Bestie

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10312
Rejestracja: 14 gru 2006, o 22:50
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Kontakt:

Bestie

Post autor: Dębek » 31 maja 2013, o 08:00

Moim zdaniem nie ma co zwlekać. Jedziemy od góry do dołu.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
c4h10
Masakrator
Posty: 2436
Rejestracja: 5 lut 2008, o 11:27

Re: Bestie

Post autor: c4h10 » 31 maja 2013, o 08:36

Kompozycja: No restrictions
Magia: No restrictions
Speciale: No restrictions

Powinnismy ustalic wyglad/rozmiar herdstone.
Wg mnie powinien posiadać kształt eliptyczny gdzie:
półoś_duża / półoś_mała = max 1.33 (czyli np 6cali do 4,5 cala)

Nie chcę aby powstawały herdstony w postacie krzyżyków, półkoli którymi można ładnie narożnik odciąć i wcisnąc 3 magów itp.
\/\

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10312
Rejestracja: 14 gru 2006, o 22:50
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Kontakt:

Re: Bestie

Post autor: Dębek » 31 maja 2013, o 08:39

Przy okazji bestii od razu powiem, że jestem przeciwny dodawaniu lub odejmowaniu jakichkolwiek pkt. Nie chodzi nawet o oststni występ Crusa, który mógł swobodnie zakończyć mastera z dorobkiem 100 pkt z bitew, ale o zasadę, że takie dodawanie nie tworzy balansu.
Kodeks przeczytałem od dechy do dechy. Ameryki nie odkryję - armia będzie się opierać na połączeniu shadowa i combatowych klocków. Pragnę zauważyć, że wyjęcie z rozpy Stasia Maga Lorda z deathem (ktory kosztuje prawie tyle co boczne kółka) robi z tego istnego magicznego porno-walca (kto widział ten wie) armię średnią, która w rękach słabego generała bedzie obsysała, w rękach dobrego generała będzie konkurencyjna.
Jako plus trzeba wskazać to, że w PKSie jest teraz 5 kostek na shadow więc nie powinno być większego problemu. Nie robimy ograniczeń dodatkowych PD, a zatem 3 małych szamanów przy heardstonie nadal może robic przewagę w turze magii.
Spece są ciekawi, absolutnie nieprzegięci:

Typek na rydwanie - wybitnie klimaciarski. Losuje sobie czar z deatha, ale ma goły brzuszek i siedzi na rydwanie. Rozdaje LD w 18 calach. Słaby wybór IMO.
Doombull - można sobie zrobić lepszego z itemów w booku. Dużo lepszego.
Kazak - poprawia w sposób istotny ambush, uzyteczny, ale nie przegięty
Koleś na mouncie - daje głupotę w 12 calach - jest dość odporny na magię, ale dupy nie urywa - raz w bitwie walnie sobie z katapult.
Champion kóz - podraza klocek i tyle
Malagor - nic nadzwyczajnego.
Kolo od dorabiania spawnów - ciekawy, odporny na strrzelanie i magię, do zabicia w HtH bez większego problemu. w 6 tur jest w stanie zrobić ok 4 spawnów. Nic przegiętego w nim nie widzę.
Champion centków - fajny bo ma losa do samego końca - klo jednak wystawi centki?
Slugtongue - ma swój bonus przed bitwą - hity na 36 cali - nic co trzeba by banować.

Generalnie moja propozycja dla bestii - no restriction.
P.S. dobiegły mnie głosy o ew. potanieniu rarowych potworków. Co o tym sądzicie?
Obrazek
Obrazek

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552
Rejestracja: 9 sty 2008, o 15:12

Re: Bestie

Post autor: kudłaty » 31 maja 2013, o 14:58

Moim zdaniem w sytuacji gdy mamy armie mające problemy z jednym aspektem gry, a robiące przeciąg w innym należy raczej próbować różnych sztuczek niż sypać wiadrem punktów, bo w efekcie dobre match upy są jeszcze lepsze nie wiele zmieniając realny problem. No chyba że boczne kółka wyniosą 300pkt, to już wtedy nawet słabe MU zaczynają być w miarę ok.

Jak ktoś mi przedstawi na czym polega dokładnie propozycja z dużymi stworami to się wypowiem. No i ten slogtongue jest fajnym sidem tej armii na wysokie savy i elitarne oddziały, zdziwie się jak nie będzie grał.

Herdstone to mały templete. Proste.

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3675
Rejestracja: 2 sty 2007, o 15:43
Lokalizacja: Wrocław

Re: Bestie

Post autor: JaceK » 31 maja 2013, o 17:11

kudłaty pisze:Moim zdaniem w sytuacji gdy mamy armie mające problemy z jednym aspektem gry, a robiące przeciąg w innym należy raczej próbować różnych sztuczek niż sypać wiadrem punktów, bo w efekcie dobre match upy są jeszcze lepsze nie wiele zmieniając realny problem. No chyba że boczne kółka wyniosą 300pkt, to już wtedy nawet słabe MU zaczynają być w miarę ok.

