Kila pytan poczatkujacego :P

Wood Elves

Moderator: Gremlin

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Tutajec
Postownik Niepospolity
Posty: 5355

Re: Kila pytan poczatkujacego :P

Post autor: Tutajec »

Chyba najlepszy oddzial w naszej armii, zawsze jest dla niego zastosowanie, jest dosyc tani, bardzo szybki i nawet walczyc.

Wazne aby nie dac sie zaszarzowac przez cos twardego lub bardziej licznego
Obrazek

Awatar użytkownika
Jacobs
Falubaz
Posty: 1127

Post autor: Jacobs »

Nie wiem, może to kwestia tego, ze nie grałem od ponad roku, i nie umiem ich używać ;)
No nic, zagram więcej meczyków, to mam nadzieję ich ogarnę :D
wenanty pisze: Anioł zagłady przerzuca się na budżetową kawę? Koniec świata (sic!).
Turniejowo nowe WE

12/4/5

Awatar użytkownika
Heptun
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3745
Lokalizacja: klub SALAMANDRA - Włocławek

Post autor: Heptun »

Jacobs pisze:Mam pytanie, głupie może.
Od dłuższego czasu gram WE bez większych sukcesów.
I zawsze mnie zastanawiało, co takiego jest w Wildach, że są mocni jak na naszą armię ?
Ja chyba nie potrafię nimi grać, Poratujecie jakimiś wskazówkami, co ja mam nimi robić, żeby się przydali ?
Próbuję i próbuję, ale nie mogę wykombinować.
Na początku też tak sądziłem i w sumie nie miałem ich w rozpiskach. Aktualnie mam 2-3 oddziałów. Czemu ? Jak napisali przedmówcy - jeden z lepszych oddziałów do niszczenia parku maszynowego, śmieci i kanapkowania jak napisał Laik. Czasami potrafią czynić cuda - w szarży z siłą 5 i sztandarem, a potem dodatkowymi atakami potrafią przepchnąć nie jeden oddział. Trzeba ich głównie chronić przed ostrzałem magicznym, szarżami i magią. Poza tym mogą sobie śmigać po stole i nikt ich nie dogoni.

Pograj nimi koniecznie jeszcze raz, a zobaczysz jak wiele potrafią zrobić by Twoja armia pocisnęła wroga :mrgreen:
:twisted: Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek :twisted:

Awatar użytkownika
Jacobs
Falubaz
Posty: 1127

Post autor: Jacobs »

No w sumie to chyba teraz nie ma u nich różnicy miedzy magicznym a niemagicznym ostrzałem ? Ze swojej zasady tatuaży dostają w końcu MR1 wiec warda tak czy siak mają na 5+ ;) ?

No zdecydowanie muszę jeszcze na nich pograć, moze z nieco innym założeniem.

Dzisiaj gram znów z DE które ostatnio pocisnęły mnie klocem ciężkiej kawy, którego w sumie po wielkim wysiłku ledwo społowiłem #-o Ale to raczej z ogarnięcia przeciwnika który dobrze blokował moje oddziały tancerek ;)
wenanty pisze: Anioł zagłady przerzuca się na budżetową kawę? Koniec świata (sic!).
Turniejowo nowe WE

12/4/5

Awatar użytkownika
Luc
Kretozord
Posty: 1567
Lokalizacja: z pokoju obok

Post autor: Luc »

Jacobs pisze:No w sumie to chyba teraz nie ma u nich różnicy miedzy magicznym a niemagicznym ostrzałem ? Ze swojej zasady tatuaży dostają w końcu MR1 wiec warda tak czy siak mają na 5+ ;) ?
Niemagiczny ostrzał - Ward 5+
Magiczny ostrzał - Ward 6+

MR1 daje Ci warda 5+ na MAGIĘ a nie magiczny ostrzał, więc jak dostaniesz hita od krasnoludów, demonów, heleny, iron demona czy innych magicznych gówien to płyniesz z wardem 6+
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.

