Zapytania o zielone zasady
Moderator: Kołata
Re: Zapytania o zielone zasady
no właśnie grunt, żeby ustalić miejsce i kierunek od razu, a co później się dzieje to przecież i tak sa kostki, więc czemu ktoś miałby mieć spinę o to
jakieś przykłady masz?:)
jakieś przykłady masz?:)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Teoretycznie można by chcieć rozpatrywać fanatyków jak zionięcia salamander. Czyli najpierw ruszasz wszystkich, potem dopiero po ruchu wszystkich wypłacasz hity jednostkom i rozpatrujesz ewentualne paniki. Dzięki temu jednostki by zgarniały więcej fanatyków zarówno przed ewentualnymi panikami, jak i po nich gdyż przechodzą przez kilku fanatyków a nie jednego.
Oczywiście w zasadach jest że "After release, Fanatics are treated as individual units" czyli można by taką interpretacje zdyskredytować, ale to jedyny przykład jaki mi przychodzi do głowy.
Oczywiście w zasadach jest że "After release, Fanatics are treated as individual units" czyli można by taką interpretacje zdyskredytować, ale to jedyny przykład jaki mi przychodzi do głowy.
Life's a game with save and load features disabled.
Tak jak rzecze Fazik - ten argument sporo zmienia w przypadku jednostki która często nie robi nic po tym pierwszym wypuszczeniu.
Najpierw ustalasz punkt wypuszczenia, kierunek i kolejność.
Następnie zgodnie z zadeklarowaną kolejnością rzucasz pojedynczo za każdego na dystans. przesuwasz go, rozpatrujesz hity, zdejmujesz pacynki, robisz test paniki jeśli zachodzi potrzeba i dopiero przechodzisz do drugiego fanatyka. Po ruchach wszystkich fanatyków wciskasz play i kontynuowane są ruchy które były przerwane przez fanatyków.
Niezaprzeczalnie przeszkadza to graczowi goblinów i z wielu chciałoby na przykład w dowolnej kolejności rzucać na dystans (aby możliwie unikać zderzenia się fanatyków od razu przy wypuszczaniu ich) albo wszystkich na raz wyrzucać (tak było w którejś wcześniejszej edycji chyba nawet - wtedy sensownie było wyrzucać przez własny oddział śmiecia bo nie znikał od pierwszego fanatyka tylko przenosił wszystkich), albo najpierw jednemu w ogóle wskazywać kierunek, rozpatrywać hity a potem drugiego w innym kierunku wyrzucać.
Najpierw ustalasz punkt wypuszczenia, kierunek i kolejność.
Następnie zgodnie z zadeklarowaną kolejnością rzucasz pojedynczo za każdego na dystans. przesuwasz go, rozpatrujesz hity, zdejmujesz pacynki, robisz test paniki jeśli zachodzi potrzeba i dopiero przechodzisz do drugiego fanatyka. Po ruchach wszystkich fanatyków wciskasz play i kontynuowane są ruchy które były przerwane przez fanatyków.
Niezaprzeczalnie przeszkadza to graczowi goblinów i z wielu chciałoby na przykład w dowolnej kolejności rzucać na dystans (aby możliwie unikać zderzenia się fanatyków od razu przy wypuszczaniu ich) albo wszystkich na raz wyrzucać (tak było w którejś wcześniejszej edycji chyba nawet - wtedy sensownie było wyrzucać przez własny oddział śmiecia bo nie znikał od pierwszego fanatyka tylko przenosił wszystkich), albo najpierw jednemu w ogóle wskazywać kierunek, rozpatrywać hity a potem drugiego w innym kierunku wyrzucać.
Mam oddział 20 Paszczaków i 30 poganiaczy, w hordzie. Pierwszy szereg składa się z 10 poganiaczy, drugi i trzeci z Paszczaków, a reszta z poganiaczy. I teraz pytania: czy mogę tak ułożyć modele w jednostce, czy paszczaki będą mogły atakować z drugiego i trzeciego szeregu, oraz czy polegle gobosy z pierwszego szeregu zastępuje tymi z ostatniego?
We're Nudist Beach. It is the name of our organization. Nudist BEEEEAAAACH!
A czy mając 3 pierwsze szeregi składające się jedynie ze squigów a 3 pozostałe z poganiaczy to można ściągać poganiaczy z ostatniego szeregu jako poległe modele żeby uderzyć wszystkimi squigami oczywiście w hordzie ? Wszystko typu monki lajoni i wiczki padłyby ze szczęścia mogąc zabić 20 poganiaczy mając w perspektywie 40 ataków ws4 s5 Czy przeciwnik może po prostu zadeklarować że wali po squigach bo się z nimi styka i ściągamy squigi...
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl
grolshek
sciagasz te modele ktore mozesz atakowac, skoro poganiacze nie są w B2B to wszystko idzie w zębacze
dlatego oddział jak Kharn napisał jest całkiem ok, bo w CC masz pewne 20 ataków Squigów
to powinno być w opisie zasady wyjaśnione co się dzieje przy strzelaniu oraz co się dzieje w CC
logiki bym tu nie szukal bo to armia orków i goblinów jednak
sciagasz te modele ktore mozesz atakowac, skoro poganiacze nie są w B2B to wszystko idzie w zębacze
dlatego oddział jak Kharn napisał jest całkiem ok, bo w CC masz pewne 20 ataków Squigów
to powinno być w opisie zasady wyjaśnione co się dzieje przy strzelaniu oraz co się dzieje w CC
logiki bym tu nie szukal bo to armia orków i goblinów jednak
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
-
- Kretozord
- Posty: 1758
ten oddział 20+40 działa bardzo dobrze... jak mija hate/czopa albo jakaś niewygodna magia to można zrobić kombat reform i bić squigami.
to może dla odmiany ganiaj na wywernie (ale armat sporo w mecie) lub np na rydwanach, 2'ki/3'ki gobowych + orkowe + pump wagony
grasz nimi w hordzie czy w 5'cio modelowych rankach?
masz na mysli wepchać squigi do 1 szeregu reformem? chyba tylko rozwijając szeregi żeby nie wyjąć poganiaczy z CCmożna zrobić kombat reform i bić squigami.
grasz nimi w hordzie czy w 5'cio modelowych rankach?
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
-
- Kretozord
- Posty: 1758
Chyba faktycznie nie można tego kombat reforma zrobić.
10-20-30. 10 modeli w szeregu, 6 w kolumnie.
Co do rydwanów to chyba czas sobie uświadomić, że rydwany dobrze działają do kontry. U mnie się nie mieszczą bo ja idę w 90% przypadków.
10-20-30. 10 modeli w szeregu, 6 w kolumnie.
Co do rydwanów to chyba czas sobie uświadomić, że rydwany dobrze działają do kontry. U mnie się nie mieszczą bo ja idę w 90% przypadków.
W ósmej edycji szamani już nie mają własnej tabelki miscasta, korzystają zawsze z ogólnej.
Plus moje pytanie: Black Orc Big Boss/Warboss z bronią magiczną traci zasadę Armed to da Teef czy dalej może w razie potrzeby wybrać na przykład Great Weapona albo broń magiczną + choppę i mieć dodatkowy atak? Jeśli tak, to czy przy np. Warrior Bane mam osobno rzucać na Bane i na zwykłą broń czy dodatkowy atak też dostaje zdolność Warrior Bane'a? Czy broń magiczna na orku dostaje +1 do siły z zasady Choppa?
Plus moje pytanie: Black Orc Big Boss/Warboss z bronią magiczną traci zasadę Armed to da Teef czy dalej może w razie potrzeby wybrać na przykład Great Weapona albo broń magiczną + choppę i mieć dodatkowy atak? Jeśli tak, to czy przy np. Warrior Bane mam osobno rzucać na Bane i na zwykłą broń czy dodatkowy atak też dostaje zdolność Warrior Bane'a? Czy broń magiczna na orku dostaje +1 do siły z zasady Choppa?
Mając magiczną traci zasadę Armed. Na magicznej pozostaje Choppa.Misiek_LF pisze:W ósmej edycji szamani już nie mają własnej tabelki miscasta, korzystają zawsze z ogólnej.
Plus moje pytanie: Black Orc Big Boss/Warboss z bronią magiczną traci zasadę Armed to da Teef czy dalej może w razie potrzeby wybrać na przykład Great Weapona albo broń magiczną + choppę i mieć dodatkowy atak? Jeśli tak, to czy przy np. Warrior Bane mam osobno rzucać na Bane i na zwykłą broń czy dodatkowy atak też dostaje zdolność Warrior Bane'a? Czy broń magiczna na orku dostaje +1 do siły z zasady Choppa?
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl