Pytania o magię v 2.0
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: Pytania o magię v 2.0
chodzi o odzialy fast cavalery ktore maja free reformy w czasie ruchu...
"The best defense is a good offense." -Gen. George S. Patton
@morsereg
te jednostki mają darmowy reform wpisany w swoją zasadę, FAQ mówi jak ruszać takie jednostki
teraz pytanie, w jaki sposób zgodnie z RB/FAQ mam ruszyć skirmish czy fasta skoro jakieś uściślenie zakazuje mi tego ruchu?
opisz mi łopatologicznie, czy z popchnięcia mogę postąpić tak jak mi każe FAQ, bo jeśli tak to zrobiłem darmowe reformy
@asmodai, okon
sugerując się opisem walk between worlds jaki znalazłem na forum przepisanym z AB zapewne oddział staje się całkowicie eteryczny a nie tylko na potrzeby ruchu, bo FAQ chyba nie ma
te jednostki mają darmowy reform wpisany w swoją zasadę, FAQ mówi jak ruszać takie jednostki
teraz pytanie, w jaki sposób zgodnie z RB/FAQ mam ruszyć skirmish czy fasta skoro jakieś uściślenie zakazuje mi tego ruchu?
opisz mi łopatologicznie, czy z popchnięcia mogę postąpić tak jak mi każe FAQ, bo jeśli tak to zrobiłem darmowe reformy
@asmodai, okon
sugerując się opisem walk between worlds jaki znalazłem na forum przepisanym z AB zapewne oddział staje się całkowicie eteryczny a nie tylko na potrzeby ruchu, bo FAQ chyba nie ma
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Być może źle się wyraziłem. Chodziło mi, że oddział staje się całkowicie eteryczny i może posłużyć się eterycznym ruchem na 10" (20" w dużej wersji), z tym że chciałem zaznaczyć, iż działa to tylko do końca fazy magii.
Więc można wykorzystać taki oddział do deptania fanatyków, bądź jeśli to ognisty feniks to może przypiec, hexy wypłacą hity, a terradony będą mogły zrzucić kamyki. Oprócz drobnych wisienek to daje po prostu dodatkowy ruch do 10"(20"), którym jak każdą popychaczką nie można wejść w cc (wyjątek to przestarzała dwarficka ).
Więc można wykorzystać taki oddział do deptania fanatyków, bądź jeśli to ognisty feniks to może przypiec, hexy wypłacą hity, a terradony będą mogły zrzucić kamyki. Oprócz drobnych wisienek to daje po prostu dodatkowy ruch do 10"(20"), którym jak każdą popychaczką nie można wejść w cc (wyjątek to przestarzała dwarficka ).
Ale co konkretnie zabrania reforma ze zwykłego ruchu na zasadach remaining moves? RB nie zabrania. Uściślenie zabrania reforma jedynie dla Walk Between Worlds, nie dla "innych" popychaczek.darmowy reform to nadal reform.
Gdzie jest tak napisane? poproszę o cytat lub skierowanie do odpowiedniej zasady.z popychaczek mozesz wykonać tylko ruch (skrecajac za pomoca wheela).
J.w.jesli reformowanie sie jest zakazane
@asmodai
tutaj: http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=29&t=40585
sadzilem, ze glosowanie dotyczylo wszystkich popychaczek ale nawet jesli dotyczy jednego czaru to reszta powinna byc traktowana analogicznie.
tutaj: http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=29&t=40585
sadzilem, ze glosowanie dotyczylo wszystkich popychaczek ale nawet jesli dotyczy jednego czaru to reszta powinna byc traktowana analogicznie.
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
No nie do konca, popychaczka od VC byla juz dawno temu i nikt nie mial z nia problemow, problem sie pojawil z Walk Between Worlds i problem z tym czarem zostal "naprawiony", chodz tez uwazam ze nie powinno tak byc.Morsereg pisze:@asmodai
tutaj: http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=29&t=40585
sadzilem, ze glosowanie dotyczylo wszystkich popychaczek ale nawet jesli dotyczy jednego czaru to reszta powinna byc traktowana analogicznie.
"The best defense is a good offense." -Gen. George S. Patton
No, i sumienie czysteWalk between worlds - czy można robić reform / wheel za jego pomocą?
