WE

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

WE

Post autor: Dębek »

Co z drychą, bo Tutajec mi mówił, że w fatalnym parringu można armią nie wyjść na stół i dostać w dupę 8-12.
W mojej ocenie jest to jedyna armia, która odstaje w sposób znaczący od pozostałych.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
c4h10
Masakrator
Posty: 2437

Post autor: c4h10 »

Kompozycja: Brak ograniczeń
Jestem przeciwny boostowaniu armii na zasadzie dodatkowych +X punktów, zmian w zasadach etc.

Natomiast jestem za tym aby gracze grający WE dostawali fory do wyniku, a nie podczas bitwy.

Moja propozycja:
Wynik bitwy modyfikujemy o 5-10 punktów procentowych (do ustalenia) na korzyść gracza WE.

Przykład:
2400 pkt, modyfikator 5 pkt procentowych (120 małych pkt), progi co 150
Gracz WE zremisował +41 pkt (10-10) po zmodyfikowaniu otrzymujemy 161 pkt => 11 : 9

Speciale:
Mógłbyś przytoczyć zasady Drychy.
\/\

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Gerneralnie dupy nie urywa. W telegraficznym skrócie forest spiryty w jej armii nie muszą być wystawione na stole. Mogą wyłazić w kolejnych turach z lasu. Problem w tym, że jak gracz WE nie chce dostać za mocno w dupę (zły parring) to poprostu nie wystawi armii. Na stole, o ile pamiętam, musi byc jedynie drycha. Zabijasz ją i wygrywasz 12:8, czy coś w ten deseń. BTW strona z drychą to jedyna, której nie mam na skanie booka do WE. :wink: Tutajec mi jednak naświetlił problem.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3672
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JaceK »

W armii Drychy wychodzą tylko Forest Spirity. Nic innego być nie może.
Nie wiem czemu się tym przejmujecie.
Ta armia niczego nie wygra więcej niż te 12:8.

O ile pamiętam, mieliśmy nie ciąć takich rzeczy.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
Obrazek

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3672
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JaceK »

W TK i BoC mieliśmy taką zabawną sytuację w ramach ETC, że ono najpierw cięło, a potem dodawało.
Mogliśmy więc im zabrać dodatkowe punkty, uwolnić przycięcia i potencjalnie otrzymać sytuację co najmniej zerową.

W WE tego nie ma. Czyli mamy case tylko straty dla tej armii.

Bardzo nie zgadzam się z tym zdaniem:
c4h10 pisze:Cały czas nie rozumiesz. Za bardzo przyzwyczailiście się do "socjalu i janosika". Porównuj do podrecznikowej gry a nie ETC.
Ja porównuję z jednym i z drugim.
I mam sytuację, w której mam najgorszą armię w WFB na przeciwko uwolnionych pozostałych, będących w znacznie lepszej sytuacji wyjściowej.
Socjal w przypadku WE miał i ma akurat sporo sensu.
Jak nie miał w TK i BoC, tak ma dużo więcej tutaj.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Diagnoza to nie problem :wink: Zastanówmy się co zrobić żeby było dobrze.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3672
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JaceK »

Dodatkowe punkty, na pewno.
Moim zdaniem 200 (dopiero wtedy przekłada się to na realną zmianę rozpiski).
I kompensacja tego w wynikach na odpowiednim poziomie.

Napisałem przecież, że moim zdaniem dla WE dodatkowe punkty są uzasadnione.

Wolę uniknąć nowych domen magii na małych magach, co proponuje społeczność.


@ Butan - skąd zmiana dot. dodatkowych punktów? W pierwszych drafatach Twoich ograniczeń pojawiało się to dość regularnie.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
Obrazek

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Moim zdaniem punkty. Na masterze w Poznaniu w ramach testu wpisałem lory na małych magów, żeby dało się tą armią realnie boostować w magii, natomiast granie z WE na 2400 przy poluzowanej reszcie jest w sporej części wypadków niesmaczne.

Awatar użytkownika
c4h10
Masakrator
Posty: 2437

Post autor: c4h10 »

Dając od samego początku WE bonusowe punkty do rozpiski nie będziemy mogli ustalić czy one są potrzebne.

Moja propozycja zmiany ostatecznego wyniku zamiast dodawania punktów sprawia, że można w łatwy sposób oszacować "power level" armii w kontekście pozostałych ograniczeń przy jednoczesnej rekompensacie w postaci 3-5 dużych punktów dla gracza na potrzeby turnieju.
Nie zapominajmy o tym, że wybór armii na turniej jest również elementem strategii.

Niech gracze którzy zdecydowali się na gre WE dostaną fory np. 8-12 zamiast punkcików na łuczników.

EDIT:
Z którymi Armiami WE odstają?
\/\

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3672
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JaceK »

Tyle mamy wyników OPEN na większe punkty:

Silesian 2012.
miejsca WE: 39 (Gremlin), 66, 74 (na 74).

Silesian 2011
niestety wyników nie widać, bo są nieczytelnym JPG.
15/16 był Pasiak, 23 Laik, potem już nie widać :)
Udało mi się znaleźć średnią punktów z bitew 42,8 przy 8 reprezentantach.


Nie są to idealne informacje, ale pokazują (szczególnie 2012), że dobrze to nie jest.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
Obrazek

Awatar użytkownika
c4h10
Masakrator
Posty: 2437

Post autor: c4h10 »

Nie neguje rego ze armia WE jest slabsza. Mam inna wizje rozwiazania tego problemu niz boostowanie rozpisek.

EDIT:
Mam jeszcze inne alternatywne rozwiązanie dla WE:
Grają Open z ustalonym przez nas LOS.
Czyli mają czary z 6 kostek, brak lookoutów na dwellersy, limitów na wielkość oddziału itd.
\/\

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Mniej fanatyzmu. Jasne, wpuśćmy armie opierajacą się dwellersach z 6 i all inowym rzucaniu czarów, wypas kmin.

Proste rozwiązanie, dajmy na razie +100pkt/+4% jakiś mały pack i zobaczmy rozwój wypadków, skoro na ETC z +300 nie zaginają systemu to i tu nie zagną z tym, a zobaczymy ile więcej im trzeba.

Awatar użytkownika
c4h10
Masakrator
Posty: 2437

Post autor: c4h10 »

kudłaty pisze: Proste rozwiązanie, dajmy na razie +100pkt/+4% jakiś mały pack i zobaczmy rozwój wypadków, skoro na ETC z +300 nie zaginają systemu to i tu nie zagną z tym, a zobaczymy ile więcej im trzeba.
Dajmy na razie +0/+0% i zobaczymy rozwój wypadków. Nie wydaje mi się aby oddział driad gratis zmienił znacząco sytuację.
\/\

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Dajmy na razie +100pkt/+4% i zobaczymy rozwój wypadków. Nie wydaje mi się aby oddział driad gratis zmienił znacząco sytuację.

Edit. koniec demagogii. Mamy realnie dwie możliwości jeżeli ta armia ma grać:
-modyfikacja zasad, czy to forest spirit na normalnego warda, czy siła łuków, zmiana lore,
-żonglowanie punktami na rozpiskę/wynik,

Ja chce w Poznaniu te lore'y na małych magach sprawdzić, bo grając beast duży+mały ma się bardzo realne szanse przepchnąć tą mega potrzebną zerówkę a z T6 i S6 treekiny nawet zaczynają wyglądać w porządku, drzewiec z zerówką morduje kowbojów a i driady/tancerze coś mogą zaoferować.

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Nie będę ukrywał, że jakiś czas temu mieliśmy dyskusję na forum JH co zrobić w kwestii welfów. Najczęściej przewijał się temat:
1) zasady glade guard longbow na wszystkich łukach
2) normalnego warda na forest spirytach
3) lorów beast i life dla małych czarek
IMO to znacznie lepsze rozwiązanie niż zabawa w dodawanie pkt. Chętnie usłyszę jakiś feedback środowiska dla tej propozycji. nIe koniecznie graczy WE.
Obrazek
Obrazek

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Moim zdaniem poprawianie strzelania tej armii jest drogą donikąd. To jak dać więcej punktów i nic nie zmieniać. Problemem armii są rzeczy z wysokim save'm, czy to unity czy herosi i monstery. Jak ta armia ma się bić to trzeba jej ten aspekt chociaż delikatniej poprawić.

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Zgodzisz się jednak, że kumulacja tych trzech rzeczy to już konkretny boost. BTW strzały bez sejwa z S4 na bliski zasięg+5tka z beasta i można otwierać konserwy. IMO te zmiany nie robią z tej armii jakiegos nieprawdopodobnego potwora. WE, w przeciwieństwie do Brety i krasków, to 6ed book, który nijak nie przystaje do realiów 8ed. Osobiscie nie lubię dodawania i odejmowania punktów. Nie przyjmuje tez argumentacji, że to niedopuszczalna ingerencja w zasady.
Ingerencją w zasady jest przecież:
- LoS od dwellersów
- 4/5 kostek na czar
- 12 na fazę
- SLOS/VLOS
- liczenie pkt za cwiartki oddziałów
IMO gdy nie ma wyjscia trzeba posunąc sie do ostatecznosci. WE wydaja się byc takim beznadziejnym przypadkiem.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
c4h10
Masakrator
Posty: 2437

Post autor: c4h10 »

kudłaty pisze:Mamy realnie dwie możliwości jeżeli ta armia ma grać:
-modyfikacja zasad, czy to forest spirit na normalnego warda, czy siła łuków, zmiana lore,
-żonglowanie punktami na rozpiskę/wynik,
Moje priorytety wyglądają następująco:
Brak ograniczeń -> żonglowania wynikiem -> intuicyjna modyfikacja zasad -> żonglowanie punktami

Dwa pierwsze i tak nie przejdą wiec skoncentruję się na trzecim.
Chciałbym, aby zmodyfikowali zasady WE wpływały w jak najmniejszy sposób na podręcznik i nie było w konflikcie z oryginalnymi zasadami.
Z podanych przykładów jestem za:
3) lorów beast i life dla małych czarek
Taka wersja premium Spellsingerki.
\/\

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Tylko z tą modyfikacją WE dalej wydają mi się bardzo słabe.

Awatar użytkownika
c4h10
Masakrator
Posty: 2437

Post autor: c4h10 »

kudłaty pisze:Tylko z tą modyfikacją WE dalej wydają mi się bardzo słabe.
Któraś z armii musi być najsłabsza. Boostujac jedną sprawiamy, że inna będzie najsłabsza i zapętlimy się.
Wygląda, że bez jakiegoś głosowania nie dojdziemy do porozumienia.

@Młody ping!
\/\

ODPOWIEDZ