Rozpiski Szczurze

Skaven

Moderator: Hoax

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Re: Rozpiski Szczurze

Post autor: Hoax »

Z myślą o prekrakowskim turnieju na narbutta, jakoś na początku listopada. Rozpiska wg mnie dziwna, ale to dlatego, że nawet nie próbowałem nigdy układać czegokolwiek powyżej 1000pkt bez lordów.
Poza tym rozpiska jest robiona nieco pod modele które mogę wystawić. Nie miałem co robić z punktami do tego stopnia, że nawet te planace muszkiety wziąłem.
Robione raczej na szybko, bo chodzi mi na razie przede wszystkim o plan, szczegóły jest czas ustalić, tak więc sorry jeżeli są jakieś głupie błędy.
Prosiłbym o w miarę konstruktywną krytykę.
Unnamed1600 Pts - Skaven Army

1 Warlock Engineer @ 125.0 Pts
General; Magic Level 2
Dispel Scroll [25.0]

1 Chieftain @ 97.0 Pts
Heavy Armour; Shield; Battle Standard
Banner of Eternal Flame [10.0]
Warpmusket [15.0]

1 * Assassin @ 170.0 Pts
2ndWeapon; Throwing Stars
Weeping Blade [30.0]
Potion of Strength [20.0]

35 Skavenslaves @ 72.0 Pts
Slave Musician

35 Skavenslaves @ 72.0 Pts
Slave Musician

35 Skavenslaves @ 72.0 Pts
Slave Musician

38 Stormvermin @ 363.0 Pts
Halberd; Heavy Armour; Standard; Musician
Storm Banner [50.0]
1 Fangleader @ [25.0] Pts
Warpmusket [15.0]

5 Gutter Runners @ 90.0 Pts
2ndWeapon; Poisoned Attacks; Sling; Throwing Stars

5 Gutter Runners @ 90.0 Pts
2ndWeapon; Poisoned Attacks; Sling; Throwing Stars

1 Doomwheel @ 150.0 Pts

1 Hellpit Abomination @ 250.0 Pts
Warpstone Spikes

6 Giant Rats @ 26.0 Pts
1 Packmasters @ [8.0] Pts

5 Giant Rats @ 23.0 Pts
1 Packmasters @ [8.0] Pts

Models in Army: 167

Total Army Cost: 1600.0

Awatar użytkownika
lajkonik
Masakrator
Posty: 2622

Post autor: lajkonik »

Muszkiet to strata punktów. Nic niem nikomu nie zrobisz. Lepiej to wykorzystać na coś innego. Osobiście odpuściłbym assasina, ale nie jest to pomysł bardzo zły. I zastąpiłbym doomwheel latarką.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
lajkonik Obrazek

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

Muszkiet jest pod flamingiem, są dwa, bs jest ok, siła 5. Dwoma takimi mam szansę wbić jedną ranę w np trolle, crypty, bestie nurgla itp zdejmując regenę pod strzały z koła/latarki, albo pestki gutterów.
Poza tym na co mam jeszcze wydać punkty? Brass orba i tak nie będę miał jak teleportować, więc odpada... Nie wiem co jeszcze mógłbym próbować dopchać. Jezzaili nie mam, globów czy PCB też...

Awatar użytkownika
Voodoo
Masakrator
Posty: 2988
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Lepiej się upewnij. Zarówno muszkiety jak i Jezzaile są magiczną bronią a z nią ogniste ataki nie działają. Nie jestem pewny czy nic się nie zmieniło, ale coś mi się tak kojarzy.
Obrazek

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

Szczerze mówiąc wgl czegoś takiego nie kojarzę... Ale jeżeli jest jak mówisz to jest już pewniak do zmiany.

Awatar użytkownika
Voodoo
Masakrator
Posty: 2988
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Bohater z magiczną bronią w oddziale z ognistymi atakami nie zdejmuje regeny np. warlord z fellbladem.

Chaos Knights czy Skull Crasherzy z ognistą szmatą nie zdejmują regeneracji bo mają magiczne ataki.

Wyposażenie szczurów takie jak muszkiety mają zapisek, że mają magiczne ataki. Pamiętam, że kiedyś była dywagacja na ten temat. Nie wiem na czym stanęło dlatego radzę się upewnić bo robisz rozpę pod ten patent.
Obrazek

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

Złamię moje 666 postów :P.

Przy WarpMusket (i innych przedmiotach ze strony 33AB gdzie znajduje się Scavenge-Pile) jest wyraźny dopisek że "Unless otherwise notted, these weapons are not magical".
Czyli broń nie jest magiczna, tylko ataki z niej są traktowane jako magiczne (specjalna zasada Warpstone Weapon z tej samej strony).
Czyli masz zarówno ataki magiczne i ogniowe.
Life's a game with save and load features disabled.

