Skaven 1500 - pierwsza rozpiska

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
daszkowy10
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 148
Lokalizacja: Warszawa

Skaven 1500 - pierwsza rozpiska

Post autor: daszkowy10 »

Witam wszytskich!

Grey Seer + dispel scroll - 265pkt.
Cheftian BSB + Enchanted Shield - 75pkt.
Warlock Eng. + Doom rocket - 45pkt

50x Slaves + muzyk - 102pkt
29x Clanrats + FCG + shields + spears - 165pkt.
29x Clanrats + FCG + shields + spears - 165pkt.
10x Stormvermin + standar (Storm Banner) - 130pkt.

7x G.runners + pois. attacks - 119pkt.
10x Pioson W. Globs - 100pkt.

WLC - 90pkt.
WLC - 90pkt.
Doom Wheel - 150pkt.

Suma= 1496pkt

Gram głównie przeciwko WE nastawionym na stanie w miejscu i strzelanie.
- 2x 10 GG
- 16x GG
Towarzystwa dotrzymują:
- 2x 10 Driad
- Treeman
- Noble BSB + HoDA
I oczywiscie wiedźma 4lvl z lore of life. Dodam, że ZAWSZE posiada "Mieszkańców Podziemi" (6 czar) >.<'

Szczerze, to nie mam pojęcia jak dobiec do armii przeciwnika :/ Na Slavów spadaja Mieszkancy i oddział idzie w piach. Clany zostaja wystrzelone przez GG.
Pomyslalem o wymuszeniu ruchu na GG ze względu na zasięg WLC i zatrzymaniu 16xGG Gutter runnerami. W tym czasie może udałoby mi się przeskoczyć piechotą na teren wroga.
Globy i DW powinny zająć sie Drzewcem.
Dispel scroll ma wesprzeć slavy lub inny oddzial w przypadku rzucenia Mieszkańców przez maga WE.
Stormy wraz z Storm Bannerem bedą stać przy WLC i "zaburzać" pole gry. (*pytanie: czy Storm Banner mozna aktywowac tylko raz? )

Bardzo prosze o pomoc

Awatar użytkownika
Deus
Falubaz
Posty: 1034
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Deus »

Tak na początek, po co ci 7 guttersów już lepiej walnąć 2x5 lub tylko 1x5, tę 10 stormów wywal lub zrób z nich 40 z tarczami, bo i tak nic nie zrobią, po za tym że trzymają storm banner, który możesz wrzucić na bsbka, lub zrób z nich 40 i storm banner zostaw jak jest.
Zamiast 1x50 slajvów lepszym pomysłem by były np. 2x40 i zrobiłbym to tak że 1x40 robisz w kreske i idzie przed czołem armii. Wywal tych globadiersów, bo i tak nie dojdą i masz już więcej punktów na stormy, zamiast 2x30 clanów weź 1x40 z tarczami i la, a tego elektryka z rakietą bym sobie odpuścił. Tyle mniej więcej jeśli chodzi o rozpiske. Zaś co do taktyki to tak jak wyżej wspomniałem schowaj armię za slejvami w kresce, jak zostaną zniszczone to odpalasz storm banner i jakoś to przetrzymasz, a nawet jak chcesz możesz wziąć domene zniszczenia na seerze i ciskać burzę na przeciwnika, lub zostać przy starej, dobrej i sprawdzonej domenie zarazy :wink:
Obrazek

Awatar użytkownika
daszkowy10
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 148
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: daszkowy10 »

Dzieki za szybką odpowiedz, zaraz zabieram sie za "drobne" poprawki ^^

Awatar użytkownika
Deus
Falubaz
Posty: 1034
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Deus »

Wklej potem finalną wersję :D
Obrazek

Awatar użytkownika
Opos
Falubaz
Posty: 1196
Lokalizacja: KGB Tarnów

Post autor: Opos »

Hmm, ja bym tylko globki wywalił i zamienił na ratlingi albo doom flyery, jakieś weapon teamy muszą być :twisted:
Let the River of Blood flow...

Awatar użytkownika
daszkowy10
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 148
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: daszkowy10 »

Wcześniejsza rozpiską jeszcze nie zagrałem, więc postanowiłem skozystac z rady i wprowadzic pare zmian :]

Grey Seer + dispel scroll - 265pkt.
Cheftian BSB + Storm Banner + tarcza - 124pkt


50x Slaves + muzyk - 102pkt
29x Clanrats + FCG + shields + spears - 165pkt.
29x Clanrats + FCG + shields + spears - 165pkt.
30x Pluge monks + FCG + Pluge Banner - 265pkt

5x G.runners + pois. attacks - 85pkt.

WLC - 90pkt.
WLC - 90pkt.
Doom Wheel - 150pkt.

Suma= 1508pkt

*jesli suma pkt sie nie zgadza to pardon. Nie używam ArmyBuildera i pisałem ja na szybko, wiec mogą znalezc sie jakies byki matematyczne

