PKS - komentarze

Moderator: swieta_barbara

ODPOWIEDZ
JaSzczuras
Chuck Norris
Posty: 484
Lokalizacja: "Zad Trolla" Koszalin

Re: PKS - komentarze

Post autor: JaSzczuras »

Tak czytam i czytam i po spojrzeniu na swoją rozpiskę do WH40k pomyślałem czemu nie zacząć stosować sojuszy? Zasady są opisane w Rulebooku, nikt nie mógłby narzekać na złe działo bo sam mógłby je mieć, trza by było tylko dobrać odpowiednie proporcje tych sojuszy, np max 25% może iść na sojusz i dzieli się tak samo jak główną armię. Nagle nawet słabe WE miałyby coś silnego z innej armii co dobrze łączyłoby się z ich jednostkami. Skoro wydawca gry przewiduje taką opcję to czemu nie skorzystać. W końcu specjalnych bohaterów w końcu od czasu 5ed. wpuszczamy na stoły to czemu nie sojusze?
Patrząc z perspektywy WH40K sojusze tam bardzo wyrównały siły każdej a armii aczkolwiek nadal są armie super, średnie i słabe ale w mniejszej dysproporcji.

P.S. Gracze WE naprawdę są zdolni około 1/5 tematu to ich posty :P

Awatar użytkownika
Szamot
Masakrator
Posty: 2428
Lokalizacja: Spawalnie Potępionych

Post autor: Szamot »

ciekawy argument z sojuszami!
ogólnie niech twórcy PKS poruszą kwestię sojuszy ;)

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Dryad - zrobić z nich klocek ;)
Glade Guard - dodajemy zasadę harcownicy
Glade Raiders - zasada AP
Scauts - zasada AP
Warhawk Raiders - zasada AP
Wild Raiders - zasada KB przy szarży
Waywathers - lethal shot - teraz zasada daje Heroiczny KB
:lol2: :lol2: :lol2:

Ja bym jeszcze proponował dać treemanowi lot, T8, As1+ i 10W. A HoDA niech strzela 5d6 s5, oczywiście z HKB, bo czemu by nie?
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Misio
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 149
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Misio »

Witam.
Nie jestem może mega doświadczonym turniejowo graczem, ale nie rozumiem czemu tak strasznie walczy się z Ironblasterem? To jest jedyne działo ograniczone do jednego. Nawet działo demonów, o wiele mocniejsze, można mieć dwa, i to w koszcie takim samym, jakby były dwa blastery. W restrykcjach pisaliście o możliwości dania 2 blasterów, pod warunkiem. Skończyło się jak zwykle. To nie jest armia zaginająca czasoprzestrzeń, raczej armia na fart. Jak dobiegniesz, to coś zrobisz, ale raczej ci się to nie uda. Dwa blastery dają tej armii szanse, na dobiegnięcie do wroga i nie bardzo rozumiem, czemu tą szanse jej zabierać.

Pozdro

Awatar użytkownika
Necromanter
Falubaz
Posty: 1002
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Necromanter »

Andrzej pisze:
Dryad - zrobić z nich klocek ;)
Glade Guard - dodajemy zasadę harcownicy
Glade Raiders - zasada AP
Scauts - zasada AP
Warhawk Raiders - zasada AP
Wild Raiders - zasada KB przy szarży
Waywathers - lethal shot - teraz zasada daje Heroiczny KB
:lol2: :lol2: :lol2:

Ja bym jeszcze proponował dać treemanowi lot, T8, As1+ i 10W. A HoDA niech strzela 5d6 s5, oczywiście z HKB, bo czemu by nie?

Co najmniej, ale bym przemyślał jeszcze danie wszystkich domen dla magów, żeby mogły się te biedne WE dobrze boostować.