Awatar użytkownika
Jacobs
Falubaz
Posty: 1127

Post autor: Jacobs »

: O

To zostałem zwałowany na moja korzyść, bo mówiono mi ze MR działa na wszystkie ataki magiczne :D
Słabo w takim razie.
wenanty pisze: Anioł zagłady przerzuca się na budżetową kawę? Koniec świata (sic!).
Turniejowo nowe WE

12/4/5

Ready
Mudżahedin
Posty: 262

Post autor: Ready »

Każdy się kiedy sam zwałował na swoja korzysć ;)

Pamiętaj zwycięzca nie wałuje, wałkarz nie wygrywa ;)

Awatar użytkownika
Me_gusta
Chuck Norris
Posty: 543
Lokalizacja: Warszawa / Mszczonów

Post autor: Me_gusta »

Witam ;)
Jestem zupełnie nowy w WE jak i całym Warhammerze. Licze na wasze fachowe porady!

Na początek to co już mam.
Oddziały:
47x GG (tak naprawdę mam 16 ale kolejnych 31 już w drodze)
12x Driad
8x GR
3x WD
3x WW
Bohaterowie:
1x treeman
1x spellweaver
1x lord na koniu
1x branch cośtam
1x great eagle
Mam jeszcze 7 jeźdźców z poprzedniej edycji (nie wiem czy to GR czy WR) takich z włoczniami i tarczami, ale ich modele nie podobają mi się zupełnie i raczej nie mam zamiaru nimi grać...

Pierwsze i najważniejsze pytanie to co dokupić i w jakiej kolejności? Oczywiście przekopałem to forum już we wszystkie możliwe strony i mniej wiecej wiem co jest grywalne a co nie. Do tego zdaje sobie sprawę, że WD i WW w liczbie 3 xD to trochę mało...
Wszystko byłoby fajnie gdyby nie pieniądze, a nie mozna zaprzeczyc ze to hobby do tanich nie należy (doliczajac jeszcze farby, pedzle itp.)
W najbliższej przyszłości (za jakiś miesiąc-dwa) planuje dokupić 20 driad i teraz zaczynają się schody, bo z tego co przeczytałem to w przyszłym roku ma być reedycja WE... Nie chciałbym wydać teraz pieniędzy na WD, WW jeśli za pół roku miały by wyjść nowe modele. Tu pewnie kilka osób się obrazi ale zdecydowanie bardziej podobaja mi się plastiki... stąd podejrzewam ze nowi WW i WD bedą jeszcze lepsi i zal byłoby mi ich nie kupić xD
I wracając do meritum- na ile można wierzyć plotkom? Czy jest szansa ze nowe WE wyjdą powiedzmy do wakacji przyszłego roku? i czy brak tancerzy (głownie o nich chodzi bo reszte da sie jakoś proxować) nie będzie zbyt dotkliwy dla mojej armii??

Wiem ze dla wielu pytanie może wydać się błahe ale muszę jakoś logicznie rozplanować swoje wydatki :D
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Piotras
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3216
Lokalizacja: Krotoszyn/Poznań

Post autor: Piotras »

Czołem!

Widzisz Twoje pytania nie są ani błahe, ani głupie. Większość z nas frustruje fakt, że w sumie nie wiadomo nic, ani kiedy wyjdą nowe WE, ani w jakiej formie itp. Dlatego jedyne co Ci mogę doradzić jako gracz od wielu lat grający WE to są 2 możliwości:
1) Poczekaj do nowej edycji, ALE!! możesz sobie dłuuuugo poczekać (nawet 2 lata).
2) Dokup WD, WW i Wild Riderów, ALE!! za jakiś XX miesięcy faktycznie mogą być plastiki albo nie za bardzo przydatni do gry.

Wybór należy do Ciebie, prawda jest taka, że o WE niewiele wiadomo... A co do kupowania modeli to ta armia jest na tyle specyficzna, ze prawie każdy gracz ma swój styl grania.

Awatar użytkownika
Luc
Kretozord
Posty: 1567
Lokalizacja: z pokoju obok

Post autor: Luc »

Tak jak Piotras napisał

Nie licz na nowego booka tylko koncentruj się na tym aby sobie pograć WE :)
Book JEŚLI wyjdzie to pewnie za CONAJMNIEJ ROK albo i więcej.

Ja zbieram WE ponad 2,5 roku i kupując wtedy leśniaki słyszałem, że ... niedługo wyjdzie book.

Więc de facto zanim tego booka ujrzę to minie 4 lata zbierania a i tak nie mam żadnej pewności ;)
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.

