Zapytania o zielone zasady

Orcs and Goblins

Moderator: Kołata

ODPOWIEDZ
Gibon

Re: Zapytania o zielone zasady

Post autor: Gibon »

1. Strzał z doom divera. Scateruje za stół, ale dorzut pozwala znów trafić w cel. Co dzieje się w takim przypadku?
2. Mangler przechodzi przez jednostkę eteryczną - nie wypłaca hitów i staje się szalony czy musi wypłacić hity, żeby oszaleć?
3. Mangler nie może być celem szarży, ale jak stoi na drodze szarży to automatycznie wchodzi się w niego?

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

Gibon pisze:1. Strzał z doom divera. Scateruje za stół, ale dorzut pozwala znów trafić w cel. Co dzieje się w takim przypadku?
2. Mangler przechodzi przez jednostkę eteryczną - nie wypłaca hitów i staje się szalony czy musi wypłacić hity, żeby oszaleć?
3. Mangler nie może być celem szarży, ale jak stoi na drodze szarży to automatycznie wchodzi się w niego?
1. Skoro punkt trafienia znajduje się za stołem to nie możesz tam trafić. Czytaj nie możesz wrócić, bo strzału nie ma ;).
2. Wypłaca hity, tylko że one nic nie robią bo nie są magiczne, staje się szalony.
3. Tak wchodzi w niego, chyba że ktoś może go ominąć (darmowy wheel w dowolnym miejscu szarży itd).
Life's a game with save and load features disabled.

Gibon

Post autor: Gibon »

Co do pierwszego to trochę śmieszne jak dla mnie :wink:

Przy normalnym strzale punkt trafienia też jest gdzieś indziej niż trafia gobos po naszej korygacji, ale cóż skoro tak jest :D

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

Strzelasz poza stół. Tam nie ma punktu do trafienia bo nie znajduje się on na terenie gry, która to rozgrywa się tylko i wyłącznie w granicach określonych przez jego krańce w zasadach. Wiadomo że coś teoretycznie znajduje poza jego krańcami, ale nijak nie może wpływać na grę.

Wyobraź sobie takie sytuacje:
1. Strzelasz katapulta z dużą templatką. Punkt trafienia jest 1mm poza stołem. Teoretycznie templatka powinna wystawać blisko 2,5cala na stół i ma możliwość dotknięcia czegoś na stole, ALE to co się dzieje poza stołem nie ma żadnego wpływu na grę wiec jej nie przykładasz wcale.
2. Twoja jednostka wychodzi za stół a w tym samym miejscu (1mm od brzegu wewnątrz pola gry) spada kometa o 12" zasięgu. Teoretycznie powinna trafić Twoją jednostkę, ale jej nie trafi bo jednostka ta znajduje się poza stołem i nic na nim nie ma na tą jednostkę wpływu.

W tej grze albo jesteś na stole, albo nie jesteś. Nie ma nic pośredniego ;).
Life's a game with save and load features disabled.

Gibon

Post autor: Gibon »

Przekonałeś mnie :D

PSz
Falubaz
Posty: 1419

Post autor: PSz »

Chce się upewnić-czy Black Orc Big Boss może będąc na dziku używać dwóch broni?

Awatar użytkownika
GrimgorIronhide
Masakrator
Posty: 2723
Lokalizacja: "Zad Trolla" Koszalin

Post autor: GrimgorIronhide »

Może ale nie dają mu bonusa +1A :wink: Więc raczej słaby deal, ale z taktykami się dyskutuje

Awatar użytkownika
Sokół
Mudżahedin
Posty: 307
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Sokół »

Grzybki u Night Goblinów Shamanów nie powodują IFki.
A jeżeli jest IFka na kościach, które nie są grzybem, to czar jest nieudany? Tzn. Nie ma IFki, a czar się nie udaje?

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

Sokół_Waaagh pisze:Grzybki u Night Goblinów Shamanów nie powodują IFki.
A jeżeli jest IFka na kościach, które nie są grzybem, to czar jest nieudany? Tzn. Nie ma IFki, a czar się nie udaje?
Jest w kodeksie przecież. Przy ifce wchodzi.
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

Ale grzyb wciąż może normalnie spowodować ranę.
Life's a game with save and load features disabled.

