WE
Re: WE
Panowie,
do jutra burza mózgów - wrzucamy pomysły.
Proszę, żeby każdy podesłał luźne nawet propozycje. Nie chodzi tylko o gotowe rozwiązania, ale nawet jakieś strzały.
Być może naprowadzą nas na rozwiązanie.
Potem analiza i do końca tygodnia wybieramy gotowe rozwiązanie.
do jutra burza mózgów - wrzucamy pomysły.
Proszę, żeby każdy podesłał luźne nawet propozycje. Nie chodzi tylko o gotowe rozwiązania, ale nawet jakieś strzały.
Być może naprowadzą nas na rozwiązanie.
Potem analiza i do końca tygodnia wybieramy gotowe rozwiązanie.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami
Luźne propozycje - niepowiązane ze sobą:
- zmiana zasad lasów w bitwach z WE (np. przywrócenie ich zasad z 6/7 edycji).
pozwoli grać lepszą partyzantkę i zwiększy przydatność Treesinging.
Przypominam, że lasy wtedy zmniejszały ruch o połowę, miały 2" widoczności, poza tymi 2" jednostki były w lesie niewidoczne i nie widziały. Znacząco podnosi to przeżywalność np. siedzącego wewnątrz Drzewca, który może jeździć tym lasem dzięki Treesinging.
Potencjalnie też zwiększenie poziomu Dangerous Terrain w lesie do 1/2.
A...wymagałoby zapewnienia lasu we wszystkich 3 rekomendowanych scenariuszach, nie tylko Battleline.
Lubię ten pomysł, bo nie zmienia zasad armii, wpływa na nią z innej strony.
Tzn. jest to zmiana, ale jakoś mniej brutalna niż "s4 na wszystkich łukach".
Przywraca też pewne przewagi, które WE miało kiedyś, a straciło, wraz z nową edycją.
A na pewno było pisane z myślą o tamtych zasadach.
- danie Treemanom boundu Wyssan Wildform (zamiast Treesinging).
Trochę toporna ingerencja, ale potencjalne skuteczniejsza niż danie Beasta małym magiczkom. Nie ma IFek, zwiększa przydatność Drzewców.
Będę podrzucał kolejne.
Liczę na komentarze ze strony społeczności. Proszę jednak pamiętać, że to na razie etap poszukiwania, więc proszę o krytyczne i merytoryczne podejście.
- zmiana zasad lasów w bitwach z WE (np. przywrócenie ich zasad z 6/7 edycji).
pozwoli grać lepszą partyzantkę i zwiększy przydatność Treesinging.
Przypominam, że lasy wtedy zmniejszały ruch o połowę, miały 2" widoczności, poza tymi 2" jednostki były w lesie niewidoczne i nie widziały. Znacząco podnosi to przeżywalność np. siedzącego wewnątrz Drzewca, który może jeździć tym lasem dzięki Treesinging.
Potencjalnie też zwiększenie poziomu Dangerous Terrain w lesie do 1/2.
A...wymagałoby zapewnienia lasu we wszystkich 3 rekomendowanych scenariuszach, nie tylko Battleline.
Lubię ten pomysł, bo nie zmienia zasad armii, wpływa na nią z innej strony.
Tzn. jest to zmiana, ale jakoś mniej brutalna niż "s4 na wszystkich łukach".
Przywraca też pewne przewagi, które WE miało kiedyś, a straciło, wraz z nową edycją.
A na pewno było pisane z myślą o tamtych zasadach.
- danie Treemanom boundu Wyssan Wildform (zamiast Treesinging).
Trochę toporna ingerencja, ale potencjalne skuteczniejsza niż danie Beasta małym magiczkom. Nie ma IFek, zwiększa przydatność Drzewców.
Będę podrzucał kolejne.
Liczę na komentarze ze strony społeczności. Proszę jednak pamiętać, że to na razie etap poszukiwania, więc proszę o krytyczne i merytoryczne podejście.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami
@Butan. Jasne zawsze jakaś będzie najsłabsza, ale idąc twoją logiką powinieneś napisać na początku prac "ja już skończyłem, na więcej się nie zgadzam".
Co do WE to ja bym nie chciał tak daleko iść ze zmianami. Przede wszystkim ta armia już sobie partyzancko radzi, nie widzę sensu wzmacniania tego toru. Problemem tej armii jest brak odpowiedzi na herosów/MC/monstery.
