PKS - komentarze
Moderator: swieta_barbara
Re: PKS - komentarze
Mój dyskowiec z wardem 4+ przerzut pał i hellfire swordem:
1. Skroił mały klocek krasnali, po kolei 3 maszyny i kowadło
2. Spalił się z miecza, ryzyko zawodowe
3. Dostał z klopy w ryj.
4. Rozwalił 6 bestii nurgla a potem na spółkę z bsb rozmontował 30 plagusów
5. Rozwalił 4 bloodcrusherów, 2x psy khorna i na koniec bloodthirstera.
Spłaca się
1. Skroił mały klocek krasnali, po kolei 3 maszyny i kowadło
2. Spalił się z miecza, ryzyko zawodowe
3. Dostał z klopy w ryj.
4. Rozwalił 6 bestii nurgla a potem na spółkę z bsb rozmontował 30 plagusów
5. Rozwalił 4 bloodcrusherów, 2x psy khorna i na koniec bloodthirstera.
Spłaca się
Pocisk pisze:No sztandar jest mocny... dużo rzeczy jest mocnych, zamknijcie japy i nauczcie się grać
- RedScorpion
- Falubaz
- Posty: 1161
- Lokalizacja: Pszczyna
Ja również uważam, że propozycja Dębka odnośnie PoD była lepsza głównie z powodu swojej prostoty. Zysk w kościach w bitwach będzie pewnie porównywalny.
Co do Throgga i trolli w core - wystarczy restrykcyjna ocena na masterach i wyrzucanie troli trolami niebedacych i bedzie spoczi ^^
A tak serio imo za te cene nie maja dwoch kowboi z 3+ wardem malych i pozbywaja sie rydwanow i fastów. Wiadomo uderzenia ejst wiecej ale maja glupote i sa podatne na slonce. Plus banner of flame
Ja bym go zostawił ; p
A tak serio imo za te cene nie maja dwoch kowboi z 3+ wardem malych i pozbywaja sie rydwanow i fastów. Wiadomo uderzenia ejst wiecej ale maja glupote i sa podatne na slonce. Plus banner of flame
Ja bym go zostawił ; p
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14649
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Trolle trollami, ale jego zionięcie to jest gięcie pały.
Przepraszam pomysł był Butana.RedScorpion pisze:Ja również uważam, że propozycja Dębka odnośnie PoD była lepsza głównie z powodu swojej prostoty. Zysk w kościach w bitwach będzie pewnie porównywalny.

BTW zapis, że armia ze sztyletem nie moze zagrać PoD wywołał pewne kontrowersje (przedstawione w PMkach) w tym sensie, że zagranie tego czaru 3-4 razy, w zależności od ilości magów+boundspeli, mogłoby stworzyć istotne dysproporcje w ilości kostek, co akurat w przypadku tak wszechstronnie napakowanej armii, mogłoby okazać się niepożądane.
Pomysł Kudlatego jest odpowiednio wyważony. Zwolennicy PoD mają grywalny czar i szansę na 2 dodatkowe PD, alternatywnie sztylet, który daje 2 stabilne kostki lecz zabuiera mozliwość wzięcia innych przydatnych arkanów - DS, focus familiar.
IMO można zakończyć ten temat. Zdajemy sobie sprawę, że jest tam jakiś element ryzyka - PoD moze nie wejść, 2 kostki zamianią się na 3 (zysk zatem wyniesie 1), więcej niż 1 PoD na turę przeważnie nie wejdzie. Wszystko to wiemy. Z drugiej strony może sie jednak zdażyć rzut na wiatry 2+2. Oba PoD przejdą, co nie jest jakimś wielkim problemem. Dalej wiadomo, od 4-8 kości w puli.
Reasumujac zapis już jest. Uwzględnione zostały wszystkie racjonalne uwagi.
POK+CoC nie budzi większych kontrowersji, bo nawet część graczy DE ma świadomość jaki to robi przeciąg.
0-3 na Harpie wpisują się w trend nowych booków. Częsć uważa, że to sztuczne ograniczenie. Jesli zatem prawdą jest, że dla 4tych i kolejnych harpii i tak nie ma w rozpisce miejsca to chyba nie ma sensu by to ograniczenie, jako nieszkodliwe, kwestionować.
Zostaje magia - pocięta na poziomie ogólnym i na poziomie kostek z odblokowaniem shadowa, który combuje się z piechotą DE. Generalnie i w tym aspekcie DE wychodzą na plus.

