Postacie wewnątrz jednostki

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Eldritch
Berserker Khorna
Posty: 1360
Lokalizacja: Hauptstadt der Oberschlesien

Postacie wewnątrz jednostki

Post autor: Eldritch »

Ostatnio posprzeczałem się z kumplem na temat interpretacji zasad, proszę więc o wasze stanowisko co do dwóch zagadnień:

1.W oddział 5 szkieletów z thrallem trafia magic missile 2d6 s4, wchodzi 10 pocisków. Po rzucie na wound p-ko t3 wychodzi 7 ran (więcej niż jest szkieletów w oddziale). Co się dzieje z pozostałymi ranami ?
1. są ignorowane
2. wchodzą w thralla (ale przecież ma on t 4 a nie t3, p-ko któremu testowano woundy...)

2. W oddział 5 szkieletów z czempionem wchodzi szarża z boku, tak, że czempion nie walczy wręcz. Przegrywam rundę walki wręcz, sypią się 2 szkielety. Po ich usunięciu czempion nadal nie styka się z żadną figurką przeciwnika. Czy mogę go dostawić do walki w fazie ruchu zgodnie z zasadami dla postaci ("Ruch postaci w ramach jednostki związanej walką" - s. 74 RB)

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

1)jak bylo 5 szkieletow i thrall to wszystkie pociski ida w szkiele...trall nie zbierze ani jednej ranki
2)a to zalezy od ustawienia-w swojej fazie ruchu mozesz zamienic 1 zwyklasa ktory jest w walce na championa i/lub herosa ktory do tej pory sie nie bil...ale jak nie masz kogo podmienic to nie mozesz sie dostawic...w wyniku tego ruchu nie mozesz zmienic formacji (mozesz sie odwrocic gdy wygrasz combat)

Awatar użytkownika
Eldritch
Berserker Khorna
Posty: 1360
Lokalizacja: Hauptstadt der Oberschlesien

Post autor: Eldritch »

Hehe, czyli dobrze interpretowałem zasady, a kumpel to stary zrzęda :lol:

Awatar użytkownika
Heinrich
Kradziej
Posty: 969
Lokalizacja: TKF GRYF - Tczew
Kontakt:

Post autor: Heinrich »

quas pisze:2)a to zalezy od ustawienia-w swojej fazie ruchu mozesz zamienic 1 zwyklasa ktory jest w walce na championa i/lub herosa ktory do tej pory sie nie bil...ale jak nie masz kogo podmienic to nie mozesz sie dostawic...w wyniku tego ruchu nie mozesz zmienic formacji (mozesz sie odwrocic gdy wygrasz combat)
Ja mam wrażenie, że można zobić to co napisałeś tylko gdy wygrasz walkę.

Awatar użytkownika
Crom
Chuck Norris
Posty: 430
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

Post autor: Crom »

nie, w swojej turze ruchu może przemiescic herosa/championa tak by doszedł do walki

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

quas pisze:1)jak bylo 5 szkieletow i thrall to wszystkie pociski ida w szkiele...trall nie zbierze ani jednej ranki
2)a to zalezy od ustawienia-w swojej fazie ruchu mozesz zamienic 1 zwyklasa ktory jest w walce na championa i/lub herosa ktory do tej pory sie nie bil...ale jak nie masz kogo podmienic to nie mozesz sie dostawic...w wyniku tego ruchu nie mozesz zmienic formacji (mozesz sie odwrocic gdy wygrasz combat)
zgadzam sie w pelnej rozciaglosci z quasem.
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

ODPOWIEDZ