Komentarz kudłatego i Furiona do ograniczeń ETC
Moderator: swieta_barbara
Re: Komentarz kudłatego i Furiona do ograniczeń ETC
Nowa rozpa O&G zrobiona. Tylko dwa rydwany jadą w poniedziałek do malarza. Jednym słowem dobra robota !
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl
Jeśli chodzi o ograniczenia do O&G, to moj feedback znajdziecie tutaj:
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 3#p1069323
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 3#p1069323
@młody.
Nad tymi khanami kminiliśmy, i wyszło nam, że skoro w hero jest 575pkt, a warto mieć tam bsb, który z racji wbudowanego stubborna jest dość drogi i co najmniej jednego maga do logicznej obsługi maszyn to tych khanów już wcale jakieś takie mega wiadro nie wchodzi. Owszem można wystawić tych herosów niemal gołych, ale warto by ten BSB nie ginął za szybko, bo to ważna postać. Generalnie wszystkie takie ograniczenia muszą powstawać iteracyjnie, jeżeli coś niszczy system trzeba to przyciąć. Jeżeli jakieś zagrożenie okazuje się wyssane z palca, należy je zdjąć. To samo dotyczy DE, poszliśmy tu luźniej na początek. W zeszłym roku latający cyrk grał, był mocną rozpą i bez jednego rydwanu dalej będzie, aczkolwiek skoro wtedy nie zgniótł systemu to i bez tego rydwanu tego nie zrobi.
Te VC bez lorda bijącego z terrorgeistami to taka mocno ryzykowna armia. Nie wybacza błędów po obydwóch stronach stołu, no i na turbo napory jak jedna tura nie pójdzie, to można się odnaleźć w niekomfortowej pozycji.
Co do bestii pewnie masz racje, ta armia generalnie ma jeszcze dodatkowy problem, ma fatalną sprzedaż co dodatkowo rzutuje na małą ilość graczy.
@bless. Masz sporo racji z tymi fanolami. Sam akurat w rozpie wepchnąłem 6, aczkolwiek przekroczenie tego limitu to lekki księżyc. I to nie bad moon. Animozja jest w tej edycji fatalnie zrobiona i niestety niewiele da się z tym zrobić przy podejściu nie zmieniania zasad. Nie zmienia to faktu, że armia obecnie ze względu na sporą ilość sztuczek przeciwko dobrze opancerzonym rzeczom trochę zyskuje. Nie wiadomo, jak nowe HE czy lizaki, ale meta może być dla nich niedługo łaskawsza.
Fajna dyskusja z tego wyszła.
Nad tymi khanami kminiliśmy, i wyszło nam, że skoro w hero jest 575pkt, a warto mieć tam bsb, który z racji wbudowanego stubborna jest dość drogi i co najmniej jednego maga do logicznej obsługi maszyn to tych khanów już wcale jakieś takie mega wiadro nie wchodzi. Owszem można wystawić tych herosów niemal gołych, ale warto by ten BSB nie ginął za szybko, bo to ważna postać. Generalnie wszystkie takie ograniczenia muszą powstawać iteracyjnie, jeżeli coś niszczy system trzeba to przyciąć. Jeżeli jakieś zagrożenie okazuje się wyssane z palca, należy je zdjąć. To samo dotyczy DE, poszliśmy tu luźniej na początek. W zeszłym roku latający cyrk grał, był mocną rozpą i bez jednego rydwanu dalej będzie, aczkolwiek skoro wtedy nie zgniótł systemu to i bez tego rydwanu tego nie zrobi.
Te VC bez lorda bijącego z terrorgeistami to taka mocno ryzykowna armia. Nie wybacza błędów po obydwóch stronach stołu, no i na turbo napory jak jedna tura nie pójdzie, to można się odnaleźć w niekomfortowej pozycji.
Co do bestii pewnie masz racje, ta armia generalnie ma jeszcze dodatkowy problem, ma fatalną sprzedaż co dodatkowo rzutuje na małą ilość graczy.
@bless. Masz sporo racji z tymi fanolami. Sam akurat w rozpie wepchnąłem 6, aczkolwiek przekroczenie tego limitu to lekki księżyc. I to nie bad moon. Animozja jest w tej edycji fatalnie zrobiona i niestety niewiele da się z tym zrobić przy podejściu nie zmieniania zasad. Nie zmienia to faktu, że armia obecnie ze względu na sporą ilość sztuczek przeciwko dobrze opancerzonym rzeczom trochę zyskuje. Nie wiadomo, jak nowe HE czy lizaki, ale meta może być dla nich niedługo łaskawsza.
Fajna dyskusja z tego wyszła.
dokladnie to co zrobiles przed chwilka, powiedziales co i jak z tymi khanami, dlaczego tak a nie inaczej, ale chcial bym zebyscie zrobili to z kazda armia, dlaczego takei ogarniczenie a nie inne, a jezeli bedzie inne niz to co prezentuja na etc to co uwazacie ze bylo z tymi ograniczeniami be a zmiana na wasze spowoduje ze bedzie cacy.kudłaty pisze:
@Relosu. Doskonałe pytanie, aczkolwiek doprecyzowanie też byłoby w dechę.