Butan: banDębek napisał(a):
5 3+ ward z rerolem pał na warda
a zostaje
b ban
Dębek: zostaje
Na dodatek piszecie o zbanowaniu dwóch helen z magią deatha argumentując to:
Serio? Dla mnie to argument merytorycznie nie trafiony.JaceK pisze:Niby tak. Ale Death jest wciąż problemem, a my nie mamy na niego rozwiązania.
Dlatego jest za ograniczaniem takich okazji, które tylko zachęcają bardziej do Deatha.
Ponad to przy tej opcji:
1. Nie mogę mieć małego maga 1 albo 2 lvl z magią deatha a chyba systemu nie zagina.
2. Mogę mieć dużego maga Tzeentcha z Treason of Tzeentch, które na większość armii działa o wiele lepiej niż Doom and Darkness w połaczeniu z Hellcanonnem, a chyba o to combo wam chodzi uzależniająć drugą helke od magii deatha.
3. Jak ktoś gra na dwóch Helkach to raczej ma problem z wciśnięciem Juggerów, coś za coś.
Ostatnio zmieniony 4 cze 2013, o 15:03 przez Kosmo, łącznie zmieniany 1 raz.
Gremlin pisze: 5. Kosmo (99% szans obecności; Przewodnie motto turniejowe: mam chimerę i kranczerów, wyssę życie z wrogów wielu)
Taki koleś już był tylko bez przerzutu pał. I się go staticiem łamie..... a nie morduje...
LICZNIK: W/D/L od 2012
Brettonia 23/1/13
Lizardmen 1/0/0 <-------- FTW
Brettonia 23/1/13
Lizardmen 1/0/0 <-------- FTW

Fumijako pisze: Przepraszam bardzo, ale mag Khorna na dysku jest rzeczą , którą nie nazwałbym , że jest dla słabych
POK nie ma 5T
Dla mnie też okej, gram warriorami więc się bedę cieszył, uważam jednak, że sam 3+ ward przy 1+ save i 5T jest bardzo bardzo wytrzymałe, a z dodaniem przerzutu pałek podchodzi to pod odporne na warhammera. Takie moje zdanie jako gracza warriorów. I uważam, że ta opcja w WoChu jest czymś mocniejszym niż dwie heleny w rozpisce z małym magiem deatha dlatego nie rozumiem czemu jedno stara się dopuścić i drugie zbanować. Co do Throgga to pomijając to, że robi Trolle w corach to sam jego stosunek kosztu jako herosa do tego jaki jest mocny + jakie bonusy daje armii jest niezbyt wyważony.

Gremlin pisze: 5. Kosmo (99% szans obecności; Przewodnie motto turniejowe: mam chimerę i kranczerów, wyssę życie z wrogów wielu)
dla mnie samotny hero to tylko samotny hero - z wardem +3 jest troszkę trudniejszy do zabicia ale prędzej czy później rzuci to 1,2 - woch puścił bym taki jaki stworzyli go autorzy- nawet diabeł z lataniem i 4 levelem nurgla nie wydaje mi się jakiś bardzo bardzo straszny... jest mocny ale jedne armata dalej załatwia ten kłopot jak należy - ja uważam że każdy hero który kosztuje 500 pkt i nie może wejść do oddziały to jest tak naprawdę straszne ryzyko. Czy trzeba to banować? Nie wydaje mi się....
Ciesze się że chcecie dać pograc DE -bo ostatnio prawie całkowicie poznikały ze stołów właśnie przez Euro. Jedyne to ban pok+cok i balans PD - ale to wydaje mi się już ustaliliście. Ogólnie super pozytywne wrażenia mam na razie
Ciesze się że chcecie dać pograc DE -bo ostatnio prawie całkowicie poznikały ze stołów właśnie przez Euro. Jedyne to ban pok+cok i balans PD - ale to wydaje mi się już ustaliliście. Ogólnie super pozytywne wrażenia mam na razie

Przyjżyj się motywom tego ograniczenia. Jacek napisał dlaczego tak.I uważam, że ta opcja w WoChu jest czymś mocniejszym niż dwie heleny w rozpisce z małym magiem deatha dlatego nie rozumiem czemu jedno stara się dopuścić i drugie zbanować.
Co do typka z 3+ wardem i rerolem pał.
Dla mnie jednostka ma być do zabicia albo do złamania. Jeśli mogę zrobić jedną z tych rzeczy to nie ma dramatu. Nie ma dramatu - nie ma cięcia.
pozdr.

