Skaveńskie Q&A

Skaven

Moderator: Hoax

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Re: Skaveńskie Q&A

Post autor: Hoax »

To aboma raczej bez szans. Ale zarys jest. Będę coś rzeźbił...

Awatar użytkownika
Dieter Morinem
Mudżahedin
Posty: 201
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Dieter Morinem »

FAZIK pisze:Zasada działa na pojedyncze modele, ponieważ każdy z nich ma zasadę "SIN" wpisaną do swojego profilu (właśnie dlatego żeby ktoś czytający zasadę SIN nie powiedział ze działa tylko na jednostki). A nie możesz przecież zrobić całego oddziału z np Grey Seerów, więc w innym wypadku ta zasada byłaby martwa i nie były by sensu jej wpisywać do profilów wszystkich bohaterów (a posiadają ją wszystkie prócz VerminLorda, gdyż nie może przyłączać się do jednostek oraz Giant Ratów i Rat Ogrów, które straciły Packmasterów).
Dodatkowo dzięki aktualnemu FAQ możemy dodawać SIN do testów na Unmodified Leadership gdyż pochodzą one z wewnątrz jednostki.
FAQ pisze:Q: When taking a Leadership test, sometimes you have to take it on your unmodified Leadership. What is your unmodified Leadership? (p10)
A: Your unmodified Leadership is the highest Leadership characteristic in the unit. So the Leadership from any characters in the unit itself (but not from outside the unit, from Inspiring Presence for example) with a higher Leadership can be used unless specifically stated otherwise.
Na takiej samej zasadzie jak możemy dodać +1Ld z Banner of Discipline. http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 4#p1147204
Już jest to któryś raz poruszane widzę, ale tak czytając zrozumiałem, że spirit leech grey seera powinien zdawać wliczając SIN a nie bez niego?
Bartoslavski pisze:Masz:

Dodatkowo nie możesz się wgl bronić, kiedy w opisie zaklęcia (przy broniach/atakach raczej to nie występuje) nie masz napisane, że dostajesz ranę, tylko zostajesz natychmiast zabity - jakiekolwiek savy przysługują tylko od otrzymanych ran.
Więc jeśli dzwon ma, All models on the battlefield with T 7 or more immediately taka a Wound, to nie ma save przed tym? Zawsze grałem, że jest.
Obrazek
"10 lat zbierałem w bitwach wpierdziel. Dowartościowałem [dużo] lamusów - moje miłosierdzie."

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

Ld pochodzi z jednostki. Skoro działa Standard of Discipline to w taki sam sposób działa SIN. GW ma tendencje do zmieniania co to znaczy Unmodified Ld, więc teraz jest akurat tak :P.
AdiNoob pisze:Więc jeśli dzwon ma, All models on the battlefield with T 7 or more immediately taka a Wound, to nie ma save przed tym? Zawsze grałem, że jest.
Ranisz wszystkie modele z T7+. Ranisz normalnie. Nie ma żadnych no AS, no Ward Saves, no saves of any kind. Normalna, najzwyklejsza rana. Można ją normalnie wybronić. Jak wejdzie to zmienia się w D3 ran.

BTW dziwne pytania, bo wszystko przecież jest opisane wyraźnie, bez żadnych wątpliwości ...
Life's a game with save and load features disabled.

Awatar użytkownika
Janus
Masakrator
Posty: 2064
Lokalizacja: Nordin Warszawa

Post autor: Janus »

A w faq nie ma odnosnego zapisu? No saves allowed?
Obrazek
Wind Sower pisze:Nawet w średniowieczu papież nerfił strzelanie.
"Jak ja nie cierpię Vampirów"

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

Janus pisze:A w faq nie ma odnosnego zapisu? No saves allowed?
Wręcz przeciwnie:
FAQ pisze:Q: If a unit has its Toughness increased to 7 or more, does the Deafening Peals hit every model in the unit? Are saves allowed against Wounds caused by these hits? (p43)
A: Yes to both questions.
Life's a game with save and load features disabled.

Awatar użytkownika
Dieter Morinem
Mudżahedin
Posty: 201
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Dieter Morinem »

Właśnie pytania powstały przez to, że ostatnio jak graliśmy wydawało mi się, że grey seer powinien zdawać na 10, ale zdawaliśmy na 7. Pokazałem to znajomemu a on nie wierzył mimo tych konkretnych zdań dlatego dla pewności spytałem i teraz jesteśmy pewni i nie musimy się kłócić o głupoty :P

Tamten drugi post był dziwny i mnie zmylił.

Dzięki za odpowiedź.
Obrazek
"10 lat zbierałem w bitwach wpierdziel. Dowartościowałem [dużo] lamusów - moje miłosierdzie."

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

AdiNoob pisze:Tamten drugi post był dziwny i mnie zmylił.

Dzięki za odpowiedź.
Moje posty są zawsze dziwne :P. Ten post tak naprawdę dotyczył czegoś innego, bo spieraliśmy się o wording SIN, czy aby na pewno modele pojedyncze posiadają bonus.
Żaden problem.
Life's a game with save and load features disabled.

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

Więc jeśli dzwon ma, All models on the battlefield with T 7 or more immediately take a Wound
Jest "take a Wound", a nie "is instantly killed/removed", więc savy normalnie są, nie wiem w czym tu problem...

Awatar użytkownika
Voodoo
Masakrator
Posty: 2988
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

FAZIK pisze:Jak wejdzie to zmienia się w D3 ran.
To nie jest multiplikacja, dostajesz D3 rany za którą oddzielnie rzucasz testy pancerza/magicznej ochrony/regeny.
Obrazek

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2332
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Page 43 – Ringing the Bell, result 11-12
Change the second sentence to “All models on the battlefield
with Toughness 7 or more immediately take a Wound with the
Multiple Wounds (D3) special rule.”

