WE
Kompozycja: Brak ograniczeń
Jestem przeciwny boostowaniu armii na zasadzie dodatkowych +X punktów, zmian w zasadach etc.
Natomiast jestem za tym aby gracze grający WE dostawali fory do wyniku, a nie podczas bitwy.
Moja propozycja:
Wynik bitwy modyfikujemy o 5-10 punktów procentowych (do ustalenia) na korzyść gracza WE.
Przykład:
2400 pkt, modyfikator 5 pkt procentowych (120 małych pkt), progi co 150
Gracz WE zremisował +41 pkt (10-10) po zmodyfikowaniu otrzymujemy 161 pkt => 11 : 9
Speciale:
Mógłbyś przytoczyć zasady Drychy.
Jestem przeciwny boostowaniu armii na zasadzie dodatkowych +X punktów, zmian w zasadach etc.
Natomiast jestem za tym aby gracze grający WE dostawali fory do wyniku, a nie podczas bitwy.
Moja propozycja:
Wynik bitwy modyfikujemy o 5-10 punktów procentowych (do ustalenia) na korzyść gracza WE.
Przykład:
2400 pkt, modyfikator 5 pkt procentowych (120 małych pkt), progi co 150
Gracz WE zremisował +41 pkt (10-10) po zmodyfikowaniu otrzymujemy 161 pkt => 11 : 9
Speciale:
Mógłbyś przytoczyć zasady Drychy.
\/\
Gerneralnie dupy nie urywa. W telegraficznym skrócie forest spiryty w jej armii nie muszą być wystawione na stole. Mogą wyłazić w kolejnych turach z lasu. Problem w tym, że jak gracz WE nie chce dostać za mocno w dupę (zły parring) to poprostu nie wystawi armii. Na stole, o ile pamiętam, musi byc jedynie drycha. Zabijasz ją i wygrywasz 12:8, czy coś w ten deseń. BTW strona z drychą to jedyna, której nie mam na skanie booka do WE. Tutajec mi jednak naświetlił problem.
W armii Drychy wychodzą tylko Forest Spirity. Nic innego być nie może.
Nie wiem czemu się tym przejmujecie.
Ta armia niczego nie wygra więcej niż te 12:8.
O ile pamiętam, mieliśmy nie ciąć takich rzeczy.
Nie wiem czemu się tym przejmujecie.
Ta armia niczego nie wygra więcej niż te 12:8.
O ile pamiętam, mieliśmy nie ciąć takich rzeczy.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami
W TK i BoC mieliśmy taką zabawną sytuację w ramach ETC, że ono najpierw cięło, a potem dodawało.
Mogliśmy więc im zabrać dodatkowe punkty, uwolnić przycięcia i potencjalnie otrzymać sytuację co najmniej zerową.
W WE tego nie ma. Czyli mamy case tylko straty dla tej armii.
Bardzo nie zgadzam się z tym zdaniem:
I mam sytuację, w której mam najgorszą armię w WFB na przeciwko uwolnionych pozostałych, będących w znacznie lepszej sytuacji wyjściowej.
Socjal w przypadku WE miał i ma akurat sporo sensu.
Jak nie miał w TK i BoC, tak ma dużo więcej tutaj.
Mogliśmy więc im zabrać dodatkowe punkty, uwolnić przycięcia i potencjalnie otrzymać sytuację co najmniej zerową.
W WE tego nie ma. Czyli mamy case tylko straty dla tej armii.
Bardzo nie zgadzam się z tym zdaniem:
Ja porównuję z jednym i z drugim.c4h10 pisze:Cały czas nie rozumiesz. Za bardzo przyzwyczailiście się do "socjalu i janosika". Porównuj do podrecznikowej gry a nie ETC.
I mam sytuację, w której mam najgorszą armię w WFB na przeciwko uwolnionych pozostałych, będących w znacznie lepszej sytuacji wyjściowej.
Socjal w przypadku WE miał i ma akurat sporo sensu.
Jak nie miał w TK i BoC, tak ma dużo więcej tutaj.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami
Dodatkowe punkty, na pewno.
Moim zdaniem 200 (dopiero wtedy przekłada się to na realną zmianę rozpiski).
I kompensacja tego w wynikach na odpowiednim poziomie.
Napisałem przecież, że moim zdaniem dla WE dodatkowe punkty są uzasadnione.
Wolę uniknąć nowych domen magii na małych magach, co proponuje społeczność.
@ Butan - skąd zmiana dot. dodatkowych punktów? W pierwszych drafatach Twoich ograniczeń pojawiało się to dość regularnie.
Moim zdaniem 200 (dopiero wtedy przekłada się to na realną zmianę rozpiski).
