Pytania i odpowiedzi
Moderator: #helion#
Re: Pytania i odpowiedzi
Czołg nie goni i nie overrunuje.
wszystkie ataki wykonywane w facie CC liczą się do CR. Ergo grindowanie czy jak to się tam zwie się nii liczy.
wszystkie ataki wykonywane w facie CC liczą się do CR. Ergo grindowanie czy jak to się tam zwie się nii liczy.
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.
[quote="MaciasI tak przy okazji:
chcesz powiedzieć że musze przerucać?
powinno być "i", nie można dawać BSa i nie przerzucać kości. Ale pewnie już to wiecie.[/quote]Byro pisze:użycie BS, lub przerzutu?
chcesz powiedzieć że musze przerucać?
Jeśli dajesz swojego BS to musisz przerzucać. Jak nie przerzucasz to nie dajesz swojego BS. Źródło:PiotrB pisze: chcesz powiedzieć że musze przerucać?
FAQ do EMP pisze:Q: If a Master Engineer uses his Master of Ballistics special rule on a friendly war machine, does he have to confer his Ballistic Skill to the war machine and re-roll one artillery dice, or can he choose to confer just his Ballistic Skill or just the re-roll? (p35)
A: He must confer both.
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
Jak dajesz BS helblasterowi to musisz też przerzucić jedna z artyleryjek. Nawet jak rzucisz 3x10.
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
Niektórzy moi znajomi twierdzą że niePiotrB pisze:jesteś zupełnie w pełni władz umysłowych tak?
Ale jak dla mnie poniższy cytat jest dość jednoznaczny.
FAQ do EMP pisze:Q: If a Master Engineer uses his Master of Ballistics special rule on a friendly war machine, does he have to confer his Ballistic Skill to the war machine and re-roll one artillery dice, or can he choose to confer just his Ballistic Skill or just the re-roll? (p35)
A: He must confer both.
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
trololololol
Żeby nie było że głupi spam uprawiam - kombo master engineer + hellblaster właśnie sporo straciło w moich oczach Z drugiej strony dalej jest te 50% szans że będzie jeden misfire.
Żeby nie było że głupi spam uprawiam - kombo master engineer + hellblaster właśnie sporo straciło w moich oczach Z drugiej strony dalej jest te 50% szans że będzie jeden misfire.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator
- Niles Valera, Agitator
Zły wording zasady, nie musisz przerzucać i tyle. Ja na turnieju na pewno bym się o to ciskał.
To tak samo jak były pomysły z fazą magii. Jeśli traktujesz reguły literalnie i bez przemyślenia to jest teoretycznie możliwy myk, że kończysz fazę magii a przeciwnik nawet nie ma szans dispellowac RiP-a.
To tak samo jak były pomysły z fazą magii. Jeśli traktujesz reguły literalnie i bez przemyślenia to jest teoretycznie możliwy myk, że kończysz fazę magii a przeciwnik nawet nie ma szans dispellowac RiP-a.
Ale tu nie chodzi o zły wording zasady. Jest bezpośrednie pytanie o to w FAQ, a odpowiedź jest jaka jest.
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
I jest to bez sensu, bo to oznacza, że w ogóle nie ma pożytku z inżyniera jeśli miałby obsługiwać działo imperialne. Przerzucasz nawet dobre wyniki, a tam jest tylko jedna kośc artyleryjska, czyli teoretycznie inżynier NIC ci nie daje.
Stąd gdyby tak rozumiec FAQ jak piszesz jest to bez sensu. Właśnie zły wording jest. W FAQ-u jest mowa w kontekście tego czy jedna z maszyn może wykorzystac re-roll a druga BS. Zresztą potwierdza to brzmienie zasady inżyniera z Księgi Armii, bo takie wątpliwości mogły byc:
Stąd gdyby tak rozumiec FAQ jak piszesz jest to bez sensu. Właśnie zły wording jest. W FAQ-u jest mowa w kontekście tego czy jedna z maszyn może wykorzystac re-roll a druga BS. Zresztą potwierdza to brzmienie zasady inżyniera z Księgi Armii, bo takie wątpliwości mogły byc:
W powyższym cytacie na upartego można się dopatrywać rozdzielania umiejętności inżyniera na dwie oddzielne maszyny. I tylko tego dotyczył FAQ, powtarzam, zły wording.If a Master Engineer is not fleeing, a single war machine within 3" of him can use his Ballistic Skill nad re-rol one artillery dice during the Shooting Phase.
Jest pożytek, FAQ mówi o tym że jak już dajesz maszynie BS to musisz też przerzucić kość. Nie ma nic o tym że przerzut jest obowiazkowy. Czyli obsługując działo masz 2 opcje: przerzucasz artyleryjkę i dajesz BS (co nie ma wpływu) albo nie przerzucasz artyleryjki i nie dajesz BS.Embir pisze:I jest to bez sensu, bo to oznacza, że w ogóle nie ma pożytku z inżyniera jeśli miałby obsługiwać działo imperialne. Przerzucasz nawet dobre wyniki, a tam jest tylko jedna kośc artyleryjska, czyli teoretycznie inżynier NIC ci nie daje.
W przypadku helblastera jest podobnie, a jedyną różnicą jest to że BS ma znaczenie.
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
Macias pisze:Jest pożytek, FAQ mówi o tym że jak już dajesz maszynie BS to musisz też przerzucić kość. Nie ma nic o tym że przerzut jest obowiazkowy. Czyli obsługując działo masz 2 opcje: przerzucasz artyleryjkę i dajesz BS (co nie ma wpływu) albo nie przerzucasz artyleryjki i nie dajesz BS.Embir pisze:I jest to bez sensu, bo to oznacza, że w ogóle nie ma pożytku z inżyniera jeśli miałby obsługiwać działo imperialne. Przerzucasz nawet dobre wyniki, a tam jest tylko jedna kośc artyleryjska, czyli teoretycznie inżynier NIC ci nie daje.
W przypadku helblastera jest podobnie, a jedyną różnicą jest to że BS ma znaczenie.
Zasady inżyniera z księgi armii:
Tak więc zanim maszyna strzeli, już muszę zadeklarowac, że inżynier używa w stosunku do niej zasady Master of Ballistics. Stąd przerzut dla działa przy literalnym odczytywaniu FAQ-a byłby i tak, co oczywiście nie ma sensu, bo wtedy inżynier nic nie daje.If a Master Engineer is not fleeing, a single war machine within 3" of him can use his Ballistic Skill and re-roll one artillery dice during the Shooting phase... You must nominate which war machine, if any will be using this rule each Shooting Phase before any war machines within 3" of the Engineer are fired.
Nie, FAQ odnosi się stricte do sytuacji przekazywania BS, a więc wyłącznie do Helblastera.
Dajesz BS - musisz coś przerzucić.
Armacie i innym nie dajesz BS - nie musisz przerzucać.
Dajesz BS - musisz coś przerzucić.
Armacie i innym nie dajesz BS - nie musisz przerzucać.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
FAQ zasadniczo nie ma zmieniać zasad, a jedynie je wyjaśniać. W związku z tym, że w opisie tej zdolności jest "can use his Ballistic Skill and re-roll one artillery dice" (koniunkcja, obie części muszą być prawdziwe), a nie "can use his Ballistic Skill or re-roll one artillery dice" (alternatywa, prawdziwe mogą być: obie opcje, tylko pierwsza, tylko druga) to pojawia się pytanie czy wording taki jaki jest w AB jest poprawny, czy jednak powinno tam być "or". Pytanie pojawia się w FAQ i pada odpowiedź, że nie ma tam błędu. Czyli możesz dać maszynie BS inżyniera oraz przerzut artyleryjki, ale nie tylko jedno z nich.Embir pisze:...
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
Nie, nie odnosi się tylko do Helblastera. Jak walnę Grapeshotem to też mam tą przykrą sytuacje obowiązkowego przerzutu jednej kostki artyleryjskiej, chyba, że nie wykorzystuję BS inżyniera.Byro pisze:Nie, FAQ odnosi się stricte do sytuacji przekazywania BS, a więc wyłącznie do Helblastera.
Dajesz BS - musisz coś przerzucić.
Armacie i innym nie dajesz BS - nie musisz przerzucać.
Ja doskonale rozumiem subtelności w stosowaniu zasady Master of Ballistics, czyli najpierw deklaruję, że używam jej w stosunku do jednej z maszyn, a potem mogę w ramach korzystania z tej zdolności zapewnic przerzut i BS, albo nie zapewniac jednego i drugiego.Macias pisze:FAQ zasadniczo nie ma zmieniać zasad, a jedynie je wyjaśniać. W związku z tym, że w opisie tej zdolności jest "can use his Ballistic Skill and re-roll one artillery dice" (koniunkcja, obie części muszą być prawdziwe), a nie "can use his Ballistic Skill or re-roll one artillery dice" (alternatywa, prawdziwe mogą być: obie opcje, tylko pierwsza, tylko druga) to pojawia się pytanie czy wording taki jaki jest w AB jest poprawny, czy jednak powinno tam być "or". Pytanie pojawia się w FAQ i pada odpowiedź, że nie ma tam błędu. Czyli możesz dać maszynie BS inżyniera oraz przerzut artyleryjki, ale nie tylko jedno z nich.Embir pisze:...
Niemniej biorąc literalnie FAQ pod uwagę wychodzi na to, że zmienia on zasady Army Book'a, robię dokładnie to samo co Ty, literalnie odczytuję FAQ, i wychodzą absurdy.
Twoje założenie, że FAQ nie ma zmieniac zasad jest jedynie Twoim założeniem, pozostaje w sferze intencji i celowości, tak samo jak postulat tego by reguły były sensowne.
I FAQ zmienia reguły, tak było chociażby z zasadami Stompa, przy książkowym rozumieniu zasad demiśki powinny miec na Stompach armour piercing, ale FAQ tego zabrania, choc kłóci się to wyraźnie z zasadami ze str. 76 dotyczącymi armour piercing.
Tak więc Twoje założenie, że FAQ nie zmienia zasad jest tak samo uzasadnione jak moje, że interpretacja reguł nie może prowadzić do absurdalnych sytuacji.
Jeśli mogę się wtrącić podzielam w 100% Embira. W zaistniałej sytuacji chodzi o spójnik "i". Gdyby było "lub" trzeba byłoby odczytywać, iż inżynier daje albo BS, albo przerzut. Skoro jest "i" daje oba, tutaj chyba nie ma sporu. Jednak cechy te należy rozpoznawać jako swego rodzaju "uprawnienie" a nie "obowiązek". Jeżeli wyższy BS w zasadzie nigdy nie zaszkodzi, to przerzut altyleryjki już może. Wobec czego bez sensu jest upatrywać w tej zasadzie obowiązku, dla mnie interpretacja logiczna jest taka, iż inżynier daje danej maszynie oba atuty, ale czy maszyna z nich skorzysta to już jej sprawa, można przecież wyobrazić sobie sytuację, iż inżyniera przypiszę do helblastera ale ostatecznie nim nie wystrzelę, to też muszę przerzucać - nie, zasady trzeba interpretować zgodnie z logiką, a nie tylko bezkrytycznie językowo.