PKS - komentarze

Moderator: swieta_barbara

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Danrakh
Falubaz
Posty: 1103
Lokalizacja: Legion Kraków klub pijaków ;)

Re: PKS - komentarze

Post autor: Danrakh »

JaceK pisze:Grałem moimi VC z Dwarfami w ciągu ostatniego roku kilkanaście bitew i każdą wygrałem co najmniej 17:3 (a w większości to były masakry).

We wszystkich miałem 1 lub (częściej) 2 oddziały Cryptów. I gracze Dwarfów mieli w zasadzie 1 opcję - liczenie na niezdanego lookout'a. Może trochę szczęścia, że go zdawałem (a jak nie, to warda) :), ale gry były jednak bardzo jednostronne.
Gratulacje Jacku, z resztą Ty również jesteś rozpoznawalny na scenie turniejowej i to niekoniecznie jako ogrodnik z warzywniaka, więc taki rozwój wypadków z pewnością nikogo nie zdziwił. Niemniej jeżeli jedyną opcją Twoich przeciwników było liczenie na oblany look out to znaczy, że już na poziomie rozpiski nie byli przygotowani na VC, prawda? A to z kolei sugeruje, że układając armię nie brali pod uwagę (lub świadomie ryzykowali) ewentualnego starcia z VC. Chyba, że chcesz powiedzieć, że DF nie mają w ogóle argumentów w tym paringu, co w takim razie prosiłbym uwzględnić przy ustalaniu naszych ograniczeń :mrgreen:
Zniosę wszystko pod warunkiem, że to komplement.

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3672
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JaceK »

Tylko zwróć uwagę, że pisałem, że miałem Crypty, a nie miałem Hexów.
Problemem były jednostki, których nikt ograniczać nie chce.
Moim zdaniem akurat dla Dwarfów, Hexy są łatwiejszym paringiem niż Crypty.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Eteryki są bardzo łatwe do ogarnięcia o ile gracze wcześniej przygotują pod nich rozpiski. Jeśli na stołach zaczną fruwać ławami wraciaki to najzwyczajniej w świecie po dwóch masterach ludzie przestawią się dając magiczne kosy herosom, biorąc lory dające magiczne ataki/magiczne hity w hth itp.

Ja bym je uwolnił.
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
mnp21
Chuck Norris
Posty: 533
Lokalizacja: Kraków

Post autor: mnp21 »

Jako że 3 lata gram już ogrami, grałem na starych i nowych ograch i chciałbym się wypowiedzieć, bo widzę że zaczynacie o nich dyskusję.

Wypowiedź będzie stronnicza, jako że jak wiadomo "ręce grabią do siebie", aczkolwiek nigdy nie lubiłem maksować rozp, raczej chciałem wymyślać coś oryginalnego, niestety dotychczas EURO skutecznie mi to ograniczało, dlatego po PKS oczekuję przede wszystkim, że będzie można w pełni wykorzystać nowe możliwości tworzenia całkiem różnych rozpisek, na co pozwala nowy Army Book do mojej armii.

Jako że zaczynałem na starych ograch, to wiem co to znaczy grać armią, która ma tylko 1 sensowne złożenie a i tak trzeba mieć sporego farta. Wraz z nowym bookiem gry sprawiały mi większą przyjemność, bo grałem różnymi rzeczami. Raz tacy meneaterzy raz inni, raz thundertusk, raz gigant nawet, raz heavens, raz beast. Później nastało EURO :evil: i pocięło tą Bogu ducha winną umiarkowania mocną armię i ciągle nie wiem za jakie grzechy :roll:

Ok, to jakie są problemy? 2 Ironblastery? Fakt, mocne armaty, ale koszt punktowy je racjonalizuje. Tanie mournfangi z milionem ataków? Tylko przy szarży, zajmują dużo miejsca i ciężko się manewruje, mają tylko po 3 rany i T4. Wieeelki odział ironguts ze stubbornem? Ma wszystkie wady wielkich odziałów, których wymieniał nie będę bo są oczywiste.

Więc bardzo proszę o NO RESTRICTIONS, pozwólcie zagrać w końcu po swojemu i jestem pewien, że nie będzie to topowa armia.
Kiedyś grejtsłordy to były grejtsłordy, a nie jakieś "miecz + tarcza"...

