PKS - komentarze

Moderator: swieta_barbara

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Niltag
Chuck Norris
Posty: 546
Lokalizacja: WWA

Re: PKS - komentarze

Post autor: Niltag »

Janus pisze:Ale z Ciebie wałkarz. Niltag, od kiedy slingi gutterow są magiczne?
Moze i nie maja, nie mam ich booka by to zweryfikowac, ale jak mowilem to nie moja wypowiwdz.
O co mi chodziko to ze kazda armia jedna wiecej druga mniej ma odpowiedz na eteryki ktore spadaja jak muchy i ciezko sie je dorabia
"The best defense is a good offense." -Gen. George S. Patton

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

-Qc- pisze:z czolgiem jest problem ze jest dla wielu armii niesmiertelny
ale wlasnie pks mial nie psuc armniee, ktore na iekotre sa mocne na inne slabe, lecz takie, ktore sa mocne na wszystko.
Czol bardzo latwo zabic z pitki, hkb i atakow z s7+ (s6 tez daje rade, lecz nie az tak)

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

W sumie przy otwartym shadow to sa opcje, ja mysle raczej o WE ktora opcji na zabicie czolgu nie ma zadnych poza wlocznia a to raczej malo ; p
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

wokrze
Kradziej
Posty: 922

Post autor: wokrze »

Shino pisze:Cozlg tak samo jest mocno giety lecz:
1) jako mobilna armata jest o tyle kiepski, ze jedzie do prozdu a nie na boki przed strzalem, wiec zza obelisku nie wyskoczy
Jak najbardziej zgoda.
Shino pisze:2) Ma random movement ( co jest tez plusem oczywiscie) wiec ciezko polegac tylko na nim
Zgadza się - mixed blessing. :)
Shino pisze:3) strzelajac z armaty ma 2x wieksze szanse na misfire (musi te pkty wygenerowac)
Z jednej strony tak, ale z drugiej nie jest w stanie wywalić się w powietrze jednym misfirem (no dobra - teoretycznie jest taki wynik w tabelce, ale trzeba agresywnie pograć :) ).
Shino pisze:4) nie jest w stanie poza szarza zbreakowac oddzialu, bo grinduje w movemencie.
Grinduje + teoretycznie "paruje" z drugiej armatki (tym może łamać; oczywiście zależy też od ich podatności na steam gun'a). Może trafić na misie z 2-rakami, więc wtedy co dłużej ustoi, albo na misie bez 2-raków, wtedy jak szybko ich wybije.

Dodałbym jeszcze następne punkty:
5) jest w stanie przytrzymać duży oddział na czas potrzebny do wyjścia na jego flankę jakimś klockiem (i wtedy będzie break)
6) jest w stanie dużo więcej wytrzymać od rydwanu (nawet przed walką) i jest unbreakable (rydwan demonów teoretycznie da się obgonić lepszym fastem od boku)
7) płonące ataki w wypadku rydwanu to też taki "mixed blessing" (kowboj z dragonhelmem)
8) możliwości wystawienia: w Imperium masz alternatywę jak wstawić armaty (normalne/tank) lub możesz je zmaksymalizować ponad limit speców (normalne+tank), w DoCh masz tylko strzelający rydwan.

I żeby nie było – wiem, że armatka DoCh jest zbyt tania (Hydra DE też ;) ). Ale pytanie co jest bardziej „menedżowalne” na stole – dwie armato-rydwany czy dwa czołgi?

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

gadacie o czymś o czym nie macie pojęcia :) . Czołg sam w sobie jest kolejną jednostką defensywną . Wystawienie dwóch czołgów powoduje znaaaccczzznnnneeee zaburzenie kompozycji Empire. Masz blokerów ale nic poza tym. Większość upierdzieliło sobie do głowy że Imperium jest takie straszne i koniecznie trzeba mu coś uciąć! Ale że właściwie czemu? VC są znacznie mocniejszym bookiem i tam obejdzie się na drobnym przycięci basiek. No kosmos jakiś to jest. Porównujecie armate demonów za 135 pkt z czołgiem? W ciemno biorę dwie takie armaty zamiast dwóch czołgów!
RĘCE PRECZ OD IMPERIUM! :mrgreen:
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

Awatar użytkownika
Shadar
Kradziej
Posty: 936
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Shadar »

Niestety większość z was porównuje jeden czołg z jedną armatą demonów. Teraz popatrzcie sobie ile punktów wydziera z rozpy drugi czołg, a ile druga armata. Właściwie to dwie rury kosztują razem tylko o dwadzieścia punktów więcej od czołgu. :roll: IMO skoro można odblokować skullcannony to można i czołg.
Ostatnio zmieniony 6 cze 2013, o 17:40 przez Shadar, łącznie zmieniany 1 raz.
Wieszkto pisze:
Szaman pisze:wieszkto - zabawny jestes...
Wiesz gdybyś mnie nie traktował poważnie i nie czuł się winny to byś się tym postem nie tłumaczył tylko byś mnie olał a ty odpisałeś.

