Polski Komp Skor - kandydatury i programy
Moderator: swieta_barbara
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14646
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Polski Komp Skor - kandydatury i programy
Polski Komp Skor
Założeniem PKS jest stworzenie prostego i sensownego zbioru ograniczeń dla armii, magii i zasad ogólnych, alternatywnego dla ETC AR.
Każdy sukces ma wielu ojców, a PKS będzie miał ich aż pięciu. Prace będą odbywać się na zlustrowanym forum.
Zainteresowanych autorów zapraszam do zlozenia w tym temacie swoich kandydatur i krotkiej prezentacji zalozen.
Kandydatury mozna skladac do 7. maja, glosowanie odbedzie sie na LL zwyklym trybem (tak jak w przypadku glosowania masterowego).
Jesli LL odrzuci te inicjatywe, wtedy glosowanie przeprowadze ja, a glosowac beda mogli wszyscy czlonkowie LL.
Temat wyłącznie dla faktycznych kandydatur, caly spam wywalam bez ostrzezen.
Komentarze w tym temacie: http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=26&t=39221
Założeniem PKS jest stworzenie prostego i sensownego zbioru ograniczeń dla armii, magii i zasad ogólnych, alternatywnego dla ETC AR.
Każdy sukces ma wielu ojców, a PKS będzie miał ich aż pięciu. Prace będą odbywać się na zlustrowanym forum.
Zainteresowanych autorów zapraszam do zlozenia w tym temacie swoich kandydatur i krotkiej prezentacji zalozen.
Kandydatury mozna skladac do 7. maja, glosowanie odbedzie sie na LL zwyklym trybem (tak jak w przypadku glosowania masterowego).
Jesli LL odrzuci te inicjatywe, wtedy glosowanie przeprowadze ja, a glosowac beda mogli wszyscy czlonkowie LL.
Temat wyłącznie dla faktycznych kandydatur, caly spam wywalam bez ostrzezen.
Komentarze w tym temacie: http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=26&t=39221
Skoro nikt nie chce być pierwszy to ja zacznę.
Moje podejście jest proste - ograniczać ograniczenia. Niech każdy wystawia sobie co chce. Ban tylko na najmocniejsze kombosy. Drobny handicap dla najsłabszych armii.
Idealnego balansu nie ma, nie było i nie będzie. Bedą zawsze słabsi i silniejsi.
Repa wygrała 2 razy, srodowisko jest happy i nie ma już takiego ciśnienia, jak 3 lata temu, by "nasi" trenowali sobie na masterach do ETC.
Przykładowo Lizaki, które ograniczyć jest chyba najtrudniej:
Ograniczenia ogólne: max 12 kostek na fazę, 5 kostek na czar (death 4), lookout od dwellersów i 13stki.
Lizaki muszą mieć ograniczoną liczbę dodatkowych kostek bez względu na źródło - max 2 na fazę. Nie moze być combosów typu feedback+banehead, feedback+death. Cupped handsy nie dla żaby - tak mocny mag musi bać się miscasta. Nie może być wreszcie comba eteryczność+CoC. Tyle.
Turniejowo gram 10 lat. Armia: Breta.
Jestem zwolennikiem dopuszczenia wszystkiego, czego nie da się zwalczyć na poziomie rozpiski i umiejętnosci.
Ograniczenia, które uważam za konieczne:
- max 12 kostek na fazę
- max 5 kostek na czar, death z 4, gdyż to zdecydowanie najmocniejszy lore, którego czary same mogą wygrać grę
- lookout od 13stki i dwellersów
Ograniczanie AB poprzez eliminowanie najbardziej giętych combosów.
Myślę, że PKS powinien liczyć 5 osób. Prace PKS powinny być jawne i prowadzone na forum BP.
Moje podejście jest proste - ograniczać ograniczenia. Niech każdy wystawia sobie co chce. Ban tylko na najmocniejsze kombosy. Drobny handicap dla najsłabszych armii.
Idealnego balansu nie ma, nie było i nie będzie. Bedą zawsze słabsi i silniejsi.
Repa wygrała 2 razy, srodowisko jest happy i nie ma już takiego ciśnienia, jak 3 lata temu, by "nasi" trenowali sobie na masterach do ETC.
Jeśli biorę udział w pracach zespołu to granicę określam ja, moje osobiste spojżenie na tę grę, pozbawione chęci boostowania mojej armii, której nie zmieniam co master, w zależności od zmiany układu sił.Hym, hym... Dębek (non-ofens i w dobrej wierze), tak naprawdę to nic nie napisałeś (bo rodzi się pytanie "co to są najmocnisze kombosy i co je różni od słabszych kombosów? (gdzie jest granica?)")
