Sędziowski Rynsztok v 2.0

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Re: Sędziowski Rynsztok v 2.0

Post autor: QQrydza »

Przeanalizowalem sobie glosy na LS co do tego zakazu reformów z HE popychaczki i VC.

Furion - dozwolenie reformów
Kudłaty - podobnie

Shino, lidder, tutajec - zakaz reformów, dozwolone wheela

Pytanie do trzehc ostatnich - na jakiej zasadzie oddzielacie whella od refoum. Oba to manewry - pomijam juz że sformulowanie "as normal in remaining move movment phase" ewidentnie wskazuje na to, że manewry tez mozna wykonywać - to CZEMU oddzielacie wheel od refomu?

Moze dlatego że z RAWu na moment wystawila głowa odrobina logiki?

Poza tym misha +1
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

-Qc- 1) ile cali ruchu zabiera reforma, i czy można się po niej ruszać 2) czy po swift reform ruszamy się o M czy o tyle ile czar umożliwia 10/20"?, oraz 3) czy można maszerować mnożąc to z czaruX2 , skoro nic nie wykluczamy?

Skaveni też mają popychaczkę w fazie magii przy efekcie dzwonu. GW "wbrew logice" jednak uściślił że nie można zrobić reformy.
Skaven FAQ pisze:Q: Can I use the D6" of movement granted by the “Unholy Clamour” and “Avalanche of Energy” results on the Bell chart to reform? (p43)
A: No.
Czym różni się ten ruch z dzwonu od ruchu z popychaczki z czaru?
Life's a game with save and load features disabled.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

tym ze w popychaczcce z dzwonu masz że porusza się "directly forward d6" cali

w popychaczcce z VC masz "porusza się tak jak w fazie Remaining Moves"
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

=D>
moze sie okazac ze nie jestes godzien by ktos jeszcze z LS ci odpowiedzial :)

a juz na pewno fast cav powinna byc wyjatkiem od tego uscislenia, wg FAQ do RB
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

-Qc- pisze:"directly forward d6" cali
To nie jest cytat, mija się z rzeczywistą treścią, więc nie powinien znaleźć się w " ".
Skoro jeden ruch nie pozwala na reformę, to dlaczego inny ruch ma na nią pozwalać? To dokładnie takie same cale ruchu. Co ma do tego faza w którym się on odbywa?


Mógłbyś odpowiedzieć na resztę pytań? Bo jestem bardzo ciekawy w którym momencie zniknie ruszanie się jak w remaining moves ;).
Life's a game with save and load features disabled.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Dla czego reform to nie ruch, skoro jest w sekcji manewrow bedących w ruchu.

I czym rozni sie wheel od reformu RAWowo :P cytatami rzuccie

Nie pamietam dokladnie, ale opis w skavenach jest jednoznaczny ze jest tylko ruch do przodu :P zacytuj i mnie popraw jak masz bnooka pod reką
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

"The unit pushing the Bell immediately moves an extra D6"
Dowolny dodatkowy ruch D6. Utarło się że jest do przodu, ale tak nie jest. FAQ uniemożliwia jedynie reformy.

Czar daje dokładnie to samo - dodatkowy ruch o 10/20". Dopisek o fazie jest tylko po to żeby ktoś nie powiedział że to teleport bo dzięki dopiskowi nakładane są ograniczenia dotyczące ruchu (np ruch w bok czy do tyłu/2).
FAZIK pisze:Mógłbyś odpowiedzieć na resztę pytań? Bo jestem bardzo ciekawy w którym momencie zniknie ruszanie się jak w remaining moves ;).
Life's a game with save and load features disabled.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Wypunktuj je w systemie 1. 2. 3. to lepiej ogarne
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

1) ile cali ruchu zabiera reforma, i czy można się po niej poruszać,
2) czy po swift reform ruszamy się o rzeczywisty M jednostki czy o tyle ile czar umożliwia 10/20"?,
3) czy można maszerować mnożąc M z czaruX2.
Life's a game with save and load features disabled.

