Skaveńskie Q&A
Moderator: Hoax
- Miscatonic
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 119
- Lokalizacja: Polkowice
Re: Skaveńskie Q&A
Czyli ataki zadane bronią magiczną mogą być bronione na normalną obronę czy muszą się bronic na obronę magiczną. innymi słowy jeśli jednostka nie ma obrony magicznej to nie może się obronić na atak z broni spaczeniowej(magicznej)?
- Azurix
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3007
- Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"
Nie można użyć zwykłego Armour Save'a tylko, jak masz zapis:"No Amour Save Allowed", więc przeczytaj opis zasady Warpstone Weapon i będziesz wiedział. Kwestia tego, że to jest Magiczne, ma znaczenie przy Eteryczności, Sztandarze Odwiecznego Smoka, czy Leśnych Duchach, ale nie ma nic wspólnego z Ochroną Pancerza czy Magiczną Ochroną 

- Miscatonic
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 119
- Lokalizacja: Polkowice
Ok, inaczej sformułuje pytanie. Nie zrozum mnie źle ale zaczyna się to komplikować a ja dopiero zaczynam. Czy postać może się bronic na zwykłą obronę np. 5+ posiadając lekka zbroję kiedy jest atakowany magicznymi pociskami? czy taka obrona mu nie przysługuje i dostaje po prostu obrażenie od magii. Chyba że ja coś mieszam i nie rozumiem.
Masz:
Armour save, ochronę pancerza - używasz zawsze chyba, że jest napisane "no armour saves", "no saves of any kind", albo gdy siła ataku jest za duża (siła 4 zmniejsza AS o 1, siła 5 o 2 itd)
Regenerację - zawsze, chyba że "no saves of any kind", albo dostajesz płynącymi atakami.
Ward save, ochrona magiczna - używasz zawsze, chyba że jest napisane "no saves of any kind"
Magic resistance, odporność na magię - działa jak ward save, ale tylko przeciwko zakleciom (kumuluje się z ward savem)
Dodatkowo nie możesz się wgl bronić, kiedy w opisie zaklęcia (przy broniach/atakach raczej to nie występuje) nie masz napisane, że dostajesz ranę, tylko zostajesz natychmiast zabity - jakiekolwiek savy przysługują tylko od otrzymanych ran.
Armour save, ochronę pancerza - używasz zawsze chyba, że jest napisane "no armour saves", "no saves of any kind", albo gdy siła ataku jest za duża (siła 4 zmniejsza AS o 1, siła 5 o 2 itd)
Regenerację - zawsze, chyba że "no saves of any kind", albo dostajesz płynącymi atakami.
Ward save, ochrona magiczna - używasz zawsze, chyba że jest napisane "no saves of any kind"
Magic resistance, odporność na magię - działa jak ward save, ale tylko przeciwko zakleciom (kumuluje się z ward savem)
Dodatkowo nie możesz się wgl bronić, kiedy w opisie zaklęcia (przy broniach/atakach raczej to nie występuje) nie masz napisane, że dostajesz ranę, tylko zostajesz natychmiast zabity - jakiekolwiek savy przysługują tylko od otrzymanych ran.
- Miscatonic
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 119
- Lokalizacja: Polkowice
Dziękuję za pomoc ,
teraz z innej beczki. Czy to prowadzenie szczurogrów mogę wyznaczyć poganiacza albo mistrza mutacji czy mistrz mutacji idzie jako dodatkowy nadzorca poganiacza. Bo czytając polski AB mam pewne wątpliwości.
teraz z innej beczki. Czy to prowadzenie szczurogrów mogę wyznaczyć poganiacza albo mistrza mutacji czy mistrz mutacji idzie jako dodatkowy nadzorca poganiacza. Bo czytając polski AB mam pewne wątpliwości.
- Miscatonic
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 119
- Lokalizacja: Polkowice
W Army Builder przy Clanrats jest opcja "Siege Equipment" a w niej Atacker i Defender a dalej kolejne opcje się rozwijają. Czego to dotyczy?
Sorry, że post pod postem, ale sprawa odrębna.
Gram niebawem na 1600 na ograniczenia krakowskiego mastera z wood elfami.
Trochę nie wiem jak z tym zagrać. Z jednej strony widząc 30 łuków chciałoby się od razu polecieć do przodu, z drugiej trochę boję się oflankowania.
Przeciwnik będzie miał
2lvl maga
bsb
3x10 łuków (jedna 10 z bannerem zgagi)
3x8 driad
2x5 wild riderów
drzewko
orzełka
Co tu najlepiej zrobić?
Sam pewnie coś wykminię w zależności od wytstawienia, ale chciałby poznać Wasze doświadczenia z gier z Welfami, bo ja z nimi ostatnio przyjemność miałem jeszcze gdy grywałem dwarfami...
P.S. Czym jest HoDA?
Gram niebawem na 1600 na ograniczenia krakowskiego mastera z wood elfami.
Trochę nie wiem jak z tym zagrać. Z jednej strony widząc 30 łuków chciałoby się od razu polecieć do przodu, z drugiej trochę boję się oflankowania.
Przeciwnik będzie miał
2lvl maga
bsb
3x10 łuków (jedna 10 z bannerem zgagi)
3x8 driad
2x5 wild riderów
drzewko
orzełka
Co tu najlepiej zrobić?
Sam pewnie coś wykminię w zależności od wytstawienia, ale chciałby poznać Wasze doświadczenia z gier z Welfami, bo ja z nimi ostatnio przyjemność miałem jeszcze gdy grywałem dwarfami...
P.S. Czym jest HoDA?
- Infernal Puppet
- Masakrator
- Posty: 2936
- Lokalizacja: Koszalin
Hail of doom arrows jak sądzę.HoDA
Ach te uroki bycia ciągle głodnymMad Mike pisze:To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezarakwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.

- Infernal Puppet
- Masakrator
- Posty: 2936
- Lokalizacja: Koszalin
Kołczanem szyszek zagłady
. Daje ci raz na grę 3k6 strzałów z S4
.


Ach te uroki bycia ciągle głodnymMad Mike pisze:To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezarakwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.

- Necromanter
- Falubaz
- Posty: 1002
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Jeśli masz storm banner to proponuję fast and furious, czyli jak najszybciej w kombat. W przypadku gdy nie będziesz się do niego pakował i tak Cię pozamiata więc nie za bardzo masz jakiekolwiek inne wyjście.
PiotrB pisze:Oczami wyobraźni widzę te tłumy i uśmiechniętego Sola podającego kiełbaskę ...eh ...bezcenne
Storm banner jest, od ch&ja i ciut ciut przeszkadzajek, które nawet mogą być groźne dla tych 10 GG, poza ty m 2x5 gutterów
Hord nie ma szans rozstrzelać. Ogień będzie się pewnie rozkładał pomiędzy abominacją i doomheelem.
Można zrobić tak, że aboma kampi się za górką, impasem, czymkolwiek, jak złapię kombaty z łukami (mając tyle gówien nie powinno być to trudne) to aboma jedzie. Postaram się zasłonić od drzewka slavami, które mino wszystko kilka kolejek powinny wystać, potem porno z abomą w roli głównej.
Taki jest z grubsza plan...
Hord nie ma szans rozstrzelać. Ogień będzie się pewnie rozkładał pomiędzy abominacją i doomheelem.
Można zrobić tak, że aboma kampi się za górką, impasem, czymkolwiek, jak złapię kombaty z łukami (mając tyle gówien nie powinno być to trudne) to aboma jedzie. Postaram się zasłonić od drzewka slavami, które mino wszystko kilka kolejek powinny wystać, potem porno z abomą w roli głównej.
Taki jest z grubsza plan...
- Necromanter
- Falubaz
- Posty: 1002
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Jeśli chcesz grać ofensywnie to nie ma żadnego kampienia, bo to bez sensu. Im więcej celów będzie miał przeciwnik tym lepiej, bo to daje szanse czemukolwiek na dojście do przeciwnika. Dobrym pomysłem jest założenie, że aboma zginie w 2 turze we to jest moment kiedy w następnej masz mieć pewne szarże, takie rady oparte na doświadczeniu. Jeśli przestanie Ci działaś storm banner aboma ginie statystycznie w 1 turę.
PiotrB pisze:Oczami wyobraźni widzę te tłumy i uśmiechniętego Sola podającego kiełbaskę ...eh ...bezcenne
30 łuków/20trafia/3,5ranią (liczę bez regeny)
jeśli dojdzie do tego szyszka, to faktycznie w jedną turę
ale będzie musiał pewnie zmarnować część strzelania na obstrzelenie gówien, poza tym jest szansa, że jeżeli wystawię gutterów od razu, na scoucie, to oni trochę strzelania albo na siebie ściągną i zginą, albo zaraz część wyłączą (10GG to jednak nawet dla nich nie jest mega wyzwanie w combacie)
jeśli dojdzie do tego szyszka, to faktycznie w jedną turę
ale będzie musiał pewnie zmarnować część strzelania na obstrzelenie gówien, poza tym jest szansa, że jeżeli wystawię gutterów od razu, na scoucie, to oni trochę strzelania albo na siebie ściągną i zginą, albo zaraz część wyłączą (10GG to jednak nawet dla nich nie jest mega wyzwanie w combacie)
Napieraj i załóż, że abomka i tak siądzie. Najwyżej się pozytywnie zdziwisz. Ja tak zawsze podchodziłem do gier z WE. Przy odrobinie szczęścia dojdzie i pozamiata.
- Necromanter
- Falubaz
- Posty: 1002
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
No i zapominasz o hodzie, która statystycznie trafia 8 razy i przebija 2,5 raza idealnie aboma schodzi.
PiotrB pisze:Oczami wyobraźni widzę te tłumy i uśmiechniętego Sola podającego kiełbaskę ...eh ...bezcenne