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

To dział komentarzy, a nie postulatów. :wink: Daj coś ustalić, potem będziesz komentował.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Durin
Niszczyciel Światów
Posty: 4766
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Durin »

No Maryś udowodnił, że nie ma co posądzać tej armii o topowość...
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

mnp21 pisze: Ok, to jakie są problemy? 2 Ironblastery? Fakt, mocne armaty, ale koszt punktowy je racjonalizuje.
No właśnie nie bardzo :)

PSz
Falubaz
Posty: 1419

Post autor: PSz »

Może w przypadku ironblastera pójdziecie już utarta drogą że drugi za jakiś mniej oczywisty wybór np gorger/leadów/yeti

Awatar użytkownika
Sevi
Niszczyciel Światów
Posty: 4776
Lokalizacja: Legion Kraków
Kontakt:

Post autor: Sevi »

Punktowo działo jest taniutkie, jednak nie należy zapominać że ma tylko 7 LD.
To chyba jego jedyny minus.

Nie powiem, chciałbym mieć dwa działa, ale jeżeli mają być obcięte to nie róbcie tego w stylu: Ironblaster 0-1, ale dajcie jakiś wybór tak jak kombinował Butan przy czołgu.
Wisła Kraków.

Awatar użytkownika
Smiechu
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3369
Lokalizacja: Rogaty Szczur (Stare Babice)

Post autor: Smiechu »

Jak ja się cieszę z uwolnienia Hexów - chyba wracam do Swojej starej dobrej rozpy z przed roku.

Mam nadzieje że DMP będzie na PKS :twisted: :twisted: :twisted:

Awatar użytkownika
Sevi
Niszczyciel Światów
Posty: 4776
Lokalizacja: Legion Kraków
Kontakt:

Post autor: Sevi »

Smiechu pisze:
Mam nadzieje że DMP będzie na PKS :twisted: :twisted: :twisted:
Nie ma co ukrywać - byłoby super :)
Wisła Kraków.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

dla ogrow na pewno.

tylko wtedy nie lepiej robic jednak pks jako system druzynowy? ( z zalozenia mial to byc system singlowy, gdzie armie mocno 0-1 nie sa giete bo rownie czesto wygrywaja co przegrywaja)

Awatar użytkownika
Durin
Niszczyciel Światów
Posty: 4766
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Durin »

dwa działa, oddział z herosami z runemawem i dobrym ld, do tego hh, odginaczki za 21 pkt i uderzenie w postaci mournow... nie da się do tego dobrać....
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.

Awatar użytkownika
mnp21
Chuck Norris
Posty: 533
Lokalizacja: Kraków

Post autor: mnp21 »

/Początek kolejnej stronniczej wypowiedzi./

Tak jak mówiłem, post mój był stronniczy, ręce grabią do siebie :)

Co do dwóch ironblasterów, to muszę zaprotestować jednak, gdyż wspomniany Maryś z tego co się orientuję nigdy nie grał poważnie na dwóch, a nawet co do jednego wypowiedział się, że jest tylko do straszenia. W Bielskugrałem 2 turnieje unlimited i zawsze tylko ja grałem na 2 blasterach i nie zająłem żadnego fajnego miejsca (bo zresztą rozpiski miałem zawsze funowe, coś jak ogrzy defens).

Ok, to jak ograniczacie już koniecznie te armaty, to jak wyżej nie 0-1 tylko np. heh z gorgerem? A jak to za mało to nie wiem, no z gigantem albo 6+ leadbelcherami (to by było nawet trochę fluffowe, bo tylko najlepsi leadbelcherom tyran pozwala używać blastera). To zwiększy im zdecydowanie realny koszt.

Ok, jeszcze napiszę, że dziwią mnie opinie o taniutkości armaty, bo w większości moich bitew jest na tyle droga, że leci w nią wszystko co może i mimo T6 ginie całkiem szybko. Skaveni się koło niej wystawią i poisonami zasypują, jak wróg ma działo bądź katapę (rzecz coraz częstsza) to zaraz to wszystko leci mi w działo.

Konkretniej 2 działa wpływają mocno na charakter gry jako bardziej defensywny, ostatecznie zamiast działa mogły być mournfangi. Pierwsze działo - mniejszy ofens. Drugie działo - jeszcze mniejszy ofens.

