PKS - komentarze

Moderator: swieta_barbara

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Młody
Niszczyciel Światów
Posty: 4074
Lokalizacja: SNOT- Gdańsk
Kontakt:

Re: PKS - komentarze

Post autor: Młody »

Uwaga, bo nikt tego chyba nie napisał.
Czy takie cięzkie jest to wybranie czarów na Teclisie na cały turniej ?
Pro tip zestaw masterclass:
-Kometa, Pitka, Doom and Darkness, Dwellersy, Baniszment, Kosy z Metala, Kosy z Fire, 0 z beasta
Ale zaraz zaraz może mi być potrzebna dzida, albo słonko.
Serio gościu ?, ciezko sobie dobrać zestaw do rozpy ?, skoro mam horde WL to raczej rzadko bedzie potrzebna brzytwa, tak samo jak mam 4 bolce to raczej nie bedzie potrzebna dzida.
Nie kumam trochę waszego stękania, czemu wszyscy którzy mają zwykłe armie bez dostępu do takich magów mają się męczyć i składać rozpę często pod lore na duzym magu.
Z doświadczenia wiem że o ile mag ma dostęp do więcej niż 2 lorów to jest to często największa rozkmina w składaniu rozpy.
Najgorsze ze jeszcze są te nieszczęsne cytaty z RB a dalej sie kłócicie #-o
Pozdro
Młody

Snot Fanpage

Awatar użytkownika
Albo_Albo
Masakrator
Posty: 2836
Lokalizacja: Krakow Legion
Kontakt:

Post autor: Albo_Albo »

Dębek pisze:
Albo_Albo pisze:
Dębek pisze:W kwestii wyboru czarów dodam tylko, że na str. 134 RB jest napisane, że magowie, którzy mają dostęp do więcej niż 1 lora muszą go wybrać na etapie składania rozpy.
tylko że w AB stoi inaczej a AB > RB

odnośnie Teclisa może by dać wybór

1). wybór czarów na poziomie rozpiski

2). losowanie jak każdy mag tylko że większa ilość z dowolnych lorów wg jego zdolności
W AB nic nie stoi inaczej niż w RB. AB nie reguluje momentu wybierania czarów tylko daje Teclisowi tą zdolność.
Moment wyboru konkretnych czarów określa RB na str. 134 - następuje to w tym samym momencie, kiedy inni magowie wybierają Lore.
niby racja, w sumie ciekawe, moim zdaniem to raczej było pisane pod singlową bitwę ale oczywiście można by napisać maila z ciekawości do GW jaką oni mają interpretację tego zapisu

ale ponowię zapytanie:
odnośnie Teclisa może by dać wybór

1). wybór czarów na poziomie rozpiski

2). losowanie jak każdy mag tylko że większej ilości lorów wg jego zdolności czyli na każdy lore rzut 1 kością ew zamiana tego na sygnaturę lora

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Tak samo jak wybieranie lordów, herosów, lorów, oddziałów, magic itemów i budowanie całej rozpy. Wszystko jest pisane pod jedną bitwę na którą się umawiasz z kolegą w domu.
Na turnieju nie możesz jednak robić sobie rozpiski przed każdą bitwą bo nie ma na to czasu i taka jest specyfika turnieju.
Dlatego przed turniejem wybierasz czary na Teclisie, z tego samego zresztą powodu, dla którego bierzesz takie a nie inne cory. Taka jest specyfika grania na turniejach - jedna rozpiska na 3-5 bitew z randomowymi przeciwnikami, którzy jadą na tym samym wózku co ty.
Od początku zwracałem uwagę, że wybieranie czarów przed bitwą nie przystaje do realiów turniejowych.
oczywiście można by napisać maila z ciekawości do GW jaką oni mają interpretację tego zapisu
Nie widzę zupełnie powodu, bo sprawa jest prosta jak drut i nie ma nic wspólnego z interpretacją zasad by GW (powody powyżej).

Jeśli masz jednak ochotę by dalej drążyć ten temat to serdecznie zachęcam możesz pisać maile do GW z zapytaniem. Pytanie tylko jakim?
Co oznacza "select spells at the time you pick your army" na potrzeby rozgrywania turniejów lokalnych i klasy master w Polsce?
odnośnie Teclisa może by dać wybór

1). wybór czarów na poziomie rozpiski

2). losowanie jak każdy mag tylko że większej ilości lorów wg jego zdolności czyli na każdy lore rzut 1 kością ew zamiana tego na sygnaturę lora
Teclis przed turniejem wybiera 1 z dwóch opcji:
1) całego haja - zna wtedy wszystkie 8 zaklęć, nie musi ich losować przed każdą bitwą
2) 8 konkretnych czarów z lorów RB
Opcji wynikających z samych zasad gry ma zatem multum.
Ostatnio zmieniony 5 lis 2013, o 08:51 przez Dębek, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Ziemko
Lex Luthor
Posty: 16595
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziemko »

Młody pisze:Uwaga, bo nikt tego chyba nie napisał.
Czy takie cięzkie jest to wybranie czarów na Teclisie na cały turniej ?
Pro tip zestaw masterclass:
-Kometa, Pitka, Doom and Darkness, Dwellersy, Baniszment, Kosy z Metala, Kosy z Fire, 0 z beasta
Ale zaraz zaraz może mi być potrzebna dzida, albo słonko.
Serio gościu ?, ciezko sobie dobrać zestaw do rozpy ?, skoro mam horde WL to raczej rzadko bedzie potrzebna brzytwa, tak samo jak mam 4 bolce to raczej nie bedzie potrzebna dzida.
Nie kumam trochę waszego stękania, czemu wszyscy którzy mają zwykłe armie bez dostępu do takich magów mają się męczyć i składać rozpę często pod lore na duzym magu.
Z doświadczenia wiem że o ile mag ma dostęp do więcej niż 2 lorów to jest to często największa rozkmina w składaniu rozpy.
Najgorsze ze jeszcze są te nieszczęsne cytaty z RB a dalej sie kłócicie #-o

+ milion. Takze nie kumam jak majac az 8 czarow (nie 4) i mozliwosc brania z roznych lorow nie mozna zrobic sobie idealnego zestawiku. Marudy powiedzcie, ze ten zestaw czarow nie jest dobry na kazda armie? Sa czary stricte dmgujace i wspomagajace, jest wszystko.

Awatar użytkownika
Myzu
Mudżahedin
Posty: 303
Lokalizacja: Poznań, Strefa zero

Post autor: Myzu »

+ 2 miliony
I za jednym zamachem niech Kairos tez wybiera na poziomie rozpy i bedzie spokoj raz na zawsze.

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Czyli to już jest oficjalne, że Teclis i Kairos wybierają czary w rozpisce na podstawie Rule Booka i nie trzeba tego wrzucać do PKSu nawet? :)
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Jeśli jest zielone światło ze strony LS to te zapisy, jako zbędne, wylecą z PKS.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Ja się dopytuję o to także w kwestii poza PKSem. Sam jeszcze nie grałem Teclisem na nowym Army Booku, więc wolał bym mieć jasność co i jak będzie :)
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Azurix pisze:Ja się dopytuję o to także w kwestii poza PKSem. Sam jeszcze nie grałem Teclisem na nowym Army Booku, więc wolał bym mieć jasność co i jak będzie :)
To musisz zrobić w temacie z zasadami. Masz tam temat odnoścnie samych hajów, sędziowski rynsztok, pytania ogólne do 8 ed. Tam pytaj.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

Mam takie pytanie/komentarz odnośnie Dreaded 13.

Ograniczenie na PKS'ie jest do 5 kości. Zapewne nie mogę go podbić do 6 używając Warpstone Tokenu, bo prócz grzybków O&G nie ma o nich słowa (mimo że nie są to PD w 100% i właśnie w celu ułatwienia czarowania zostają zjadane przez Seerów ;) ).
Z 5 kości muszę rzucić 21 (+4 z Seera do CV25). Czyli na 4 z 5 kości musi być wynik powyżej średniej. Oznacza to że czar wchodzi jakoś na 29%.
W tym blisko 20% całości to procentowy wynik IF'ki i rzutu 2X6 z 5 kości. Czyli zostaje 9% na udany czar, bez IF'ki.

Jest to jedyny czar o tak wysokim Casting Value wśród całej reszty czarów z innych Lorów. Oczywiście są inne czary, ale mają mniejsze wersje, które wychodzą dużo łatwiej na właśnie 5 kościach.

Czy to taki specjalny zabieg żeby całkowicie wyeliminować 13 z gry?
Life's a game with save and load features disabled.

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Możesz wziąć power scrolla.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

Miałem przyjemność grać dziś przeciwko Teclisowi. Komentarz przeciwnika bezcenny: "Ależ ten Teclis odmóżdża...".
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

Andrzej pisze:Możesz wziąć power scrolla.
Tak wiem. I nie mieć Earthing Rod. Lubię grać bez generała i magii. Szczególnie Skavenami.
Nie mówiąc o tym że płacę 300+ punktów oraz 1 slot czarów żeby raz na grę rzucić 13 (jeśli przeciwnik już wypalił Dispell Scroll'a).

Ja pytam o samo ograniczenie a nie słaby pojedynczy środek doraźny.
Life's a game with save and load features disabled.

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Ale czego właściwie oczekujesz? Że dodadzą zapisek o 6 PD specjalnie po to, żeby można było sobie rzucić 13tke ?
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

Ja się pytam czy ktoś ściął wszystko odgórnie i nie sprawdził że są armie które MUSZĄ rzucać niektóre czary z 6 kości? Bo inaczej mają 9% na ich udane rzucenie bez złych konsekwencji. Nawet mają do tego specjalne przedmioty niosące ze sobą ryzyko odniesienia ran.

Niech będzie sobie 5 kości, ale żeby tą 6 dało się dorzucać z Warpstone Tokenów (jak grzyby u O&G). Specyficzny czar, specyficzny CV, specyficzna armia.
Life's a game with save and load features disabled.

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

Grolshek pisze:Miałem przyjemność grać dziś przeciwko Teclisowi. Komentarz przeciwnika bezcenny: "Ależ ten Teclis odmóżdża...".

Ja od początku uważałem zapis o Tetlisie za hm... nieprawdziwy. To nie jest problem żeby dobrac 8 czarów raz na cały turniej. Natomiast co do baneru to dalej uważam że jego ogranicznie w formacie gdzie w zasadzie nie ograniczania się nic jest po prostu ...głupie :)
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Fazik, co Ci mogę powiedzieć. Czary z max 5 kostek są normą na turniejach od 2-3 lat?
Zalety i powody tego pomysłu były też na przestrzeni tych lat wielokrotnie opisywane i analizowane, więc powielanie utartych kwestii po prostu sobie podaruję.
To ograniczenie ma niewątpliwy wpływ na więcej czarów, nie tylko na 13stkę. Powiększone wersje paru czarów z RB mają zbliżony CV.
Wydaje mi się, że nic się w tej kwestii raczej nie zmieni, nie spodziewaj się też zwiększenia limitu kostek w odniesieniu do tokenów.
Tokeny to nie grzybki goblinów. Tokeny, w przeciwieństwie do grzybów, są traktowane jak PD. To już też było w stosownych tematach analizowane i rozstrzygane.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

Dębek pisze:Powiększone wersje paru czarów z RB mają zbliżony CV.
Słowo powiększone jest tu kluczowe (zresztą o tym również pisałem). Kiedy ostatnio ktoś rzucił taką powiększoną wersję z 5 kości podczas turnieju i po co skoro mniejsza działa praktycznie tak samo dobrze i w przeciwieństwie do dużej ma realną szansę wejść ...

Skaveni nie mają tej możliwości.

Co do tych 2-3 lat to serio jestem zdziwiony że nikt wcześniej o tym nie napisał w odniesieniu do jedynego czaru z tak wysokim CV, bez możliwości rzucenia zmniejszonej wersji (bo jak najbardziej rozumiem dlaczego jest to ograniczenie w odniesieniu do innych czarów, 6 kostkowanie czarów = 8 edycyjny miracle win). Jednakże 13 to bardziej kula u nogi i strzał we własną stopę niż realny czar. Wystarczy sobie zdać sprawę ze statystyki i jak działa to na fazy magii oraz resztę czarów które rzucasz. Wyrzucone 5 kości z 1/3 szans na sukces. Czyli reszta czarów nie wchodzi bo przeciwnik ma wystarczająco kości. Nawet bym się nie bawił w zostawianie kości na rozproszenie 13 bo statystyka jest przeciwko Skavenom :P.

Zresztą, tak jak napisałeś, skoro uznano je za PD (może niesłusznie, patrząc na dziwaczny wording i kilometrowe dyskusje na ten temat) to faktycznie nic się zrobić nie da. Poza oczywiście nie braniem tego czaru przez Skavenów :P.
Life's a game with save and load features disabled.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Jest w armii dużo slotów arcane, na powerscrolla w rozpisce PKS po prostu jest miejsce. Na ETC, gdzie jest zbyt opoolowany, nie gra, ale tu po prostu bierzesz i masz :P

Albo nie bierzesz i grasz bez 13tki, też się da. Po prawdzie nie widze problemu :P
FAZIK pisze:Wszystko się zgadza. Tylko że przeciwnicy mają tak samo/bardziej gięte czary, które wchodzą dosyć regularnie bo ich CV jest dostosowany do 5 kości i małych wersji. Czyli Skaveni mają straszak, który czasem okazuje się prawdziwy a cała reszta ma działające granaty ...
Mamy dwa swietne, pełne niskocastingowych czarów lore, oddziaływujące na stół, wspierające CC, dystansowe wszelkiej masci, bez sav'a, na hordy i obszarówki. Ta 13tka to miły dodatek ale generalnie szczurza magia jest super i chyba tylko Slann z loremasterem ma elastyczniejszy wybór :P
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Spawn
Chuck Norris
Posty: 478

Post autor: Spawn »

No poczekaj aż ci walną castingi do twoich czarów dostosowane do 8ed, to ci skoczą co lepsze czary o 3-4 w górę, staną sie direct damagami, albo będą scatterować to zatęsknisz do starego lora :P

ODPOWIEDZ