Ad 1 - Nie do końca rozumiem Twoje zdanie, ale... można mieć 4lvl z +1 czarem i lepszym channellem. Generalnie wystarcza.Kosmo pisze:
Na dodatek piszecie o zbanowaniu dwóch helen z magią deatha argumentując to:Serio? Dla mnie to argument merytorycznie nie trafiony.JaceK pisze:Niby tak. Ale Death jest wciąż problemem, a my nie mamy na niego rozwiązania.
Dlatego jest za ograniczaniem takich okazji, które tylko zachęcają bardziej do Deatha.
Ponad to przy tej opcji:
1. Nie mogę mieć małego maga 1 albo 2 lvl z magią deatha a chyba systemu nie zagina.
2. Mogę mieć dużego maga Tzeentcha z Treason of Tzeentch, które na większość armii działa o wiele lepiej niż Doom and Darkness w połaczeniu z Hellcanonnem, a chyba o to combo wam chodzi uzależniająć drugą helke od magii deatha.
3. Jak ktoś gra na dwóch Helkach to raczej ma problem z wciśnięciem Juggerów, coś za coś.
Ad 2 - To prawda, ale wychodzę z założenia, że magia Tzeentcha jest jednak słabsza niż Death. A jeżeli kolejni gracze zrezygnują z Deatha na rzecz innej domeny -> Profit!
Ad 3 - Prawda tylko do pewnego stopnia - na 2600 już wchodzą 2 Hellki i 3 Crusherów gołych
Po drugie Helki też się nieźle leją. A osobiście uważam, że Crusherzy są tacy sobie - frenzy pozwala ich tak strasznie dymać, że miałem już niejedną bitwę, gdzie do 4-5 tury to oni się wygrzebywali z obelisków
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami

jedno ale - jeżeli masz dwoch kowbojow to chodza oni w oddziale. Co w skrócie oznacza ze szanse ich zbreakowania sa minimalne albo żadne bo challangem ich nie wyciagneisz ; )Dębek pisze: Przyjżyj się motywom tego ograniczenia. Jacek napisał dlaczego tak.
Co do typka z 3+ wardem i rerolem pał.
Dla mnie jednostka ma być do zabicia albo do złamania. Jeśli mogę zrobić jedną z tych rzeczy to nie ma dramatu. Nie ma dramatu - nie ma cięcia.
pozdr.
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
Przy zapisie że nie można mieć dwóch helup jeżeli się ma w rozpisce magie death'a nie mogę wystawić dwóch hellcannonów i maga 1 lvl z deathem. Nie wiem gdzie w tym jest jakiś problem z balansem. Dwie Heleny a dwie Heleny + mag 1 lvl death. Jest jakaś różnica w rozgrywce? Ogólnie argumentacja typu "zróbmy taki zapis bo wtedy może pojawi się mniej magii śmierci na turniejach" jest dla mnie z dupy. Napisz wprost, że coś jest mocne w połączeniu z czymś innym i uzasadnij dlaczego. Ufam wam i wierzę, że zrobicie dobry produkt jednak Twoja argumentacja powiązania ze sobą HC z magią deatha to dla mnie jakaś abstrakcja. Nie napisałeś, że HC w połaczeniu z doom and darkness jest za mocnym połązceniem czy cokolwiek w ten deseń tylko takie z dupy "aaa wiecie chłopaki, ten death taki mocny jest, nie mamy jak go jeszcze przyciąć to weżmy tu dajmy zapis że albo magia deatha albo coś tam to może wtedy ludzie tego deatha nie będą brać".Ad 1 - Nie do końca rozumiem Twoje zdanie, ale... można mieć 4lvl z +1 czarem i lepszym channellem. Generalnie wystarcza.
Ostatnio zmieniony 4 cze 2013, o 15:37 przez Kosmo, łącznie zmieniany 1 raz.
Gremlin pisze: 5. Kosmo (99% szans obecności; Przewodnie motto turniejowe: mam chimerę i kranczerów, wyssę życie z wrogów wielu)
Nic z tego nie czaję. Jak stoją w oddziale to chyba łatwiej ich zbrejkować, bo Woch staticem nie grzeszy, a dodatkowo jest po kim lać.-Qc- pisze:jedno ale - jeżeli masz dwoch kowbojow to chodza oni w oddziale. Co w skrócie oznacza ze szanse ich zbreakowania sa minimalne albo żadne bo challangem ich nie wyciagneisz ; )Dębek pisze: Przyjżyj się motywom tego ograniczenia. Jacek napisał dlaczego tak.
Co do typka z 3+ wardem i rerolem pał.
Dla mnie jednostka ma być do zabicia albo do złamania. Jeśli mogę zrobić jedną z tych rzeczy to nie ma dramatu. Nie ma dramatu - nie ma cięcia.
pozdr.
Jeśli to klocek z szeregami - piechota, to tym bardziej jest po kim lać.