Awatar użytkownika
Sokół
Mudżahedin
Posty: 307
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Sokół »

Racja Grolshek, niedokładnie przeczytałem.

Jeszcze dwie inne zielone zagadki mam.

1. Gdy Gigant osmarka kogoś Stubborn albo Unbreakable, to mimo wszystko zdaje on test Ld na -2, czy ten atak mu nic nie robi?

2. Fanatyk puszczony np. przez las ginie w momencie gdy dotknie (w pewien sposób wirtualnie) tego lasu, czy gdy wyląduje? To pytanie można sprowadzić to tego czy ginie przed wypłaceniem hitów w jednostkę w lesie czy po? :D

3. Czy Mork's Waaagh Banner blokuje też krasnoludzkie runy?

Awatar użytkownika
Golonka
Masakrator
Posty: 2938

Post autor: Golonka »

1. Unbreakable nic sobie z tego nie robi, stubborn rzeczywiście przegrywa o 2, ale ciągle zdaje na swojej liderce.

2. To zależy, jeżeli kraniec podstawki przeciwnika wystaje z lasu to najpierw wypłacisz ataki potem zginiesz, inaczej ginie w momencie dotknięcia lasu.

3. Tak wyłącza krasnoludzkie runy, ponieważ tworzą one magiczne przedmioty.
Furion pisze:
@nders9 pisze:
Can units deploy closer than 1" apart?
No, becouse no.

Awatar użytkownika
Gorrador
Mudżahedin
Posty: 204

Post autor: Gorrador »

Pytanie o Stopę Gorka (Morka)? Jak działa? Precyzyjniej jak trafia templejt stopy w rozrzucie k6? Czy działa na zasadzie "kopnięcia" - od miejsca wyznaczenia templejtu do miejsca zakończenia przesunięcia za rozrzut, wszystkie modele, które znazlazły się pod przesuwającą się stopą otrzymują trafienie? Czy tylko w miejscu nad którym znajdzie się stopa ale już po rozrzucie?
Gaude Mater Bretonnia

Awatar użytkownika
Aron_Banalny
Masakrator
Posty: 2167
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Post autor: Aron_Banalny »

jak templejt w kształcie stopy, tak samo jak katapulta, tylko rozrzut jest k6 a nie artleryjką
Obrazek

crazygandalf
Chuck Norris
Posty: 606

Post autor: crazygandalf »

Dostają tylko modele w finalnej pozycji templatki. To nad którymi się przesunie wcześniej nie ma znaczenia.
Sprzedaję ORKI, WoCh, HE, VC. Zapraszam!

Awatar użytkownika
GrimgorIronhide
Masakrator
Posty: 2723
Lokalizacja: "Zad Trolla" Koszalin

Post autor: GrimgorIronhide »

a wielka szkoda, bo byłoby to imo przejedwabiste i o wiele bardziej sensowne. :roll:

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

Tak samo sensownie by było gdyby działały tak np miotacze ognia. Przecież lufę można skierować w cel, a nie do góry.
Na szczęście tak to nie działa ;).
Life's a game with save and load features disabled.

Awatar użytkownika
Gorrador
Mudżahedin
Posty: 204

Post autor: Gorrador »

Jeżeli zostanie użyta ręka gorka jak wygląda teleportacja? Czy oddział, który jest teleportowany może się ustawić tak, że jego część wystaje poza odległość promienia teleportacji?
Gaude Mater Bretonnia

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

Wyraźnie jest to opisane w czarze.
Przestawiasz 1 model o max tyle ile rzuciłeś. Resztę dostawiasz w takim samym ustawieniu jak byli i tak jak patrzy teleportowany model. Reszta może wyjść poza to co rzuciłeś.
Life's a game with save and load features disabled.

Awatar użytkownika
Sokół
Mudżahedin
Posty: 307
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Sokół »

Można normalnie deklarować szarżę przez Fanatyka/Manglera?

ODPOWIEDZ