Ok, a duży odział ironów z postaciami za 1000 pkt? Przypomnę wady takiego odziału... Do 3 odziałów trzeba 3 odginaczek, tu jedna. Taki odział, jak przeciwnikowi wejdzie taki zapomniany czar jak BRZYTWA, schodzi tak samo jak mniejszy, z tą różnicą że już nic nie zostaje. Pamiętajcie że uwolniliście magię! Jedna pitka, ba jedno słońce, jeden doom and darkness + helupa i po grze. A jak nie to przeciwnik mówi: ok, z tym nie walczymy i czaruje co turę przed nich jakichś zombich, a to ich spowolni z kowadła a to w końcu podstawi giant raty, konnych marasów, sokoła i go STRACI. Co za moc!
dwa działa, oddział z herosami z runemawem i dobrym ld, do tego hh, odginaczki za 21 pkt i uderzenie w postaci mournow... nie da się do tego dobrać....
Bardzo mocne stwierdzenie i nieprawdziwe. Idzie, idzie, nieraz się przekonałem ;), jest to mocne ale nie przegięte, bo tak naprawdę bez żadnych uber-combosów, bez czarów i helen, które cały regiment zmiatają ze stołu, bez niezabijalnych kowbojów, po prostu dobre bicie, duża szybkość, IMO no restriction

/Koniec kolejnej stronniczej wypowiedzi./
Ostatnio zmieniony 7 cze 2013, o 19:41 przez mnp21, łącznie zmieniany 1 raz.
Kiedyś grejtsłordy to były grejtsłordy, a nie jakieś "miecz + tarcza"...

Awatar użytkownika
c4h10
Masakrator
Posty: 2437

Post autor: c4h10 »

Smiechu pisze:Mam nadzieje że DMP będzie na PKS :twisted: :twisted: :twisted:
Mam nadzieję, że nie.
\/\

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

Ten cały PKS to jakaś farsa. 3 osoby chca zrobić open i systematycznie do tego dążą, dwie czasem na coś zwrócą uwagę i jedziemy dalej.
Mam wrażenia, ze ograniczenia euro proponują więcej możliwosci w składaniu rozpisek przez blokowanie największych przegięć i premiowanie słabych armii niż PKSopen, który przy braku bonusów z jednej strony, które pozwalały na wprowadzanie rzadszych pomysłów do gry i minusów z drugiej strony wylansuje w kazdej armii jedną słuszną rozpiskę, a do tego wszystkiego nie będzie tego balansu, który moim zdaniem euro osiagnęło. Już od czasu ograniczenia Bestii widze, ze PKSopen, to nie będzie coś na co bym chciał robić czy grać turnieje.
Obrazek

Bretonnian
Falubaz
Posty: 1152

Post autor: Bretonnian »

Myślę że Kaleson ma sporo racji. Jak narazie większość propozycji to zastąpieniem ograniczeń euro (słusznych/bądź nie) napisem no restrictions. Do tego nie wiem czy zmiana losa była/jest konieczna -> czy TLOS czy SLOS każdy system ma swoje wady i zalety. Ale nie chcę wydawać jakis konkretnych sądów przed tym jak chłopaki skończą pracę nad PKSem.

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5090
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

w sumie wszyscy już zdążyli się przyzwyczaić do Slos'a
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

Spawn
Chuck Norris
Posty: 478

Post autor: Spawn »

@Kaleson @Suchy - już wielokrotnie daliście wyraz temu że wam sie PKS nie podoba, tylko Euro, ale dalsze jęczenie tego nie zmieni. Zamiast tego dajcie jakieś konstruktywne wypowiedzi, konkrety. Pamiętajcie że oni jeszcze nie skończyli tego robić, i może sie okazać że jak już wyjdzie PKS i zrobią na niego ludzie jakieś turnieje, to wyjdzie że potrzebne są dodatkowe obostrzenia lub nie. Zanim to będzie kompletnie gotowe to minie jeszcze z rok.

Awatar użytkownika
Dymitr
Ace of Spades
Posty: 11531
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Dymitr »

@Dębek - Mylisz się. Cały czas twierdziłem, że pomysł sam w sobie jest dobry. Głupotą było przepychanie tego przez LL. Jestem miłośnikiem PKS jako pomysłu!
Lohost pisze: Nie myslalem ze to kiedys powiem, ale za Dymitra byl ordnung i az mi tego brakuje.

ODPOWIEDZ