PKS - komentarze

Moderator: swieta_barbara

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Szczur22
Oszukista
Posty: 821
Lokalizacja: "Red Scorpion" Pszczyna

Re: PKS - komentarze

Post autor: Szczur22 »

Bo bestie bez magii nie mają argumentów w przeciwieństwie do DE. Hydra, assassyni, pok i takie tam.
Pocisk pisze:No sztandar jest mocny... dużo rzeczy jest mocnych, zamknijcie japy i nauczcie się grać

Awatar użytkownika
Oki
Oszukista
Posty: 791
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Oki »

Może dlatego że są słabszą armią?

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3672
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JaceK »

Jankiel pisze:Merytorycznie Jacku, można dyskutować z merytorycznymi postami. Ale o ile takie były wcześniej, to w przypadku De tego zaczyna brakować. Przykładem są te kusze i power of darkness, gdzie tniecie ot tak, z przyzwyczajenia. Nie lepiej dać wybór power of darkness lub sztylet? Bo samo generowanie kości porzew pod nie jest aż tak przegiete. To dodatkowy rzut, który się może różnie. Może nic nie dać i zazwyczaj daje magowi po prostu jedną kość. Nie jest to specjalnie mocne. A w zamian rezygnuje się z bardzo nocnego sztyletu. Te dwie kości na pod to pozostałość po euro, zupełnie nie pasującc do tego czaru.
Dziękuję. O to mi właśnie chodzi.
Jakkolwiek to naiwnie zabrzmi, pięknie się spierajmy.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Wojtuś
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3830
Lokalizacja: The Gamblers Wrocław

Post autor: Wojtuś »

Oki pisze:Myślę ,że -100 punktów na rary beastmenów to bardzo dobry pomysł!!!
+1
https://idefly.pl - robimy koszulki, bluzy itd dla klubów!

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Jacek +1.
Mniej cynizmu, więcej konstruktywnych uwag. Dbajcie o poziom tego tematu, bo na razie żal.pl.
@Jankiel. Zresztą to uwaga do wszystkich. Może się tak zdażyć, ze PKS nie będzie w 100% zgodny z wizją każdego gracza w Polsce.
Jeszcze się taki nie narodził ... itd.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

W kwestii magii - Bestie i TK mogą sobie miec przewagę w kostkach, bo bez magii te armie nie dzialają. W DE nie jest to pożądany efekt.
Skupcie się na:
- Poku na smoku
- spamie pestek
- shadole z 5 kostek
- 2 hydrach
- zdjęciu limitu z shade
- zdjęciu limitu z asów'
- zdjeciu limitu z DR
- zdjęciu limitu z latajacych herosów
- zdjęciu limitu z kotla
Jak wam się to wszystko w jednej rozpie zmiesci?
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Paraszczak
Falubaz
Posty: 1088
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Paraszczak »

Jako gracz DE ze sporym bagażem doświadczeń jestem w miarę zadowolony PKSu choć:

1.W mojej ocenie Magia ucięta trochę za bardzo. Power of Darkness i Sacrifical Dagger w jednej puli de facto sprowadza nas do poziomu EURO jeśli nie wypadnie 6 na Channelu. Do tego należy dodać zniesienie limitu na DD we wrogich armiach oraz zniesienie "count as DD" na przedmiotach. Na ostatnim Silesianie grałem dużą Sorcą z Daggerem a Jankiel dwiema Dużymi Sorckami (jedna z Daggerem) i oboje magią nie poszaleliśmy. Notabene grałem wtedy i z Dębkiem i JackiemK. Obaj panowie już chyba zapomnieli przebieg obu bitew.


Pendant of Khaleth pocięty trochę za mało. W mojej ocenie model z WS7 nie powinien tego nosić i tyle. Modele z WS3 trafiają to na 5+. Nawet nie ma szans tego zabić czekając na 6. Tacy np. Ironguci.


Ograniczenie corowych pestek było martwe. Na 600 pts prawie zawsze jest 30 Warriorów jako bunkier dla maga i 2x5DR. Na corowe kusze zostaje 200pts. Bardizej bałbym się wysypu band Shadów z Assassinami bo ci naprawdę ślicznie potrafią pestkować.

Ograniczenie Harpii martwe. Wydanie 220pts na oddziały, który schodzi od wszystkiego oraz wcale nie daje takiej kontroli pola bitwy o jakiej mówi Dębek. Harpie to nie Pegazeria. A już Magia Heaven robi z nich mielone. Ja na open i tak mam 2 oddziały.

