Zapytania o zielone zasady

Orcs and Goblins

Moderator: Kołata

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Sokół
Mudżahedin
Posty: 307
Lokalizacja: Wrocław

Re: Zapytania o zielone zasady

Post autor: Sokół »

1. Trzeba mówić przciwnikowi czy się ma fanatyków przed grą?
2. Zieloni już nie mają zasady specjalnej Waaagh?
3. Jeśli wezmę sobie goblińskie rydwany (2-3) to muszą one być obok siebie?

Awatar użytkownika
likaon
Kretozord
Posty: 1862
Lokalizacja: Warszawa, Białystok

Post autor: likaon »

1. tak
2. nadal jest ta zasada acz działa inaczej
3. tak muszą być obok siebie jako pojedyncza jednostka
"Księga Armii Nocnych Goblinów"( 09.11.2011
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

1) Nie ;). Zależy czy grasz na rozpiskę otwartą czy zamkniętą. Czyli w zasadach turnieju będzie to opisane. Jak przeciwnik daje Ci rozpiskę do przeczytania to tego samego oczekuje od Ciebie. Ja wolę grać na zamknięte bo jest zabawniej :D.
2) Jest jak najbardziej.
3) To zależy czy wystawiasz je jako:
jedną jednostkę 3 sztuk,
czy trzy jednostki po 1 chariot'cie,
czy 1 jednostkę 2 sztuk i 1 jednej.
Bo można je wystawiać w dowolnej konfiguracji 1-3. Wszystko zależy od Ciebie i tak naprawdę jedynym ograniczeniem jest to że nie może ich być więcej niż 3 w jednej jednostce oraz nie więcej niż 3 jednostki Chariot'ów w sumie (zasada wystawień Specjal'i).
Life's a game with save and load features disabled.

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

Sokół_Waaagh pisze: 3. Jeśli wezmę sobie goblińskie rydwany (2-3) to muszą one być obok siebie?
Jeśli weźmiesz je jako oddział to razem. Jeśli 3x1 to oddzielnie.
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl

Awatar użytkownika
Sokół
Mudżahedin
Posty: 307
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Sokół »

Dzięki chopaki, a to Waaagh znalazłem już w armybooku, myslałem że będzie przy zasadach specjalnych armii, a było przy herszcie.

Awatar użytkownika
Sokół
Mudżahedin
Posty: 307
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Sokół »

Właśnie skończyłem grać z kumplem, jako że dawno nie grałem miałem kilka niejasności w grze i niektóre rzczy mi się myliły z 7ed. Może mi wyjaśnicie moje wątpliwości :)

1.Na serio jest tak, że jak zginie jakaś moja jednostka, to muszę testować resztę w promieniu 6"? W pierwszej turze zabił mi Doom Divera z działa (!) i mi spieprzyło pół armii... (Pamiętam, że kiedyś musiał być US=5, żeby wywoływać panikę).

2. Taka sytuacja - rzuciłem klatwę złego księżyca i szablon leżał na stole. Kolega zadeklarował szarżę na mnie, która miała przechodzić przez szablon (taki zdolny). Na tyle oberwał od tego szablonu, że stracił 25% jednostki, nie zdał ld i spieprzył od miejsca w którym go pokarał szablon. Tak powinno być, czy powinien dokończyć szarżę mimo wszystko?
I uciekł od jednostki na którą szarżował. Tak powinno być, czy może do najbliższej krawędzi?

3. Jeżeli balista mi ginie, tzn, że obsługa ginie a sama balista zostaje, tak? I jeżeli ona zostaje i potem przez nią ucieka jakaś moja jednostka, to rozbija się o nią?

4. I jak to jest z tymi lasami? Przez nie widać normalnie i nie są już do nieba? :D

5. Zasada "Look out sir". Jeżeli postać jest obok jednostki składającej się z conajmniej 5 szeregów, może zdawać na 4+. Czy w tym przypadku 1-szy szereg się liczy?

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

1. Na serio
2. Tak powinno być jak zagraliście. Powinien uciekac od najbliższej jednostki wroga.
3. Nie. Załoga to tylko znacznik woundów na maszynie. Poza zaznaczaniem pozostalych pkt żyw do niczego nie jest potrzebna. Zaloga spadnie do 0 - zdejmujesz maszynę ze stołu. Nic się o nią nie zabija.
W ogóle zabijanie się o trudne tereny to 7 ed rzecz, tego już nie ma.
4. Widać normalnie i są do nieba. Dają soft cover -1 przy BS-owym szczelaniu.
5. nie szeregów, a R&F models. Champion w CG się nie liczy - nie jest R&F.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Sokół
Mudżahedin
Posty: 307
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Sokół »

Dzięki :)

R&F models - to zwykłe modele pieszo tak?

