PKS - komentarze
Moderator: swieta_barbara
-
- Chuck Norris
- Posty: 484
- Lokalizacja: "Zad Trolla" Koszalin
Re: PKS - komentarze
Tak czytam i czytam i po spojrzeniu na swoją rozpiskę do WH40k pomyślałem czemu nie zacząć stosować sojuszy? Zasady są opisane w Rulebooku, nikt nie mógłby narzekać na złe działo bo sam mógłby je mieć, trza by było tylko dobrać odpowiednie proporcje tych sojuszy, np max 25% może iść na sojusz i dzieli się tak samo jak główną armię. Nagle nawet słabe WE miałyby coś silnego z innej armii co dobrze łączyłoby się z ich jednostkami. Skoro wydawca gry przewiduje taką opcję to czemu nie skorzystać. W końcu specjalnych bohaterów w końcu od czasu 5ed. wpuszczamy na stoły to czemu nie sojusze?
Patrząc z perspektywy WH40K sojusze tam bardzo wyrównały siły każdej a armii aczkolwiek nadal są armie super, średnie i słabe ale w mniejszej dysproporcji.
P.S. Gracze WE naprawdę są zdolni około 1/5 tematu to ich posty
Patrząc z perspektywy WH40K sojusze tam bardzo wyrównały siły każdej a armii aczkolwiek nadal są armie super, średnie i słabe ale w mniejszej dysproporcji.
P.S. Gracze WE naprawdę są zdolni około 1/5 tematu to ich posty
Dryad - zrobić z nich klocek
Glade Guard - dodajemy zasadę harcownicy
Glade Raiders - zasada AP
Scauts - zasada AP
Warhawk Raiders - zasada AP
Wild Raiders - zasada KB przy szarży
Waywathers - lethal shot - teraz zasada daje Heroiczny KB
Ja bym jeszcze proponował dać treemanowi lot, T8, As1+ i 10W. A HoDA niech strzela 5d6 s5, oczywiście z HKB, bo czemu by nie?
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.
Witam.
Nie jestem może mega doświadczonym turniejowo graczem, ale nie rozumiem czemu tak strasznie walczy się z Ironblasterem? To jest jedyne działo ograniczone do jednego. Nawet działo demonów, o wiele mocniejsze, można mieć dwa, i to w koszcie takim samym, jakby były dwa blastery. W restrykcjach pisaliście o możliwości dania 2 blasterów, pod warunkiem. Skończyło się jak zwykle. To nie jest armia zaginająca czasoprzestrzeń, raczej armia na fart. Jak dobiegniesz, to coś zrobisz, ale raczej ci się to nie uda. Dwa blastery dają tej armii szanse, na dobiegnięcie do wroga i nie bardzo rozumiem, czemu tą szanse jej zabierać.
Pozdro
Nie jestem może mega doświadczonym turniejowo graczem, ale nie rozumiem czemu tak strasznie walczy się z Ironblasterem? To jest jedyne działo ograniczone do jednego. Nawet działo demonów, o wiele mocniejsze, można mieć dwa, i to w koszcie takim samym, jakby były dwa blastery. W restrykcjach pisaliście o możliwości dania 2 blasterów, pod warunkiem. Skończyło się jak zwykle. To nie jest armia zaginająca czasoprzestrzeń, raczej armia na fart. Jak dobiegniesz, to coś zrobisz, ale raczej ci się to nie uda. Dwa blastery dają tej armii szanse, na dobiegnięcie do wroga i nie bardzo rozumiem, czemu tą szanse jej zabierać.
Pozdro
- Necromanter
- Falubaz
- Posty: 1002
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Andrzej pisze:Dryad - zrobić z nich klocek
Glade Guard - dodajemy zasadę harcownicy
Glade Raiders - zasada AP
Scauts - zasada AP
Warhawk Raiders - zasada AP
Wild Raiders - zasada KB przy szarży
Waywathers - lethal shot - teraz zasada daje Heroiczny KB
Ja bym jeszcze proponował dać treemanowi lot, T8, As1+ i 10W. A HoDA niech strzela 5d6 s5, oczywiście z HKB, bo czemu by nie?