Ja zrobiłbym tak:
1. Dreadlord nie może nosić Pendanta.
2. Generowanie dodatkowych PD z jednego źródła w fazie magii. Albo Dagger (+4max bo i tak nie ma więcej czarów) albo Power of Darnkness (d3+1 to też +4max). Jedno kosztuje ludki a drugie kostki.
3. Shades max 20.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Debek o bestiach pisze:Grałem ze Stasiem z bestiami, wygrywałem, przegrywałem i remisowalem. Teraz nie mam nawet co wyjmować figurek z pudelka. Myslę, ze połowa armii w battlu podobnie.
Poziom dominacji przy użyciu magii akiego dotąd nie widzialem. Mają hate co turę, shadow z 5 kostek, przewagę PD w okolicach 3-5 na turę.
Dla mnie no restrictions.
Czyli nakreślamy problem - dominująca faza magii. Co by było o czym rozmawiać, wrzucam przykładową rozpiskę "no restrictions" na 2400:

Kod: Zaznacz cały

Great Bray-Shaman L4, Death, Skull of Rarkos @ 295.0 Pts
Great Bray-Shaman L4, Shadow, Book of Ashur @ 305.0 Pts
Bray Shaman L1, Shadow, Dispel Scroll @ 100.0 Pts
Bray Shaman L1, Shadow, Channeling Staff @ 90.0 Pts
Bray Shaman L1, Death, Herdstone Shard @ 125.0 Pts
Bray Shaman L1, Death, Obsidian Lodestone @ 120.0 Pts
Wargor, BSB, Standard of Discipline @ 125.0 Pts
35 Gor Herd FCG, 2nd HW @ 305.0 Pts
35 Gor Herd FCG, 2nd HW @ 305.0 Pts
35 Bestigor Herd, FCG, Swiftness @ 465.0 Pts
5 Harpies @ 55.0 Pts
5 Harpies @ 55.0 Pts
5 Harpies @ 55.0 Pts

Models in Army: 124
Total Army Cost: 2400.0
Problem mega dominującej fazy magii został tylko pogłębiony. Przy +7 (sic) kostkach na turę wszystko można wysnajpować. Porównując do Euro - czy problemem było zabicie dodatkowych 300 punktów? To parę gorów, 2 Pumby i 2 charioty. Tak naprawdę, to są to chyba najłatwiejsze punkty w tej rozpisce. Nie mówię, że zabicie ich nic nie daje bo to też nieprawda, ale jeżeli armia kosi punkty przez totalnie wygiętą fazę magii, to zabranie im tych punktów a wzmocnienie fazy magii może tylko zwiększyć siłę bestii.

Proponowane rozwiązanie (no restrictions) moim zdaniem nie naprawia problemu tego starego podręcznika, tylko co najwyżej zamienia go w inny. Przeciąg w fazie magii większy niż był, a to że musisz zabić o 300 pts mniej modeli niewiele zmienia, bo przecież i tak nie podejdziesz do Herdstone'a.

pozdrawiam
Furion

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Czyli armią da się grać bez bocznych kółek? Jak dla mnie rewelacja.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Zresztą to uwaga do wszystkich. Może się tak zdażyć, ze PKS nie będzie w 100% zgodny z wizją każdego gracza w Polsce.
No przecież to oczywiste. Moje uwagi tyczyły się tylko braku merytorycznych argumentów w tych dwóch przypadkach. Jeżeli wiecie co i dlaczego robicie, to spoko. Natomiast banowanie power of darkness i przycinanie kusz na DR bo tak jest słabe.

Statystycznie daje ono jednemu magowi jedną bonusową kostkę co turę (pomijając fartowne kombinacje, rzucam z jednej dostaję cztery - takie sytuacje się zdarzają, owszem, ale tylko jako niespodziewany gratis na koniec fazy magii). Nie jest to specjalnie przegięte. Cholernie mocne jest w połączeniu ze sztyletem, bo rzucamy to z jednej, dostajemy 2-4, a potem jeszcze 3-4 ze sztyletu do każdego czaru. To owszem, jest "delikatny" overkill.

