Zapytania o zielone zasady

Orcs and Goblins

Moderator: Kołata

ODPOWIEDZ
misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zapytania o zielone zasady

Post autor: misha »

no właśnie grunt, żeby ustalić miejsce i kierunek od razu, a co później się dzieje to przecież i tak sa kostki, więc czemu ktoś miałby mieć spinę o to

jakieś przykłady masz?:)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

Teoretycznie można by chcieć rozpatrywać fanatyków jak zionięcia salamander. Czyli najpierw ruszasz wszystkich, potem dopiero po ruchu wszystkich wypłacasz hity jednostkom i rozpatrujesz ewentualne paniki. Dzięki temu jednostki by zgarniały więcej fanatyków zarówno przed ewentualnymi panikami, jak i po nich gdyż przechodzą przez kilku fanatyków a nie jednego.

Oczywiście w zasadach jest że "After release, Fanatics are treated as individual units" czyli można by taką interpretacje zdyskredytować, ale to jedyny przykład jaki mi przychodzi do głowy.
Life's a game with save and load features disabled.

ślivek
Kretozord
Posty: 1686

Post autor: ślivek »

Tak jak rzecze Fazik - ten argument sporo zmienia w przypadku jednostki która często nie robi nic po tym pierwszym wypuszczeniu.
Najpierw ustalasz punkt wypuszczenia, kierunek i kolejność.
Następnie zgodnie z zadeklarowaną kolejnością rzucasz pojedynczo za każdego na dystans. przesuwasz go, rozpatrujesz hity, zdejmujesz pacynki, robisz test paniki jeśli zachodzi potrzeba i dopiero przechodzisz do drugiego fanatyka. Po ruchach wszystkich fanatyków wciskasz play i kontynuowane są ruchy które były przerwane przez fanatyków.
Niezaprzeczalnie przeszkadza to graczowi goblinów i z wielu chciałoby na przykład w dowolnej kolejności rzucać na dystans (aby możliwie unikać zderzenia się fanatyków od razu przy wypuszczaniu ich) albo wszystkich na raz wyrzucać (tak było w którejś wcześniejszej edycji chyba nawet - wtedy sensownie było wyrzucać przez własny oddział śmiecia bo nie znikał od pierwszego fanatyka tylko przenosił wszystkich), albo najpierw jednemu w ogóle wskazywać kierunek, rozpatrywać hity a potem drugiego w innym kierunku wyrzucać.
Obrazek

Awatar użytkownika
Misiek_LF
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 137
Lokalizacja: Kraków/Mielec

Post autor: Misiek_LF »

Rzyganie trolli ma zawsze S5 czy może być osłabione/wzmocnione, na przykład przez nettersów albo jakiś czar?

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

Zawsze ma 5.
Life's a game with save and load features disabled.

Kharn
Wałkarz
Posty: 67
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Kharn »

Mam oddział 20 Paszczaków i 30 poganiaczy, w hordzie. Pierwszy szereg składa się z 10 poganiaczy, drugi i trzeci z Paszczaków, a reszta z poganiaczy. I teraz pytania: czy mogę tak ułożyć modele w jednostce, czy paszczaki będą mogły atakować z drugiego i trzeciego szeregu, oraz czy polegle gobosy z pierwszego szeregu zastępuje tymi z ostatniego?
We're Nudist Beach. It is the name of our organization. Nudist BEEEEAAAACH!

paulinka17
Kretozord
Posty: 1758

Post autor: paulinka17 »

tak tak tak

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

A czy mając 3 pierwsze szeregi składające się jedynie ze squigów a 3 pozostałe z poganiaczy to można ściągać poganiaczy z ostatniego szeregu jako poległe modele żeby uderzyć wszystkimi squigami oczywiście w hordzie ? Wszystko typu monki lajoni i wiczki padłyby ze szczęścia mogąc zabić 20 poganiaczy mając w perspektywie 40 ataków ws4 s5 :-k Czy przeciwnik może po prostu zadeklarować że wali po squigach bo się z nimi styka i ściągamy squigi...
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

grolshek
sciagasz te modele ktore mozesz atakowac, skoro poganiacze nie są w B2B to wszystko idzie w zębacze
dlatego oddział jak Kharn napisał jest całkiem ok, bo w CC masz pewne 20 ataków Squigów
to powinno być w opisie zasady wyjaśnione co się dzieje przy strzelaniu oraz co się dzieje w CC

logiki bym tu nie szukal bo to armia orków i goblinów jednak :)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

crazygandalf
Chuck Norris
Posty: 606

Post autor: crazygandalf »

Grolshek, byłoby fajnie, ale niestety trzeba ściagać w tym przypadku squigi, czyli to co jest w zwarciu.
Jest to w AB opisane.

//Edit
Misha pierwszy. :D
Sprzedaję ORKI, WoCh, HE, VC. Zapraszam!

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

Ech... Mam dość trolli...
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl

paulinka17
Kretozord
Posty: 1758

Post autor: paulinka17 »

ten oddział 20+40 działa bardzo dobrze... jak mija hate/czopa albo jakaś niewygodna magia to można zrobić kombat reform i bić squigami.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

to może dla odmiany ganiaj na wywernie (ale armat sporo w mecie) lub np na rydwanach, 2'ki/3'ki gobowych + orkowe + pump wagony :D
można zrobić kombat reform i bić squigami.
masz na mysli wepchać squigi do 1 szeregu reformem? chyba tylko rozwijając szeregi żeby nie wyjąć poganiaczy z CC
grasz nimi w hordzie czy w 5'cio modelowych rankach?
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

Próbowałem. Dzisiaj rydwany dostaną ostatnią szansę. Jeśli będzie jak zwykle spróbuję herdu.
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl

paulinka17
Kretozord
Posty: 1758

Post autor: paulinka17 »

Chyba faktycznie nie można tego kombat reforma zrobić.
10-20-30. 10 modeli w szeregu, 6 w kolumnie.

Co do rydwanów to chyba czas sobie uświadomić, że rydwany dobrze działają do kontry. U mnie się nie mieszczą bo ja idę w 90% przypadków.

_reszka
Chuck Norris
Posty: 551

Post autor: _reszka »

proste pytanie, czy generał Black ork Warboss może dołączyć do jednostki Savage Orc Big 'Uns? Nie mam styczności z O&G a coś takiego krąży mi po głowie, choć równie dobrze mogło to być i 2 edycje (booki?) temu.

Tandor92
Chuck Norris
Posty: 593
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Tandor92 »

Nie ma żadnych ograniczeń i nie przypominam sobie aby kiedykolwiek były, przynajmniej od 6 edycji. Gobliny mogą siedzieć w orkach, a orki w trollach.

_reszka
Chuck Norris
Posty: 551

Post autor: _reszka »

Bardzo szybkie pytanie:

rzucam hellharta i orczy szamani muszą rzucać na tabelkę miscastów. Rzucają na tabelkę swoją czy ogólną? Jak jest wtedy np. z zapomnieniem danego czaru, jeżeli żaden nie był jeszcze rzucany?

Awatar użytkownika
Misiek_LF
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 137
Lokalizacja: Kraków/Mielec

Post autor: Misiek_LF »

W ósmej edycji szamani już nie mają własnej tabelki miscasta, korzystają zawsze z ogólnej.

Plus moje pytanie: Black Orc Big Boss/Warboss z bronią magiczną traci zasadę Armed to da Teef czy dalej może w razie potrzeby wybrać na przykład Great Weapona albo broń magiczną + choppę i mieć dodatkowy atak? Jeśli tak, to czy przy np. Warrior Bane mam osobno rzucać na Bane i na zwykłą broń czy dodatkowy atak też dostaje zdolność Warrior Bane'a? Czy broń magiczna na orku dostaje +1 do siły z zasady Choppa?

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

Misiek_LF pisze:W ósmej edycji szamani już nie mają własnej tabelki miscasta, korzystają zawsze z ogólnej.

Plus moje pytanie: Black Orc Big Boss/Warboss z bronią magiczną traci zasadę Armed to da Teef czy dalej może w razie potrzeby wybrać na przykład Great Weapona albo broń magiczną + choppę i mieć dodatkowy atak? Jeśli tak, to czy przy np. Warrior Bane mam osobno rzucać na Bane i na zwykłą broń czy dodatkowy atak też dostaje zdolność Warrior Bane'a? Czy broń magiczna na orku dostaje +1 do siły z zasady Choppa?
Mając magiczną traci zasadę Armed. Na magicznej pozostaje Choppa.
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl

ODPOWIEDZ