Co najmniej, ale bym przemyślał jeszcze danie wszystkich domen dla magów, żeby mogły się te biedne WE dobrze boostować.
Panowie zamiast fochować się (bo tak to wygląda) i nagle utajniać całą dyskusje niech ten temat zostanie zamknięty na te kilka dni ma to większy sens niż utajnianie waszego podforum i to miała być właśnie znacząca różnica od ETC.
LICZNIK: W/D/L od 2012
Brettonia 23/1/13
Lizardmen 1/0/0 <-------- FTW
Brettonia 23/1/13
Lizardmen 1/0/0 <-------- FTW
Fumijako pisze: Przepraszam bardzo, ale mag Khorna na dysku jest rzeczą , którą nie nazwałbym , że jest dla słabych
-
- Chuck Norris
- Posty: 484
- Lokalizacja: "Zad Trolla" Koszalin
Aby nie było, że rzuciłem temat sojuszy i nic nie przemyślałem to podaje wstępne zasady jakie mogłyby funkcjonować jako sojusze.
Do kompozycji armii dochodzi dodatkowa pozycja 0-25% na sojuszników
Można mieć sojusznika tylko z jednej armii.
Punkty sojuszników dzielą się na następujące procenty ( dokładnie te max 25% )
0-25% herosi -> nie trzeba mieć generała sojuszu ale pamiętając zasady z rulebooka warto mieć BSB bo tylko on działa na sojusznicze jednostki, BSB z głównej armii niestety nie
25%+ cory
0-50% spece
0-25% rary
Dodatkowo punkty wydane z danej sekcji w sojuszach zabierają punkty z głównej armii, nie dotyczy corów sojuszniczych które muszą być zapełnione tak samo jako w głównej armii.
Z uwagi na pewne przegięcia jakie mogą się pojawić to jeżeli w zasadach PKS jest zapis, że druga lub trzecia rzecz aby wystawić trza spełnić coś tam to obowiązuje to jakby było to właśnie jako 2-3 rzecz. ( Przykład: chcą wystawić działo z demonów wystawiamy je na zasadach 2 działa czyli musimy wystawić heralda khorna jeżeli mnie pamięć nie myli)
Ok to szybki przykład: na 2400
Chaos warriors:
Lordowie 200p
Herosi 500p
core 600p
Rare 600p
Sojusznicy demony
Herosi: 100 punktów z uwagi na fakt, że 500 mam w głównej armii
cory: 150p to musi być
specjale: 250p, ( mógłbym 300 ale nie ma miejsca w ogólnych punktach)
rary 0 - nie moge wcisnąć nic bo z głównej armii wykorzystałem max 600
To tak na szybko, wiadomo, że powstałyby jakieś pewnie potworki ale przynajmniej nikt by nie gadał, że nie ma odpowiedzi na coś tam, nie trza byłoby uwalniać lorów na magach, po prostu gracz WE brałyby sobie sojusznika maga imperialnego metalu i mając 0 już ma czym im zagrozić dodatkowo działo ( na szczęście czołg by się nie zmieścił ).
Mnie tylko jedno pytanie by zostało kto wtedy uważałby, że jego armia jest najsłabsza
Do kompozycji armii dochodzi dodatkowa pozycja 0-25% na sojuszników
Można mieć sojusznika tylko z jednej armii.
Punkty sojuszników dzielą się na następujące procenty ( dokładnie te max 25% )
0-25% herosi -> nie trzeba mieć generała sojuszu ale pamiętając zasady z rulebooka warto mieć BSB bo tylko on działa na sojusznicze jednostki, BSB z głównej armii niestety nie
25%+ cory
0-50% spece
0-25% rary
Dodatkowo punkty wydane z danej sekcji w sojuszach zabierają punkty z głównej armii, nie dotyczy corów sojuszniczych które muszą być zapełnione tak samo jako w głównej armii.
