PKS - Polski Komp Skor - propozycje i dyskusja

Moderator: swieta_barbara

Zablokowany
QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Re: Komentarz kudłatego i Furiona do ograniczeń ETC

Post autor: QQrydza »

trikk pisze:Ja myślę, że to musi iść od dołu, od lokali, a nie od razu master. Weźmy BC (Butan Comp), dopracujmy odrobinę i dajmy masom do testów i zobaczmy, jak to wygląda.
+1

Co do PoK + CC ban, to zbanowalbym tylko na pegazie. to combo pozwala powaznie myslec o smoczku ;)
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Szczur22
Oszukista
Posty: 821
Lokalizacja: "Red Scorpion" Pszczyna

Post autor: Szczur22 »

trikk pisze:Ja myślę, że to musi iść od dołu, od lokali, a nie od razu master. Weźmy BC (Butan Comp), dopracujmy odrobinę i dajmy masom do testów i zobaczmy, jak to wygląda.
Właśnie zmiana formatu musi nastąpić na masterach. Połowa lokali to przygotowanie przed masterami. Organizatorzy myślą- po co robić lokal na 2500 open skoro gracze chcą przyjść i ograć rozpy przed [tu wstaw nazwę mastera].

To organizatorzy masterów źle myślą- bo myślenie "zagrajmy na euro bo trzeba ćwiczyć przed ETC" to zła opcja. Kto chce ćwiczyć przed etc, tych wszystkich 80 graczy? Czy ta garstka która ma szansę na grę w reprezentacji?

Rozumiem że euro daje jakieś iluzoryczne złudzenie balansu, ale widzę tu przede wszystkim ślepe przywiązanie do formatu bo nikomu nie chce się wymyślić niczego nowego. Dlatego bardzo sie cieszę że nagle powstały takie wymysły jak 1200 Furiona i Kudłatego czy nowy comp Butana, mam nadzieję że wyrośnie z tego coś, co na stałe zakorzeni się w naszych warhammerowych realiach.
Pocisk pisze:No sztandar jest mocny... dużo rzeczy jest mocnych, zamknijcie japy i nauczcie się grać

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

Akurat to 1200 jest kiepskie ale duże punkty wyszły bardzo dobrze.
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

-Qc- pisze:
trikk pisze:Ja myślę, że to musi iść od dołu, od lokali, a nie od razu master. Weźmy BC (Butan Comp), dopracujmy odrobinę i dajmy masom do testów i zobaczmy, jak to wygląda.
+1

Co do PoK + CC ban, to zbanowalbym tylko na pegazie. to combo pozwala powaznie myslec o smoczku ;)
Pendant/CoC/Pegaz max 2?
W WoChu bym zrobił Oko/CoC max 1.
3+ Warda i stubborn ok.
3+ warda z re-rollem 1 i stubborn to może być za dużo.
Release the Przemcio!

Awatar użytkownika
Golonka
Masakrator
Posty: 2938

Post autor: Golonka »

0-3 slann, scar veteran? :D Czyli tylko jeden słuszny build slann, oldblood i dwóch kowbojów ?
Furion pisze:
@nders9 pisze:
Can units deploy closer than 1" apart?
No, becouse no.

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

Albo 2 slaanów i kowboj albo slaan i 2 kowbojów i ewentualnie oldblood.

Teraz jest 2 kowbojów i slaan albo 2 kowbojów i 2 slaany chyba ;)

Nie znam się dokładnie na lizakach więc to tylko propozycja :)
Release the Przemcio!

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

Nie znam się ale wrzucam ograniczenia. :shock:
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl

Awatar użytkownika
Golonka
Masakrator
Posty: 2938

Post autor: Golonka »

Jak wyżej, jak się nie znasz na armii to nie dorzucaj bzdurnych ograniczeń.
Furion pisze:
@nders9 pisze:
Can units deploy closer than 1" apart?
No, becouse no.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

wrzuc swoje Łukasz, gracze De swoje juz zaproponowali :)

wszystkie core 0-3
CC/eterycznosc max 1 na modelu

zakladajac ze byloby ograniczenie do +2pd/dd i kosci na czar do 5 to chyba styka
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Rince
Ciśnieniowiec
Posty: 7202
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Post autor: Rince »