Przykładowo Lizaki, które ograniczyć jest chyba najtrudniej:
Ograniczenia ogólne: max 12 kostek na fazę, 5 kostek na czar (death 4), lookout od dwellersów i 13stki.
Lizaki muszą mieć ograniczoną liczbę dodatkowych kostek bez względu na źródło - max 2 na fazę. Nie moze być combosów typu feedback+banehead, feedback+death. Cupped handsy nie dla żaby - tak mocny mag musi bać się miscasta. Nie może być wreszcie comba eteryczność+CoC. Tyle.
Turniejowo gram 10 lat. Armia: Breta.
Jestem zwolennikiem dopuszczenia wszystkiego, czego nie da się zwalczyć na poziomie rozpiski i umiejętnosci.
Ograniczenia, które uważam za konieczne:
- max 12 kostek na fazę
- max 5 kostek na czar, death z 4, gdyż to zdecydowanie najmocniejszy lore, którego czary same mogą wygrać grę
- lookout od 13stki i dwellersów
Ograniczanie AB poprzez eliminowanie najbardziej giętych combosów.
Myślę, że PKS powinien liczyć 5 osób. Prace PKS powinny być jawne i prowadzone na forum BP.
Wokrze, a co mial napisac? Caly comp od razu?
A ty Dymitr chyba tak bardzo nie chcesz powolania 5cio wspanialych z zupelnie innego powodu.
Ja rowniez sie zglaszam. Mete znam imho jak malo kto. Intersuja mnie wszystkie armie, nie tylko DE. Jestem za zdecydowanym poluzowaniem ograniczen, cieciem tylko najwiekszych przegiec i dostarczaniu graczom jak najwiecej mozliwosci skladania swoich armii. Na jakichkolwiek zasadach nie bedziemy grac, i tak liczy sie skill+kosteczki, a cos takiego jak "balans" w tej grze nie istnieje.
A ty Dymitr chyba tak bardzo nie chcesz powolania 5cio wspanialych z zupelnie innego powodu.
Ja rowniez sie zglaszam. Mete znam imho jak malo kto. Intersuja mnie wszystkie armie, nie tylko DE. Jestem za zdecydowanym poluzowaniem ograniczen, cieciem tylko najwiekszych przegiec i dostarczaniu graczom jak najwiecej mozliwosci skladania swoich armii. Na jakichkolwiek zasadach nie bedziemy grac, i tak liczy sie skill+kosteczki, a cos takiego jak "balans" w tej grze nie istnieje.
Z życia europejskiego battlowca: "im going to play on UB cause we have a bomb in school, so unexpectedly some free time".
To i ja sie zglosze.
Edit:
Generalnie tworzenie systemu komp-score jest o tylwe ciezkie, ze wiekszosc rzeczy jest ze soba powiazanych. Ze wzgledu na duza ilosc korelacji kazde ograniczenie lub jego brak wplywa na inne armie.
Uwazam, ze ich poziom ogolny jest troche za wysoki w ar, a dodatkowo nie potrzebnie ograniczaja wszystkie polaryzacje rozpisek, ktore moglyby probowac grac remisowo (chodzi o armie point denial).
Nadal jednak uwazam, ze gra nie powinna sie konczyc na pryzdzielaniu przeciwnikow i nie powinny byc komba na turniejach zupelnie 0-1. Fakt, ze tylko czesc armii ma magiczne aaki nie konczy sprawy z tym, ze banner of world dragon jest dosc mocno niedoszacowany punktowo i zabija ta gre.
Jesli chodzi o spec. herosow to na ten moment uwazam, ze to nie jest najlepszy pomysl. Po pierwsze nie bylo dobrego ich ograniczenia jeszcze nigdzie. Dodatkowo mala ilosc turniejow dotad na nich na pewno nie pomaga w tym celu. A zmieniaja oni niewiele w kwestii glebii rozgrywki, a jedynie daja mozliwosci tworzenia kolejnych armii 0-1 (przyklad khalida i 100 lucznikow) z ktorymi gra jest plytka i nieciekawa.
Edit:
Generalnie tworzenie systemu komp-score jest o tylwe ciezkie, ze wiekszosc rzeczy jest ze soba powiazanych. Ze wzgledu na duza ilosc korelacji kazde ograniczenie lub jego brak wplywa na inne armie.
Uwazam, ze ich poziom ogolny jest troche za wysoki w ar, a dodatkowo nie potrzebnie ograniczaja wszystkie polaryzacje rozpisek, ktore moglyby probowac grac remisowo (chodzi o armie point denial).