Nie rozdzielilem Slavów na 2x40 z braku modeli ^^ i tak gram na zatrważającej ilosci proxów :p
Pierwsza gra Skavenami odbyła sie przy asyście 2x30CR (fcg) + mortar, niestety mojemu Doom Wheelowi zabrakło pary i zatrzymał sie obok moich oddziałów (ps. nie zdał LD) wiecej chyba nie musze tłumaczyc co działo sie dalej :p Mortar nawet nie perdnął ^^
1x WLC - nawet jeden pierun nie dolecial ^^
Ogolnie miałem strasznego pecha w kosciach. Z braku Dispel scrolla, juz w pierwszej fazie magii Slavy wykruszyły sie z 50 do 5 modeli po czym uciekły za stół :/ Reszta CR juz nie doszła :(
W dzisiejszej rozpisce licze na 2xWLC i 5x szczurów ninja ^^ no i licze ze DW nie zabraknie rozpedu :p Slavy rozkładam 25/2, taki żywy murek i ofc reszta piechoty sumiennie zasłania sie kolegami z branży.
Doom Wheel planuje puscic w strone Drzewca, jednakże rozstawienie przeciwnika (wszytskie w zwartym kupsku) uniemożliwi mi nalot tylko na Treemana wiec pewnie poleci flanka gdzie zminimalizuje ryzyko wyładowania na moich jednostkach.
Chce sie najpierw zapoznac z jednostkami skavenów (na papierze rozpiska/statystyki/funkcjonalnośc modeli wygląda solidniej niz na stole) gdzie ta armia ma ich w brut :]
Po bitwie postaram sie zamieścic jakiś mały BR ^^

ps.Mam jeszcze takie pytania
Czy doom wheel MUSI być w "ruchu"?
Jeśli nie - to czy po zucie 3D6 (np. 13') musze sie ruszyc te 13' cali? Czy mogę zatrzymać sie wczesniej?

Awatar użytkownika
Deus
Falubaz
Posty: 1034
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Deus »

Doomwheel musi się ryszyć, zawsze, tak samo jak abominacja i jak np. wyrzucisz te 13 cali o 13 cali musisz się ruszyć, chyba, że na coś wpadniesz, a wtedy dzieje się, to co napisane w Booku za wyjątkiem abominacji bo ona jak wpada w własny oddział to nic się nie dzieje, mimo że w booku napisali inaczej.

A na guttersów za dużo nie polegaj, oni dobrzy są w sumie tylko do zdejmowania maszynek, rydwanów i potworkó z niskim sejvem, ale wtedy to musisz mieć na nich proce.
Obrazek

Awatar użytkownika
daszkowy10
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 148
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: daszkowy10 »

Ech liczyłem na bardziej sprzyjające zasady jazdy DW :] Co do samych runnerów to potrzebuje ich dosłownie na jedna turę, żeby odciągneli uwage klocka 16 GG z Bannerem of e. flame. Ofc. rozumiem ze nasi ninja mogą w 2 turze (na 4+) wyjsc na tyły wroga? :/ Jak nie to ja sie poddaje XD

Awatar użytkownika
lajkonik
Masakrator
Posty: 2622

Post autor: lajkonik »

Deus pisze:Doomwheel musi się ryszyć, zawsze, tak samo jak abominacja i jak np. wyrzucisz te 13 cali o 13 cali musisz się ruszyć, chyba, że na coś wpadniesz, a wtedy dzieje się, to co napisane w Booku za wyjątkiem abominacji bo ona jak wpada w własny oddział to nic się nie dzieje, mimo że w booku napisali inaczej.

A na guttersów za dużo nie polegaj, oni dobrzy są w sumie tylko do zdejmowania maszynek, rydwanów i potworkó z niskim sejvem, ale wtedy to musisz mieć na nich proce.
Gutterzy bez proc to tak jakby ich w ogóle nie było.

Jak to się nic nie dzieje jak aboma wbija się w swój oddział? A D6 hitów z S6?

If the move takes it into a friendly unit, the creature will
inflict D6 S6 hits, distributed in the same manner as
shooting attacks, and then stop 1" away from the unit (or flee
through it if it is fleeing).”
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
lajkonik Obrazek

Awatar użytkownika
Deus
Falubaz
Posty: 1034
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Deus »

W skaven Q&A przewinał sie ten wątek i wyszło na to że nie, ale teraz nie potrafię Ci tego przytoczyc najprawdopodobniej jest to na podstawie jakiegoś faqa, chyba że znowu się coś zmieniło.
Obrazek

Awatar użytkownika
lajkonik
Masakrator
Posty: 2622

Post autor: lajkonik »

Ten wording jest z najnowszej erraty i faq do skavenów (styczeń '13), dlatego trochę się zdziwiłem.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
lajkonik Obrazek

Awatar użytkownika
Deus
Falubaz
Posty: 1034
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Deus »

Upss to już nie można blokować abomki beskarnie własnym oddziałem? Ale lipa.
Obrazek

Awatar użytkownika
lajkonik
Masakrator
Posty: 2622

Post autor: lajkonik »

Max 6 hitów w slave to jeszcze nie jest źle. W końcu po to są żeby umierać :twisted:
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
lajkonik Obrazek

Awatar użytkownika
Deus
Falubaz
Posty: 1034
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Deus »

No niby tak :twisted:
Obrazek

JRP
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 37

Post autor: JRP »

Jak dla mnie to wlocznie na clanratach sa bezuzyteczne. Daja tylko to, ze przez nie nie mozna uzywac tarcz w walce. A jezeli chodzi o szybkie dojscie do przeciwnika, to ja polubilem bardzo oddzial night runnersow z wykopywaczka. Albo przez cala gre nie zrobia niczego pozytecznego, albo trafia dokladnie tam, gdzie mieli trafic i niszcza oddzial dwukrotnie drozszy od siebie. Jest ryzyko, ale o to chodzi w grze szczurami.

Awatar użytkownika
Deus
Falubaz
Posty: 1034
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Deus »

Gdzie masz napisane, że jak mają włócznie to nie używają tarcz ? To się tyczy tylko halabard, GW i cepów, a nie włóczni.
Obrazek

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3720
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

nie ma parry save, bo działa tylko z hand weapon. Spear =/= hand weapon

Awatar użytkownika
Deus
Falubaz
Posty: 1034
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Deus »

O proszę to nawet nie wiedziałem, co innego że clanów ze spearami nie wystawiam nigdy. :wink:
Obrazek

ODPOWIEDZ