T. Siedzi w Halabardnikach.
Knightly Orders 110pts. 5-ciu "prowokatorzy".
Halberdiers 420 pts. 40-stu FCG
det. 18 Spearman;
6 x Archers
Archers 70 pts. 10-ciu (ewentualna przechowalnia maga)
Greatswords 487pts. 29ciu Razor Sztandar; detachment. 8 x Archers; 8x Halberdiers.
Great Cannon 120 pts.
Steam Tank 250 pts.
Celestial Hurricanum 130 pts.
Total 2400ts.
A czemuż to niby? Na małe pkt bez magów lordów masz dodatkową DD (super bonus) do tego można sobie tłuc z tego lasera licząc na ifki które nic nam złego nie robią. To jest w końcu bolec z S8 i ruchem 8, bez większych problemów można łapać boki jakiś jednostek i jeszcze trafia z automatu.malfoj pisze:Dzidą laserowa nie jest dobrym pomysłem.
Co jak co ale bound spell dzidy jest dużo lepszy od huricanum, zresztą dodatkowa DD też jest baaardzo fajnym bonusem.
Tak to można powiedzieć o niemalże wszystkim w tym AB poza demigryfami (chociaż one też w większości gier mi się nie sprawdziły) i czołgiem (który kiedyś przez całą grę zrobił mi całe 7 cali do przodu...).malfoj pisze:Ja osobiście uważam ze huraganum ssie ale jak juz musisz to brać to bierz.
130 pkt za +1 do hita które działa cały czas, jest imo wytrzymalsze od 5 rycerzy, może spokojnie przeganiać jakieś śmieci (4 ataki z S3 trafiające na +1 dają radę jeśli ma się T5), daje dodatkową kostkę i na dodatek może sobie odpalić bound spella (ostatnio zabiłem tym nawet kogoś ). I to wszystko za jedyne 130 pkt. Imo fajna rzecz, halabardy trafiające na 3+ z rerolem + modlitwa z przerzutami woundów i ewentualnie ward dają radę, nawet lighta nie potrzebuje. Zresztą od premiery aktualnego booka ciężko jest liczyć na naszą magię... :/ oddajcie mi altara z całym lorem, roda i darmowe ddki za priestów...
Tak czy siak na Huricanum gram niemalże co grę i jakoś nigdy nie żałowałem tej decyzji.
W zasadzie nigdy na euro nie gram i jakoś nie przejmuje się tymi ograniczeniami. Na cannonach można czasem pograć ale skoro mam czołg to mogę sobie darować moje GC które mają tendencję do nic nie robienia.Co do zakupu kolejnych demigryfów, to raczej słaby pomysł przy obecnych ograniczeniach (no chyba ze powyższa rozpa to wstęp do grania bez armat )
A co do demigryfów to cóż właśnie muszę przetestować
Jakbym naprawdę chciał hity z sygnatury to bym prędzej brał lighta. Przynajmniej można podkręcić siłę do 6. Branie maga tylko dla hitów z s4 brzmi jakoś słabo imo (no offence). Strasznie sytuacyjne, czasem robisz kompletnie nic. Zresztą sama sygnatura z metalu (która ma bardzo wysoki casting) na 1 lvl magu to też nieciekawy pomysł.Czy ja wiem... na małe punkty zawsze biorę fire - w zależności od ilości kości 1-3d6 z s4 ... na elfy w sam raz, a sygnaturka z metala tez jest niczego sobie ;p
Heavenowa sygnatura wychodzi łatwo i jest bardziej uniwersalna bo w zasadzie na każdą armię się przyda -1 do hita, ld i ewentualnie d6 hitów z s4 vs latacze.
Caius Ceplus pisze: Zaatakowane imperium kontratakuje.
@pelcu - jeśli piechota to light only - ja nie wiem co Wy chcecie - oba wózki są fajne - ja tego z dzidą nie wystawiam bo go nie mam ... ale pomyślcie - lodstone + wózek to +3 warda na magie ...