Awatar użytkownika
Gokish
Księciunio
Posty: 8646
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Gokish »

Panowie zamiast fochować się (bo tak to wygląda) i nagle utajniać całą dyskusje niech ten temat zostanie zamknięty na te kilka dni ma to większy sens niż utajnianie waszego podforum i to miała być właśnie znacząca różnica od ETC.
LICZNIK: W/D/L od 2012
Brettonia 23/1/13
Lizardmen 1/0/0 <-------- FTW :D
Fumijako pisze: Przepraszam bardzo, ale mag Khorna na dysku jest rzeczą , którą nie nazwałbym , że jest dla słabych

JaSzczuras
Chuck Norris
Posty: 484
Lokalizacja: "Zad Trolla" Koszalin

Post autor: JaSzczuras »

Aby nie było, że rzuciłem temat sojuszy i nic nie przemyślałem to podaje wstępne zasady jakie mogłyby funkcjonować jako sojusze.

Do kompozycji armii dochodzi dodatkowa pozycja 0-25% na sojuszników
Można mieć sojusznika tylko z jednej armii.
Punkty sojuszników dzielą się na następujące procenty ( dokładnie te max 25% )
0-25% herosi -> nie trzeba mieć generała sojuszu ale pamiętając zasady z rulebooka warto mieć BSB bo tylko on działa na sojusznicze jednostki, BSB z głównej armii niestety nie
25%+ cory
0-50% spece
0-25% rary
Dodatkowo punkty wydane z danej sekcji w sojuszach zabierają punkty z głównej armii, nie dotyczy corów sojuszniczych które muszą być zapełnione tak samo jako w głównej armii.
Z uwagi na pewne przegięcia jakie mogą się pojawić to jeżeli w zasadach PKS jest zapis, że druga lub trzecia rzecz aby wystawić trza spełnić coś tam to obowiązuje to jakby było to właśnie jako 2-3 rzecz. ( Przykład: chcą wystawić działo z demonów wystawiamy je na zasadach 2 działa czyli musimy wystawić heralda khorna jeżeli mnie pamięć nie myli)

Ok to szybki przykład: na 2400
Chaos warriors:
Lordowie 200p
Herosi 500p
core 600p
Rare 600p

Sojusznicy demony
Herosi: 100 punktów z uwagi na fakt, że 500 mam w głównej armii
cory: 150p to musi być :)
specjale: 250p, ( mógłbym 300 ale nie ma miejsca w ogólnych punktach)
rary 0 - nie moge wcisnąć nic bo z głównej armii wykorzystałem max 600

To tak na szybko, wiadomo, że powstałyby jakieś pewnie potworki ale przynajmniej nikt by nie gadał, że nie ma odpowiedzi na coś tam, nie trza byłoby uwalniać lorów na magach, po prostu gracz WE brałyby sobie sojusznika maga imperialnego metalu i mając 0 już ma czym im zagrozić dodatkowo działo ( na szczęście czołg by się nie zmieścił ).

Mnie tylko jedno pytanie by zostało kto wtedy uważałby, że jego armia jest najsłabsza :P

Awatar użytkownika
Rogal
Mudżahedin
Posty: 307

Post autor: Rogal »

Podoba mnie się to :)

Szypul
Mudżahedin
Posty: 282

Post autor: Szypul »

Panowie, naprawde zastanowcie sie nad uwolnieniem killing blowa na całą MC, ktorej jeździec normalnie bylby typu infrantry. Spowoduje to, że wiele armii zyska kontrę na najbardziej przegięte elementy dzisiejszej mety, czyli niezabijalnych kowboi i stada MC, ktorymi można no brainowo cisnac do przodu. Nie uwalamy w ten sposob monsterow, ktore maja pod górkę z maszynami. Mournfangi, ze wzgledu na ogra na górze, bylyby odporne ( zeby nie bylo nie gram ogrami) ale imho one są slabsze niz demisie czy crusherzy. Takie rozwiazanie nie powoduje jakichs niekonsekwencji, tak naprawde faq gw gdyby ktos mądry go pisał, poszedlby w tą stronę.