Jak ktoś mi przedstawi na czym polega dokładnie propozycja z dużymi stworami to się wypowiem. No i ten slogtongue jest fajnym sidem tej armii na wysokie savy i elitarne oddziały, zdziwie się jak nie będzie grał.

Herdstone to mały templete. Proste.
O ile pamiętam, chodziło o obniżenie kosztów Gorgony, Cygora i Jabberslythe'a o 75 punktów za model, czyli kosztują po 200 pkt.


@Kompozycja
Uważam, że armia powinna coś dostać. Teraz jest +300 i tylko Stasiu coś nią gra. Wszystkie armie coś zyskają na PKS, nie tylko Bestie. Więc ich punkt startowy w praktyce może być bez zmian.

@Magia
Nie ma potrzeby cięcia. Teraz nie robi szału, to i na PKS nie zrobi.

@Spec herosi
Slugtongue - najmocniejszy na dzisiejszą metę. Relatywnie dużo wystawień, które mogą mieć Bestie, powoduje że ciężko schować się przed nim. Bardzo przydatny, ale znów - fajnie balansujący inne armie. Najlepiej efekt ten działa na maszyny i monstery/MC. Piechoty w zasadzie nie boli.

Khazrak - ugrywalnia Ambusha, z którego teraz zbyt często się jednak nie korzysta. Po drugie jest całkiem niezły w cc (potencjalne 10 ataków). Koszt duży, ale można pod niego robić taktykę gry.

Reszta jest delikatnie mówiąc taka sobie.
Nie ma potrzeby żadnych cięć w tym zakresie. Spec-herosi mogą wesprzeć tę armię. A to właściwy kierunek.

@Herdstone
Mały template - jw.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10312
Rejestracja: 14 gru 2006, o 22:50
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Kontakt:

Re: Bestie

Post autor: Dębek » 31 maja 2013, o 18:53

Jacku mam wrażenie, że ominął Cię jeden istotny master. To do czego doszedł teraz Stasiu, co na zasadzie kopiuj wklej stanie się zaraz standardem zmiata magią prawie wszystko. Tak jak pisałem 100/100 z bitew było spokojnie do osiągnięcia. Skoro Stasiu mógł to reszta niech równa w górę.
Dla mnie bestie bez jakichkolwiek dodatkowych pkt. Mają 5 kostek na najbardziej kompatybilny z armią piechotną lore i starczy.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
c4h10
Masakrator
Posty: 2436
Rejestracja: 5 lut 2008, o 11:27

Re: Bestie

Post autor: c4h10 » 31 maja 2013, o 19:10

@Jacku
Zapomnijmy o Euro i +X pkt. Bestie nie potrzebują boostów tylko zapis "no restrictions".
\/\

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10312
Rejestracja: 14 gru 2006, o 22:50
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Kontakt:

Re: Bestie

Post autor: Dębek » 31 maja 2013, o 19:48

Wielkosć herdstona zostawmy LS. Shino słusznie to zauważył.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Młody
Niszczyciel Światów
Posty: 4073
Rejestracja: 11 gru 2006, o 15:11
Lokalizacja: SNOT- Gdańsk
Kontakt:

Re: Bestie

Post autor: Młody » 31 maja 2013, o 21:49

Imo 100pkt bocznych kółek i tak się im należy.
Potworków rarowych bym nie ruszał, kazda armia ma niegrywalne jednostki a nie chcemy im zmieniac wartości pktowych. Jak chcecie je potaniać to proponuję zająć się podrożeniem o 100 działek z ogrów i demonów. :roll:
Pozdro
Młody

Snot Fanpage <<--- , są cycki

Awatar użytkownika
c4h10
Masakrator
Posty: 2436
Rejestracja: 5 lut 2008, o 11:27

Re: Bestie

Post autor: c4h10 » 31 maja 2013, o 22:11

Wg mnie najlepsze kółka jakie może otrzymać dana armia są postaci:
- No restrictions


*Jak bestie chcą przynieść domek na pole bitwy to niech sobie zbudują za 100pkt a nie będą dostawać za free:D
\/\

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3675
Rejestracja: 2 sty 2007, o 15:43
Lokalizacja: Wrocław

Re: Bestie

Post autor: JaceK » 1 cze 2013, o 17:33

Jestem przeciw jakimkolwiek zmianom zasad czy kosztów jednostek.
Imho +100 pkt, jak Młody.