Nadal jednak uwazam, ze gra nie powinna sie konczyc na pryzdzielaniu przeciwnikow i nie powinny byc komba na turniejach zupelnie 0-1. Fakt, ze tylko czesc armii ma magiczne aaki nie konczy sprawy z tym, ze banner of world dragon jest dosc mocno niedoszacowany punktowo i zabija ta gre.
Jesli chodzi o spec. herosow to na ten moment uwazam, ze to nie jest najlepszy pomysl. Po pierwsze nie bylo dobrego ich ograniczenia jeszcze nigdzie. Dodatkowo mala ilosc turniejow dotad na nich na pewno nie pomaga w tym celu. A zmieniaja oni niewiele w kwestii glebii rozgrywki, a jedynie daja mozliwosci tworzenia kolejnych armii 0-1 (przyklad khalida i 100 lucznikow) z ktorymi gra jest plytka i nieciekawa.
Ostatnio zmieniony 2 maja 2013, o 13:21 przez Shino, łącznie zmieniany 1 raz.
Mi się wydaje że fajnie jakby się poprostu zebrała dobra ekipa i napisała coś co mogłoby być grane przez większą część roku. Obecnie mamy powiedzmy 7 miesiecy nawalania na format ETC, myślę że spokojnie można skrócić ten czas do 3 miesiecy(masterów).
Ja się zgłaszam rzecz jasna do projektu. Co do tego jak widzę ten PKS w porównaniu do Euro:
Zostawić:
-przycięcie magii, (generowanie okreslonej ilosci ekstra kostek, czarowanie max z 5ciu)
-limit maszyn
-ograniczenie 'odpornych na Warhammera' figurek
-brak powtórzeń kolejnych jeżdżąco strzelających potworkow
Resztę tak realnie można uwolnić poprzez sortowanie armii na 3 koszyki (-100 / +100pkt), już na przycięciu punktowym załapią sie na handicap.
Ja się zgłaszam rzecz jasna do projektu. Co do tego jak widzę ten PKS w porównaniu do Euro:
Zostawić:
-przycięcie magii, (generowanie okreslonej ilosci ekstra kostek, czarowanie max z 5ciu)
-limit maszyn
-ograniczenie 'odpornych na Warhammera' figurek
-brak powtórzeń kolejnych jeżdżąco strzelających potworkow
Resztę tak realnie można uwolnić poprzez sortowanie armii na 3 koszyki (-100 / +100pkt), już na przycięciu punktowym załapią sie na handicap.
Również się zgłaszam.
Turniejowy staż w WFB: 6 lat
Armie: VC, DoCh
Los: VLOS
Scenariusz: Zdecydowanie tak
Magia: Max 5 PD (4PD dla niektórych domen), Max 12 na turę, LoS od Dwellers/13/Final, Ograniczenie dogenerowywanych kostek dla niektórych armii
Ograniczenia armijne:
- żadnych zmian w zasadach
- podział armii na koszyczki punktowe
- obcinanie przegięć i odpornych armii/spisów
- pozwolenie na granie 0-1 rozpiskami w postaci wystawienia 20 fastów
Turniejowy staż w WFB: 6 lat
Armie: VC, DoCh
Los: VLOS
Scenariusz: Zdecydowanie tak
Magia: Max 5 PD (4PD dla niektórych domen), Max 12 na turę, LoS od Dwellers/13/Final, Ograniczenie dogenerowywanych kostek dla niektórych armii
Ograniczenia armijne:
- żadnych zmian w zasadach
- podział armii na koszyczki punktowe
- obcinanie przegięć i odpornych armii/spisów
- pozwolenie na granie 0-1 rozpiskami w postaci wystawienia 20 fastów
Ostatnio zmieniony 6 maja 2013, o 12:14 przez c4h10, łącznie zmieniany 1 raz.
\/\
Zgłaszam swoją kandydaturę.
W WFB gram od ponad 12 lat.
Grałem regularnie takimi armiami jak: HE, Ogry, Demony i obecnie VC. Oczywiście wielokrotnie próbowałem bitew wszystkimi dostępnymi armiami.
Jestem regularnym graczem turniejowym - kilkanaście+ turniejów w roku, zarówno mastery, jak i lokalne.
W ciągu roku gram 120+ bitew.
Byłem naczelnym magazynu "Młotkowy", co pokazuje, że potrafię prowadzić duży projekt wymagający znacznego nakładu pracy.
Moim celem jest odejście od pakietu zasad Euro ponieważ:
- jego twórcy patrzą na niego głównie z perspektywy turnieju drużynowego reprezentacji - nie jest to format pisany z myślą o turniejach singlowych, ani o turniejach innych niż ETC - nie traktujmy siebie jak wielkiej bazy treningowej dla innych
- pakiet jest zbyt restrykcyjny i prowadzi do drastycznego ujednolicenia rozpisek
- odrzuca elementy WFB, takie jak scenariusze czy bohaterowie specjalni na podstawie fałszywych przesłanek
Jestem za:
- wykorzystaniem tylko minimalnych ograniczeń dotyczących: magii, punktów przeznaczonych na maszyny.