Wiem, ze ze wzgledu na armie, ktorymi pks crew gra, nie jest to decyzja Wam na reke ale popatrzcie obiektywnie, jak mocno zbalansowaloby to cala gre. Bo na razie jedyny pomysl na MC to brzytwa-niedostepna dla wszystkich armii i bardzo kostkologiczna.

JaSzczuras
Chuck Norris
Posty: 484
Lokalizacja: "Zad Trolla" Koszalin

Post autor: JaSzczuras »

Uwolnienie KB na całe MC to lekko powiedziane przegięcie, to taki oddział WayWatcherów po prostu anichiluje w 2 tury 5 MC, proszę gdzie sens i logika. Nie zmieniajmy zasad z rulebooka, bo zaraz ktoś tam będzie chciał coś innego, następnie kolejną rzecz i wyjdzie nam polhammer ver 2.0 :) Jako kolejną rzecz jaka mi się nie podoba to randoma szarża zróbmy jak jak w 7 ed. a i jeszcze to mierzenie odległości itp itd, obstawiam, że każdy by sam wysunął 10 postulatów co by zmienić w rulebooku :)

Awatar użytkownika
Kosmo
Kradziej
Posty: 947
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój/Kraków

Post autor: Kosmo »

Człowiek tu zagląda i coraz lepsze pomysły czyta.
Gremlin pisze: 5. Kosmo (99% szans obecności; Przewodnie motto turniejowe: mam chimerę i kranczerów, wyssę życie z wrogów wielu)

Awatar użytkownika
Nijlor
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6663
Lokalizacja: KGS "Fenix" Włocławek/ Kłodawa

Post autor: Nijlor »

A ja coraz bardziej wymiękam.... #-o
Obrazek

Chłopska Bretka ;) : W/R/P: 4/2/4

panterq
Masakrator
Posty: 2461
Lokalizacja: Legion

Post autor: panterq »

Gokish pisze:Panowie zamiast fochować się (bo tak to wygląda) i nagle utajniać całą dyskusje niech ten temat zostanie zamknięty na te kilka dni ma to większy sens niż utajnianie waszego podforum i to miała być właśnie znacząca różnica od ETC.
Jedyna strata związana z "utajnieniem" forum PKSu byłaby taka, że lektura komentarzy sprawiałaby dużo mniej radości.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

ja uwazam ze to błąd - jednak w tym natloku postów trafiaja sie merytoryczne perełki ktore cos zmieniaja

ja np uwazam ze ograniczenie elktryków do 0-4 to czyjs swietny pomysł który wyszedł dopiero po paru komentach tutaj. oczywiscie moze to jest niezwiązane ale imo jest to fajna sprawa roznicująca twórców PKS od ETC CS

No ale jak uwazacie ze bedzie wam wtedy lepiej to spoko
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Caledor19
Oszukista
Posty: 841

Post autor: Caledor19 »

Ludzie zastanowcie sie...

Pks jest do gry na pkt 2000-2999, i powiecie mi ze grajac na 2999pkt nie macie miejsca/mozliwosci zeby znalesc kontry versus drugiej stronie stolu? Wiadomo, jedna armia mocniejsza druga slabsza i tak juz bedzie bo tak wymyslili tworcy, co teraz jest korygowane chyba w nowych podrecznikach. Wg mnie wystarczy to co panowie z PKS wymyslili, na 2500pkt gra wmiare sie wyrownuje/zmniejsza zajebistosc przegietych kombosow.

Tyle z mojej strony, pozdro

PS. mam tylko nadzieje ze Butan i ekipa nie da sie zaszczuc tymi chorymi komentami^^
Warhammer to nie jest sport

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Jak widać na masterze 35% wyników to zakończyło się maską.
Wg mnie masek powinno być w okolicach 20-25%
... ponieważ? Czemu 20-25%?

Awatar użytkownika
Paraszczak
Falubaz
Posty: 1088
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Paraszczak »

Ograniczenie PKS. Na 5 bitwowym Turnieju Maski 0-2.