Nie Dębek, nie przoczyłem. Stasiu to Stasiu. Jest mało wymierny :-)
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10312
Rejestracja: 14 gru 2006, o 22:50
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Kontakt:

Re: Bestie

Post autor: Dębek » 1 cze 2013, o 17:46

Grałem ze Stasiem z bestiami, wygrywałem, przegrywałem i remisowalem. Teraz nie mam nawet co wyjmować figurek z pudelka. Myslę, ze połowa armii w battlu podobnie.
Poziom dominacji przy użyciu magii akiego dotąd nie widzialem. Mają hate co turę, shadow z 5 kostek, przewagę PD w okolicach 3-5 na turę.
Dla mnie no restrictions.
Apropo +100 pkt. Pamietaj, że nie gramy tylko 2400. Mamy format 2000-2999. Tak czy siak ja jestem przeciw.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3675
Rejestracja: 2 sty 2007, o 15:43
Lokalizacja: Wrocław

Re: Bestie

Post autor: JaceK » 1 cze 2013, o 18:05

+5%, przepraszam.
Uważam, że ocena Bestii odbywa się z perspektywy +300 pkt na etc, które zaburzają obraz.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10312
Rejestracja: 14 gru 2006, o 22:50
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Kontakt:

Re: Bestie

Post autor: Dębek » 1 cze 2013, o 18:13

Zrówna się je punktowo do poziomu innych armii będą armią co najwyżej srednią. Przeciętnosć to nic złego. Dostają 5 kostek na shadow, na którym opierają grę. IMO tragedii nie ma.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
c4h10
Masakrator
Posty: 2436
Rejestracja: 5 lut 2008, o 11:27

Re: Bestie

Post autor: c4h10 » 1 cze 2013, o 18:40

Chcecie dac +5% bestiom z racji ze maja za drogie rary? A bonusowe pkt i tak zostana wydane na corowa piechote?

Ostatnio rozmyslalem o sposobie boostowania armii jezeli bedzie to potrzebne.
1. Zalozmy ze uzywamy procentową tabelkę wyników.
2. Armia dostaje bonus do ostatecznego wyniku o x punktow procentowych.

Np.
a). Armia przegrala gre o 45% jednak dostaje bonus 6% przesujiecia co zmienia wynik do 39%.
b) Armia zremisowala 0% jednak dostala boosta 6% dzieki czemu wygrala 11-9 nic nie robiac.
\/\

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10312
Rejestracja: 14 gru 2006, o 22:50
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Kontakt:

Re: Bestie

Post autor: Dębek » 1 cze 2013, o 20:26

Tak jak pisałem balansu nie ma i nie będzie. Osobiscie nie mam zamiaru go tworzyć, bo jestem realistą.
Będą armie słabsze, srednie i lepsze. Nic na to nie poradzimy.

Przejdzmy do konkretów. Czy dajemy bestiom dodatkowe pkt (ok 5% z tego co widzę)
a. tak
b. nie

Ja jestem za b.

Awatar użytkownika
c4h10
Masakrator
Posty: 2436
Rejestracja: 5 lut 2008, o 11:27

Re: Bestie

Post autor: c4h10 » 1 cze 2013, o 21:19

B
Ostatnio zmieniony 1 cze 2013, o 23:54 przez c4h10, łącznie zmieniany 1 raz.
\/\

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552
Rejestracja: 9 sty 2008, o 15:12

Re: Bestie

Post autor: kudłaty » 1 cze 2013, o 22:35

Ja wolę dołożyć te 5%. Uważam, że jeżeli armia jest za słaba bo ją GW napisało słabszą, to powinniśmy ją lekko szturchnąć do przodu. Sytuacja, którą mieliśmy parokrotnie w tym sezonie na ETC, że armie miały dokręcane boczne kółka o takiej mocy, że zaczynały nagle być topowe jest patologią. Trochę głupio, że wepchnęliśmy bestie w jedyny słuszny schemat 5 kostkowej brzytwy z herdstonowych kości.

Jeszcze jedna kwestia. Czy limitujemy jakoś kostki? Nie zrobiliśmy tego na poziomie ogólnym, natomiast tutaj mogą dziać się cuda z jednego przedmiotu za 50pkt.

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10312
Rejestracja: 14 gru 2006, o 22:50
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Kontakt:

Re: Bestie

Post autor: Dębek » 1 cze 2013, o 22:41

Dać +5% i ciąć herdstona? Totalnie nie czaję. Armia jest jaka jest i inna do nowego booka nie będzie. Primal fury+dużo kostek+shadow.

Dla mnie konsekwentnie armia nie wymagajaca ingerencji.
Obrazek
Obrazek

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552
Rejestracja: 9 sty 2008, o 15:12

Re: Bestie

Post autor: kudłaty » 1 cze 2013, o 22:44

W takim razie mój głos brzmi: "jeżeli mają uwolnione kostki nie ma +5%, redukując kostki można dać im 5%".

Zablokowany