- dopuszczenie bohaterów specjalnych (zmiana HE i DoC likwiduje ostatnich skrajnych bohaterów)
- scenariuszami na turniejach (głównie Meeting Engagement, Blood&Glory i Bless'owy Breakthrough) - korzyścią jest balansowanie rozpisek - Breakthrough balansuje maszyny i armie ucieczki, B&G - armie rydwanów i odginaczek. Battleline nie daje żadnej korzyści, ale jako popularny standard też pozostaje.
- dopuszczam korekty punktowe +/-100 dla niektórych armii (głównie +), jako zamiennik długich list innych ograniczeń
- systemem SLoS, jako najbliższemu oryginalnym zasadom gry
- uwolnieniu zasad kompozycji - nie ograniczajmy fastów, strzelców Imperium itp.
Jestem przeciw:
- ingerencji w zasady inne niż kompozycji armii i magii - żadnych zmian zasad/kosztów jednostek czy zmian zasad czarów itp.
- płaskim i nudnym rozgrywkom bez scenariuszy i bohaterów imiennym
Część obecnych kandydatów do tego grona to gracze, którzy miały lub mają realny wpływ na kształt Euro - nie widzę sensu głosowania na nie.
Ich wybór to cementowanie starego systemu i brak realnej zmiany.
Moja propozycja to:
limitowane koszyki przedmiotów/jednostek/upgrade'ów dla każdej armii (3-4 pozycje), do którego dostęp jest ograniczony np.
LIZARDMEN
dodatkowe PD (koszt: 1X), magia death (koszt: 3X), Tetto'Eko (koszt: 2X), drugi oddział Salamandr (koszt: 2X)
Suma nie może przekroczyć 3X.
Czyli można wziąć dodatkowe PD i Tetto'Eko, ale magii death na Slannie i drugich Salamandr - już nie.
Lub magię Death, ale wtedy bez drugich Salamandr, dodatkowych PD czy Tetto'Eko.
W ten łatwy i czytelny sposób ograniczamy tylko ilość skrajnych zestawień.
Moja propozycja statutu działań PKS:
1. Celem powstania grupy PKS jest stworzenie Pakietu Zasad Kompozycji Armii WFB dla turniejów Single.
2. Pakiet ten zostanie stworzony przez wyłonioną przez Listę Ligową grupę 5 graczy turniejowych.
3. Podstawą działań grupy będą zasady demokratyczne – w przypadku niezgodności, decyduje głosowanie większościowe, przy czym minimalna ilość oddanych głosów to 3 z 5.
4. Pierwszy Pakiet Zasad powstanie w przeciągu 1 miesiąca od wyłonienia grupy i zawiązania jej prac.
5. Dedykowanym formatem rozgrywek w ramach Pakietu Zasad będzie XXXX punktów na stronę. Grupa dopuszcza też wydanie w późniejszym okresie wariacji systemu dla innych formatów.
6. Kolejne aktualizacje tych zasad będą wprowadzane jedynie przy okazji wydania przez GW kolejnych podręczników armijnych i FAQ lub też rażących wad poprzedniej wersji pakietu zasad. To ograniczenie ma na celu zminimalizowanie wahań w zasadach turniejowych.
7. Zadaniem PKS jest stworzenie uniwersalnego zestawu zasad kompozycji armii, łatwego w użytkowaniu przez wszystkich graczy i zachowującego ducha rozgrywki możliwe blisko założeń bieżącej edycji WFB.
8. Zadaniem pakietu zasad kompozycji jest możliwe wyrównanie szans graczy różnych armii na poziomie zasad tych armii, tak aby o wyniku w możliwie dużym stopniu decydowała taktyka i strategia obrana przez gracza, a w możliwie mniejszym wybór armii.
9. Zadaniem pakietu zasad kompozycji jest ograniczenie występowania w armiach turniejowych najbardziej skrajnych kombinacji zasad i jednostek, gdzie przez skrajne uważa się bardzo skuteczne wybory kompozycyjne dla danej armii wykorzystywane jednocześnie przez gracza, powodujące zły wpływ na balans gry.
10. Jednocześnie, nie jest zadaniem Pakietu ograniczanie armii stworzonych wokół konkretnego typu jednostek, popularnie rozumianych jako armii w stylistyce „papier/nożyce/kamień”, czyli np. armii w której wystawione jest 20 jednostek Fast Cavalry.