Z uwagi na pewne przegięcia jakie mogą się pojawić to jeżeli w zasadach PKS jest zapis, że druga lub trzecia rzecz aby wystawić trza spełnić coś tam to obowiązuje to jakby było to właśnie jako 2-3 rzecz. ( Przykład: chcą wystawić działo z demonów wystawiamy je na zasadach 2 działa czyli musimy wystawić heralda khorna jeżeli mnie pamięć nie myli)
Ok to szybki przykład: na 2400
Chaos warriors:
Lordowie 200p
Herosi 500p
core 600p
Rare 600p
Sojusznicy demony
Herosi: 100 punktów z uwagi na fakt, że 500 mam w głównej armii
cory: 150p to musi być
specjale: 250p, ( mógłbym 300 ale nie ma miejsca w ogólnych punktach)
rary 0 - nie moge wcisnąć nic bo z głównej armii wykorzystałem max 600
To tak na szybko, wiadomo, że powstałyby jakieś pewnie potworki ale przynajmniej nikt by nie gadał, że nie ma odpowiedzi na coś tam, nie trza byłoby uwalniać lorów na magach, po prostu gracz WE brałyby sobie sojusznika maga imperialnego metalu i mając 0 już ma czym im zagrozić dodatkowo działo ( na szczęście czołg by się nie zmieścił ).
Mnie tylko jedno pytanie by zostało kto wtedy uważałby, że jego armia jest najsłabsza
Panowie, naprawde zastanowcie sie nad uwolnieniem killing blowa na całą MC, ktorej jeździec normalnie bylby typu infrantry. Spowoduje to, że wiele armii zyska kontrę na najbardziej przegięte elementy dzisiejszej mety, czyli niezabijalnych kowboi i stada MC, ktorymi można no brainowo cisnac do przodu. Nie uwalamy w ten sposob monsterow, ktore maja pod górkę z maszynami. Mournfangi, ze wzgledu na ogra na górze, bylyby odporne ( zeby nie bylo nie gram ogrami) ale imho one są slabsze niz demisie czy crusherzy. Takie rozwiazanie nie powoduje jakichs niekonsekwencji, tak naprawde faq gw gdyby ktos mądry go pisał, poszedlby w tą stronę.
Wiem, ze ze wzgledu na armie, ktorymi pks crew gra, nie jest to decyzja Wam na reke ale popatrzcie obiektywnie, jak mocno zbalansowaloby to cala gre. Bo na razie jedyny pomysl na MC to brzytwa-niedostepna dla wszystkich armii i bardzo kostkologiczna.
Wiem, ze ze wzgledu na armie, ktorymi pks crew gra, nie jest to decyzja Wam na reke ale popatrzcie obiektywnie, jak mocno zbalansowaloby to cala gre. Bo na razie jedyny pomysl na MC to brzytwa-niedostepna dla wszystkich armii i bardzo kostkologiczna.