Co do WE to ja bym nie chciał tak daleko iść ze zmianami. Przede wszystkim ta armia już sobie partyzancko radzi, nie widzę sensu wzmacniania tego toru. Problemem tej armii jest brak odpowiedzi na herosów/MC/monstery.
Chcesz balansowac gre, a ja sie na niezbalanoswanie zgadzam. ciągniemy w inną stronę i wyjdzie jakiś kompromis. Jak chcesz personalnie to zapraszam na priv.kudłaty pisze:@Butan. Jasne zawsze jakaś będzie najsłabsza, ale idąc twoją logiką powinieneś napisać na początku prac "ja już skończyłem, na więcej się nie zgadzam".
\/\
Butan. Dla mnie balansowanie jest utopijne. Balans to stan, w którym każda z 15 armii ma na starcie 10-10 z każdą inną. Jesli ma z jedną 5-15 to jej dajemy boosta. W konsekwencji ma teraz 15:5 z inną i tak do usranej śmierci. W bardzo dużym uproszczeniu ofkors. Nie wierzę w balans, dlatego do niego nie dążę. W przypadku WE ich słabość jest jednak tak ewidentna, że można coś spróbować z tym zrobić.
W obecnej chwili najbliżej jestem pomysłu z forum.
Dać małym magom beast i life.
Shadow/metal na dużych. Oba te lory, albo przynajmniej jeden.
W obecnej chwili najbliżej jestem pomysłu z forum.
Dać małym magom beast i life.
Shadow/metal na dużych. Oba te lory, albo przynajmniej jeden.
Ja czytam i mysle ciagle nad normalnym rozwiazaniem bez ingerowania w zasady.
I chyba niestety się nie da, można najwyżej zaoferować boczne kółka za x% pkt.
Lasy które proponuje Jacek są dość skrajnym rozwiązaniem, ja myślałem z kolei o DT na lasach dla każdych jednostek w bitwach z WE, a dla kawalerii,MC itd. na 1-2. Jest to jakiś sposób na otwieranie puszek a znacząco nie zmienia zasad
I chyba niestety się nie da, można najwyżej zaoferować boczne kółka za x% pkt.
Lasy które proponuje Jacek są dość skrajnym rozwiązaniem, ja myślałem z kolei o DT na lasach dla każdych jednostek w bitwach z WE, a dla kawalerii,MC itd. na 1-2. Jest to jakiś sposób na otwieranie puszek a znacząco nie zmienia zasad
Dla mnie to jest fikcja. W zmniejszonych punktach WE nie będzie miało miejsca na małe magiczki.c4h10 pisze:Beast/life na malych
Nowe domeny na dużych magach - znacznie bardziej skuteczne, jeżeli już.
Inna sprawa, że Metal w WE to równie klimatyczne rozwiązanie co armaty DoW
yy...napisałem to, przecież.Młody pisze:ja myślałem z kolei o DT na lasach dla każdych jednostek w bitwach z WE, a dla kawalerii,MC itd. na 1-2. Jest to jakiś sposób na otwieranie puszek a znacząco nie zmienia zasad
Bo?Młody pisze:Lasy które proponuje Jacek są dość skrajnym rozwiązaniem
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami
Jacek - PKS jest na 2000-2999.Dla mnie to jest fikcja. W zmniejszonych punktach WE nie będzie miało miejsca na małe magiczki.
Nie rozumiem dlaczego mają nie dawać małych magów. Tutajec pcha 2 duże magiczki z beastem dla drugiej sygnatury. Intuicja mi podpowiada, że duza bab z Wandem/Harfą, mała ze scrollem to dość oczywisty wybór.
Ja nie mówię, ze jestem przeciw.Dębek pisze:Jacek - PKS jest na 2000-2999.Dla mnie to jest fikcja. W zmniejszonych punktach WE nie będzie miało miejsca na małe magiczki.
Nie rozumiem dlaczego mają nie dawać małych magów. Tutajec pcha 2 duże magiczki z beastem dla drugiej sygnatury. Intuicja mi podpowiada, że duza bab z Wandem/Harfą, mała ze scrollem to dość oczywisty wybór.
Mówię tylko, że moim zdaniem korzyść jest fikcyjna.
Po drugie - zresztą już się taki głos pojawia - nie sądzę, że to wystarczy.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami
Bo lasy zasłaniały do nieba, nie wiem czy to też chcesz wrócić ale to może obecnie robić pod górkę Welfom niż pomagać. Poza tym wracanie reliktów przeszłosci jak widzenie na 2" na jednego przeciwnika to tez jakis absurd. Zmiana zasad Dt jest w porządku, totalnie inne zasady terenów juz imo nie.