Awatar użytkownika
Me_gusta
Chuck Norris
Posty: 543
Lokalizacja: Warszawa / Mszczonów

Post autor: Me_gusta »

2 lata?! w tyle czasu nawet z moim skromnym studenckim funduszem uda mi się zebrać całą armię... W takiem wypadku kupię na razie te 20 driad, lorda z dwuręczną bronią i teraz zastanawiam się czy potem nie dokupić 10 GR... Wiem ze teraz są ciency ale kto wie, może ich poprawią? Poza tym ciężko znaleźć Wild riderów do sprzedania, a 175 za 5 to słąby interes...
No i pewnie po tych zakupach to będzie już nowy rok, a wtedy moze pooof coś powiedzą o reedycj! :D jeśli nie to WD wchodza na liste życzań ;)

Awatar użytkownika
Luc
Kretozord
Posty: 1567
Lokalizacja: z pokoju obok

Post autor: Luc »

Glade Riders są fajni, na DMP grałem na 2 takich oddziałach.
Są kosmicznie drodzy ale się sprawdzili :) - ale raczej for fun :P

Poza tym ja mam 5 takich i robią mi za Wild Riders, więc jak masz możliwość taniego zakupu to nie wydasz pieniędzy w błoto, jako prox się nadadzą (dużo graczy WE tak właśnie proxuje Wildów) - można przy pomocy green stuffu ich przerobić łatwo.
Tych dryad widzę sporo się rzuciłeś :) 32 dobrze liczę ? (z reguły wystawia się 2 oddziały po 8 - czasami 3 oddziały - więc za dużo też nie ma sensu kupować aby nie przepłacać za figury, które będą stać na półce)
Z tego co masz to przydałby Ci się drugi orzełek (MUST HAVE w naszej armii to 2x) i tak z 10 tancerzy aby kadrę trzymać, no i BSB, resztę widzę już masz więc na siłę kupować nie ma sensu figurek, których za często wystawiać nie będziesz.

Pograj tym co masz, złap bakcyla WE i łatwiej Ci będzie dokupić resztę, bo sam ocenisz na czym Ci się lepiej gra. :mrgreen:



Jeśli się mylę to chłopacy mnie poprawią, ale chyba większość ma pokrycie z tym co inni sądzą ;)
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.

Awatar użytkownika
Me_gusta
Chuck Norris
Posty: 543
Lokalizacja: Warszawa / Mszczonów

Post autor: Me_gusta »

Cóż te dryady to chyba dlatego, że rozbudziłem ich wewnętrzny potencjał w ostatnich bitwach. Najpierw zwycięstwo z Imperium a potem z Ogrami. W obu straciłem tylko jeden oddział GG i jakieś pojedyncze mode. Rowniez w obu gwiazdami wieczoru okazało się 12 Dryad z bohaterką Branchwraitch. Z imperium przeszły dosłownie przez wszysko od halabardników przez dwurecznych mieczników, a kończąc na cięzkiej jezdzie... Oczywiście wszyscy byli wczesniej ostrzelani przez GG i GR do tego ożywiałem 5 driad moją magiczką 4 poziomu. Z ogrami driady pokonały 4 bulsów i w poscigu wpadły w Ironów których z pomocą jazdy pokonały w kolejnej turze! ;)

Także jeśli chodzi o bakcyla to uwierz mi Luc, że już go złąpałem :D zwycięstwa oczywiście dodają skrzydeł ale nie da się tez ukryć ze wszyscy jestesmy nowi w WHFB i popełniamy sporo błędów. Niemniej jednak każda kolejna bitwa idzie coraz sprawniej.
I tu dwa pytania nooba, na które nie znalazłem w rulebooku odpowiedzi (bo za krótko szukałem)
1. czy tarcza daje modyfikator -1 do trafienia w noszącego z broni strzeleckiej? Moj przeciwnik upierał sie ze jego oddział wyposazony w tarcze ma taki bonus.
2. Czy mag moze rzucać czary po marszu?

Co do samych GR'ów to są fajni i moi przeciwnicy sie ich bali xD szybko mozna nimi wjechać na tyly wroga, troche postrzelać, zabić jakichs łuczników ^^ jedyne co mnie wkurza to, to że nie mają 4 siły na krótkim dystansie tak jak GG :(

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6354

Post autor: Naviedzony »

1. czy tarcza daje modyfikator -1 do trafienia w noszącego z broni strzeleckiej? Moj przeciwnik upierał sie ze jego oddział wyposazony w tarcze ma taki bonus.
Następnym razem niech Ci to pokaże w rulebooku. :P Nie ma czegoś takiego. tarcza polepsza o 1 punkt armour save.
2. Czy mag moze rzucać czary po marszu?
Tak. Nawet po zebraniu się może.