Awatar użytkownika
Durin
Niszczyciel Światów
Posty: 4766
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Durin »

Niltag pisze:
Durin pisze:
Niltag pisze: WoCH auto win
CHD auto win
Gramy w inną grę
to zmien ja na ta na ktorej temat toczy sie tutaj rozmowa
Dystansowe ataki bez save'a na pancerną armie na 30 modelach to rzeczywiście słabizna.
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.

JaSzczuras
Chuck Norris
Posty: 484
Lokalizacja: "Zad Trolla" Koszalin

Post autor: JaSzczuras »

PiotrB pisze:gadacie o czymś o czym nie macie pojęcia :) . Czołg sam w sobie jest kolejną jednostką defensywną . Wystawienie dwóch czołgów powoduje znaaaccczzznnnneeee zaburzenie kompozycji Empire. Masz blokerów ale nic poza tym. Większość upierdzieliło sobie do głowy że Imperium jest takie straszne i koniecznie trzeba mu coś uciąć! Ale że właściwie czemu? VC są znacznie mocniejszym bookiem i tam obejdzie się na drobnym przycięci basiek. No kosmos jakiś to jest. Porównujecie armate demonów za 135 pkt z czołgiem? W ciemno biorę dwie takie armaty zamiast dwóch czołgów!
RĘCE PRECZ OD IMPERIUM! :mrgreen:
Skoro piszesz, że 2 czołg zaburza kompozycję Imperium, to odpowiedz mi czy mając możliwość wystawienia 2 tanków to byś je brał?
Jedna z wielu rzeczy, które przemawiają za 2 czołgami dopuszczonymi one razem kosztują 500 punktów, doliczmy 3 działa po 120 to już razem 860, dodać cory 600 charakterów z 800 coś mało zostaje na kurczaki i inne ciekawostki.

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

na pewno bym spróbował i się pobawił- jednak na jakiś poważniejszy turniej bym się raczej nie odważył. Zbyt cenie dodatkowe kostki w turze magii...
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Jeśli czołg zostanie uwolniony to zapewne większość imperialistów będzie grało na dwóch bo jest to toporna jednostka prosta w graniu nawet dla początkujących. Natomiast po uwolnieniu shadow i masy innych kombosów to każda armia będzie miała na to odpowiedź, więc jeśli nagle zrobi się wysyp imperiów na dwóch czołgach to meta się zmieni i pojawią się brzytwy, herosi z dwurakami w oddziałach (niemożliwi do wyjęcia dla czołgu), eteryki (pięknie czołg blokują a nawet mogą go zjeść), metalmagowie, pitki itp. co z kolei spowoduje zniknięcie czołgów ze stołu (tak było w poprzednim booku - ze względu na pitki i brzytwy pod koniec poprzedniego booka nikt praktycznie na czołgach nie grał!). Tak już było, więc i teraz pewnie tak będzie.
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
Rogal
Mudżahedin
Posty: 307

Post autor: Rogal »

Młody pisze:Imo max 3 unity eteryczne w tym banshee 0-2, jak ktoś chce grac na 3 oddzialach hexow to zagra, ale nie dorzuci do tego tyczek z wraithami/banshee
dodałbym zapisek,ze Khemmler się nie wlicza do tego limitu ( jako,że może decydować w turze czy bierze eteryczności czy latanie )

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

Karli pisze:Jeśli czołg zostanie uwolniony to zapewne większość imperialistów będzie grało na dwóch bo jest to toporna jednostka prosta w graniu nawet dla początkujących. Natomiast po uwolnieniu shadow i masy innych kombosów to każda armia będzie miała na to odpowiedź, więc jeśli nagle zrobi się wysyp imperiów na dwóch czołgach to meta się zmieni i pojawią się brzytwy, herosi z dwurakami w oddziałach (niemożliwi do wyjęcia dla czołgu), eteryki (pięknie czołg blokują a nawet mogą go zjeść), metalmagowie, pitki itp. co z kolei spowoduje zniknięcie czołgów ze stołu (tak było w poprzednim booku - ze względu na pitki i brzytwy pod koniec poprzedniego booka nikt praktycznie na czołgach nie grał!). Tak już było, więc i teraz pewnie tak będzie.
ciesz się Karol że demsiów z rozpędu nie pocieli albo dział- bo przecież są za mocne !
Choć ja tu wypisze:

90- działo krasnoludzkie (NICZYM SIE NIE RÓŻNIĄCE PRAKTYCZNIE) a mogące mieć runyny
120-działo imperialne
135- działo Khorna!
170-Ironblaster
250 czołg
Dlaczego nikt nie chce banować dział krasnoludzkich? Przecież są lepsze? Ale lepiej przecież coś tam uciąć... przecież czołg jest gięty jak cholera!
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

Awatar użytkownika
Danrakh
Falubaz
Posty: 1103
Lokalizacja: Legion Kraków klub pijaków ;)

Post autor: Danrakh »

PiotrB pisze:90- działo krasnoludzkie (NICZYM SIE NIE RÓŻNIĄCE PRAKTYCZNIE) a mogące mieć runyny
Jak to niczym? Mamy T4, save 6+ i jeszcze możliwość upgrade'u do 4W za 15 pkt :mrgreen: I właśnie dlatego krasnoludy są non stop w TOP3 każdego mastera. Oj Piotrek, Piotrek bez Twojego marudzenia to forum nie byłoby takie same...
Zniosę wszystko pod warunkiem, że to komplement.

