Mortals: Undivided 2000 / Nurgle 2000

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Temple Guard
Falubaz
Posty: 1225
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

Mortals: Undivided 2000 / Nurgle 2000

Post autor: Temple Guard »

Po długich wahaniach co do wyboru armii padło na Chaos :) Postanowiłem zrobić pierwsze rozpiski na 2000 punktów. Początkowo planowałem wrzucić Hellcannona ze Spellbreakerem (koszt: 295 punktów), ale jakoś się nie zmieścił - wolałem mieć więcej oddziałów do walki. W przyszłości jednak na pewno przetestuję Piekielne Działo :) Również jako niedoświadczony gracz postanowiłem nie korzystać z usług smoka, którego też przetestuję w przyszłości :)

Undivided 2000

Lord of Chaos Undivided (294)

Sword of Might, Enchanted Shield, Gaze of the Gods, Chaos Steed

Tu miałem wątpliwość czy dać Gaze, czy Crown of the Everlasting Conquest (regeneracja) - trochę boję się zmiany w spawna, ale zaryzykuję, no i jest to tańsze o 20 punktów :)

Sorcerer of Chaos Undivided (151)

2 x Dispel Scroll, Chaos Steed

Po prostu caddy, w Chaosie piękne jest to, że ma T4 i save 2+ :)

Aspiring Champion of Chaos Undivided (121)

Chaos Steed, BSB

4 Knights of Chaos Undivided (162)

Standard, Musician

Tu wchodzą Lord i BSB, dzięki czemu mam pierwszy mocny oddział kawalerii.

6 Chosen Knights of Chaos Undivided (325)

Standard, Musician, War Banner

Drugi potężny oddział kawalerii.

4 Knights of Khorne (187)

Musician

Jestem początkujący, więc nie chcę mieć dużych oddziałów korników, bo mogę na początku mieć problemy z ich niańczeniem ;) Nadal jednak 4 rycerzy Khorne'a ma pewną siłę, no i dają kostkę rozpraszania :) A jak ich stracę lub nic nie zrobią to tragedii nie będzie.

3 Dragon Ogres (231)

Additional Hand Weapons, Light Armour

1. Dlaczego nie Minosy, a dużo droższe DO? Nie podoba mi się to, że Minosy nie mają save'a.
2. Wiem, że generalnie lepiej jest mieć S7, ale na jakichś leszczy z T3 i słabym save'm lepszy może być dodatkowy atak z S5. Ale zawsze można dać im dwuraki, to tylko 6 punktów więcej (wystarczy wywalić jednego pieska).

3 Dragon Ogres (237)

Great Weapons, Light Armour

Tym razem jest S7 na jakichś twardzieli i rydwany :)

3 Screamers of Tzeench (99)

3 to może zbyt mało, ale wolę mieć więcej piesków do screenowania.

6 Furies (90)

Co tu komentować? ;)

6 Warhounds of Chaos (36)

6 Warhounds of Chaos (36)

5 Warhounds of Chaos (30)

Po prostu screen :)

Koszt punktowy: 1999



Nurgle 2000

Rozpiska podobna do powyższej. Mam też świadomość, że słabsza, bo koszt Mark of Nurgle bardzo podraża bohaterów i oddziały. Główne powody zrobienia armii Nurgla: Minosy z save'm 4+; bohaterowie z +1 W; szansa, że będą mnie trafiać na 6+ ;) Większość komentarzy do powyższej rozpiski odnosi się także do poniższej.