Ja mam wrazenie, ze ta edycja powoli balansuje sie sama, a GW wydaje naprawde zmyslne podreczniki. Zobaczcie, czy ogry bylby tak strasznie przegiete, gdyby jedynym ograniczeniem byl max 1 IB? Czy DE niszczylyby system przy zbanowaniu coc+pok? ja tych straszliwych przegiec jakos nie widze... SkV sa spoko, wystarczy ograniczyc abomke i inzyniero-odginajki. W imperium czolg, w chaosie oko+ward, w lizakach umiejetnosci slanna, w VC ilosc eterykow, w we/tk/bestiach/orkach/bretce w zasadzie nic, w demonach dzialko i ilosc bestii, w kraskach ilosc maszyn. Zostaje tylko chadecja, przy ktorej kogos naprawde mocno poniosla wyobraznia i tutaj trzeba troche dluzej poglowkowac. I to jest wsio... Malo...

Do tego 5 linijek zasad ogolnych, czyli:

5 kostek na czar
max 12 pd na ture
lookouty od wiadomych czarow
max iles tam maszyn
max ile tam pestek

Kuniec... Druzynowka, singiel, whatever. Wszystko hula.

Dalsze dlubanie, to tylko ograniczanie konkretnych buildow, czyli tak naprawde odbieranie graczom przyjemnosci z gry. Prawda jest taka, ze i tak najwazniejsze sa umiejetnosci gracza + kostkologia. A to, ze nie wszystkie armie beda mogly grac z cala reszta na remis, to sorry gregory...
Obrazek
Z życia europejskiego battlowca: "im going to play on UB cause we have a bomb in school, so unexpectedly some free time".

Awatar użytkownika
Młody
Niszczyciel Światów
Posty: 4074
Lokalizacja: SNOT- Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Młody »

Moje spotrzeżenia co do Compa Butana. Długo myślalem co usprawnić, mam nadzieję że wszyscy będą zadowoleni :p
1) Imo dopuszczenie podwójnych potworków GW powinno iść ze sobą w parze , czytaj: dopuszczamy podwójne hydry/abomki/czołgi dopuszczamy tez podwójne jeżdżące maszyny (ironblaster, helka/ skullcannon), nie dopuszczamy dział, potworków tez nie powinno być (jedno kontruje drugie, działa przy okazji też blokują kowbojów czy diabły które się ogranicza ;)), jak już jestesmy przy maszynach to zapis u dwarfow na max 2 klopy jest zbędny, mogą se wziac 3 działa i nie beda płakac.
2) Dla TK powinna być ekstra kostka w fazie magii, nie dodatkowe pkty . Widać to ewidentnie po podręczniku (oddziały nie mogą maszerować, mają gorsze statystyki niz w innych armiach), trochę tak jakby dwarfom zblokować kostki dispel.
3) Jeśli zniosłeś ograniczenia odnośnie corów można wywalić zapis 0-4 core chariots z wochu, dać zapis odgórny do wszystkich armii '0-4 same core units', podobnie bym zrobił z herosami wywalając zapis o elektrykach, dał '0-3 same heroes'
4) Lizzi:
-ograniczenie 0-9 widać że wymyślone na prędce, trzeba to niestety rozbić. Imho na ten comp nic złego nie robią 2x salki (mamy duze monstra i dużo MC na które ten oddział nie jest jakiś mega syty), przeszkadza duża liczba skinków. Może oddziały ograniczyć zapisem 'Skirmishers 0-6' Pozwala to np. na kombinację 2x salki, 2x terki, ale juz wtedy tylko 2 unity z plujkami (nie wiem czy te niezliczone unity oszczepników to jakiś straszny problem (swoją drogą max4)
-Nie wiem czy trzeba koniecznie ograniczać herosów w lizzi (tzn eteryczny slann ze stubbornem jednak musi być ograniczony, to proste), 2 slanny wejdą jedynie gołe, problem się pojawia gdy dochodzą herosi i mamy zestaw 2 slanny(jeden bsb), skinek ze scrollem, 3 scarvetów (ew 2 skinki z 2 scrollami i 2 scarvety ;)). Szczerze mówiąc zachodzę w głowę jak to sensownie ograniczyć, kolejne opcje są albo zbytnim przycięciem (slann/mounted saurus 0-3), albo zbyt lekkim (slann/mounted saurus 0-4). Ew dorzucić do zestawu skink priesta i zrobić 0-5 (wymusza to rezygnację z cube lub ze scrolla (ew granie bez slanna bsb, lub bez scrolla ale pozwala na trzech kowbojów). Czyli moja propozycja brzmi 'slann/skink priest/mounted saurus 0-5'
5) Demon Prince ma złe ograniczenie, niestety chyba musi wejść to rozbudowane z drafta, chyba że chcemy latającego nurglowego diabła z 2+sv, i 4 poziomem z magią death rzucaną (na ten draft) z 5 kostek ;), tu niestety nie będę zbyt odkrywczy: 'A Daemon Prince model can have max 3 of Soul feeder/Armor save of 1+/Mark of Nurgle/Fly/Lvl1-2/Lvl3-4'
6) Myślę że zapis o eterykach powinien być bardziej restrykcyjny chyba że chcemy grać na 2 baśki + 3x hexy, tak jak niektóre armie nie mają co zrobić z pendantem/bsb wochu, tak niektóre nie mogą ruszyć eteryków, tu bym zamienił to na stare 'Etheral units 0-3, max 2 of same type'
7) Dark elfom tak samo ograniczanie pestkowania ma średni sens w dobie puszkowych jednostek z 1+ sv, ograniczenie lataczy także można znieść (4 unity harpii niech sobie będą, nie uważam tego za coś nie do obejścia)
8 ) Chadecja niestety musi mieć liczonych Iron Demona i Kadaja do limitu maszyn, chyba że chcemy armie z zestawem: Helka, Kadaj, Iron Demon, 3 rakietnice ;)

