Magic Restrictions:
Moim zdaniem to wynika z zasad. Jesli się mylę to mnie poprawcie. Spam "0" z deatha mi nie przeszkadza - każdy ma dostęp do MRa, więc niech z tego korzysta.• No duplicate non-signature spells (not including bound spells) and max 2 Spirit Leech (Signature spells are spells you can swap other spells to).
Dobra, sprawdzone ograniczenie. Nie ruszłabym tego.• An army may use up to maximum 12 power dice during each phase.
Tylko death z 4 reszta z 5. Brzytwa to bat na granie w stylu - postawiłem Ci pod ryj 5 jurków i co mi teraz zrobisz. Brzytwa wymusza szarzowanie i wygrywanie combatów w turze szarż, w konsekwencji wymusza wystawianie unitów, które zdejmą steadfasta. Spam rydwanów/kowbojów itp. tego nie zrobi. Brzytwa przywraca na stoły piechotę, nawet tą śmieciową i oducza bezmyślnego grania. W kontekście brzytwy na określonych unitach trzeba koncentrować ostrzał, jeszcze inne trzeba omijać do czasu aż zmiękną, albo mag z shadowem zostanie złapany i zabity. Można próbować zmniejszyć skuteczność brzytwy - modyfikowanie hitowania, zwiększenie swojego uderzenia, jeśli udezamy pierwsi, wrzucenie sobie regeneracji, co tam każdy ma do dyspozycji. Kombinować, kombinować i jeszcze raz kombinować.• Player can use maximum 5 power dice to cast a spell. For spells from Lore of Death/Lore of Shadow/Lore of Hashut, this max is lowered to 4 power dice.
Dispela nie ograniczałbym w żaden sposób. Chce mieć krasnal 3 niszczary - niech ma. Dodatkowe kostki powera można ciąć w przypadku konkretnych armii, a nie globalnie. TK, Bestie muszą mieć nieograniczoną magię, gdyż na tym opierają grę.• Apart from Winds of magic, an army may only use 2 power/dispel dice per magic phase. After an army generates the limit all the other extra dice are discarded. This includes channeled power dice/dispel dice.
Konsekwentnie out.• You may have units/abilities that actually would generate more than 2 extra dice, but any excess dice are lost.
Konsekwentnie out.• Some magic items/abilities count as generating dice toward this limit. “Count as” items/abilities may never exceed a cumulative 2 power dice/dispel dice per phase. This means that a player who already spent his limit power dice limit, can't take more items which “count as adding power dice” or add power dice from channeling during game (same for dispel dice).
Konsekwentnie out.• All modifiers are applied from the army list and will not change during the game.
IMO to jest OK.• Two characters per unit (owner's choice) will get "look out sir" versus the following spells that automatically kill models or automatically remove an entire regiment: Dwellers Below, Final Transmutation, Dreaded 13th. Normal requirements for lookout sir apply.
W mojej ocenie wystarczy:
12 kostek na fazę
5 kostek na czar, death 4
Look out dla 2 bohaterów od dwellersów, 13stki, transmutacji