Awatar użytkownika
c4h10
Masakrator
Posty: 2437

Post autor: c4h10 »

Furion pisze:... ponieważ? Czemu 20-25%?
W przypadku ustalania progów punktowych ile osób tyle pomysłów i każdy jest równie dobry.
Jako punkt obieram z zasady Pareto (80/20).
\/\

Szypul
Mudżahedin
Posty: 282

Post autor: Szypul »

Na zasadzenie 5 kb statystycznie potrzeba waywatcherom 36 strzalow bez covera - przesmiewcy chyba slyszeli ze jest opcja screenowania jednostek? Daje to 4 tury ostrzalu oddzialu 9osobowego. Teraz podpowiem, ze skutecznoscią dorównuje to działu - za 9ww placi sie jak za 1,5 cannona - czyli 6ciu strzalom.

Jak herosi na mc nie byli odoporni na kb przed ostatnim faqiem, jakos nikt nie biadolil ze kb jest przegiety chociaz pojedyncza 6tka mogla sciagnac model za 300 pkt.

Waywatcherzy to jedyna jednostka z kb na odleglosc w grze. W najslabszej armii w grze, w ktorej nie ma odpowiedzi na puszki. Zjada ich magia, rydwany, piechota, szarza kawalerii/mc/kowboja wraz ze screenem. Policzcie sobie zamiast sie wysmiewac - bo tak jest najlatwiej. Przy ogarnietym przeciwniku way watcherzy wcale nie szaleja na stole.

Uwolniony Kb ugrywalnia rowniez duzo oddzialow, roznych armii - jak chocby bloodletterow, ktorzy teraz ssa.
Oprocz tego herosi z magicznym sprzetem z kb zaczynaj'a miec sens. Sa czary ktore daja kb, moze death przestanie byc jedynym slusznym wyborem.

MC jest typem jednostek niedoszacowanym punktowo, za ok 50-70 pkt dostajemy goscia z mozliwosciami bojowymi herosa za ok. 140. Uwolniony KB daje im w koncu jakis "-".

Co do zmian zasad, to dziwnym trafem faq najbardziej ingerowal w kwestie bochaterow na MB zmieniajac tough'a, czy podejscie do kb. Nie wywraca to calej mechaniki gry, poprostu uwala nieco najsilniejszy w tym momencie element gry.

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

c4h10 pisze:
Furion pisze:... ponieważ? Czemu 20-25%?
W przypadku ustalania progów punktowych ile osób tyle pomysłów i każdy jest równie dobry.
Jako punkt obieram z zasady Pareto (80/20).
A czemu u Ciebie zasada Pareto odnosi się jedynie do masek a już nie do remisów, czy innych 13-7?

Akurat liczba masek na turnieju powinna być jak najmniejsza, dzięki temu uzyskiwało by się lepsze różnicowanie zawodników.
Jak 20% zawodników zrobi maskę to tak na prawdę nie wiadomo, który z nich był lepszy i wtedy i tak trzeba opierać się na małych punktach. Czyli wychodzi na to, że skala ocen nam się kończy (jest bardzo widoczne w pierwszej rundzie turnieju, gdzie zazwyczaj o 50% wyników to 20-0).

Oczywiście ile osób tyle punktów widzenia. Mój jest taki, że maska powinna na serio oznaczać maskę, czyli powinna zaczynać się od jakiś 100% i być bardzo rzadko spotykana na turniejach.

Do tego chciałbym przypomnieć, że na ETC progi są ustawione tak nisko nie bez powodu. Na drużynówce (szczególnie gdy są górne widełki) nie opłaca się ryzykować i często lepiej jest grać na remisy/minory licząc że jeden lub dwóch wbije jakąś maskę i całą rundę wygra się maksem. IMO na singlach to powinno wyglądać całkowicie inaczej.
Obrazek

ODPOWIEDZ