Pytania o magię v 2.0

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytania o magię v 2.0

Post autor: misha »

przeczytaj FAQ
to bylo juz w wersji 1.2 a teraz mamy 1.8 wiec hmm ze 2 lata temu :D pewnie
Q: If a magical vortex ends its move over a unit it is placed 1"
beyond the unit. If this is also over a unit should it be placed 1"
beyond that unit, repeating the process until it is not touching any
models? When this happens, I assume models between where the
magical vortex ended its move and where the template is placed are
not affected by the spell? (p36)
A: Yes to both questions.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Semi
Niszczyciel Światów
Posty: 4764
Lokalizacja: Warszawa - Drobne Wałeczki
Kontakt:

Post autor: Semi »

czy czary typu rip/magical vortex koncza sie gdy czarodziej w efekcie miscasta zapomnial ten czar?
Obrazek
Highborn Elves Only!

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

Czar został zapomniany i może być więcej rzucony, ale zasady jasno mówią czar rzucany działa kompletnie nie przejmując się miscastem i jego efektami.

ironhead
Chuck Norris
Posty: 458

Post autor: ironhead »

Semi pisze:popychaczka z High Magic pozwala na wykonanie ruchu do 10" lub 20" czy w ramach tego ruchu mozna zrobic reforma/ swifta? jesli tak to ile mozna sie ruszyc po swifcie?
FAZIK pisze:Nie możesz się reformować. Ten czar nie daje Ci M value 10"20" tylko pozwala się ruszyć do 10"/20".
Gdyby reformy były możliwe to jednostka mogła by się rozwinąć na 40", albo np biegać na 2X to co w czarze :P.
Semi pisze:ok, dzieki, a jak by bylo jesli chce cofnac oddzial? calosc czy polowe ruchu?
Naviedzony pisze:Połowę.
Pytałem o podobny czar z domeny vampirów (popychaczka - ruch do 8 cali). http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?p=998262#p998262
Zdania były podzielone, ale z przewagą, że można nawet robić switfy i potem ruszyć się w dowolnym kierunku (przód, bok, tył), ale pod warunkiem nie przekroczenia 8 cali na żadnym modelu.
Może któryś z Panów sędziów by się wypowiedział ? :)

Awatar użytkownika
DiabliQ
Mudżahedin
Posty: 299
Lokalizacja: Wschodnie kresy Sylvanii

Post autor: DiabliQ »

ironhead pisze: Pytałem o podobny czar z domeny vampirów (popychaczka - ruch do 8 cali). http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?p=998262#p998262
Zdania były podzielone, ale z przewagą, że można nawet robić switfy i potem ruszyć się w dowolnym kierunku (przód, bok, tył), ale pod warunkiem nie przekroczenia 8 cali na żadnym modelu.
Może któryś z Panów sędziów by się wypowiedział ? :)
Zarówno w popychaczce wampirów jak i helfów masz napisane, że wykonujesz ruch jakby to była podfaza ruchów pozostałych, więc dziwię się skąd te podzielone głosy. Skoro w tej podfazie można robić swifty i reformy to czemu czar miałby tego nie umożliwiać?
Obrazek

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Akurat nie można Reformów. Jest to chyba w Uściśleniach :)
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
DiabliQ
Mudżahedin
Posty: 299
Lokalizacja: Wschodnie kresy Sylvanii

Post autor: DiabliQ »

W uściśleniach dla VC i do RB niczego takiego nie widzę
Obrazek

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

walk between worlds jako popychaczka HE, uscislenia sedziowkie - nie mozna reformow
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Jest w Uściśleniach przy High Elves, gdzie identyczny zapis ma czar z High Magic:
Walk Between Worlds - czy można zrobić reformę lub wheelować?
Nie można się reformować. Można wykonywać wheele.
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Semi
Niszczyciel Światów
Posty: 4764
Lokalizacja: Warszawa - Drobne Wałeczki
Kontakt:

Post autor: Semi »

Mozna sie cofac w takim razie?
Obrazek
Highborn Elves Only!