I kompensacja tego w wynikach na odpowiednim poziomie.
Napisałem przecież, że moim zdaniem dla WE dodatkowe punkty są uzasadnione.
Wolę uniknąć nowych domen magii na małych magach, co proponuje społeczność.
@ Butan - skąd zmiana dot. dodatkowych punktów? W pierwszych drafatach Twoich ograniczeń pojawiało się to dość regularnie.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami
Dając od samego początku WE bonusowe punkty do rozpiski nie będziemy mogli ustalić czy one są potrzebne.
Moja propozycja zmiany ostatecznego wyniku zamiast dodawania punktów sprawia, że można w łatwy sposób oszacować "power level" armii w kontekście pozostałych ograniczeń przy jednoczesnej rekompensacie w postaci 3-5 dużych punktów dla gracza na potrzeby turnieju.
Nie zapominajmy o tym, że wybór armii na turniej jest również elementem strategii.
Niech gracze którzy zdecydowali się na gre WE dostaną fory np. 8-12 zamiast punkcików na łuczników.
EDIT:
Z którymi Armiami WE odstają?
Moja propozycja zmiany ostatecznego wyniku zamiast dodawania punktów sprawia, że można w łatwy sposób oszacować "power level" armii w kontekście pozostałych ograniczeń przy jednoczesnej rekompensacie w postaci 3-5 dużych punktów dla gracza na potrzeby turnieju.
Nie zapominajmy o tym, że wybór armii na turniej jest również elementem strategii.
Niech gracze którzy zdecydowali się na gre WE dostaną fory np. 8-12 zamiast punkcików na łuczników.
EDIT:
Z którymi Armiami WE odstają?
\/\
Tyle mamy wyników OPEN na większe punkty:
Silesian 2012.
miejsca WE: 39 (Gremlin), 66, 74 (na 74).
Silesian 2011
niestety wyników nie widać, bo są nieczytelnym JPG.
15/16 był Pasiak, 23 Laik, potem już nie widać
Udało mi się znaleźć średnią punktów z bitew 42,8 przy 8 reprezentantach.
Nie są to idealne informacje, ale pokazują (szczególnie 2012), że dobrze to nie jest.
Silesian 2012.
miejsca WE: 39 (Gremlin), 66, 74 (na 74).
Silesian 2011
niestety wyników nie widać, bo są nieczytelnym JPG.
15/16 był Pasiak, 23 Laik, potem już nie widać
Udało mi się znaleźć średnią punktów z bitew 42,8 przy 8 reprezentantach.
Nie są to idealne informacje, ale pokazują (szczególnie 2012), że dobrze to nie jest.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami
Nie neguje rego ze armia WE jest slabsza. Mam inna wizje rozwiazania tego problemu niz boostowanie rozpisek.
EDIT:
Mam jeszcze inne alternatywne rozwiązanie dla WE:
Grają Open z ustalonym przez nas LOS.
Czyli mają czary z 6 kostek, brak lookoutów na dwellersy, limitów na wielkość oddziału itd.
EDIT:
Mam jeszcze inne alternatywne rozwiązanie dla WE:
Grają Open z ustalonym przez nas LOS.
Czyli mają czary z 6 kostek, brak lookoutów na dwellersy, limitów na wielkość oddziału itd.
\/\
Mniej fanatyzmu. Jasne, wpuśćmy armie opierajacą się dwellersach z 6 i all inowym rzucaniu czarów, wypas kmin.
Proste rozwiązanie, dajmy na razie +100pkt/+4% jakiś mały pack i zobaczmy rozwój wypadków, skoro na ETC z +300 nie zaginają systemu to i tu nie zagną z tym, a zobaczymy ile więcej im trzeba.
Proste rozwiązanie, dajmy na razie +100pkt/+4% jakiś mały pack i zobaczmy rozwój wypadków, skoro na ETC z +300 nie zaginają systemu to i tu nie zagną z tym, a zobaczymy ile więcej im trzeba.
Dajmy na razie +0/+0% i zobaczymy rozwój wypadków. Nie wydaje mi się aby oddział driad gratis zmienił znacząco sytuację.kudłaty pisze: Proste rozwiązanie, dajmy na razie +100pkt/+4% jakiś mały pack i zobaczmy rozwój wypadków, skoro na ETC z +300 nie zaginają systemu to i tu nie zagną z tym, a zobaczymy ile więcej im trzeba.
\/\
Dajmy na razie +100pkt/+4% i zobaczymy rozwój wypadków. Nie wydaje mi się aby oddział driad gratis zmienił znacząco sytuację.
