RB wskazuje konkretną kolejność wykonywania czynności. Nazwijmy je fazami.
Faza 1 - na poziomie rozpiski - wybór lore'a.
Faza 2 - na poziomie rozpiski - wybór znanych czarów
Faza 3 - przed bitwą - generacja czarów.
I bazując na tych zasadach, gdyby Teclis mógł wybierać konkretne czary, rzeczywiście robiłby to na poziomie rozpiski.
Niemniej, zasady z Army Booków są ważniejsze od zasad z RB - a tam opis dokładnie stwierdza, że wybór czarów przez Teclisa występuje instead of generating. Jeżeli przyjmiemy zapis literalnie - a nie bardzo widzę jak można tego nie zrobić, bez informacji od GW / uściśleń sędziowskich to Teclis nie może wybierać konkretnych czarów, a zdolności tej nabiera dopiero w momencie gdy inni magowie generują czary.
Więc dopiero we wspomnianej fazie 3, instead of generating on wybiera. AB wskazuje, że dopiero w momencie gdy inni generują, on ma wybrać. A że inni generują w fazie 3, przed bitwą, to jest to też jedyny moment kiedy on może dokonać wyboru.
Naturalnie, sprawą dyskusyjną i zależną od was jest czy ograniczeń nie wprowadzicie. Ale sama zasada moim zdaniem do tej pory była poprawnie interpretowana i niekoniecznie interpretacja wynikała z pominięcia zapisu o którym wspominasz.
Pozdrawiam serdecznie
Caep - Taak, to jeden z moich pierwszych postów. Ale od dłuższego czasu czytam co piszecie