Gniewko pisze:
Zarost zarostem, ale kolory inne - u mnie kudły jednolicie czarne, u Jagala ciemny łeb, a zarost (tu cytując Kubę) "z jakimiś idiotycznymi rudawymi akcentami", co w połączeniu z niebieskimi oczami jest bzdurne i podniecające zarazem.
Relosu - to, o co prosisz to taka mała książka. Tym niemniej pracujemy i nad tym. Jeżeli chcesz wyjaśnienia, czemu taki limit a nie inny, to proponuję żebyś obejrzał wyjaśnienia, co wrzucam na youtube'a. Tu masz link do całej playlisty. Taki audiobook.
http://www.youtube.com/watch?v=exw1uu-j ... iRNmDgFNzY
pozdrawiam
Furion
http://www.youtube.com/watch?v=exw1uu-j ... iRNmDgFNzY
pozdrawiam
Furion
- Paraszczak
- Falubaz
- Posty: 1088
- Lokalizacja: Kraków
Mi się nie podoba -100pts dla armii. To nie tylko robi mi z armii 2300 (co nie jest aż takie złe) ale ingeruje w Army Composition mocno. Nigdy nie wystawię:
1) Dreadlord na Pegazie + Supreme Sorc
2) Kocioł + PoK + 2 Level Mag
3) Pegaz + Pegaz + Pegaz
Więc wychodzi na to, że uwolnienie CoBa i Luftwaffe niewiele zmienia - uwolniliście, bo się nie mieści:)
1) Dreadlord na Pegazie + Supreme Sorc
2) Kocioł + PoK + 2 Level Mag
3) Pegaz + Pegaz + Pegaz
Więc wychodzi na to, że uwolnienie CoBa i Luftwaffe niewiele zmienia - uwolniliście, bo się nie mieści:)
Mi za to bardzo się podoba zarówno uproszczenie restrykcji, jak i odejmowanie/dodawanie pkt niektórym armiom. To najbardziej uniwersalna metoda balansująca, która obcina wiele chorych rzeczy i niweluje niedoszacowania punktowe poszczególnych armii.
Dobra robota
Dobra robota
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.
@Paraszczak
1)Wchodzą jak ich zrobisz po prostu trochę eco, nie trzeba brać full itemow, tak samo jak nie trzeba brać scrolla na duzej babie czy 4lvl.
2)To akurat wchodzi
3) No to juz gorzej, ale też się spokojnie da dwóch takich jak zawsze i kolejnego po taniości
1)Wchodzą jak ich zrobisz po prostu trochę eco, nie trzeba brać full itemow, tak samo jak nie trzeba brać scrolla na duzej babie czy 4lvl.
2)To akurat wchodzi
3) No to juz gorzej, ale też się spokojnie da dwóch takich jak zawsze i kolejnego po taniości
- Paraszczak
- Falubaz
- Posty: 1088
- Lokalizacja: Kraków
Generał to generał...Lordów się nie daje eco. Jak mam dać 50pts Magic Itemów Dreadlordowi na Pegazie to wole Mastera. Jak na 3lev mam trzymać Scrolla, to wolę małego maga.Młody pisze: 1)Wchodzą jak ich zrobisz po prostu trochę eco, nie trzeba brać full itemow, tak samo jak nie trzeba brać scrolla na duzej babie czy 4lvl.
CoB - 200, PoK BSB 212 i Mag lev 2 (Oko, DS) 185 - razem 597. Na Kudłatego nie wchodzi, na 2400 wchodzi.Młody pisze: 2)To akurat wchodzi
Ale co to znaczy "po taniości"? Po taniości są Harpie albo Dark Riderzy. Bohater ma grać a nie być za górką. Standardowy zestaw 3 Pegazów (BSB PoK, Cloak/Hotek oraz AS1+/Dawnstone) nie wchodzi i już. Razem kosztują 586. Znów na Furiona się nie mieszczą a na 2400 już tak.Młody pisze: 3) No to juz gorzej, ale też się spokojnie da dwóch takich jak zawsze i kolejnego po taniości
@ Paraszczak
Jak wszedzie chcesz ładować full itemów to nic dziwnego, to że jest zbite 100pkt własnie ogranicza niektóre przegięcia, jak poodejmujesz po itemie za 25 pkt z dowolnego z herosów dokładnie Ci się mieści co chcesz.
Jak wszedzie chcesz ładować full itemów to nic dziwnego, to że jest zbite 100pkt własnie ogranicza niektóre przegięcia, jak poodejmujesz po itemie za 25 pkt z dowolnego z herosów dokładnie Ci się mieści co chcesz.