Edit. koniec demagogii. Mamy realnie dwie możliwości jeżeli ta armia ma grać:
-modyfikacja zasad, czy to forest spirit na normalnego warda, czy siła łuków, zmiana lore,
-żonglowanie punktami na rozpiskę/wynik,
Ja chce w Poznaniu te lore'y na małych magach sprawdzić, bo grając beast duży+mały ma się bardzo realne szanse przepchnąć tą mega potrzebną zerówkę a z T6 i S6 treekiny nawet zaczynają wyglądać w porządku, drzewiec z zerówką morduje kowbojów a i driady/tancerze coś mogą zaoferować.
Edit. koniec demagogii. Mamy realnie dwie możliwości jeżeli ta armia ma grać:
-modyfikacja zasad, czy to forest spirit na normalnego warda, czy siła łuków, zmiana lore,
-żonglowanie punktami na rozpiskę/wynik,
Ja chce w Poznaniu te lore'y na małych magach sprawdzić, bo grając beast duży+mały ma się bardzo realne szanse przepchnąć tą mega potrzebną zerówkę a z T6 i S6 treekiny nawet zaczynają wyglądać w porządku, drzewiec z zerówką morduje kowbojów a i driady/tancerze coś mogą zaoferować.
Nie będę ukrywał, że jakiś czas temu mieliśmy dyskusję na forum JH co zrobić w kwestii welfów. Najczęściej przewijał się temat:
1) zasady glade guard longbow na wszystkich łukach
2) normalnego warda na forest spirytach
3) lorów beast i life dla małych czarek
IMO to znacznie lepsze rozwiązanie niż zabawa w dodawanie pkt. Chętnie usłyszę jakiś feedback środowiska dla tej propozycji. nIe koniecznie graczy WE.
1) zasady glade guard longbow na wszystkich łukach
2) normalnego warda na forest spirytach
3) lorów beast i life dla małych czarek
IMO to znacznie lepsze rozwiązanie niż zabawa w dodawanie pkt. Chętnie usłyszę jakiś feedback środowiska dla tej propozycji. nIe koniecznie graczy WE.
Moim zdaniem poprawianie strzelania tej armii jest drogą donikąd. To jak dać więcej punktów i nic nie zmieniać. Problemem armii są rzeczy z wysokim save'm, czy to unity czy herosi i monstery. Jak ta armia ma się bić to trzeba jej ten aspekt chociaż delikatniej poprawić.
Zgodzisz się jednak, że kumulacja tych trzech rzeczy to już konkretny boost. BTW strzały bez sejwa z S4 na bliski zasięg+5tka z beasta i można otwierać konserwy. IMO te zmiany nie robią z tej armii jakiegos nieprawdopodobnego potwora. WE, w przeciwieństwie do Brety i krasków, to 6ed book, który nijak nie przystaje do realiów 8ed. Osobiscie nie lubię dodawania i odejmowania punktów. Nie przyjmuje tez argumentacji, że to niedopuszczalna ingerencja w zasady.
Ingerencją w zasady jest przecież:
- LoS od dwellersów
- 4/5 kostek na czar
- 12 na fazę
- SLOS/VLOS
- liczenie pkt za cwiartki oddziałów
IMO gdy nie ma wyjscia trzeba posunąc sie do ostatecznosci. WE wydaja się byc takim beznadziejnym przypadkiem.
Ingerencją w zasady jest przecież:
- LoS od dwellersów
- 4/5 kostek na czar
- 12 na fazę
- SLOS/VLOS
- liczenie pkt za cwiartki oddziałów
IMO gdy nie ma wyjscia trzeba posunąc sie do ostatecznosci. WE wydaja się byc takim beznadziejnym przypadkiem.
Moje priorytety wyglądają następująco:kudłaty pisze:Mamy realnie dwie możliwości jeżeli ta armia ma grać:
-modyfikacja zasad, czy to forest spirit na normalnego warda, czy siła łuków, zmiana lore,
-żonglowanie punktami na rozpiskę/wynik,
Brak ograniczeń -> żonglowania wynikiem -> intuicyjna modyfikacja zasad -> żonglowanie punktami
Dwa pierwsze i tak nie przejdą wiec skoncentruję się na trzecim.
Chciałbym, aby zmodyfikowali zasady WE wpływały w jak najmniejszy sposób na podręcznik i nie było w konflikcie z oryginalnymi zasadami.
Z podanych przykładów jestem za:
Taka wersja premium Spellsingerki.3) lorów beast i life dla małych czarek
\/\
Któraś z armii musi być najsłabsza. Boostujac jedną sprawiamy, że inna będzie najsłabsza i zapętlimy się.kudłaty pisze:Tylko z tą modyfikacją WE dalej wydają mi się bardzo słabe.
Wygląda, że bez jakiegoś głosowania nie dojdziemy do porozumienia.
@Młody ping!
\/\