Oba wózki są mega opłacalne.
Tak naprawdę kostka dodatkowa czy to PD czy to PP kosztowała 25 pkt każdą armie! Mówię kosztowała bo teraz w bookach nie ma przedmiotów dających kości za dużo.
Tak więc z ceny 120 pkt proszę odjąć 25 kośc - do tego bound spell - przy hurcaniun to 20 pkt a przy lightowym 30 jak nic - do tego zasada +1 do hita - przynajmniej 30 pkt a ward na +6 to przynajmniej 20 pkt. Sam więc rydwan a T5 i W5 kosztuje - UWAGA - 50 pkt!
Znacie lepsze jednostki w WFB? Bo ja nie
Oba wózki są mega opłacalne.
Tak naprawdę kostka dodatkowa czy to PD czy to PP kosztowała 25 pkt każdą armie! Mówię kosztowała bo teraz w bookach nie ma przedmiotów dających kości za dużo.
Tak więc z ceny 120 pkt proszę odjąć 25 kośc - do tego bound spell - przy hurcaniun to 20 pkt a przy lightowym 30 jak nic - do tego zasada +1 do hita - przynajmniej 30 pkt a ward na +6 to przynajmniej 20 pkt. Sam więc rydwan a T5 i W5 kosztuje - UWAGA - 50 pkt!
Znacie lepsze jednostki w WFB? Bo ja nie
@Bizim gram na samej kawie i to huricanum nie nadąża po prostu poza tym jest sporym targetem i łatwo zdjąć je np z dziala czy klopy wiec nawet jeśli nadąża to przy niektórych paringach (dwarfy,Emp,ogry,orki,tk,czy cokolwiek co ma strzelanie) siedzi sobie za gorka lub impasem i nic nie robi.
@malfoj
to całkiem dobre rozwiązanie - jeżeli przeciwnik skupia ostrzał na hurricanium to nie bierze na cel demingów lub innej kawalerii - teoretycznie masz turę na dojście w większej ilości pod linie przeciwnika. tak samo wykorzystuje się eko pegazy. także nie bój się grać hurricanium, jak już masz go w rozpie to dawaj z nim do przodu - ja w każdej bitwie skazuję ten model na straty a jak przeżyje jakimś cudem to ok.
to całkiem dobre rozwiązanie - jeżeli przeciwnik skupia ostrzał na hurricanium to nie bierze na cel demingów lub innej kawalerii - teoretycznie masz turę na dojście w większej ilości pod linie przeciwnika. tak samo wykorzystuje się eko pegazy. także nie bój się grać hurricanium, jak już masz go w rozpie to dawaj z nim do przodu - ja w każdej bitwie skazuję ten model na straty a jak przeżyje jakimś cudem to ok.
Emp/DoCh
"Jedynym dowodem na to, że istnieje jakaś pozaziemska inteligencja, jest to, że się z nami nie kontaktują" A.E.
"Jedynym dowodem na to, że istnieje jakaś pozaziemska inteligencja, jest to, że się z nami nie kontaktują" A.E.
malfoj pisze:@Bizim gram na samej kawie i to huricanum nie nadąża po prostu poza tym jest sporym targetem i łatwo zdjąć je np z dziala czy klopy wiec nawet jeśli nadąża to przy niektórych paringach (dwarfy,Emp,ogry,orki,tk,czy cokolwiek co ma strzelanie) siedzi sobie za gorka lub impasem i nic nie robi.
No tak ale to jest tylko 130 pkt. To tylko o 10 więcej od 5 rycerzy z muzykiem.
Strata takiego unitu nie boli tak bardzo. Do tego mało kto do tego strzela. Przecież to jest tylko rydwan z obsługą z s3 który ma T5. Więc zwykłym strzelaniem go nie zdejmiesz, z orkowego strzelania to tylko katapa może spokojnie go ranić (bo doom diver to o wiele lepiej przecież zdejmuje kawalerię czy demigryfy bez save, niż jakiś wózek który rani na 4+). Co do innych rzeczy to przecież mamy własne cannony do odganiania i skupiania uwagi wrogich maszyn.