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3672
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JaceK »

Drobna sytuacja z Silesiana.
Czy Aura of Frost Feniksa powoduje modyfikator -1S dla Hexa, który przez niego przelatuje w Remaining Moves w ramach zasady Spectral Hunters (tak to się chyba nazywa).

Furion to zasędziował jako "nie modyfikuje siły, bo nie jest w btb" (imho słusznie), ale potwierdzenie tego w US byłoby miłe.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
Obrazek

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

FAZIK pisze:1) ile cali ruchu zabiera reforma, i czy można się po niej poruszać,
2) czy po swift reform ruszamy się o rzeczywisty M jednostki czy o tyle ile czar umożliwia 10/20"?,
3) czy można maszerować mnożąc M z czaruX2.
1 - w przypadku fasta majacego free reform nic. W przypadku innych w sumie mi zwisaja, ale generalnie reform ma granice takie jak daje czar, tak jak normalnie jest to 2xM

2 - swift reform a reform to odrebna kwestia mi sie wydaje. Mnie chodzi o zwyczajny reform :P

3 - czar daje Ci ile cali mozesz przebyc i marsz nic tu nie ma do rzeczy. w teorii mozesz rzucic ten czar na krasnoludka w sojuszu i zrobi on wtedy 10 cali jezeli czar mu na to pozwala
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

1. Czar daje tylko cale ruchu. Czyli sprawdzasz ile cali zabrała reforma i tyle odejmujesz od ruchu z czaru? Dobrze Cię rozumiem? Mógłbyś to w jakikolwiek sposób podeprzeć regułami?
2. Jeśli można zwykły to i można Swift, tylko potrzeba muzyka. Stąd pytanie.
3. Jeśli korzystasz ze wszystkich zasad to również i z Marszu. Sam chcesz wszystkie zasady.

Czyli mówisz iż reformy tak, Swift nie, maszerowanie nie? Teraz to dopiero wyszło zamieszanie, bo wszystko jest w zasadach ruchu lub ma odnośniki że "instead".


Już o tym pisałem że po prostu LS zamieszała i pozwoliła na niektóre rzeczy (zasady specjalne jednostek, latanie itd) a niektórych zakazała (reformy). Tak naprawdę powinno być tak iż czary te dają tylko i wyłącznie czyste cale ruchu. Możesz je wykorzystać na ruch (bo zabiera cale), na wheele (bo zabiera cale) oraz na cofanie się (cale/2) oraz poruszanie się w bok (cale/2) zgodnie z normalnymi zasadami ruchu. Nic więcej. Wtedy nie było by pytań oraz spierania się gdzie kończy się granica manewrów a gdzie zaczyna wałek (maszerowanie, Swifty itd).
Life's a game with save and load features disabled.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

w przypadku fast cav/skirmish FAQ jasno wskazuje w jaki sposob ruszaja sie te oddzialy, tu powinien byc wyjatek
miloby bylo jakby LS sie odniesli do tego fragmentu FAQ
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

misha pisze:w przypadku fast cav/skirmish FAQ jasno wskazuje w jaki sposob ruszaja sie te oddzialy, tu powinien byc wyjatek
miloby bylo jakby LS sie odniesli do tego fragmentu FAQ
nie od konca. Gdyby korzystac tylko i wylacznie z fregmentu faqa gw to oddzial hexow/terkow moglby ruszyc sie 10" do przeciwnika wyplacic hity i wrocic sie 26"/30" w tyl (liczac tylko przejscie od poczatku ruchu do koncowego momentu biorac pod uwage przeszkadzajace oddzialy).

Jesli sie nie myle to zakaz reformow dotyczy tego, ze mozna go wykonac nie uzywacja mv na 2x0". Jesli natomiast uznac, ze uzywamy mv mimo wszystko i zezwolic na reformy to wtedy popychaczki niezaleznie od swojego tekstu takze byly by wlasnie ograniczone mv oddzialu (no i tedy dany oddzial musialby maszerowac zeby sie ruszyc wiecej niz swoj mv).

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Fazik - czar DAJE czyste cale ruchu. Reform zużywa te cale - skoro masz 8 to 8. Po prostu normalny reform ma ograniczenie 2xMV. Ten z czaru ma 8 cali niezależnie od movmentu - i tyle. Po najprostszej linii oporu.