Lord of Nurgle (344)

Sword of Might, Enchanted Shield, Gaze of the Gods, Chaos Steed

Sorcerer of Chaos Undivided (151)

2 x Dispel Scroll, Chaos Steed

Aspiring Champion of Nurgle (186)

Chaos Steed, BSB, Gore Banner

4 Knights of Nurgle (212)

Standard, Musician

Tu wchodzą Lord i BSB. Gore Banner na BSB coby chłopaki nie panikowali od piesków i ewenualnie od innych oddziałów. Testy paniki na Ld9 od Lorda z przerzutem od sztandaru zdaje się dokładnie w 97.2% :)

6 Chosen Knights of Chaos Undivided (325)

Standard, Musician, War Banner

4 Knights of Chaos Undivided (142)

Musician

No cóż, w sumie zapychacz core'ów, bo za dużo to oni nie zdziałają, ale jakichś leszczy (np. obsługę machin) powinni pogonić.

4 Minotaurs of Nurgle (221)

Great Weapons, Light Armour

To rozumiem, Minosy z save'm 4+, wszystkie powinny taki mieć :)

4 Minotaurs of Nurgle (221)

Great Weapons, Light Armour

Jak wyżej.

6 Furies (90)

Screamerów wziąć nie mogę, zostają furie :)

6 Warhounds of Chaos (36)

6 Warhounds of Chaos (36)

6 Warhounds of Chaos (36)

Koszt punktowy: 2000


Pięknie proszę o komentarze do obu powyższych rozpisek, pozdrawiam :)
Gwardia umiera, ale się nie poddaje

www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!

ksuM
Falubaz
Posty: 1161

Post autor: ksuM »

Hej.

Jak lord, to tylko na smoka.

Nie ma potrzeby wystawiac go inaczej, bo jest za drogi.
Styka hero, ktory i tak ma staty jak lord.
Dajesz mu gaza i slomke i daje rade.

Oszczedzasz bardzo duzo punktow.

Generalnie masz za malo oddzialow.

Potem napisze wiecej bo teraz nie mam czasu.

DO sam wyrzucisz jak pograsz troche, zobaczysz.

Lepiej 2 X latacze plus minosy undivided.

Awatar użytkownika
Temple Guard
Falubaz
Posty: 1225
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

Post autor: Temple Guard »

ksuM pisze:Hej.

Jak lord, to tylko na smoka.

Nie ma potrzeby wystawiac go inaczej, bo jest za drogi.
Styka hero, ktory i tak ma staty jak lord.
Dajesz mu gaza i slomke i daje rade.

Oszczedzasz bardzo duzo punktow.

Generalnie masz za malo oddzialow.

Potem napisze wiecej bo teraz nie mam czasu.

DO sam wyrzucisz jak pograsz troche, zobaczysz.

Lepiej 2 X latacze plus minosy undivided.
Dzięki za komentarz, czekam na więcej jak będziesz miał chwilkę, proszę także o porady innych forumowiczów.

Lord ma jednak swoje zalety - T5, 3W, 5A i Ld9, które przyda się oddziałom. A Championi mają tylko Ld8, czyli tyle co oddziały.

Dragon Ogry - wiem, że drogie i podatne na panikę (Ld8 = 72.2% zdanych testów), ale chcę spróbować :) W Minosach załamuje mnie brak save'a (bo dawanie im lekkich zbroi nie ma sensu) - nawet leszcze z łukami mogą ich rozstrzelać. Choć oczywiście u Minosów Undivided przerzut psychologii to fajna rzecz (zdają w 92.3%). Na szczęście są Minosy Nurgla z save'm 4+ :)
Gwardia umiera, ale się nie poddaje

www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

przede wszsytkim jezeli mailby do wyboru 3 dogry a 4 minoski nurgla to wybralbym 3 dogry... minoski IMO maja sens tylko undiv lub khorna, cala reszta to przeplacanie w stosunku do jakosc/ cena... sila dogrow i wiekszy M IMO bezapelacyjnie dyskredytuja krowki nurgla...