Tak więc pełna wersja 'mojego Butanodrafta' wygląda następująco:
Rules changes:
Two characters per unit (owner's choice) will get "look out sir" versus the following spells that automatically kill models or automatically remove an entire regiment: Dwellers Below, Final Transmutation, Dreaded 13th. Normal requirements for lookout sir apply.

I. General Restrictions:

All BSBs can take all the Equipment, their unit type has acces to as if they weren't BSBs.
Max 3 same heroes, max 4 same core units
Max 4 war machines and shooting template weapons
Including: templates from special abillties, magic items, etc
Excluding: templates from spells, bolt throwers, templates that hit partially (f.e. Gyrocopters)

Unit sizes (roster level):

Infantry:
Max 50 models 500 points
Other types:
Max 450 points

Magic Restrictions:
Max 5 power dice to cast a spell

Magic Pool:
Apart from Winds of magic, an army may only use 2 power dice/DD per magic phase.
Including: channels, additional dice (d6) added to pool or spell (power stone, dice from Cascet of Souls)
Excluding: additional dice with some kind of drawback (mushrooms, warpstone tokens)

Item restrictions:
- Any item that auto-dispels a spell counts as generating 1 dispel dice each magic phase.
- Folding Fortress is not allowed

Beastmen (2500p, +1 Power Dice)
No additional restrictions.

Bretonnia (2400p)
No additional restrictions.

Chaos Dwarfs (2300p)
Chalice or Sorcerer Prophet.
K'Daai Destroyer and Iron Daemon counts as warmachines

Daemons of Chaos (2400p)
No additional restrictions.

Dark Elves (2400p)
Pendant of Khaeleth cannot be worn by a Dreadlord

Dwarfs (2400p, +2 Dispel Dice)
No additional restrictions.

Empire (2300p)
No additional restrictions.

High Elves (2400p)
No additional restrictions.

Lizardmen (2300p)
'Slann/skink priest/mounted saurus 0-5'
'Skirmishers 0-6'
Crown of Comand/Higher State of Consciusness, cannot be taken on same model
Bane head cannot be taken on model with Death Lore

Ogre Kingdoms (2400p)
No additional restrictions.

Orcs&Goblins (2500p)
No additional restrictions.

Skaven (2300p)
No additional restrictions.

Tomb Kings (2400p, +1 Power Dice)
No additional restrictions.