Awatar użytkownika
Opos
Falubaz
Posty: 1196
Lokalizacja: KGB Tarnów

Post autor: Opos »

Cytat z podręcznika: >>Attacks from weapons with this special rule count as magical<<
A tu cytat z erraty, odnosi się bezpośrednio do powyższego zdania: >>Change the second sentence to “Warpstone weapons and attacks made by them count as magical.”<<
Więc, niestety, magiczne bronie 8)
Let the River of Blood flow...

Awatar użytkownika
Raqq
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 129

Post autor: Raqq »

Czyli muszkiet i pistolet są magiczne (Warpstone Weapon), reszta ze Scavenge Pile'a nie :( Czyli kmina z "płonącymi" jezzailsami poszła właśnie w cholerę #-o

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

Pytałem w temacie ogólnym. Magiczna broń i broń której ataki liczą sie jako magiczne to co innego, więc flamingi z tego są.

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

Opos pisze:Cytat z podręcznika: >>Attacks from weapons with this special rule count as magical<<
A tu cytat z erraty, odnosi się bezpośrednio do powyższego zdania: >>Change the second sentence to “Warpstone weapons and attacks made by them count as magical.”<<
Więc, niestety, magiczne bronie 8)
FAQ zmieniło zasadę ale bronie dalej nie są magiczne. różnica jest w "magic weapons" a "counts as magical weapons". Gdyby były "magic weapons" to nie można by dać muszkietu i innej broni, gdyż model może mieć tylko 1 magic weapon. Tak samo jak i nie można by było posiadać więcej niż 1 muszkietu w całej armii. A obie te rzeczy można zrobić ;).
Dodatkowo kiedyś było to dokładnie wyjaśnione w FAQ do TK.
Old TK AB pisze:Any normal weapon carried by a Tomb Guard or Icon Bearer counts as a magic weapon (but all normal rules for that weapon still apply).
FAQ pisze:Q. Do Tomb Blades count as magic items for the purposes of spells or special abilities that effect magic items? (p27)
A. No.
Czyli "count as magical" nie równa się "magic". BTW Kolejny doskonały przykład pisania zasad przez GW.

Ergo możesz mieć i magiczne i ogniowe ataki z broni umieszczonych w "Scavenge Pile" z AB Skavenów. Dodatkowo nie można ich zniszczyć czarem z magii High.
Life's a game with save and load features disabled.

Awatar użytkownika
Opos
Falubaz
Posty: 1196
Lokalizacja: KGB Tarnów

Post autor: Opos »

Cholerne GW, dałem się zrobić w jajo :evil: Dodatkowo, będąc przekonanym o słuszności tego rozumowania, propaguje je dalej #-o
Let the River of Blood flow...

Kas
Pseudoklimaciarz
Posty: 20

Post autor: Kas »

Ok, w takim razie jak doomwheel/plagueclaw/WLC jest magiczną bronią (ma magiczne ataki), działa na nie storm banner (więc nie są magiczną bronią) to jak to strzela w HE z bannerem dającym warda na magiczne, to oni mają tego save'a czy nie?:) Powinno się kazać pismakom GW tłumaczyć samych siebie - tak dla przykładu.

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

Nie są to magiczne bronie (więc SB działa), ale z zasady warpstone weapon ataki liczą się jako magiczne (z wszelkimi tego konsekwencjami, jak i benefitami)

Awatar użytkownika
Opos
Falubaz
Posty: 1196
Lokalizacja: KGB Tarnów

Post autor: Opos »

A, niestety, HElficki banner działa na ABSOLUTNIE WSZYSTKIE magiczne obrażenia :evil:
Let the River of Blood flow...

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

Poprzednicy już wszystko napisali, ale chciałbym tylko zacytować FAQ Skavenów (żeby rozwiać pewne niejasności w poście Kas), które to FAQ zmieniło zasady Storm Bannera. Teraz działa na każde strzelanie, nie trzeba się zastanawiać czy jest magiczne czy nie.
FAQ pisze:Page 111 – Storm Banner.
Add “One use only”. Change the start of the third sentence to “All shooting attacks that don’t use BS [...]”.
Life's a game with save and load features disabled.

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

Wersja 2.0 tego co poprzednio wrzucałem, ale jest sporo zmian. Wyglądać to zaczyna naprawdę dziwnie, ale nie mogę się odnaleźć bez proroka/warlorda
Zmiana numer jeden to generał, trochę boję się wystawiać jako generała coś co T3, 2W i 0 savów, poza tym LD szału nie robi. Poza tym stormami, na tyle na ile będzie to sensowne mam zamiar się bić, więc zaraz by go wyciągnęli. Kapłan jest nieco twardszy, poza tym 4 ataki z S6 w pierwszej fazie combatu mogą zrobić różnicę.
Elektryków wziąłem jako odginaczki, generalnie są nic nie warci, a trochę bagna zawsze zrobią. Ewentualnie poświęci strzelanie na nich, co też się opłaca.
Wymieniłem koło na latarkę.
Z braku lepszego pomysłu wziąłem miotacz. Jest dość tani i mam zazwyczaj do niego farta, więc pomyślałem, że czemu nie.
Unnamed1600 Pts - Skaven Army