I jeszcze mi się przypomniało. NG jak mają HW i shield to mają warda na 6+ tylko w walce wręcz tak? A jeżeli przechodzą np przez fanatyka albo manglera to się liczy ten ward save?

I jeszcze profilaktycznie - jak mam bossa Orków w goblinach to normalnie go wrzucam do pierwszego szeregu? (na rogu)

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

R&F to zwykłe modele, niekoniecznie pieszo. Np od unitu kawalerii heros na koniu tez bedzie miał LoSa. Nie wiem czy pieszy też :)

Ten "ward" na 6+ to tzw parry save - dziala tylko w walce wręcz i tylko w walce z przeciwnikiem od frontu.

Bossa znaczy hrosa? Masz w rulebooku taka sytuację. Jeżeli podstawka herosa nie ma tej samej wielkosci (czy wielokrotnosci wielkosci) co podstawka modeli r&f, to ustawiasz kolesia "doklejonego" z boku formacji, z przodu, przy pierwszym szeregu. Jest normalnie czescią unitu, ale nie generuje w tej sytuacji szeregów, ma tez inne ograniczenia (np nie moze wykonywac make way, czy, w niektorych sytuacjach odmowic challenge'u)

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Sokół
Mudżahedin
Posty: 307
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Sokół »

Herosa, tak o to mi chodziło. Dzięki Fluffy, jak będziesz kiedyś we Wrocławiu i będziesz chciał zapytać o drogę, to wiesz do kogo się zgłosić ;)

Awatar użytkownika
Fanatic
Chuck Norris
Posty: 468

Post autor: Fanatic »

A nie jest tak,że klątwa złego księżyca jest wortexem i nie można przez nią przechodzić/szarżować?Nie było do tego jakiegoś faq?
Obrazek

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2936
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

W vortexy nie można dobrowolnie wchodzić. Czy dobrowolnym jest wejście weń jak stoi na drodze ku szarżowanemu celowi to kwestia...dyskusyjna :mrgreen: .
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

To już nie jest kwestia dyskusyjna:
uściślenia pisze:W przypadku szarży również nie wolno przejść przez Vortex - może to zminimalizować ilość modeli walczących lub w ogólności wykonywalność danej szarży.
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
Sokół
Mudżahedin
Posty: 307
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Sokół »

Tzn. że w takim przypadku nie mógł zadeklarować szarży?

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

W przypadku szarży również nie wolno przejść przez Vortex - może to zminimalizować ilość modeli walczących lub w ogólności wykonywalność danej szarży.
Tego to nie znałem.. W takim razie co z fanolami/manglerami?

Awatar użytkownika
Chester22
Chuck Norris
Posty: 476
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Chester22 »

Fanole i manglery to nie vortexy, wiec jest jak bylo ;) Poza tym masz dopiske przy fanolach, ze po wypuszczeniu ich, szarze musza zostac dokonczone

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

Chester22 pisze:Fanole i manglery to nie vortexy, wiec jest jak bylo ;) Poza tym masz dopiske przy fanolach, ze po wypuszczeniu ich, szarze musza zostac dokonczone
Chyba chodziło o to czy manglery mogą wejść w vortexy.
Fluffy pisze:W takim razie co z fanolami/manglerami?
Pełne uściślenie do vortexów:
Vortex'y a ograniczenia ruchu

- Przez Vortex nie można przejść dobrowolnie, dodatkowo nie można przejść za pomocą Random Movement, Overrun, Pursuit. Można
zadeklarować Random Movement, Overrun lub Pursuit w stronę Vortexa. Jeżeli jednostka w wyniku takiego ruchu miała by przejść przez Vortex, to jest dosuwana do styku z Vortexem na tyle, ile może a następnie kończy swój ruch.
- Zasada 1" apart nie dotyczy Vortexa
- W przypadku szarży również nie wolno przejść przez Vortex - może to zminimalizować ilość modeli walczących lub w ogólności
wykonywalność danej szarży.
- Nad Vortexem nie można przelecieć. Jednostki eteryczne również nie mogą przejść przez Vortex.
Manglery podpadają pod punkt 1 (random movement).
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

Macias pisze:Manglery podpadają pod punkt 1 (random movement).
Ale tylko do czasu "spuszczenia ich ze smyczy" ;).
Life's a game with save and load features disabled.

crazygandalf
Chuck Norris
Posty: 606

Post autor: crazygandalf »

Spuszczenie ich ze smyczy wg mnie nic nie zmienia, bo random movement dalej obowiązuje, tyle, że w losowym kierunku. :D
Sprzedaję ORKI, WoCh, HE, VC. Zapraszam!

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

ale nie masz na to wplywu, wiec nie jest to dobrowolnie ustalony kierunek
chociaz rzeczywiscie co autorzy uscislenia mieli na mysli to nie do konca wiadomo
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

ODPOWIEDZ