11. Członkowie grupy zobowiązują się do nie zmieniania, na ile to możliwe, zasad WFB, w tym kosztów punktowych, zasad specjalnych jednostek czy przedmiotów magicznych itp. Dopuszcza się zmiany dotyczące skali generowanych kości w ramach fazy magii, zasad widzenia oddziałów oraz skuteczności niektórych czarów (dotyczy to tylko kwestii dodania zasady Look Out Sir! do niektórych z nich).
Zasady będą przede wszystkim dotyczyć kompozycji armii, nie ingerując w zasady armii czy zasady główne gry WFB.
Celem tego jest maksymalna bliskość efektu rozgrywki w ramach Pakietu Zasad i zwykłej gry na oryginalne zasady WFB, po złożeniu rozpiski.
12. Pakiet Zasad ma być alternatywą dla zasad Euro i być w stosunku do niego bardziej zbliżonym do oryginalnych zasad WFB, wykorzystując mniej liczne ograniczenia oraz skupiając się na turniejach Single.
13. Nadrzędnym celem PKS jest korzyść graczy i dobra zabawa w wyniku pakietu zasad powstałego w ramach tego statutu.[/i]
Podsumowując:
- scenariusze i spec-herosi - TAK!
- minimalne ograniczenia, głównie skrajnych combosów - TAK!
- odejście od nachalnych i zbyt licznych ograniczeń EURO - TAK!
- bardziej różnorodne armie - TAK!
edit: uzupełnienie o propozycję statutu i jego późniejsza aktualizacja.
W WFB gram od ponad 12 lat.
Grałem regularnie takimi armiami jak: HE, Ogry, Demony i obecnie VC. Oczywiście wielokrotnie próbowałem bitew wszystkimi dostępnymi armiami.
Jestem regularnym graczem turniejowym - kilkanaście+ turniejów w roku, zarówno mastery, jak i lokalne.
W ciągu roku gram 120+ bitew.
Byłem naczelnym magazynu "Młotkowy", co pokazuje, że potrafię prowadzić duży projekt wymagający znacznego nakładu pracy.
Moim celem jest odejście od pakietu zasad Euro ponieważ:
- jego twórcy patrzą na niego głównie z perspektywy turnieju drużynowego reprezentacji - nie jest to format pisany z myślą o turniejach singlowych, ani o turniejach innych niż ETC - nie traktujmy siebie jak wielkiej bazy treningowej dla innych
- pakiet jest zbyt restrykcyjny i prowadzi do drastycznego ujednolicenia rozpisek
- odrzuca elementy WFB, takie jak scenariusze czy bohaterowie specjalni na podstawie fałszywych przesłanek
Jestem za:
- wykorzystaniem tylko minimalnych ograniczeń dotyczących: magii, punktów przeznaczonych na maszyny.
- dopuszczenie bohaterów specjalnych (zmiana HE i DoC likwiduje ostatnich skrajnych bohaterów)
- scenariuszami na turniejach (głównie Meeting Engagement, Blood&Glory i Bless'owy Breakthrough) - korzyścią jest balansowanie rozpisek - Breakthrough balansuje maszyny i armie ucieczki, B&G - armie rydwanów i odginaczek. Battleline nie daje żadnej korzyści, ale jako popularny standard też pozostaje.
- dopuszczam korekty punktowe +/-100 dla niektórych armii (głównie +), jako zamiennik długich list innych ograniczeń
- systemem SLoS, jako najbliższemu oryginalnym zasadom gry
- uwolnieniu zasad kompozycji - nie ograniczajmy fastów, strzelców Imperium itp.
Jestem przeciw:
- ingerencji w zasady inne niż kompozycji armii i magii - żadnych zmian zasad/kosztów jednostek czy zmian zasad czarów itp.
- płaskim i nudnym rozgrywkom bez scenariuszy i bohaterów imiennym
Część obecnych kandydatów do tego grona to gracze, którzy miały lub mają realny wpływ na kształt Euro - nie widzę sensu głosowania na nie.
Ich wybór to cementowanie starego systemu i brak realnej zmiany.
Moja propozycja to:
limitowane koszyki przedmiotów/jednostek/upgrade'ów dla każdej armii (3-4 pozycje), do którego dostęp jest ograniczony np.
LIZARDMEN
dodatkowe PD (koszt: 1X), magia death (koszt: 3X), Tetto'Eko (koszt: 2X), drugi oddział Salamandr (koszt: 2X)
Suma nie może przekroczyć 3X.
Czyli można wziąć dodatkowe PD i Tetto'Eko, ale magii death na Slannie i drugich Salamandr - już nie.
Lub magię Death, ale wtedy bez drugich Salamandr, dodatkowych PD czy Tetto'Eko.
W ten łatwy i czytelny sposób ograniczamy tylko ilość skrajnych zestawień.