Vampire Counts (2300p)
'Etheral units 0-3, max 2 of same type'

Warriors of Chaos (2300p)
Model with 3+ ward cannot have Crown of Command nor Third Eye of Tzeentch
A Daemon Prince model can have max 3 of Soul feeder/Armor save of 1+/Mark of Nurgle/Fly/Lvl1-2/Lvl3-4

Wood Elves (2500p)
No additional restrictions.
Zachęcam gorąco do komentowania, wydaje mi się że 'jakotakie' pojęcie o tej grze mam, każda zmiana jest uzasadniona u góry, jeśli coś nie pasuje pisać :mrgreen:
Pozdro
Młody

Snot Fanpage

Awatar użytkownika
lonit
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 174

Post autor: lonit »

Rince pisze:Ja mam wrazenie, ze ta edycja powoli balansuje sie sama, a GW wydaje naprawde zmyslne podreczniki. Zobaczcie, czy ogry bylby tak strasznie przegiete, gdyby jedynym ograniczeniem byl max 1 IB? Czy DE niszczylyby system przy zbanowaniu coc+pok? ja tych straszliwych przegiec jakos nie widze... SkV sa spoko, wystarczy ograniczyc abomke i inzyniero-odginajki. W imperium czolg, w chaosie oko+ward, w lizakach umiejetnosci slanna, w VC ilosc eterykow, w we/tk/bestiach/orkach/bretce w zasadzie nic, w demonach dzialko i ilosc bestii, w kraskach ilosc maszyn. Zostaje tylko chadecja, przy ktorej kogos naprawde mocno poniosla wyobraznia i tutaj trzeba troche dluzej poglowkowac. I to jest wsio... Malo...

Do tego 5 linijek zasad ogolnych, czyli:

5 kostek na czar
max 12 pd na ture
lookouty od wiadomych czarow
max iles tam maszyn
max ile tam pestek

Kuniec... Druzynowka, singiel, whatever. Wszystko hula.

Dalsze dlubanie, to tylko ograniczanie konkretnych buildow, czyli tak naprawde odbieranie graczom przyjemnosci z gry. Prawda jest taka, ze i tak najwazniejsze sa umiejetnosci gracza + kostkologia. A to, ze nie wszystkie armie beda mogly grac z cala reszta na remis, to sorry gregory...
+2

Awatar użytkownika
RedScorpion
Falubaz
Posty: 1161
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: RedScorpion »

Młody pisze: Zachęcam gorąco do komentowania, wydaje mi się że 'jakotakie' pojęcie o tej grze mam, każda zmiana jest uzasadniona u góry, jeśli coś nie pasuje pisać :mrgreen:
W dalszym ciągu zostawiłeś zakaz POKa na lordzie. Jestem raczej za tym (jak większość graczy DE), żeby zabronić tylko korony i POKa na jednym modelu. Jak już było wielokrotnie pisane, wiele armii ma sobie jak radzić z tym bohaterem.

Awatar użytkownika
Paraszczak
Falubaz
Posty: 1088
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Paraszczak »

Młody pisze:...
Mega fajny comp. Normalnie aż mnie przeszył dreszczyk emocji na samą myśl o tych wszystkich epickich bitwach, jakie by na mnie czekały. Wreszcie coś nowego, wreszcie powiew świeżości. Po prostu super. Aż chce się grać.


P.S. Jako gracz DE mogę powiedzieć, że Pendant + Korona to dla mnie definitywny Ban. Sam Pendant na Dreadlordzie? W zasadzie mi jest obojętne, bo wole Pendanta na Masterze. Natomiast należy liczyć się z tym, że dopuszczenie PoKa na Dreadlordzie spowoduje spory wysyp Dreadomonów i to może trochę namieszać. Unity z WS3 zaczynają mieć dość mocno pod górkę (Ironguci?).

P.S. W mojej ocenie zamiast banować PoK+CoC bezpieczniej byłoby zbanować PoKa na Dreadlorda. Wszyscy gracze DE są już przyzwyczajeni od lat, że "Nie ma PoKa dla Smoka" więc dużego bólu by nie było.

Edit: PoK na Smoku absurdalnie mocno trzyma punkty. Moje zdecydowanie NIE dla PoKa na Dreadlordzie.

Awatar użytkownika
RedScorpion
Falubaz
Posty: 1161
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: RedScorpion »

Paraszczak pisze: P.S. W mojej ocenie zamiast banować PoK+CoC bezpieczniej byłoby zbanować PoKa na Dreadlorda. Wszyscy gracze DE są już przyzwyczajeni od lat, że "Nie ma PoKa dla Smoka" więc dużego bólu by nie było.
To, że się przyzwyczaili to wcale nie znaczy, że to dobrze. Przyzwyczaili się bo nie mieli innego wyboru.