co do pierwszej rozpy IMO pomysl wrzocania lorda i bsb do malej kawy jest sredni, armatka, czar czy lucky bolec i po bohaterze.. a jesli wrzocisz ich do chosenow to masz zylion pkt w jednym miejscu, IMO najlepszym rozwiazaniem bylaby zamiana malych rycerzy undivided na maruderow a za pozostale pkt doladowanie bsb MoK oraz bitting blade;a, dalej chosenow zmniejszlybym do 5 no i za pozostale pkt ze zmniejszenai chosenow i tego co zostalo z undiv dopakowalbym khornikow... wtedy masz dwa mocne oddzialy, 5tka khornikow ze sztandarem muzykiem i bsb, czyli + 2 do cr, no i 5tka chosenow z war bannerem czyli tez +2 do cr.. IMO taki uklad bylby najlepszy, no a dodatkowo dostajesz fajnego fasta oraz przydatny DD, dragon ogrom mimo wszsytko dawaj dwuraki, zawsze i wszedzie..

pierwsz rozpsiak IMO ciekawa i powinna sie sprawdzac, druga IMO zdecydowanie za slaba turniejowo


pzdr

Awatar użytkownika
Temple Guard
Falubaz
Posty: 1225
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

Post autor: Temple Guard »

thurion pisze:przede wszsytkim jezeli mailby do wyboru 3 dogry a 4 minoski nurgla to wybralbym 3 dogry... minoski IMO maja sens tylko undiv lub khorna, cala reszta to przeplacanie w stosunku do jakosc/ cena... sila dogrow i wiekszy M IMO bezapelacyjnie dyskredytuja krowki nurgla...

co do pierwszej rozpy IMO pomysl wrzocania lorda i bsb do malej kawy jest sredni, armatka, czar czy lucky bolec i po bohaterze.. a jesli wrzocisz ich do chosenow to masz zylion pkt w jednym miejscu, IMO najlepszym rozwiazaniem bylaby zamiana malych rycerzy undivided na maruderow a za pozostale pkt doladowanie bsb MoK oraz bitting blade;a, dalej chosenow zmniejszlybym do 5 no i za pozostale pkt ze zmniejszenai chosenow i tego co zostalo z undiv dopakowalbym khornikow... wtedy masz dwa mocne oddzialy, 5tka khornikow ze sztandarem muzykiem i bsb, czyli + 2 do cr, no i 5tka chosenow z war bannerem czyli tez +2 do cr.. IMO taki uklad bylby najlepszy, no a dodatkowo dostajesz fajnego fasta oraz przydatny DD, dragon ogrom mimo wszsytko dawaj dwuraki, zawsze i wszedzie..

pierwsz rozpsiak IMO ciekawa i powinna sie sprawdzac, druga IMO zdecydowanie za slaba turniejowo


pzdr
Wielkie dzięki za cenne rady, pokombinuję trochę i za jakiś czas wrzucę tu zmienioną rozpę.
Co do rycerzy to własnie tak to sobie myślałem, żeby mieć w obu silnych oddziałach nie tylko dużą siłę uderzeniową, ale także po +2 do CR. Dlatego wziąłem BSB, choć to chyba niezbyt częste wśród grających Chaosem. Czy ogólnie uważacie to za dobry pomysł, czy lepiej jednak sobie darować tego BSB? Ja myślę, że to niezły pomysł - daje przerzut breaka, +1 do CR i wzmacnia oddział swoimi atakami, a jego koszt nie jest zbyt wysoki.
Nawet nie przeszło mi przez myśl wrzucanie Lorda i BSB do Chosenów, bo tak jak pisze Thurion jest to za dużo punktów w jednym oddziale, jak to mawiają Angole "too many eggs in one basket" ;) A ja chciałem mieć 2 mocne oddziały a nie jeden super mocny.
@ Thurion - a może dać BSB Sword of Battle zamiast Biting Blade?
Gwardia umiera, ale się nie poddaje

www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

bsb w takiej armii ci sie przyda, masz gdzie go trzymac, masz czemu dawac rerolle, mi sie srednio sprawdzal, ale tez koncepcja byla inna...

co do sword of battle to jak chcesz :) ja nie lubie przeplacac, bron ma byc magiczna i tyle :P

ODPOWIEDZ