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

DiabliQ pisze:W uściśleniach dla VC i do RB niczego takiego nie widzę
w uscisleniach sedziowskich. Danse makabre ma taki sam zapis jak walk between the worlds

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

Dostajesz pewną ilość cali z przeznaczeniem na ruch (przeczytajcie po prostu co dają te czary w ich opisie) i możesz ją wykorzystać w dowolny sposób jak w fazie ruch.
Reformy nie wykorzystują ilości cali ruchu, dlatego nie można ich zrobić. Po prostu wystarczy odpowiedzieć sobie na proste pytanie - ile mi zostanie ruchu po reformie (zgodnie z zasadami reform). Tyle.
Life's a game with save and load features disabled.

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Widzę do czego zmierzasz, ale zamotałeś.
Wiesz co robi cecha M?
Movement allowance, often called Move, this shows the number of inches a model can move on the battlefield under normal circumstances,
Więc człowiek z M=4 dostaje 4 cale z przeznaczeniem na ruch (przeczytaj co daje ta cecha w opisie) i możesz je wykorzystać w dowolny sposób w fazie ruch.
Reformy nie wykorzystują ilości cali ruchu, dlatego nie można ich zrobić.....

Zaraz dojdzie do tego, że w fazie ruchu nie można robić reformów bo nie zabierają Ci ruchu :)
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

Wiem co robi cecha M, ale sam zamotałeś bo te czary jej nie dają.
Zmierzałem do tego do czego zmierzałem i co napisałem - że czary te nie dają cechy M ani w żaden sposób jej nie modyfikują. One dają cale ruchu. I jak widać to Ty zamotałeś (przeczytaj sobie co dają popychaczki) ;). Dokładnie tak jak reszta która się reformuje a nie może bo nie ma cechy M.

Wystarczy porównać z Birona's Timewarp. Zwiększa Ci M, dodatkowo można normalnie się reformować gdyż masz normalną charakterystykę M (tyle że X2).
Popychaczki nie mają nic wspólnego z charakterystykami i M Value/Allowance. Dają czyste cale ruchu (dlatego człowieczek może się poruszyć o 20 cali, pomimo że normalnie nie jest to możliwe). Dlatego nie można zrobić reformy bo nie zabiera ona cali ruchu, a tylko tym dysponujesz.

Zresztą nie ma co się rozwodzić, sędziowie już dawno rozwiązali ten problem.
Life's a game with save and load features disabled.

Awatar użytkownika
Semi
Niszczyciel Światów
Posty: 4764
Lokalizacja: Warszawa - Drobne Wałeczki
Kontakt:

Post autor: Semi »

ok, to majac 10" ruchu z popychaczki ile moge sie cofnac? 5 czy 10
Obrazek
Highborn Elves Only!

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

O pięć bo normalne ograniczenia ruchu działają. Dlatego właśnie znalazł się tam ten zapisek "as in remaining moves sub-phase". To nie teleport.
Life's a game with save and load features disabled.

ironhead
Chuck Norris
Posty: 458

Post autor: ironhead »

To jeszcze prosze o napisanie co z fast cavarly i skirmish? Również nie mogą robić darmowych reformów ? Jako gracz vc jest to istotne dla mnie przy popchnieciu hexow przez wrogi oddział.

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

Powinno być tak że nie można robić nic więcej ponad poruszeniem się i wheelami, ale to jest już właśnie problem LS. Bo teoretycznie można używać specjalnych zdolności w ruchu (np fly, sranie ognie fenixa, zrzucanie kamieni przez terki) a już reformować się nie wolno.
Life's a game with save and load features disabled.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

fasta wg faq po prostu przestawiasz jak chcesz w dowolne miejsce w zasiegu w dowolnej formacji, czyli juz robisz jakies reformy, wiec tu reformy sa jak najbardziej dozwolone, bo tak sie ruszaja fast cavalry

nie widze sprzecznosci tego uscislenia z zapisami FAQ i rulebooka jakos
ale oczywiscie mozna z igly robic widly :) i robic kolejne uscislenia uscislen bez sensu
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

Przecież to samo w sobie jest sprzecznością. Jeśli nie można się reformować to i FC/skirmish się nie reformują, bo mają takie same reformy jak inni, tyle że są darmowe.
Life's a game with save and load features disabled.

ODPOWIEDZ