Awatar użytkownika
Przemcio
Postownik Niepospolity
Posty: 5334

Post autor: Przemcio »

Warriors of Chaos (2300p)
Model with 3+ ward cannot have Crown of Command nor Third Eye of Tzeentch
A Daemon Prince model can have max 3 of Soul feeder/Armor save of 1+/Mark of Nurgle/Fly/Lvl1-2/Lvl3-4
Całkiem spoko ale zmienił bym na coś takiego...

Warriors of Chaos (2400p)
Model with 3+ ward cannot have Crown of Command
Daemon Prince model can have max 3 of Soul feeder/Armor save of 1+/Mark of Nurgle/Fly/Lvl1-2/Lvl3-4
Vampire Counts (2300p)
'Etheral units 0-3, max 2 of same type'
Młody czy to dotyczy też herosów :?: ja bym jeszcze przycioł krzyki...
We Bust in, Fight Through the Carnage, let the BOOMSTIK do the Talking...

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

Młody pisze: Zachęcam gorąco do komentowania, wydaje mi się że 'jakotakie' pojęcie o tej grze mam, każda zmiana jest uzasadniona u góry, jeśli coś nie pasuje pisać :mrgreen:
Z jednej strony dopuszczasz po dwie armaty/helki, a potem tniesz DP. I tak przy 2 IB itp robi się mało optymalny taki koleś za 500 pkt z 5+ warda i bez lookouta. Chyba można to dropnąć
Release the Przemcio!

Awatar użytkownika
Chester22
Chuck Norris
Posty: 476
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Chester22 »

Młody, czy mi się wydaje, czy dopuszczasz speciale w swoim compie? :D

Awatar użytkownika
Fisch
<><
Posty: 4131
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Fisch »

jako gracz lizzich coś napiszę
0-5 slann, skink i veteran jest bezsensowne, podobnie jak proponowane przez Ciebie ograniczenia "śmietnika" (dlaczego nikt nie wpadł na pomysł, żeby liczyć plujki do puli strzelających modeli!!)

Ad1.
300 Slann BSB, 275 Slann (choć teraz ta opcja byłaby naprawdę bezsensowna jak trzeba jeszcze dorzucać skinka za minimum 90 punktów)
90 Skinek 1 level ze scrollem lub 115 Skinek 1 level z Cubem
160,166,161 sensowni kowboje = 487

Zmieścimy na styk 2 slanny, 2 skinki i 2 kowbojów. Tyle, że będą to dwaj pierwszopoziomowi magowie. Średni wybór przy dwóch slannach.
Najlepszą opcją na taik format jest zdecydowanie wypasiony Slann z cupped handsami, dorabianiem kości i zabieranie szóstek + 2 kowbojów i skinek ze scrollem/cubem.

Ad2.
W lizzich jeśli ingerujemy w punkty, to trochę sam się rozwiązuje problem nadmiaru odginaczek. 100 punktów to jest jednak oddział teradonów mniej.
Może pójść w inną strone i ograniczyć plujki w lizzich. Mamy limit 45 modeli strzelających jak w innych armiach, liczmy więc blowpipa za jeden a javelin za 0,5, wyłączajac kohorty z kroxami.
Nie zmieścimy tym sposobem "przegiętych" 30 kameleonów ani spamu skirmisha. co prawda można trochę ominąć system i dać javeliny na skirmisha, ale i tak nie zmieści się ich więcej niż 3 oddziały.

Największym przegięciem lizzich jest tak naprawdę łączenie feedbacka z baneheadem (wyłącza maga lorda przecwinika z czarowania), połączenie Cognitation i dwóch scrolli, mega mocne też są cupped handsy i dwa unity salek. Z resztą trzeba sie nauczyć grać a nie marudzić.

pzdr
Obrazek

Relosu
Kretozord
Posty: 1869

Post autor: Relosu »

omg ale bedzie epicko z HE na magii, wchodzi ksiazka, BoS dajacy 2 kostki oraz Banner of World Dragon i jeszcze z 2 scrolle sie zmiesci. Mega.
Gniewko pisze:
Zarost zarostem, ale kolory inne - u mnie kudły jednolicie czarne, u Jagala ciemny łeb, a zarost (tu cytując Kubę) "z jakimiś idiotycznymi rudawymi akcentami", co w połączeniu z niebieskimi oczami jest bzdurne i podniecające zarazem.

Zablokowany