Zwłaszcza ,że zdaje mi się sędziowie nie są do końca zgodni, a tym bardziej przekonani jak powinno być. Dziwić może też dozwolenie jednego manewru, a nie dozwolenie innego - kiedy oba można normalnie wykonać właśnie w fazie Remaining moves.zarówna Wheel jak i Reform to manewry, jeżeli można to można oba, jeżeli nie można to nie można żadnego.
Tu nawet można przytoczyć zasadę Walk Between Worlds: as if it were the Remaining Moves phase - jest wprost napisane, że jest traktowany tak, jakby był w fazie Remaining Moves. Możliwe, że ograniczenie do wheela jest celowe i ma zapobiec jakimś możliwym wałkom - co jest zrozumiałe turniejowo.
Za to znalazłem takie coś w RB. Może będzie pomocne. Str.26 akapit Moving Your Units - pogrubiony.
Cytuję: During the Remaining Moves sub-phase, units that did not charge, flee, rally or compulsorily move this Movement phase, and which are not engaged in close combat, can now move and perform maneuvres, as described on page 13
Manewry są opisane co prawda na stronie 14tej, ale to chyba detal - na samym dole jest, że jednostka w remaining moves rusza się po prostej chyba, że wykonuje manewr
Moja konkluzja jest jedna - z dowolnej popychaczki która daje ruch taki, jak w Remaining Moves można iść do przodu, wheelować, reformować się, iść tyłem lub bokiem....i co tam jeszcze wpadnie do głowy. Warunek - maksymalnie do wartości ruchu z zaklęcia, oraz nie wolno łamać reguł normalnego ruchu.
To Twoja konkluzja.Asmodai pisze: Moja konkluzja jest jedna - z dowolnej popychaczki która daje ruch taki, jak w Remaining Moves można iść do przodu, wheelować, reformować się, iść tyłem lub bokiem....i co tam jeszcze wpadnie do głowy. Warunek - maksymalnie do wartości ruchu z zaklęcia, oraz nie wolno łamać reguł normalnego ruchu.
Na chwilę obecną wykładnia zasad jest taka:
Z walk between worlds (i wszystkich innych popychaczkach posiadających taki sam lub podobny wording, w tym vanhell) nie wykonujemy reformów. Tak postanowiło gremium w postaci LS. Jako, że nie wykonujemy reformów, to nie wykonujemy darmowych reformów ani swift reformów (hexy)
To jest obowiązująca na chwilę obecną wykładnia zasad.
Do tego tematu (jak i do paru innych spraw) LS wróci, ale to na spokojnie, w nowym roku. Na razie jest jak jest.
pozdrawiam
Furion
ps.
/czapka moda
Temat popychaczek i reformów na chwilę obecną uważam za wyjaśniony. Dalsze ujeżdżanie zdechniętego konia będzie moderowane. Nie róbmy sztucznego tłoku.
- Azurix
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3007
- Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"
Ja mam pytanko jeszcze, czy nie dało by się takiego tekstu, który jest przy Popychaczce w HE, dać po prostu albo w ogólnych zasadach, albo przy każdej z tych 5 armii, bo to właśnie stąd biorą się problemy, że ludzie widzą konkretny zapis przy nieswojej armii, więc ich to nie dotyczy?
- Azurix
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3007
- Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"
No ja rozumiem ideę tego, ale mnie chodzi po prostu o rozwiązanie tej sytuacji skuteczniej niż w temacie na forum, który zaraz może zostać pochłonięty przez nowy problem. Cała dyskusja i problemy wzięły się stąd, że Elfy mają ten zapis w Uściśleniach Sędziowskich, lecz takie Wampiry już nie, a gracza Wampirów nie powinny interesować zapisy w innych armiach, tylko ten zapis powinien być również dodany do ograniczeń jego armii, nie?