Moja propozycja statutu działań PKS:
1. Celem powstania grupy PKS jest stworzenie Pakietu Zasad Kompozycji Armii WFB dla turniejów Single.
2. Pakiet ten zostanie stworzony przez wyłonioną przez Listę Ligową grupę 5 graczy turniejowych.
3. Podstawą działań grupy będą zasady demokratyczne – w przypadku niezgodności, decyduje głosowanie większościowe, przy czym minimalna ilość oddanych głosów to 3 z 5.
4. Pierwszy Pakiet Zasad powstanie w przeciągu 1 miesiąca od wyłonienia grupy i zawiązania jej prac.
5. Dedykowanym formatem rozgrywek w ramach Pakietu Zasad będzie XXXX punktów na stronę. Grupa dopuszcza też wydanie w późniejszym okresie wariacji systemu dla innych formatów.
6. Kolejne aktualizacje tych zasad będą wprowadzane jedynie przy okazji wydania przez GW kolejnych podręczników armijnych i FAQ lub też rażących wad poprzedniej wersji pakietu zasad. To ograniczenie ma na celu zminimalizowanie wahań w zasadach turniejowych.
7. Zadaniem PKS jest stworzenie uniwersalnego zestawu zasad kompozycji armii, łatwego w użytkowaniu przez wszystkich graczy i zachowującego ducha rozgrywki możliwe blisko założeń bieżącej edycji WFB.
8. Zadaniem pakietu zasad kompozycji jest możliwe wyrównanie szans graczy różnych armii na poziomie zasad tych armii, tak aby o wyniku w możliwie dużym stopniu decydowała taktyka i strategia obrana przez gracza, a w możliwie mniejszym wybór armii.
9. Zadaniem pakietu zasad kompozycji jest ograniczenie występowania w armiach turniejowych najbardziej skrajnych kombinacji zasad i jednostek, gdzie przez skrajne uważa się bardzo skuteczne wybory kompozycyjne dla danej armii wykorzystywane jednocześnie przez gracza, powodujące zły wpływ na balans gry.
10. Jednocześnie, nie jest zadaniem Pakietu ograniczanie armii stworzonych wokół konkretnego typu jednostek, popularnie rozumianych jako armii w stylistyce „papier/nożyce/kamień”, czyli np. armii w której wystawione jest 20 jednostek Fast Cavalry.
11. Członkowie grupy zobowiązują się do nie zmieniania, na ile to możliwe, zasad WFB, w tym kosztów punktowych, zasad specjalnych jednostek czy przedmiotów magicznych itp. Dopuszcza się zmiany dotyczące skali generowanych kości w ramach fazy magii, zasad widzenia oddziałów oraz skuteczności niektórych czarów (dotyczy to tylko kwestii dodania zasady Look Out Sir! do niektórych z nich).
Zasady będą przede wszystkim dotyczyć kompozycji armii, nie ingerując w zasady armii czy zasady główne gry WFB.
Celem tego jest maksymalna bliskość efektu rozgrywki w ramach Pakietu Zasad i zwykłej gry na oryginalne zasady WFB, po złożeniu rozpiski.
12. Pakiet Zasad ma być alternatywą dla zasad Euro i być w stosunku do niego bardziej zbliżonym do oryginalnych zasad WFB, wykorzystując mniej liczne ograniczenia oraz skupiając się na turniejach Single.
13. Nadrzędnym celem PKS jest korzyść graczy i dobra zabawa w wyniku pakietu zasad powstałego w ramach tego statutu.[/i]
Podsumowując:
- scenariusze i spec-herosi - TAK!
- minimalne ograniczenia, głównie skrajnych combosów - TAK!
- odejście od nachalnych i zbyt licznych ograniczeń EURO - TAK!
- bardziej różnorodne armie - TAK!
edit: uzupełnienie o propozycję statutu i jego późniejsza aktualizacja.
Ostatnio zmieniony 8 maja 2013, o 12:28 przez JaceK, łącznie zmieniany 3 razy.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami
Ok, spodobał mi się post Jacka więc i sam coś skrobnę:
Staż w WFB: 15lat
Armie: Empire, DE, Bretka, VC
Moja wizja kompozycji: jestem za formatem jak najbardziej zbliżonym do podręcznikowego. Tak, aby gracze mieli możliwość bawienia się jak najróżniejszymi rozpiskami. Chcesz złożyć rozpę z klockiem 45 warriorów tęczy? Zrób to! Żadnych ograniczeń w stylu 450 pkt na oddział czy 40 modeli. Widziałbym tylko kilka ograniczeń ogólnych dla wszystkich armii (kostki magii, max 5 maszyn wojennych) aby trochę przytemperować syndrom papier/kamień/nożyce. Ewentualne cięcia chciałbym robić dopiero po widocznej dominacji danego buildu (trzy dane armie w TOP10) na co najmniej dwóch lub trzech masterach.