Zapraszam do czytania FAQa :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Voodoo
Masakrator
Posty: 2988
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

No faktycznie, mój błąd :|

Jeszcze wrócę do tej ld vs snajperka. Zasada SIN jest używana przy wszelkich testach LD. Snajperka przecież nie jest takim testem?
Obrazek

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

Ale tak to działa. GW bardzo dba o spójność zasad, wiadomo. Unmodified=modified - proste...

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2289
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Okoń »

AD SPIRIT LEECH VS. STRENGH IN NUMBERS

Errata skaveńska:

Page 33 – Strength in Numbers.
Change the second sentence of the first paragraph to “Units
with the Strength in Numbers special rule add their current
rank bonus to their Leadership value for any Leadership test.”

W świetle erraty Strength in Numbers dodaje LD od rank bonusu do leadership testów. Spirit leech jak zauważył Vooodoo to nie jest ld test.

RB, s. 10
Leadership tests
To take a Leadership test, roll 2D6. If the result is equal to or less than the model's Leadership value, then the test has been passed.

RB, s. 499
Spirit Leech
(...)Both caster and target roll a D6 and add their respective unmodified Leadership values.
Obrazek

Awatar użytkownika
lajkonik
Masakrator
Posty: 2622

Post autor: lajkonik »

Mnie się też wydaje, że nie powinno być bonusu z ranków tutaj. Na turnieju interpretację, że powinny być pokazał mi Janus i wiedziony tym tropem poszedłem do sędziego, kiedy miałem sytuację spirit leech rzuconego na mnie.

Kudłaty (który sędzią dobrym jest) i kilka osób dookoła utwierdziło mnie w moim przekonaniu.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
lajkonik Obrazek

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

Wydaje mi się, że GW nawet nie wpadło na to, że ktoś może robić z tego problem... Na każde wywołanie liderki, używa się tej z rank bonusem. Jakbyś chciał zdjąć pojedynczy model w oddziale to nikt nie miał by wątpliwości, bo rank bonus to jest jak podstawowa liderka. To samo jest z herosami w unicie.

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

Nawet w FAQ zapisano przy wyjaśnieniu co to jest Unmodified Ld że "When taking a Leadership test, sometimes you have to take it on your unmodified Leadership."

Tak naprawdę to wydaje się iż to tylko i wyłącznie Spirit Leech ma spierdzielony wording/brak objaśnienia że to jednak swojego rodzaju test Ld.
Life's a game with save and load features disabled.

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

FAZIK pisze:Nawet w FAQ zapisano przy wyjaśnieniu co to jest Unmodified Ld że "When taking a Leadership test, sometimes you have to take it on your unmodified Leadership."

Tak naprawdę to wydaje się iż to tylko i wyłącznie Spirit Leech ma spierdzielony wording/brak objaśnienia że to jednak swojego rodzaju test Ld.

+1

Awatar użytkownika
Voodoo
Masakrator
Posty: 2988
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

W dziale z zasadami zadałem to pytanie. Tam też uzyskałem odpowiedź, że nie korzysta się z zasady SiN przy snajperce LD.
Obrazek

Awatar użytkownika
Dieter Morinem
Mudżahedin
Posty: 201
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Dieter Morinem »

Szkoda w takim razie, że nie ma konkretnej odpowiedzi na to. Pytanie w takim razie co GW miało na myśli. W booku zdanie brzmi:
"All units in the Skaven army add their current rank bonus to their lleadership value for any leadership-based test."
Leadership-based - osobiscie to bym uznał jako wszystko dotyczące LD.
Errata:
"Units
with the Strength in Numbers special rule add their current
rank bonus to their Leadership value for any Leadership test."
Chodziło im teraz o zmianę tego ze zamiast każdy skaven to, że unit z Strength in Numbers i popełnili błąd pisząc Leadership test?

Skoro leadership test ma swoja definicje. to po co pisać ANY leadership test? Czemu nie napisać po prostu leadership tests lub dodać słowo ONLY.

Akapit niżej: "To calculate the Leadership of a unit with the Strenght in Numbers rule, first determine the unit's Leadership as normal and then add the rank bonus of the unit to this value, up to a maximum Leadership of 10"

"Aby obliczyć leadership jednostki z zasadą SIN", nie bonus do LD w momencie LD testów. Lub czy to jest po prostu wytłumaczenie akapitu wyżej który tyczy się tylko testów. Lecz nie przemawia do mnie zbytnio, że jak ktoś nie zrozumiał: "add their current rank bonus to their leadership value for any leadership-based test." to zostanie mu to wytłumaczone słowami: "first determine the unit's Leadership as normal and then add the rank bonus of the unit to this value,".

Może mieszam i nie zbytnio ogarniam o co chodzi, no ale trudno. Tutaj na forum przeczytałem o tym, dużo osób myśli tak, dużo osób myśli inaczej i tak samo ma to miejsce na innych angielskich forach. Ile graczy tyle interpretacji.

Dodam jeszcze ze to są różne akapity, a z tego co wydaje mi się, to akapit oddziela jedną myśl od drugiej.

Parę pytań dalej w FAQ do głównego rulebooka ze stron GW:
Q: Do units benefit from their General’s Inspiring Presence for the
purposes of spells that use Leadership, such as Spirit Leech or
Okkam’s Mindrazor? (p107)
A: Yes.
Dziwne :D
Obrazek
"10 lat zbierałem w bitwach wpierdziel. Dowartościowałem [dużo] lamusów - moje miłosierdzie."

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

Moim zdaniem to wszystko, a zwłaszcza zapisek z leadership-based, a także w dużej mierze cytat z faq potwierdzają jakoby SiN powinno być brane pod uwagę.

ODPOWIEDZ