No niestety, z kadlubka zrobiliscie jeszcze wiekszy kadlubek... Zupelnie jakbyscie tych rozpisek nie wklepywali do ABka.Paraszczak pisze:Mi się nie podoba -100pts dla armii. To nie tylko robi mi z armii 2300 (co nie jest aż takie złe) ale ingeruje w Army Composition mocno. Nigdy nie wystawię:
1) Dreadlord na Pegazie + Supreme Sorc
2) Kocioł + PoK + 2 Level Mag
3) Pegaz + Pegaz + Pegaz
Więc wychodzi na to, że uwolnienie CoBa i Luftwaffe niewiele zmienia - uwolniliście, bo się nie mieści:)
Balans sralans, chodzi o to, zeby dac graczom mozliwosc wyboru sensownych kombinacji i przyciac najwieksze przegiecia. Wy tylko minimalnie zmodyfikowaliscie Draft#3. A tak szczerze mowiac, to chce mi sie zygac, jak patrze na te wszystkie ograniczenia. Juz mam tak serdecznie dosc wszelkich compow... Pogralbym sobie na open/lekko scompowane open/nowe 8edycyjne BP
Z życia europejskiego battlowca: "im going to play on UB cause we have a bomb in school, so unexpectedly some free time".
Akurat odejmowanie i dodawanie pkt to dość dobre rozwiązanie, niemniej wtedy wypada odblokować wiekszosc rzeczy, ale na taki format nie zgodzą się na Euro.
+100/ -100 pkt to spoko balans, ale wtedy bym już ograniczył prawdziwe przegięcia typu pedant na lordzie ze stubbornem, eteryczny slann z koroną, niezabijalny DP czarownik, 0-1 niedoszacowanych rarów (hydra,abomka, jeżdżące działa), X tanich unitow /herosów odginaczek (elektryk za 15pkt, harpie) . No i oczywiscie zostawić ogólne ograniczenia magii i maszyn które są akurat ok. Wg mnie akurat TK potrzebne jest odblokowanie magii a nie dodatkowe pkty, książka ewidentnie jest napisana pod fazę magii i u tej armii 3pd są uzasadnione, podobnie (choć w mniejszym stopniu) beasty.
Przykładowe parę armii na 'mój' draft.
Empire (2300p)
Steam tank 0-1, counts as 2 warmachines.
Dark Elves (2300p)
Harpies 0-3
Pendant of Khaeleth cannot be worn by a Dreadlord
Vampire Counts (2300p)
Ethereal units 0-3; Hexwraiths 0-2
Lord Choice/Terrorgheist max 2 in total
Master of Black Arts/Blasphemous Tome upgrade are 1 PD each
Tomb Kings (2400p, +1 Power Dice)
Neferra's Scrolls of Mighty Incantations counts as 2 PD and 2 DD
Hierotitan is worth 1 PD
Orcs&Goblins (2500p)
+100/ -100 pkt to spoko balans, ale wtedy bym już ograniczył prawdziwe przegięcia typu pedant na lordzie ze stubbornem, eteryczny slann z koroną, niezabijalny DP czarownik, 0-1 niedoszacowanych rarów (hydra,abomka, jeżdżące działa), X tanich unitow /herosów odginaczek (elektryk za 15pkt, harpie) . No i oczywiscie zostawić ogólne ograniczenia magii i maszyn które są akurat ok. Wg mnie akurat TK potrzebne jest odblokowanie magii a nie dodatkowe pkty, książka ewidentnie jest napisana pod fazę magii i u tej armii 3pd są uzasadnione, podobnie (choć w mniejszym stopniu) beasty.
Przykładowe parę armii na 'mój' draft.
Empire (2300p)
Steam tank 0-1, counts as 2 warmachines.
Dark Elves (2300p)
Harpies 0-3
Pendant of Khaeleth cannot be worn by a Dreadlord
Vampire Counts (2300p)
Ethereal units 0-3; Hexwraiths 0-2
Lord Choice/Terrorgheist max 2 in total
Master of Black Arts/Blasphemous Tome upgrade are 1 PD each
Tomb Kings (2400p, +1 Power Dice)
Neferra's Scrolls of Mighty Incantations counts as 2 PD and 2 DD
Hierotitan is worth 1 PD
Orcs&Goblins (2500p)
Kurcze, bez sensu pisaliśmy to Jurek sami jak mamy tu takie specjalistę. Mogliśmy spytać od razu czy lepiej najmocniejszym armiom obciąć niecałe 5%pkt czy wrzucić tonę linii tekstu. A tu bach nawet nie doba na forum i Przemcio sam z własnej nieprzymuszonej woli od razu napisał nam co nie działa. Nie jak młody w jakieś bzdurne detale, tylko od razu jebs. Trafna diagonoza i do domu. Przecież nie po to GW wydaje mocniejsze armie by ich gracze nie mieli lepiej. Trzeba to od nowa napisać.Przemcio pisze:+1 Rince te ograniczenia są lekko mówiąc z D*&^ odejmowanie pkt. come on to jakiś bezsens
A ja uważam że idziecie w dobrą -stronę. Mnie się bardzo spodobały ograniczenia F&K na małe punkty- zrobiliśmy turniej i było naprawdę fajnie - nie było praktycznie żadnych przegięć. Proste ,czytelne i łatwe do zrozumienia. Niestety ograniczenia ETC idą w stronę tony tekstu i ograniczania armii do jednego wyboru. Jest to chore dla nas bo większość masterów jest na Euro!