Tym samym przykładowa kompozycja wyglądała by tak:
- max 12 kostek magii,
- max 5 kostek na czar, 4 kostki na shadow/death,
- max 5 maszyn wojennych
I kilka precyzyjnych cięć w jednostki odporne na warhammera, takie jak niezabijalny leczący się daemon prince WoCu.
Dopuszczałbym:
- możliwość gry na special charakterach z army booków gdyż wnoszą nową świeżość do gry, fajne imienne oddziały i mechanizmy przewidziane przez autorów książki dla danej armii (jednak najpierw musiałbym przeanalizować wszystkich obecnych speciali oraz zastanowić się w gronie PKS co zrobić gdy wyjdzie nowy book z mega giętym specialem),
- grę na scenariuszach z podręcznika - gdyż balansuje porno rozpiski złożone na samych monsterach i maszynach,
- korekty punktowe - zarówno armii +100/-100, jak i poszczególnych jednostek (w Niemczech np. potanieli rarowe potworki BoChu o 100pkt, dzieki czemu taki cygor stał się grywalny) oraz itemów (np. PoK +30pkt). Tutaj jednak trzeba robić to bardzo rzadko aby nasza gra pozostała warhammerem i aby się nie rozpędzić i nie zmieniać punktacji w każdym kolejnym booku.
Myślę, że PKS powinien liczyć 5 osób grających różnymi armiami, wybieranych kadencyjnie przez LL na sezon ligowy. Prace PKS powinny być jawne i prowadzone na forum BP.
Staż w WFB: 15lat
Armie: Empire, DE, Bretka, VC
Moja wizja kompozycji: jestem za formatem jak najbardziej zbliżonym do podręcznikowego. Tak, aby gracze mieli możliwość bawienia się jak najróżniejszymi rozpiskami. Chcesz złożyć rozpę z klockiem 45 warriorów tęczy? Zrób to! Żadnych ograniczeń w stylu 450 pkt na oddział czy 40 modeli. Widziałbym tylko kilka ograniczeń ogólnych dla wszystkich armii (kostki magii, max 5 maszyn wojennych) aby trochę przytemperować syndrom papier/kamień/nożyce. Ewentualne cięcia chciałbym robić dopiero po widocznej dominacji danego buildu (trzy dane armie w TOP10) na co najmniej dwóch lub trzech masterach.
Tym samym przykładowa kompozycja wyglądała by tak:
- max 12 kostek magii,
- max 5 kostek na czar, 4 kostki na shadow/death,
- max 5 maszyn wojennych
I kilka precyzyjnych cięć w jednostki odporne na warhammera, takie jak niezabijalny leczący się daemon prince WoCu.
Dopuszczałbym:
- możliwość gry na special charakterach z army booków gdyż wnoszą nową świeżość do gry, fajne imienne oddziały i mechanizmy przewidziane przez autorów książki dla danej armii (jednak najpierw musiałbym przeanalizować wszystkich obecnych speciali oraz zastanowić się w gronie PKS co zrobić gdy wyjdzie nowy book z mega giętym specialem),
- grę na scenariuszach z podręcznika - gdyż balansuje porno rozpiski złożone na samych monsterach i maszynach,
- korekty punktowe - zarówno armii +100/-100, jak i poszczególnych jednostek (w Niemczech np. potanieli rarowe potworki BoChu o 100pkt, dzieki czemu taki cygor stał się grywalny) oraz itemów (np. PoK +30pkt). Tutaj jednak trzeba robić to bardzo rzadko aby nasza gra pozostała warhammerem i aby się nie rozpędzić i nie zmieniać punktacji w każdym kolejnym booku.
Myślę, że PKS powinien liczyć 5 osób grających różnymi armiami, wybieranych kadencyjnie przez LL na sezon ligowy. Prace PKS powinny być jawne i prowadzone na forum BP.
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!
Zgłaszam się i ja.
Ogólnie spojrzenie na sprawę mam podobne do JacKa i Karliego (no i Butana o ile dopuszcza specherosów - tego nie napisał)
Staż w WFB: 17 lat
Armie: głównie DOC,OK i WOCH, posiadam też VC,OG,BR,EM i DOW
Ograniczenia i kompozycja: Minimalne ograniczenia, bliskie oryginałowi.
Ograniczyłbym: max kostek magii do 12, a max kości na czar do 5 (4 przy Death i Shadow). Spam eteryków u VC i elektryków u SK. Max machin wojennych (4-5) Kilka przegiętych złożeń herosów.