Awatar użytkownika
Nijlor
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6663
Lokalizacja: KGS "Fenix" Włocławek/ Kłodawa

Post autor: Nijlor »

Chaos Dwarfs: Hellbound
No naprawdę :)
Obrazek

Chłopska Bretka ;) : W/R/P: 4/2/4

Awatar użytkownika
Lazur
Niszczyciel Światów
Posty: 4573

Post autor: Lazur »

PiotrB pisze:Dlaczego nikt nie chce banować dział krasnoludzkich? Przecież są lepsze? Ale lepiej przecież coś tam uciąć... przecież czołg jest gięty jak cholera!
Obvious Troll ale co tam lubię to nakarmię :)
Bo krasnale nie mają magii? :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Filup
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3235
Lokalizacja: Bydgoszcz XIII kohorta

Post autor: Filup »

Lazur pisze:
PiotrB pisze:Dlaczego nikt nie chce banować dział krasnoludzkich? Przecież są lepsze? Ale lepiej przecież coś tam uciąć... przecież czołg jest gięty jak cholera!
Obvious Troll ale co tam lubię to nakarmię :)
Bo krasnale nie mają magii? :)
Magii, kawalerii, oddzialow z savem 1+, demisiow... i tak dalej...

Bo jak u kraskow nie wybronisz sie w 2 tury dzialami/katapami, to jestes w glebokiej ;p noooo, przewaznie. ;]

Tak sobie patrze tutaj na kometarze i generalnie strasznie duzo narzekania, a widze, ze na razie PKS daje ciecia minimalne. Generalnie im plus wg mnie.

Zobaczymy co bede mowil, jak dojda do kraskow! ;p

pzdr goraco wszydtkich! ;)
"If its made by a Dwarf, keep it. If its made by a Human, sell it. If its made by an Orc, bin it. If its made by an Elf, burn it !!! " - Perv
www.facebook.com/XIIIKohorta

Awatar użytkownika
Dymitr
Ace of Spades
Posty: 11531
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Dymitr »

Bierzę się pod uwagę K'daia i stąd wzięły się gobliny na wilkach z odpornością na ogień
co za bzdura!

Kowboj z wardem od ognia nie jest brany ze wzgledu na 5% armii!
A armata z ogniem, a heros z ogniem do zdejmowania regenki? a fireball czy metal (w zależności czy mówimy o miękkim czy twardym chłopaku) Poważnie uważasz, że koleszka z POK ma warda na ogień, bo mu Kadaii przeszkadza?
Lohost pisze: Nie myslalem ze to kiedys powiem, ale za Dymitra byl ordnung i az mi tego brakuje.

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3672
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JaceK »

A czy napisałem o goblinach czy o POKowcu?
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
Obrazek

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Imo max 3 unity eteryczne w tym banshee 0-2, jak ktoś chce grac na 3 oddzialach hexow to zagra, ale nie dorzuci do tego tyczek z wraithami/banshee
To jest uczciwa propozycja. Chcesz miec 3x hexy, to prosze bardzo - miej, ale licz sie z tym, ze kowboje z magicznymi mieczami te hexy dorwa.
Nie powinna byc dopuszczana kombinacja baski + max innych eteryków, bo eteryków sie nie kroi w jedna turę a baśki załatwiaja herosów, ktorzy grzezna na eterykach, w jedna ture.
Jest wybór baski albo hexy, co jest imho ok.


EDIT: Jacek, Dymitr ma racje. Ward na ogien ma wiele zastosowań. Tania magiczna bron przyda sie tylko na eteryki. I pls, ustalmy, ze D6S4 w zaden sposó nie wpływa na poprawienie sytuacji przeciwko Hexom (Nawet jak hexów jest 5, to ile zdejmiesz takim pociskiem? 2? W dwie tury to 4. A potem masz wjazd pozostałych 15-tu.)
Obrazek

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

@ Dymitr. Wyłowiłeś jedno zdanie z kontekstu i o czym to świadczy? O tym, że eterycy to nie jest jakiś tam element gry, na który trzeba mieć odpowiedź? Założe się, że więcej armii ma gotową odpowiedź na eteryków, a nie ma na puszki z 1+ savem i 3+ wardem.
@ Bless. Grzęźnie to się w dużych panach i wtedy baśki robią swoją robotę. Nie wierze, że gracze VC grający tą toporną rozpą zamienia duze pany na hexy, by im łapały kowbojów, czy tym bardziej klocki ze staticem.
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