Co do lora na lordzie jestem przeciw, wybór na małych magach tak jak ma być w Poznaniu to niezły pomysł.
wg mnie tak:
-Spellsinger ma do wyboru dodatkowo life/beast
-Lasy w bitwach z WE są dangerous terrain dla wszystkich typów jednostek, dla jednostek kawalerii,MC,rydwanów testy oblewane są na 1/2.
-dodatkowe 5% pkt?
Ew. jak faq do KB ładnie udupił WE, można im dać zasadę zadawania jednego wounda bez sv jeśli oddziały z kb strzelają do czegoś odpornego na kbka. Ale to znowu zmienianie zasad.
Co do lora na lordzie jestem przeciw, wybór na małych magach tak jak ma być w Poznaniu to niezły pomysł.
wg mnie tak:
-Spellsinger ma do wyboru dodatkowo life/beast
-Lasy w bitwach z WE są dangerous terrain dla wszystkich typów jednostek, dla jednostek kawalerii,MC,rydwanów testy oblewane są na 1/2.
-dodatkowe 5% pkt?
Ew. jak faq do KB ładnie udupił WE, można im dać zasadę zadawania jednego wounda bez sv jeśli oddziały z kb strzelają do czegoś odpornego na kbka. Ale to znowu zmienianie zasad.
Pokminilem poklikałem i wpadłem na nastepujące rozwiązanie:
WE moga wystawić jeden model:
Spellsinger, 2lvl, Lore of Beasts/Life, Dispell Scroll za 0 punktów
Jest jakieś tam dofinansowanie, dostęp na jednym małym magu do innych lorów, odginaczka za 0 pkt
Jednocześnie nie wpływa na liczenie punktów.
WE moga wystawić jeden model:
Spellsinger, 2lvl, Lore of Beasts/Life, Dispell Scroll za 0 punktów
Jest jakieś tam dofinansowanie, dostęp na jednym małym magu do innych lorów, odginaczka za 0 pkt
Jednocześnie nie wpływa na liczenie punktów.
\/\
Żeby przerwać impas - mam propozycję, która opiera się na głosach graczy WE i stanowi moim zdaniem krótki i zwarty zapis.
- Spellsingers / Spellweavers otrzymują dostęp do magii: Life/Beast/Shadow/Light/Heavens/Athel Loren
- wszystkie łuki w armii (w tym magiczne) otrzymują zasadę Glade Guard Longbow.
- zasada Forest Spirit gwarantuje ward save 5+ również od ataków magicznych
Domeny - dlaczego tak?
Wszystkie magiczki tak samo, żeby było łatwiej i krócej.
Dlaczego bez Death/Metal/Fire? Metal i Fire są skrajnie nieodpowiednie dla WE, jeżeli chodzi o obecny klimat armii.
Armia z jednostkami flammable nie może moim zdaniem używać flaming magii.
Jestem klimaciarzem, przyznaję się.
Death - bo jest go zwyczajnie za dużo i na 100% wszyscy gracze WE w niego wejdą.
Tego nie będę tłumaczył po raz kolejny.
Żadnych dodatkowych punktów/zmian kompozycji itd.
Dlaczego nie dla propozycji Blessa?
Po pierwsze nie jest dla mnie przekonująca informacja, że core'y w WE są słabe. To jakaś fikcja i nawet sam Bless nie napisał tego we własnym imieniu.
To są jednostki podstawowe - przyzwoite i tyle, jak w wielu armiach.
Po drugie, wiele domen dobrze je wspiera. Łuki z Shadow (Withering) są naprawdę spoko. Driady z Wildform czy boostami z Heavena - również.
Po drugie - nie widzę w tej propozycji korzyści dla balansu, a tylko dla uelastycznienia kompozycji.
Jednym słowem - proponuję 3 zwięzłe i konkretne zmiany dla WE, które ugrywalniają wiele jednostek na różnych poziomach.
- Spellsingers / Spellweavers otrzymują dostęp do magii: Life/Beast/Shadow/Light/Heavens/Athel Loren
- wszystkie łuki w armii (w tym magiczne) otrzymują zasadę Glade Guard Longbow.
- zasada Forest Spirit gwarantuje ward save 5+ również od ataków magicznych
Domeny - dlaczego tak?
Wszystkie magiczki tak samo, żeby było łatwiej i krócej.
Dlaczego bez Death/Metal/Fire? Metal i Fire są skrajnie nieodpowiednie dla WE, jeżeli chodzi o obecny klimat armii.
Armia z jednostkami flammable nie może moim zdaniem używać flaming magii.
Jestem klimaciarzem, przyznaję się.
Death - bo jest go zwyczajnie za dużo i na 100% wszyscy gracze WE w niego wejdą.
Tego nie będę tłumaczył po raz kolejny.
Żadnych dodatkowych punktów/zmian kompozycji itd.
Dlaczego nie dla propozycji Blessa?
Po pierwsze nie jest dla mnie przekonująca informacja, że core'y w WE są słabe. To jakaś fikcja i nawet sam Bless nie napisał tego we własnym imieniu.
To są jednostki podstawowe - przyzwoite i tyle, jak w wielu armiach.
Po drugie, wiele domen dobrze je wspiera. Łuki z Shadow (Withering) są naprawdę spoko. Driady z Wildform czy boostami z Heavena - również.
Po drugie - nie widzę w tej propozycji korzyści dla balansu, a tylko dla uelastycznienia kompozycji.
Jednym słowem - proponuję 3 zwięzłe i konkretne zmiany dla WE, które ugrywalniają wiele jednostek na różnych poziomach.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami
Stopniowo ustalajmy, a nie pakietami bo skonczy się pięcioma propozycjami i każda z nich otrzyma jeden glos.
Zacząłbym od magii WE.
-----
Spellweaver:
Butan: Beast/Life/Athel
Jacek: Life/Beast/Shadow/Light/Heavens/Athel Loren
Spellsinger:
Butan: Beast/Life/Athel
Jacek: Life/Beast/Shadow/Light/Heavens/Athel Loren
Zacząłbym od magii WE.
-----
Spellweaver:
Butan: Beast/Life/Athel
Jacek: Life/Beast/Shadow/Light/Heavens/Athel Loren
Spellsinger:
Butan: Beast/Life/Athel
Jacek: Life/Beast/Shadow/Light/Heavens/Athel Loren
\/\
Rozumiem, ale chociaż napisz w jakich kwestiach i dlaczego.c4h10 pisze:W takim wypadku nie podoba mi się zaproponowany przez Ciebie pakiet i jestem przeciw.
Wiesz, zresztą to nie było głosowanie...
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami
1. Pkt jestem przeciwnikiem dawania dodatkowych domen, niedostepnych wg podrecznika (z dokładnością do czapeczki za 100pkt).
2. Jestem przeciwnikiem zmian w zasadach. Z definicji.
Dodanie lore of beast/life na małym magu pozwala stworzyć i grać rozpiskami legalnymi.
Zmiana zasady Forest Spirit, łuków sprawia ze nie jest możliwe granie podręcznikowe.
2. Jestem przeciwnikiem zmian w zasadach. Z definicji.
Dodanie lore of beast/life na małym magu pozwala stworzyć i grać rozpiskami legalnymi.
Zmiana zasady Forest Spirit, łuków sprawia ze nie jest możliwe granie podręcznikowe.
\/\
Łuki IMO tak Bow of Loren póki co ???. W sumie jest możliwość obniżania tafa z shadowa, niech to chłopaki sobie combują. 4-5 autohitów s4 bez sejwa - klocek kawy spada w 4 tury strzelania niemal za frajer. Przy niemagicznych łukach jest to racjonalne. Waye, skauci i fast jest strasznie drogi.
Ward IMO tak - pewnie nowy book, jeśli kiedyś wyjdzie pójdzie w tym kierunku, tak jak w przypadku demonów.
Więcej domen IMO tak.
Czy są potrzebne wszystkie, które wymienił Jacek jest dyskusyjne. Uważam jednak, ze nie ma sensu kruszyć kopii. Shadow chyba będzie pierwszym wyborem.
Ward IMO tak - pewnie nowy book, jeśli kiedyś wyjdzie pójdzie w tym kierunku, tak jak w przypadku demonów.
Więcej domen IMO tak.
Czy są potrzebne wszystkie, które wymienił Jacek jest dyskusyjne. Uważam jednak, ze nie ma sensu kruszyć kopii. Shadow chyba będzie pierwszym wyborem.
Ostatnio zmieniony 14 cze 2013, o 14:51 przez Dębek, łącznie zmieniany 1 raz.