Dopuszczałbym: Specjalnych bohaterów, poza być może kilkoma ze starych ksiąg. Scenariusze z RB. Korekty punktowe armii, choć raczej na +. Tych na minus nie lubię osobiście.
Ogólnie spojrzenie na sprawę mam podobne do JacKa i Karliego (no i Butana o ile dopuszcza specherosów - tego nie napisał)
Staż w WFB: 17 lat
Armie: głównie DOC,OK i WOCH, posiadam też VC,OG,BR,EM i DOW
Ograniczenia i kompozycja: Minimalne ograniczenia, bliskie oryginałowi.
Ograniczyłbym: max kostek magii do 12, a max kości na czar do 5 (4 przy Death i Shadow). Spam eteryków u VC i elektryków u SK. Max machin wojennych (4-5) Kilka przegiętych złożeń herosów.
Dopuszczałbym: Specjalnych bohaterów, poza być może kilkoma ze starych ksiąg. Scenariusze z RB. Korekty punktowe armii, choć raczej na +. Tych na minus nie lubię osobiście.
Złomowisko: https://goo.gl/photos/xRMRQZGkEgCpcHcx5
No to co, zgłoszę się. Jak wszyscy chcą się bawić, to ja też.
Staż w WFB: mocno dwucyfrowa ilość lat.
Armie: obecnie HE i DoW. Kiedyś VC, OnG, Empire.
Krótki statement:
Balansowanie i znajdowanie luk w grach wszelakich to moje hobby. Jako gracz jestem ekspertem w kilka tytułów: Starcraft, League of Legends, DotA, HoMM 3 no i wiadomo, Warhammer. Projektuję też gry planszowe.
Budując ograniczenia będę realizował następujące cele:
- Moim zdaniem zbalansowanie tej gry do bardzo dobrego poziomu jest możliwe za pomocą prostych modyfikacji na poziomie budowy rozpiski. Niczym Robin Hood, dobrym armiom zabieramy a słabym dajemy.
- Ograniczenia przystępne nowym graczom - krótkie i nieskomplikowane, jednocześnie adresujące problem.
- Nietworzenie niepotrzebnych różnic między ograniczeniami Euro a PKS - skoro z ograniczeń magii każdy jest zadowolony, to nie ma sensu na siłę wykluczać z nich np. look out'a od transmutacji.
pozdrawiam
Furion
Staż w WFB: mocno dwucyfrowa ilość lat.
Armie: obecnie HE i DoW. Kiedyś VC, OnG, Empire.
Krótki statement:
Balansowanie i znajdowanie luk w grach wszelakich to moje hobby. Jako gracz jestem ekspertem w kilka tytułów: Starcraft, League of Legends, DotA, HoMM 3 no i wiadomo, Warhammer. Projektuję też gry planszowe.
Budując ograniczenia będę realizował następujące cele:
- Moim zdaniem zbalansowanie tej gry do bardzo dobrego poziomu jest możliwe za pomocą prostych modyfikacji na poziomie budowy rozpiski. Niczym Robin Hood, dobrym armiom zabieramy a słabym dajemy.
- Ograniczenia przystępne nowym graczom - krótkie i nieskomplikowane, jednocześnie adresujące problem.
- Nietworzenie niepotrzebnych różnic między ograniczeniami Euro a PKS - skoro z ograniczeń magii każdy jest zadowolony, to nie ma sensu na siłę wykluczać z nich np. look out'a od transmutacji.
pozdrawiam
Furion
Ja od siebie dodam jeszcze, abyście się nie obawiali special charakterów. Widziałbym ich dodanie raczej jako takiego dodatku do głównego balancing patchu. Coś jak produkt zrobiony w młotkowym. Jeśli organizatorzy (i uczestnicy) turniejów będą zadowoleni to pewnie speciale zagoszczą na naszych stołach. Natomiast nie obawiajcie się, że wybór PKS = granie na special charakterach.
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!
Ja się zgłoszę.
Gram 14 lat. Zagrałem w życiu więcej niż jedną armią. Po za entuzjazmem mam jeszcze pojęcie o tym jak takie coś zrobić dobrze.
Pisząc te ograniczenia wykonam taki produkt na jaki będzie popyt, nie interesuje mnie spełnianie pasji wąskiej grupki fascynatów która wyląduje w szufladzie.
Gram 14 lat. Zagrałem w życiu więcej niż jedną armią. Po za entuzjazmem mam jeszcze pojęcie o tym jak takie coś zrobić dobrze.
Pisząc te ograniczenia wykonam taki produkt na jaki będzie popyt, nie interesuje mnie spełnianie pasji wąskiej grupki fascynatów która wyląduje w szufladzie.