Bardziej faktycznie się obawiam tego czy ten wózek nadąży za resztą armii. Jak grałem na piechocie to oczywiście nie było takiego problemu. Piechota maszeruje na 8, a wózek jeździ na 8. Z kawą może być inaczej ale altary (zarówno hurricanum jak i waraltar) to jedyna możliwość aby pasywnie boostować demigryfy. :/
Caius Ceplus pisze: Zaatakowane imperium kontratakuje.
Rozpiska zainspirowana ograniczeniami na 1200, które się tu ostatnio pojawiły. Nie mogę się zdecydować jaki lore wziąć na te punkty. Beast jest fajny, ale niestety przy plewnych rzutach na czary, mam tylko sygnaturkę. Light?
1 Arch Lector of Sigmar @ 155.0 Pts
Great Weapon, AoMI
1 Battle Wizard 2lvl @ 125.0 Pts
Dispel Scroll [25.0]
1 Captain of the Empire @ 121.0 Pts
Full Plate Armor; Battle Standard
Enchanted Shield [5.0]
Dawnstone [25.0]
35 Halberdiers @ 303.0 Pts
FCG
9 Archer Detachment @ [63.0] Pts
4 Demigryph Knights @ 252.0 Pts
Standard; Musician;
1 Great Cannon @ 120.0 Pts
1 Helblaster Volley Gun @ 120.0 Pts
Models in Army: 54
Total Army Cost: 1196.0
1 Arch Lector of Sigmar @ 155.0 Pts
Great Weapon, AoMI
1 Battle Wizard 2lvl @ 125.0 Pts
Dispel Scroll [25.0]
1 Captain of the Empire @ 121.0 Pts
Full Plate Armor; Battle Standard
Enchanted Shield [5.0]
Dawnstone [25.0]
35 Halberdiers @ 303.0 Pts
FCG
9 Archer Detachment @ [63.0] Pts
4 Demigryph Knights @ 252.0 Pts
Standard; Musician;
1 Great Cannon @ 120.0 Pts
1 Helblaster Volley Gun @ 120.0 Pts
Models in Army: 54
Total Army Cost: 1196.0
Bizim pisze:1700 pkt bez lordów
priest generał, GW, AoMI 1+/6++ 120
kapitan, bsb, płyta, enchanted shield, prezerwatywa 2+/4++ 141
kapitan, pegaz, płyta, dragon helm, tarcza, dawnstone, miecz +1 do hita, 1+/2++ na ogniste 163
48 halabard fcg, detka 11 łuków, detka 10 włóczni razem 445
4 demigryfy fcg, jeden rerol ld 267
3 demigryfy muzyk 184
czołg 250
huricanum 130
Rozegrałem turniej na takie zasady i bym trochę tą rozpę zmienił. Lepiej 2x5 włóczników niż 10 w detce. Te zasady detki są kompletnie nie do użycia (blokująca kreska) przez te bezsensowne 3'' działania. :/
10 łuczników jest lepsze niż 5, faktycznie taka dycha zdmuchiwała jakieś śmieci lub nawet w cc mogła z nimi spokojnie wejść. W sumie muszę sobie domalować kuszników bo w tej rozpie baaaaaaaaaaaaaardzo mi brakowało czegoś do ogarniania śmiecia.
Tak w sumie z magii to brakowało mi tylko jakiś pocisków do zdejmowania fastów/rydwanów itp. i tutaj dochodzę do ostatniego wniosku.
Zamiast huricanum w takiej rozpie to bym wrzucił luminark. Ta dodatkowa pd niewiele zmienia bo i tak ciskałem czary z 6 kości licząc na ifkę. Za to dodatkowa dd była by o wieele bardziej syta niż liczenie na czanela. No i strzał z dzidy laserowej jest bardziej pewny i niszczycielski od tego randomowego blasta.
Caius Ceplus pisze: Zaatakowane imperium kontratakuje.