Dlatego proponuję wybór - albo sztylet, albo PoD. Brak sztyletu pozwala nam dorobić sobie kości, zostaje miejsce na inny arcane, ale PoD i tak jest dużo gorsze niż sztylet. Aktualnie sztylet jest bezkonkurencyjny, a PoD po prostu zbanowane.
Dębek pisze:3-4. Z 2 power of darness, z 2 power od darkness oba z dorżnięciem, więc dispelujesz jeden.
Błędne wyliczenie. DE nie mogą recastować PoD ani wymieniać się sztyletem.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Eltharion
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3684
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Eltharion »

No proszę ! :D Wystarczy grac na open i bestie robią się topową armia
Chciałbym zobaczyć pojedynek tych bestio z DE bez ograniczeń (faza magi i rzut o zaczynanie byłby pasjonujący :P )
A tak wogle to tak na szybko HE DF i DE są odporne na snajpery wiec problem z głowy

Co do ograniczeń DE - fajne są ale poluzowałbym trochę magie z 2 do 3 (bo narazie jest strasznie pocięta w stosunku do np takich bestii )
Mówi się trudno i idzie się dalej ...

Awatar użytkownika
Oki
Oszukista
Posty: 791
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Oki »

Mimo propozycji Furiona nie wydaje mi się żeby ta rozpiska była uber, super czaruje ale co więcej? Nic......po prostu bestie bez kółek IMO są słabe...

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

@ Jankiel - kusze corowe były limitowane chwilowo - można chyba zakończyć ten temat.
Do PoD wrócimy na zakończenie PKSu, gdzie będziemy analizować całosć pod kątem baboli, które nam ewentualnie umknęły.
Mam to zanotowane - dostałem parę PMek z tym problemem.
Poniższe już nie do Ciebie Kuba:
IMO więcej energii na rzeczowe wyjasnienie problemu, mniej na robienie z igieł wideł w stylu "olaboga drugie euro robią".
Nikt tu drugiego euro nie zamierza wprowadzać. Póki co zbliżamy się bardzo do czystej 8 ed. Reasumując - nie piszmy oczywistych bzdur.
Ostatnio zmieniony 2 cze 2013, o 15:55 przez Dębek, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Kosmo
Kradziej
Posty: 947
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój/Kraków

Post autor: Kosmo »

@Dębek: Póki*

Póki co dobrze wam idzie. Kibicuje wam i wierze, że wymyślicie fajny grywalny format! Keep going!
Gremlin pisze: 5. Kosmo (99% szans obecności; Przewodnie motto turniejowe: mam chimerę i kranczerów, wyssę życie z wrogów wielu)

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Niema co narzekac na czesciowe ograniczenia. Dopiero finalny produkt bedzie mozna oceniac pod jakimkolwiek wzgledem.
Wtedy bedzie mozna powiedziec im, ze przygotowali dobry lub slaby produkt.

Jedynie zjeby na razie sie naleza debkowi za jego postawe w chd. Nie jestes tam przeciez po to zeby mowic, ktore booki cie sie podobaly a ktore nie, lecz po to zbey zrobic spojny produkt na ktory bedzie sie gralo.

I pamietaj, ze fw jest za rowno podmiotem gw, jak i chd maja latke official army.

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

W temacie CHd zaproponowalem ograniczenia stworzone przez AR.com. Jak ci nie leżą, to zjeb autorów tych ograniczeń.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

czuli generalnie chcesz robic ograniczenia pks na takimsamym poziomie jak ar? moze wez bestie z ograniczen niemieckich, bretke z dunskich, we z australijskich a chd z etc. Wtedy na pewno wyjdzie ci produkt, ktory jest spojny sam ze soba.

moze sie ogarnij z tym jak to widzisz, bo ostantoi mowiles, ze chcesz miec mniej ograniczen. Jaki jest sens ograniczac jedna armie bardziej niz inne oprocz faktu, ze nie chcesz jej widziec na stolach?

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Tak Shino chce robic ograniczenia PKS na takim samym poziomie jak Euro, co jak widzisz własnie konsekwentnie czynię.
Tak powiedziałem, że nie chcę widzieć Chd na stołach.

P.S. Shino nie zamierzam Cię przekonywać, że nie jestem wielbłądem.
Ostatnio zmieniony 2 cze 2013, o 16:34 przez Dębek, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Tak powiedziałem, że nie chcę widzieć Chd na stołach.
Tylko powiedzmi jak bardzo sie to rozni od deklaracji, ze ja nie chcialbym widziec na stolach lizi lub wochu?

bo jesli nie rozni sie to nie widzisz problemu w takije deklaracji?

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Nie jestem wielbłądem Shino.
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