Awatar użytkownika
Luc
Kretozord
Posty: 1567
Lokalizacja: z pokoju obok

Post autor: Luc »

Me_gusta pisze:Także jeśli chodzi o bakcyla to uwierz mi Luc, że już go złąpałem :D zwycięstwa oczywiście dodają skrzydeł ale nie da się tez ukryć ze wszyscy jestesmy nowi w WHFB i popełniamy sporo błędów. Niemniej jednak każda kolejna bitwa idzie coraz sprawniej.
No i rewelacja :) - tak trzymać! :mrgreen:
Me_gusta pisze:Co do samych GR'ów to są fajni i moi przeciwnicy sie ich bali xD szybko mozna nimi wjechać na tyly wroga, troche postrzelać, zabić jakichs łuczników ^^ jedyne co mnie wkurza to, to że nie mają 4 siły na krótkim dystansie tak jak GG :(
A któż by nie chciał, wszyscy po cichu mają nadzieję, że wraz z nowym bookiem ta S4 będzie na każdym łuku! Nie tylko GG (ale herosi, GR, Waye, Warhawki, scouty)
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.

Awatar użytkownika
Heptun
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3745
Lokalizacja: klub SALAMANDRA - Włocławek

Post autor: Heptun »

W końcu dorwałem kolesia na jelonku i będę się nim bawił na nadchodzącym turnieju więc od razu nasuwa się pytanie - czy jak wstawię go do wildów to będzie miał razem z nimi vanguarda ???

Wydaje mi się, że tak lecz wolę się upewnić :)
:twisted: Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek :twisted:

Gremlin
Masakrator
Posty: 2428
Lokalizacja: Szczawnica/Kraków
Kontakt:

Post autor: Gremlin »

a czy jeleń ma dopisek fast cavalery jak elfie koniki?

I tyle by było z "wydawania"...
xYz

Awatar użytkownika
ismael
Wodzirej
Posty: 670
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ismael »

Ready pisze:
ismael pisze:
Czy Orion może wchodzić do oddziałów ?
Dzięki zasadzie Spirit of Kurnous jest Unbreakable, więc teoretycznie chyba nie. Niemniej na stronie 45 kodeksu jest on pokazany w środku oddziału Wild Riders... Tak więc może Spirit of Kurnous nie traktuje się jako zapisu równoznacznego z Unbreakable pod tym kątem ?
A nie jest opisane przy opisie Oriona że może dołączyć do oddziału WR pod warunkiem że nie ma wykupionej opcji tych psoków kuronusa ;)? znaczy jestem pewien że to tam jest ale lepiej sprawdź ;)
Nie było mnie jakiś czas. Dzięki za odpowiedź.
Z tego co znalazłem jednak w booku: Zasada "Hounds of the Hunt" mówi "If he has any hounds, then he may not join another unit".
Chodziło mi jednak o Oriona bez psów i czy zasada Spirit of Kurnous dająca mu unbreaka nie gryzie się z wchodzeniem do oddziału (teoretycznie chyba dowolnego unitu forest spirit, bo nie widzę tu ograniczeń, że tylko do wildów).
Chyba, że w 8 edycji charakterzy unbreakable mogą wchodzić do oddziałów, które takie nie są ?

Awatar użytkownika
Hunter
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 157
Lokalizacja: RYK Częstochowa

Post autor: Hunter »

Przy liczbie 70 GG. ile mogę wystawić oddziałów łuków, bo chyba więcej niż 3, a w euro nie mogę się tego doczytać?
Czy GR. i Weye i (scout z GG.) liczą się jakoś do limitu strzelania, czy też nie i w teorii mogę pruć sto strzał na turę?

Awatar użytkownika
Me_gusta
Chuck Norris
Posty: 543
Lokalizacja: Warszawa / Mszczonów

Post autor: Me_gusta »

Nie wiem czy czytałem aktualne zasady, ale na euro chyba obowiązuje limit 45 jednostek strzelających (ponad 20'') i jeśli chodzi o WE to ten limit liczy się tylko do GG. Sam jestem początkujący więc lepiej poczekaj na potwierdzenie jakiegoś wyjadacza ;)
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