Shino - co jest błędne w mojej interpretacji powyżej? Bo tylko o to chyba sie sprawa rozbija

I popychaczka daje 8 cali mova wiec 10 nie zrobia :P po prostu 4 do przodu, najazd na unit, i 4 cale powrot na miejsce, bo reform maja darmo - o to w tym biega. Bo ze poleca 8 po linii do przodu i tam sie na 8 calu zatrzymaja i tyle to watpliwosci nie ulega
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

Czy dało by się uściślić Ripperdactyls i ich zasadę Toad Rage?
Wording (albo zbliżony do oryginału, bo cytuję innego użytkownika):
Toad rage:
Before the game starts, but after scouts have been deployed, a lustrain blod marker can be placed for each unit of Ripperdactyls. A single marker can be placed on any enemy unit on the tabletop, this marker remains throughout the battle.

When fighting in close combat against a unit with a blot toad marker, the riper's frenzy grants it d3+1 extra attacks, instead of just 1 (roll once for the whole unit) and riperki re-roll all failed to hit rolls.
Czy "against a unit with a marker" oznacza że Ripperki nie muszą być w kontakcie z tą jednostką, a wystarczy jedynie że jednostka z żabami będzie zaangażowana gdziekolwiek w tą samą walkę (multiple combat) w której są również Ripperki?
Oraz.
Czy dodatkowe ataki otrzymane z zasady można kierować na inne jednostki, które nie mają na sobie markerów, a które są w takiej walce (multiple combat)?
Life's a game with save and load features disabled.

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

fazik nie jestem w LS ale napisze ci jak ja to widze.
'When fighting in close combat against a unit with a blot toad marker' jak dla mnie wszystko rozwiazuje. walczac wlasnie z tym przeciwnikiem masz bonusy.

podobnie jak z hatem. jesli masz nienawisc do zielonoskorych i walczysz w jednym multicombacie z goblinami i trollami to nie masz przerzutow na trolle.
jednak nie pamietam jak wyglada dokladny wording hate'a gdyz nie mam w tym momencie dostepu do ksiazki to mimo wszystko te przypadki wygladaja dla mnie podobnie.
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

Gracze Lizaków twierdzą co innego* na swoim forum stąd pytanie.

*Wystarczy że jakikolwiek z unitów zaangażowany w CC ma marker i Rippki mają dodatkowe ataki i przerzuty na wszystko w tej walce, nieważne z czym się stykają ani co atakują. Ważne żeby jedna z jednostek miała na sobie żaby.
Life's a game with save and load features disabled.

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Do LS:
- dorzućcie jeszcze kwestię czy jeśli CoB daje rerolle poza hth to czy martial prowess działa na RBT? Zasadę ma jedynie obsługa lecz bolec już nie,
- czy MP działa na impacty chariotu, cauldrona?
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
Ziemko
Lex Luthor
Posty: 16595
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziemko »

Morsereg pisze:fazik nie jestem w LS ale napisze ci jak ja to widze.
'When fighting in close combat against a unit with a blot toad marker' jak dla mnie wszystko rozwiazuje. walczac wlasnie z tym przeciwnikiem masz bonusy.

podobnie jak z hatem. jesli masz nienawisc do zielonoskorych i walczysz w jednym multicombacie z goblinami i trollami to nie masz przerzutow na trolle.
jednak nie pamietam jak wyglada dokladny wording hate'a gdyz nie mam w tym momencie dostepu do ksiazki to mimo wszystko te przypadki wygladaja dla mnie podobnie.

Nie jest napisane, ze tylko przeciwko temu oddzialowi ma sie przerzuty, tylko jak on i Ty jestescie w jednej walce to ripery dostaja bonus.
Z reszta jedna osoba z LS sama to zauwazyla, ze tak wlasnie jest jak pisze.
Dobrze by bylo, aby pojawilo sie to w uscisleniach, obojetnie jak zostanie to rozwiazane, bo beda o to wojny.

ODPOWIEDZ