Glosowanie zamierzam przeprowadzic dwustopniowo, chyba, ze za pierwszym razem jedna z opcji zdobedzie bezwzgledna wiekszosc glosow.
Kazdy upowazniony do glosowania moze oddac glos na jeden z wymienionych propozycji lub sie wstrzymac.
Do konca tygodnia zbierm propozycje. W niedziele zakladam glosowanie w tej sprawie. Bedzie ono trwalo najpierw 10 dni i potem odpowiednio drugie 10.
Opcje glosowania:
A) Brak zmian w regulaminie ligi.
B) Propozycja Laika:
C) Propozycja Dyda:Klub - lokalne, formalne bądź nieformalne stowarzyszenie co najmniej 5 graczy Warhammer Fantasy Battle. Każdy klub powinien określić, na obszarze którego województwa się znajduje. Każdy z graczy może być członkiem tylko jednego klubu.
Każdy z graczy może zmienić klub dwukrotnie w ciągu sezonu, w styczniu i wrześniu każdego roku. Rezygnacja z przynależności klubowej i późniejsze przystąpienie w trakcie tego samego sezonu do innego klubu jak również założenie nowego klubu traktowane jest jak zmiana klubu.
Za oddzielny klub uważa się również oddziały zamiejscowe klubów w innych województwach - w takim wypadku gracze należący do oddziału zamiejscowego klubu winni podawać jako swoją przynależność klubową nazwę klubu z dodanym określeniem województwa.
Klub gracza na potrzeby DMP, uczestnictwa na Liście Ligowej itp. uznaje się za ten, który jest umieszczony przy jego nazwisku na stronie Rankingu Ligi.
Przedstawiciele
2.1 Listę Ligową tworzą przedstawiciele klubów bądź oddziałów zamiejscowych klubów, liczących co najmniej 5 graczy, z których każdy rozegrał lub sędziował, w ich barwach, co najmniej 4 turnieje dowolnej rangi w poprzednim sezonie (w tym maksymalnie 1 ligę lokalną).
2.2 Klub uzyskuje miejsce na Liście Ligowej po zorganizowaniu przynajmniej trzech zaliczonych do Ligi turniejów w sezonie poprzednim, lub przynajmniej trzech zaliczonych do Ligi turniejów w sezonie bieżącym, z czego maksymalnie jeden jest ligą lokalną. Pod uwagę brane będą jedynie turnieje bądź ligi lokalne, w których uczestniczyło co najmniej 10 graczy. Pomiędzy zorganizowanymi przez jeden klub turniejami tej samej rangi musi upłynąć co najmniej tydzień przerwy. Niedopuszczalne jest "oddawanie" turniejów innym klubom
2.3 Klub automatycznie uzyskuje po jednym miejscu na Liście Ligowej po zorganizowaniu turnieju klasy master w poprzednim sezonie, za każdy turniej klasy master. Zmiana klubu organizującego turniej klasy master może nastąpić jedynie w wyjątkowych wypadkach, po wyrażeniu zgody przez Listę Ligową.
2.4 Z chwilą rozpoczęcia sezonu z Listy Ligowej są usuwani wszyscy przedstawiciele klubów z wyjątkiem Moderatorów. Moderator przyjmuje na nowo przedstawicieli Klubów, które spełniły wymagania określone w punktach 2.2 i 2.3
2.5 Klub może zastąpić swojego przedstawiciela na Liście Ligowej, lecz tylko na innego członka klubu, lub tego samego oddziału zamiejscowego klubu, który uzyskał głos.
D) Propozycja Dymitra:1. Klub a gracz
Gracz może być członkiem dowolnej ilości klubów.
2. Klub a gracz w kontekście DMP i LL
Każdy gracz musi zadeklarować klub (widoczny w rankingu ligowym), który reprezentuje w danym sezonie do końca pierwszego miesiąca danego sezonu (obecnie koniec stycznia) lub pierwszego turnieju w danym sezonie w którym bierze udział (to dla nowych graczy lub reaktywujących się w trakcie sezonu). Zmiana klubu w trakcie sezonu skutkuje (na potrzeby DMP i LL) byciem graczem nie zrzeszonym.
3. Klub a DMP
Puchar Klubowego Mistrza Polski może zdobyć klub posiadający 4 swoich członków w drużynie
4 Lista Ligowa
Mastery
Mastery zgłaszane są przez dane środowisko nie klub np.: Warszawskie, Krakowskie, Wrocłaswkie, Śląskie, Bielskie itd.
Za mastera przyznawany jest 1 głos na LL, którym rozporządza jeden z organizatorów.
osoba zgłaszająca master wyznacza osobę mającą głos na LL.
Lokale
Głos na LL otrzymuje każdy klub za zorganizowanie 3 lokali, 2 głosy za 6 lokali, 3 głowy za 9+.
Dodatkowo aby otrzymać głos na LL klub musi posiadać aktywnych członków:
- jeden głos: 3 osoby będące członkiem klubu mające zaliczone min. 3 lokale (każdy)
- drugi głos: 6 osób będących członkami klubu mające zaliczone conajmniej 3 lokale i 1 master (każdy)
- trzeci głos: 9 osób będących członkami klubu mające zaliczone conajmniej 3 lokale i 1 master (każdy)
Promuje to środowiska liczne i prężnie działające, jednocześnie dające małym i młodym środowiskom prawo głosu.
Każdy klub na koniec początek sezonu musi wysłać do moderatora zajmującego się przyznawaniem głosów na LL informacje o osobach reprezentujących dany klub wraz z wykazem aktywnych członków i zaliczonych turniejów. (to w kwestji czy komuś się będzie chciało to ogarniać, chcesz mićgłos musisz sam ogarnąć).
Dodatkowo w sezonie 2014 nie obowiazuje limit 3 członków dla 1 głosu na LL
1. Klub
Formalne lub nieformalne stowarzyszenie graczy WFB. Podstawową rolą klubów jest rozwijanie lokalnych środowisk, poprzez organizacje turniejów, pokazów i warsztatów. Kluby jako jedyne mogą uzyskać miejsce dla swoich członków na Liście Ligowej. Można należeć do jednego klubu jednocześnie
2. Zmiana przynależności klubowej
Przewiduje się dwa miesiące, w których można w sezonie zmieniać przynależność klubową:
- styczeń
- wrzesień
Zmiany w innych okresach mogą ograniczyć się jedynie do odejścia z klubu (nie można dołączyć do nowego).
3. Miejsce na LL za turnieje klasy lokal
Każdemu klubowi przysługują głosy na Liście Ligowej w zależności od ilości osób biorących udział w turniejach lokalnych organizowanych przez klub w sezonie poprzednim lub obecnym (nie obu - wyższa wartość jest wybierana). Każdy głos musi być reprezentowany przez inną osobę z danego klubu.
50-99 1 miejsce
100-149 2 miejsca
150-249 3 miejsca
250-349 4 miejsca
350- 449 5 miejsc
itd.
[Nie, nie chodzi o unikalnych graczy! Przykład: Klub XXX zorganizował 4 turnieje
Pierwszy miał 25 uczestników, drugi 4, trzeci 16 a czwarty 22. M.in Adaś był na każdym z nich liczy się za czterech uczestników]
4. Miejsce na LL za turnieje klasy master
Każdemu klubowi przysługuje jedno miejsce na Liście Ligowej za każdy jeden zorganizowany turniej klasy master w sezonie poprzednim. Każdy głos musi być reprezentowany przez inną osobę z danego klubu.