Pytania o magię v 2.0

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
ironhead
Chuck Norris
Posty: 458

Re: Pytania o magię v 2.0

Post autor: ironhead »

FAQ:
Q: Does a remains in play spell end if the Wizard who cast it has his Wizard level reduced to 0 or if he forgets the spell? (p36)
A: No.

Mam jeszcze pytania:
1. Czy vortex można puścić przez impas lub bydunek ? Przykładowo kitram się magiem za impasem i rzucam sobie słoneczka.
2. Co jeśli vortex po przebyciu ruchu ląduje na impasie lub budynku ? Zostaje tam czy też jest przesuwany 1 cal za obiekt ?
3. Robię miscasta "10-12 Power Drain" - ostatnie zdanie "The Wizard cannot attempt to cast further spell this phase". Czy mogę jeszcze rzucać bound spelle ?

Wolfgar
Chuck Norris
Posty: 399

Post autor: Wolfgar »

czyli o caskecie nikt nic nie wie?

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

hmm a nie lepiej pytac w dziale TK? tam masz ludzi ktorzy tym graja na codzien i sa specjalistami w temacie :)
a ni to wklej chociaz opis Light of Death
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Fisch
<><
Posty: 4131
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Fisch »

ironhead pisze: 1. Czy vortex można puścić przez impas lub bydunek ? Przykładowo kitram się magiem za impasem i rzucam sobie słoneczka.
2. Co jeśli vortex po przebyciu ruchu ląduje na impasie lub budynku ? Zostaje tam czy też jest przesuwany 1 cal za obiekt ?
3. Robię miscasta "10-12 Power Drain" - ostatnie zdanie "The Wizard cannot attempt to cast further spell this phase". Czy mogę jeszcze rzucać bound spelle ?
1. Można vortexy "puszczać" przez impasy, budynki (obrywa d6 modeli), przez własnie unity a nawet do combatu.
2. Jest przesuwany cal za obiekt - ląduje w pierwszej legalnej pozycj równiez w przypadku unitów.
3. Bound spelli również nie może rzucać.
Obrazek

Awatar użytkownika
Kanadian
Falubaz
Posty: 1304

Post autor: Kanadian »

Jak jest z lore attribute, i succesfull cast spell (lory WoCh).
Czy to oznacza że czar musi wejść (nie zostać dispellowany)?, czy wystarczy że osiągnie się casting value by działał?

Proszę o podanie miejsce w rule booku czy erracie gdzie jest wyjaśnienie.

Dzięki

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

str 36

4. SPELL RESOLUTION
Follow the instructions in the spell's text.
If the enemy has foiled his dispel attempt (or not even attempted one!), the spell is cast successfully and its effect is now resolved...
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1

Maciek P.
Falubaz
Posty: 1234
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Maciek P. »

Fisch pisze: 3. Bound spelli również nie może rzucać.
Str. 37 RB:

"Bound spells can be used even if the bearer has broken his concentration or is not a Wizard at all. Possessing a bound spell does not make a character a Wizard - he just has an item that can cast a spell."

Minus 2 piwa! 8)

Awatar użytkownika
Fisch
<><
Posty: 4131
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Fisch »

kajam się!
ale scrolla nie można uzyć jak się straci koncentrację podczas dispella?
Obrazek

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

hmm zdaje sie w opisie dispel scrolla jest o tym, ze jest to zamiast proby rozproszenia
to jesli straciles koncentracje dispelujac jakiegos RIP'a to sensownie by bylo, ze ten mag nie moze uzyc scroll'a na inne czary
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Maciek P.
Falubaz
Posty: 1234
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Maciek P. »

Fisch pisze:kajam się!
ale scrolla nie można uzyć jak się straci koncentrację podczas dispella?
No nie można. Dlatego DS jeśli się powinien być na małym magu, jakby dużemu coś nie wyszło, to mały dalej może rozpraszać.

Awatar użytkownika
Wojtuś
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3830
Lokalizacja: The Gamblers Wrocław

Post autor: Wojtuś »

Trochę słabo - bound spelle czasem disspeluje z małego z jednej...
https://idefly.pl - robimy koszulki, bluzy itd dla klubów!

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Jak sądzicie:
są trzy trolle, dołącza się do nich bohater na daemonic mouncie. Rzucam w ten oddział banishment. Czy oddział dostaje 2d6 czy 3d6 hitów? A co jeśli trolli jest więcej niż 5 i wszystkie hity idą w trolle?
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

Ja bym rozegrał tak że zawsze 2D6 bo target'em jest oddział, który przecież nie jest ani demoniczny ani umarły.
Model bohatera na daemonic mount'cie nie przekazuje przecież swojej specjalnej zdolności bycia demonem Trolom.
Life's a game with save and load features disabled.