-
- Chuck Norris
- Posty: 484
- Lokalizacja: "Zad Trolla" Koszalin
Uwolnienie KB na całe MC to lekko powiedziane przegięcie, to taki oddział WayWatcherów po prostu anichiluje w 2 tury 5 MC, proszę gdzie sens i logika. Nie zmieniajmy zasad z rulebooka, bo zaraz ktoś tam będzie chciał coś innego, następnie kolejną rzecz i wyjdzie nam polhammer ver 2.0 Jako kolejną rzecz jaka mi się nie podoba to randoma szarża zróbmy jak jak w 7 ed. a i jeszcze to mierzenie odległości itp itd, obstawiam, że każdy by sam wysunął 10 postulatów co by zmienić w rulebooku
Jedyna strata związana z "utajnieniem" forum PKSu byłaby taka, że lektura komentarzy sprawiałaby dużo mniej radości.Gokish pisze:Panowie zamiast fochować się (bo tak to wygląda) i nagle utajniać całą dyskusje niech ten temat zostanie zamknięty na te kilka dni ma to większy sens niż utajnianie waszego podforum i to miała być właśnie znacząca różnica od ETC.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator
- Niles Valera, Agitator
ja uwazam ze to błąd - jednak w tym natloku postów trafiaja sie merytoryczne perełki ktore cos zmieniaja
ja np uwazam ze ograniczenie elktryków do 0-4 to czyjs swietny pomysł który wyszedł dopiero po paru komentach tutaj. oczywiscie moze to jest niezwiązane ale imo jest to fajna sprawa roznicująca twórców PKS od ETC CS
No ale jak uwazacie ze bedzie wam wtedy lepiej to spoko
ja np uwazam ze ograniczenie elktryków do 0-4 to czyjs swietny pomysł który wyszedł dopiero po paru komentach tutaj. oczywiscie moze to jest niezwiązane ale imo jest to fajna sprawa roznicująca twórców PKS od ETC CS
No ale jak uwazacie ze bedzie wam wtedy lepiej to spoko
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
Ludzie zastanowcie sie...
Pks jest do gry na pkt 2000-2999, i powiecie mi ze grajac na 2999pkt nie macie miejsca/mozliwosci zeby znalesc kontry versus drugiej stronie stolu? Wiadomo, jedna armia mocniejsza druga slabsza i tak juz bedzie bo tak wymyslili tworcy, co teraz jest korygowane chyba w nowych podrecznikach. Wg mnie wystarczy to co panowie z PKS wymyslili, na 2500pkt gra wmiare sie wyrownuje/zmniejsza zajebistosc przegietych kombosow.
Tyle z mojej strony, pozdro
PS. mam tylko nadzieje ze Butan i ekipa nie da sie zaszczuc tymi chorymi komentami^^
Pks jest do gry na pkt 2000-2999, i powiecie mi ze grajac na 2999pkt nie macie miejsca/mozliwosci zeby znalesc kontry versus drugiej stronie stolu? Wiadomo, jedna armia mocniejsza druga slabsza i tak juz bedzie bo tak wymyslili tworcy, co teraz jest korygowane chyba w nowych podrecznikach. Wg mnie wystarczy to co panowie z PKS wymyslili, na 2500pkt gra wmiare sie wyrownuje/zmniejsza zajebistosc przegietych kombosow.
Tyle z mojej strony, pozdro
PS. mam tylko nadzieje ze Butan i ekipa nie da sie zaszczuc tymi chorymi komentami^^
Warhammer to nie jest sport
... ponieważ? Czemu 20-25%?Jak widać na masterze 35% wyników to zakończyło się maską.
Wg mnie masek powinno być w okolicach 20-25%
- Paraszczak
- Falubaz
- Posty: 1088
- Lokalizacja: Kraków
Ograniczenie PKS. Na 5 bitwowym Turnieju Maski 0-2.
Na zasadzenie 5 kb statystycznie potrzeba waywatcherom 36 strzalow bez covera - przesmiewcy chyba slyszeli ze jest opcja screenowania jednostek? Daje to 4 tury ostrzalu oddzialu 9osobowego. Teraz podpowiem, ze skutecznoscią dorównuje to działu - za 9ww placi sie jak za 1,5 cannona - czyli 6ciu strzalom.
Jak herosi na mc nie byli odoporni na kb przed ostatnim faqiem, jakos nikt nie biadolil ze kb jest przegiety chociaz pojedyncza 6tka mogla sciagnac model za 300 pkt.
Waywatcherzy to jedyna jednostka z kb na odleglosc w grze. W najslabszej armii w grze, w ktorej nie ma odpowiedzi na puszki. Zjada ich magia, rydwany, piechota, szarza kawalerii/mc/kowboja wraz ze screenem. Policzcie sobie zamiast sie wysmiewac - bo tak jest najlatwiej. Przy ogarnietym przeciwniku way watcherzy wcale nie szaleja na stole.