Możesz mieć Lorda na DM który ma korone, warda na 3+ i jakies bajerki, razem z nim stoi BSB na DM z wardem na 3+ i przerzutem pałek, razem tworzą oddział. Chyba o to QCowi chodziło
Gremlin pisze: 5. Kosmo (99% szans obecności; Przewodnie motto turniejowe: mam chimerę i kranczerów, wyssę życie z wrogów wielu)
Argumentacja Jacka jest taka (wczytaj się w temat w PKS, a na 100% to uchwycisz):Kosmo pisze:Przy zapisie że nie można mieć dwóch helup jeżeli się ma w rozpisce magie death'a nie mogę wystawić dwóch hellcannonów i maga 1 lvl z deathem. Nie wiem gdzie w tym jest jakiś problem z balansem. Dwie Heleny a dwie Heleny + mag 1 lvl death. Jest jakaś różnica w rozgrywce? Ogólnie argumentacja typu "zróbmy taki zapis bo wtedy może pojawi się mniej magii śmierci na turniejach" jest dla mnie z dupy. Napisz wprost, że coś jest mocne w połączeniu z czymś innym i uzasadnij dlaczego. Ufam wam i wierzę, że zrobicie dobry produkt jednak Twoja argumentacja powiązania ze sobą HC z magią deatha to dla mnie jakaś abstrakcja. Nie napisałeś, że HC w połaczeniu z doom and darkness jest za mocnym połązceniem czy cokolwiek w ten deseń tylko takie z dupy "aaa wiecie chłopaki, ten death taki mocny jest, nie mamy jak go jeszcze przyciąć to weżmy tu dajmy zapis że albo magia deatha albo coś tam to może wtedy ludzie tego deatha nie będą brać".Ad 1 - Nie do końca rozumiem Twoje zdanie, ale... można mieć 4lvl z +1 czarem i lepszym channellem. Generalnie wystarcza.
2x helupa+death =ban bo:
- jest tam oczywiste combo z doom and darkness
- zwiększamy w wochu konkurencyjność innych domen względem najpowszechniejszej, a zarazem najbardziej ptrzegiętej domeny śmierci.
Twój post to albo:
- czepianie się nieistotnych szczegółów
- postulat aby zrobić bana również na combo 2xhelupa+tęcza
pozdr.

Za często używasz słowa "dupa".Kosmo pisze:Ogólnie argumentacja typu "zróbmy taki zapis bo wtedy może pojawi się mniej magii śmierci na turniejach" jest dla mnie z dupy. Napisz wprost, że coś jest mocne w połączeniu z czymś innym i uzasadnij dlaczego. Ufam wam i wierzę, że zrobicie dobry produkt jednak Twoja argumentacja powiązania ze sobą HC z magią deatha to dla mnie jakaś abstrakcja. Nie napisałeś, że HC w połaczeniu z doom and darkness jest za mocnym połązceniem czy cokolwiek w ten deseń tylko takie z dupy "aaa wiecie chłopaki, ten death taki mocny jest, nie mamy jak go jeszcze przyciąć to weżmy tu dajmy zapis że albo magia deatha albo coś tam to może wtedy ludzie tego deatha nie będą brać".Ad 1 - Nie do końca rozumiem Twoje zdanie, ale... można mieć 4lvl z +1 czarem i lepszym channellem. Generalnie wystarcza.
Jeżeli muszę komuś tłumaczyć, że mówiąc o połączeniu Death+Helleny, myślę o mixie Doom&Darkness i Helleny, to rzeczywiście "dupa" jest dobrym określeniem całej sytuacji.
Uważam, że uzależnianie obecności Deatha w kombosie z Hellkami od ilości leveli jest o tyle mylne, że przy 2 levelach, wystarczy dorzucić +1 czar i mieć wystarczająco dużą szansę, żeby próbować tego combosa. A ograniczenie do 1 levelu jest trochę śmieszne.
edit: Dębek mnie ubiegł

To tyle w temacie.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami