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

Karli pisze:Jak sądzicie:
są trzy trolle, dołącza się do nich bohater na daemonic mouncie. Rzucam w ten oddział banishment. Czy oddział dostaje 2d6 czy 3d6 hitów? A co jeśli trolli jest więcej niż 5 i wszystkie hity idą w trolle?
Kolejny przykład, że to uściślenie to ZUO. Zgodnie z logiką LS jest 3d6 hitów, bo jest częściowo demoniczny.
Release the Przemcio!

Awatar użytkownika
Kanadian
Falubaz
Posty: 1304

Post autor: Kanadian »

Leci tylko 2k6.
Powód;
mount nie jest trafiany tyljo jeździec. A on nie posiada zasady demonic. Tu mogę się mylić gdyż nie miałem czasu by dokładnie book do wocha przestudiować, ale demonic mount chyba nie ma zasady demonic.

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

Kanadian pisze:Leci tylko 2k6.
Powód;
mount nie jest trafiany tyljo jeździec. A on nie posiada zasady demonic. Tu mogę się mylić gdyż nie miałem czasu by dokładnie book do wocha przestudiować, ale demonic mount chyba nie ma zasady demonic.
A jednak same Juggery dostają 3d6 :roll:
Sam próbowałem ich do tego przekonać podobną interpretacją.

DM mają zasadę "daemonic attacks"
Release the Przemcio!

Awatar użytkownika
Kanadian
Falubaz
Posty: 1304

Post autor: Kanadian »

Demonic attacks nie dają jednosce zasady demonic. Więc niema podstaw by ich jako tako traktować. Przecierz się nie sypią. A gdyby nie frenzy można było by i flee zrobić :wink:.
Wiec nie bardzo łapie o co chodzi.

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2936
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

O rzekomą "przegiętość" Woch-u :P . Jeśli można zasady interpretować na niekorzyść przeciwnika, czemu tego nie robić ?
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Idąc tym tokiem rozumowania, Daemon Prince też nie jest demonem. A FAQ do zeszłego booka to wyjaśnia.

Zgadzam się, że ten ruling jest słaby i ma nikłe poparcie w zasadach. Niestety bez FAQ do WoCh lepiej nie będzie. Ruling w dowolną stronę rozwiązuje tylko część problemów.

Dlatego temat zasadności tego uściślenia na razie kończymy. Czekamy na FAQ.

pozdrawiam
Furion

Awatar użytkownika
Albo_Albo
Masakrator
Posty: 2836
Lokalizacja: Krakow Legion
Kontakt:

Post autor: Albo_Albo »

Witam

mam pytanie dotyczące zapisu w EURO
Magic Restrictions:
No duplicate non-signature spells(not including bound spells) and max 2 Spirit Leech (Signature spells are spells you can swap other spells to)
- Apart from Winds of magic, an army may only use 2 power dice/DD per magic phase. After an army generates the limit all the other extra dice are discarded. This includes channeled power dice/dispel dice.
- Player can use maximum 5 power dice to cast a spell. For spells from Lore of Death/Lore of Shadow/Lore of Hashut this max is lowered to 4 power dice.
- An army may use up to 12 power dice during each phase.
- You may have units/abilities that actually would generate more than 2 extra dice, but any excess dice are lost
- Some magic items/abilities count as generating dice toward this limit.
- “Count as” items/abilities may never exceed a cumulative 2 power dice/dispel dice per phase. This means that player who already spent his limit power dice limit, cant take more items which “count as adding power dice” or add power dice from channeling during game (same for dispel dice).
- All modifiers are applied from the army list and will not change during the game.

Detailed description
Apart from Winds of magic, an army may only use 2 power dice/dispel dice per magic phase (unless army restrictions specify otherwise). After an army generates the limit all the other extra dice are discarded. This includes channeled power dice/dispel dice.

If a dice is stolen from the opponent’s pool, but your army has already generated two extra dice, the dice is removed from the opponent’s pool and then discarded.

Some special items and abilities DECREASE the limit of power or dispel dice you can add to the pool. We refer to those as “count as” items. What this means is that, if your roster includes one “counts as 1 Power Dice (PD)” item, your army can only add 1 power dice (instead of the usual 2 dice) to the pool in each of your own magic phases of the entire game (regardless of whether the item is destroyed or used up).
Please note that you cannot have a combination of items that would decrease the limit of extra power or dispel dice to below zero.
czy mając dajmy na to 2 magów dalej jestem ograniczony 2 kośćmi czy 2 kośćmi na każdego maga ?

ODPOWIEDZ