Uwolniony Kb ugrywalnia rowniez duzo oddzialow, roznych armii - jak chocby bloodletterow, ktorzy teraz ssa.
Oprocz tego herosi z magicznym sprzetem z kb zaczynaj'a miec sens. Sa czary ktore daja kb, moze death przestanie byc jedynym slusznym wyborem.
MC jest typem jednostek niedoszacowanym punktowo, za ok 50-70 pkt dostajemy goscia z mozliwosciami bojowymi herosa za ok. 140. Uwolniony KB daje im w koncu jakis "-".
Co do zmian zasad, to dziwnym trafem faq najbardziej ingerowal w kwestie bochaterow na MB zmieniajac tough'a, czy podejscie do kb. Nie wywraca to calej mechaniki gry, poprostu uwala nieco najsilniejszy w tym momencie element gry.
Jak herosi na mc nie byli odoporni na kb przed ostatnim faqiem, jakos nikt nie biadolil ze kb jest przegiety chociaz pojedyncza 6tka mogla sciagnac model za 300 pkt.
Waywatcherzy to jedyna jednostka z kb na odleglosc w grze. W najslabszej armii w grze, w ktorej nie ma odpowiedzi na puszki. Zjada ich magia, rydwany, piechota, szarza kawalerii/mc/kowboja wraz ze screenem. Policzcie sobie zamiast sie wysmiewac - bo tak jest najlatwiej. Przy ogarnietym przeciwniku way watcherzy wcale nie szaleja na stole.
Uwolniony Kb ugrywalnia rowniez duzo oddzialow, roznych armii - jak chocby bloodletterow, ktorzy teraz ssa.
Oprocz tego herosi z magicznym sprzetem z kb zaczynaj'a miec sens. Sa czary ktore daja kb, moze death przestanie byc jedynym slusznym wyborem.
MC jest typem jednostek niedoszacowanym punktowo, za ok 50-70 pkt dostajemy goscia z mozliwosciami bojowymi herosa za ok. 140. Uwolniony KB daje im w koncu jakis "-".
Co do zmian zasad, to dziwnym trafem faq najbardziej ingerowal w kwestie bochaterow na MB zmieniajac tough'a, czy podejscie do kb. Nie wywraca to calej mechaniki gry, poprostu uwala nieco najsilniejszy w tym momencie element gry.
A czemu u Ciebie zasada Pareto odnosi się jedynie do masek a już nie do remisów, czy innych 13-7?c4h10 pisze:W przypadku ustalania progów punktowych ile osób tyle pomysłów i każdy jest równie dobry.Furion pisze:... ponieważ? Czemu 20-25%?
Jako punkt obieram z zasady Pareto (80/20).
Akurat liczba masek na turnieju powinna być jak najmniejsza, dzięki temu uzyskiwało by się lepsze różnicowanie zawodników.
Jak 20% zawodników zrobi maskę to tak na prawdę nie wiadomo, który z nich był lepszy i wtedy i tak trzeba opierać się na małych punktach. Czyli wychodzi na to, że skala ocen nam się kończy (jest bardzo widoczne w pierwszej rundzie turnieju, gdzie zazwyczaj o 50% wyników to 20-0).
Oczywiście ile osób tyle punktów widzenia. Mój jest taki, że maska powinna na serio oznaczać maskę, czyli powinna zaczynać się od jakiś 100% i być bardzo rzadko spotykana na turniejach.
Do tego chciałbym przypomnieć, że na ETC progi są ustawione tak nisko nie bez powodu. Na drużynówce (szczególnie gdy są górne widełki) nie opłaca się ryzykować i często lepiej jest grać na remisy/minory licząc że jeden lub dwóch wbije jakąś maskę i całą rundę wygra się maksem. IMO na singlach to powinno wyglądać całkowicie inaczej.