1 Plague Priest @ 189.0 Pts
General; Magic Lvl2; Frenzy; Flail; Miscast Table
Crown of Command [35.0]
Scroll of Shielding [15.0]

1 Chieftain @ 97.0 Pts
Heavy Armour; Shield; Battle Standard
Banner of Eternal Flame [10.0]
Warpmusket [15.0]

1 Warlock Engineer @ 15.0 Pts

1 Warlock Engineer @ 15.0 Pts

40 Skavenslaves @ 82.0 Pts
Slave Musician

40 Skavenslaves @ 82.0 Pts
Slave Musician

40 Skavenslaves @ 82.0 Pts
Slave Musician

39 Stormvermin @ 440.0 Pts
Halberd; Heavy Armour; Standard; Musician
Storm Banner [50.0]

1 Fangleader @ [25.0] Pts
Warpmusket [15.0]

1 Weapon Team @ [70.0] Pts
Warpfire Thrower

5 Gutter Runners @ 90.0 Pts
2ndWeapon; Poisoned Attacks; Sling; Throwing Stars

5 Gutter Runners @ 90.0 Pts
2ndWeapon; Poisoned Attacks; Sling; Throwing Stars

1 Warp-lightning Cannon @ 90.0 Pts

1 Hellpit Abomination @ 250.0 Pts
Warpstone Spikes

6 Giant Rats @ 26.0 Pts
1 Packmasters @ [8.0] Pts


6 Giant Rats @ 26.0 Pts
1 Packmasters @ [8.0] Pts


6 Giant Rats @ 26.0 Pts
1 Packmasters @ [8.0] Pts


Models in Army: 192


Total Army Cost: 1600.0

ravtheone
Mudżahedin
Posty: 238
Lokalizacja: Najczarniejsze, najrzadziej odkurzane zakątki Ciemnogrodu

Post autor: ravtheone »

Mnie sie podoba. Sam gram Priestem jako generalem. Czasami nawet na 2000 wystawiam go jako generała dispelujacego. Dodaje tylko BSBka, a reszta w jednostkach do zwary.

Jak nie jedzie w furmanie daje mu censera. Fajnie zdejmuje eteryki samym istnieniem...

BSBkowi daj halabarde lub ahw. Abomce usun kolce.

Wole kolo niż latarke. Robi 3 rzeczy, a latara jedno. Lepiej zdejmuje montery, terroryzuje, walczy, blokuje grę manewrowa, sieje zamęt na flankach i przeciwnicy przy nim popelniaja biedy.

Ja wole slaves w oddzialach po 20-25. Za zaoszczędzone punkty i warpfire thrower mozna wystawić klocek monkow do priesta. Ale ro juz moja baja.
Ostatnio zmieniony 24 paź 2013, o 20:18 przez ravtheone, łącznie zmieniany 1 raz.
MISFIRE 2022 - turniej WFB6
MISFIRE 2022 na Facebook

WFB: HE, SK, OK, EMP, O&G
WH40K: IG Steel Legion, Catachan, Karskin, Tallarn, Vostroyan, GK, DA, SoB, Orks, Necrons, Kroot Mercenaries
Mordheim: Skaven, Possesed
Box: Warhammer Underworlds, Warhammer Quest, Space Hulk, Blacktone Fortress, Blood Bowl, Deathwatch Overkill

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

Też w sumie wolę koło, bo bardziej pasuje do mojej gry do przodu. Poza tym jest ciekawsze i nie wymaga aż takiego pilnowania. Tylko gdzie strugać te 60 pkt na zamianę?

Co do bsb to szału w bijatyce i tak nie zrobi, a może dzięki tej tarczy przeżyje jakiś combat...
Ostatnio zmieniony 24 paź 2013, o 20:20 przez Hoax, łącznie zmieniany 1 raz.

ravtheone
Mudżahedin
Posty: 238
Lokalizacja: Najczarniejsze, najrzadziej odkurzane zakątki Ciemnogrodu

Post autor: ravtheone »

Wystarczy Ci jedna horda slavow. Z dwóch pozostałych zrob taktyczne do giniecia i zwiewania.
MISFIRE 2022 - turniej WFB6
MISFIRE 2022 na Facebook

WFB: HE, SK, OK, EMP, O&G
WH40K: IG Steel Legion, Catachan, Karskin, Tallarn, Vostroyan, GK, DA, SoB, Orks, Necrons, Kroot Mercenaries
Mordheim: Skaven, Possesed
Box: Warhammer Underworlds, Warhammer Quest, Space Hulk, Blacktone Fortress, Blood Bowl, Deathwatch Overkill

ODPOWIEDZ