No to popieram kol.Azurixa aby sprostować uściślenia, bo w tej chwili z podręcznika i AB wynika co innego, z uścisleń co innego i jeszcze że dotyczy to tylko HE, a nie np. Lizardów(które też mogą rzucać WBW)Na chwilę obecną wykładnia zasad jest taka:
Z walk between worlds (i wszystkich innych popychaczkach posiadających taki sam lub podobny wording, w tym vanhell) nie wykonujemy reformów. Tak postanowiło gremium w postaci LS. Jako, że nie wykonujemy reformów, to nie wykonujemy darmowych reformów ani swift reformów (hexy)
-
- Mudżahedin
- Posty: 315
Ja mam z kolei pytanie na które na forum lokalnym dostałem mało wyczerpująca odpowiedz - scroll of shielding a RiPy i czary ,,specjalne"
Wording Scrolla - ,,(...)The spell is cast as normal, but the target of the spell is granted a 4+ ward save against any wounds caused by spell"
No i teraz pytanie brzmi tak - mamy Ripa który zadaje co ture hity z siła 4 - czy uzycie Scrolla na poczatku skutkuje Warda w kazdej kolejnej turze jego działania (any wounds caused)? Analogiczna sytuacja z klatką - czy Scroll chroni przed hitami z siła 4 na poczatku czy przed bombkami dla kazdego modelu za ruch tez?
Pytanie drugie jak to wyglada w kontekscie np komety? Słyszałem wersję, ze jak zadeklaruje Scrolla to i ja i rywal bedziemy mieli Warda wtedy kiedy kometa spadnie, ale taka interpretacja wydaje mi sie odrobine naciągana choć opis przedmiotu nie wskazuje na jedna jednostkę bedaca celem czaru, chyba ze chodzi na przykład o takie czary jak plaga czy Chain lightning gdzie moze byc wiecej targetów tego samego czaru?
Wording Scrolla - ,,(...)The spell is cast as normal, but the target of the spell is granted a 4+ ward save against any wounds caused by spell"
No i teraz pytanie brzmi tak - mamy Ripa który zadaje co ture hity z siła 4 - czy uzycie Scrolla na poczatku skutkuje Warda w kazdej kolejnej turze jego działania (any wounds caused)? Analogiczna sytuacja z klatką - czy Scroll chroni przed hitami z siła 4 na poczatku czy przed bombkami dla kazdego modelu za ruch tez?
Pytanie drugie jak to wyglada w kontekscie np komety? Słyszałem wersję, ze jak zadeklaruje Scrolla to i ja i rywal bedziemy mieli Warda wtedy kiedy kometa spadnie, ale taka interpretacja wydaje mi sie odrobine naciągana choć opis przedmiotu nie wskazuje na jedna jednostkę bedaca celem czaru, chyba ze chodzi na przykład o takie czary jak plaga czy Chain lightning gdzie moze byc wiecej targetów tego samego czaru?
Bardzo ważne w wordingu jest słowo "any" - dzięki niemu wychodziłoby na to, że jednostka ma warda na 4+ przeciwko wszystkim ranom zadanym przez to konkretne zaklęcie, nawet w późniejszych turach. Zapis nic nie mówi o tym, że ward działa tylko w turze, w której czar został rzucony.
Lepiej doma iść za pługiem, niż na wojnie szlakiem długiem.
@ Gniewko
Nie zgodze sie z tym, Scroll of shelding dziala na wszystkie obrazenie z danego czaru we wszystkich turach.
Pyt1. Na RiPy dziaja w kazdej turze w jakiej tej RiP zadaje dmg.
Pyt2. Dziala na wszytkie oddzaly ktore dostana ta kometa jak ona spadnie.
Nie zgodze sie z tym, Scroll of shelding dziala na wszystkie obrazenie z danego czaru we wszystkich turach.
Pyt1. Na RiPy dziaja w kazdej turze w jakiej tej RiP zadaje dmg.
Pyt2. Dziala na wszytkie oddzaly ktore dostana ta kometa jak ona spadnie.
"The best defense is a good offense." -Gen. George S. Patton
Pytanie o czar Blade wind z booka DE. Jak działa na maszyny, każdy załogant testuje ws albo hit s4 czy maszyna jako całość autofail i 1 hit s4 vs t maszyny?
Wording czaru:
Bladewind is a direct damage spell with a range of 24". Every model the target unit muss pass a WS test or suffer s4 hit with AP special rule.
Wording czaru:
Bladewind is a direct damage spell with a range of 24". Every model the target unit muss pass a WS test or suffer s4 hit with AP special rule.
zalogant przeciez nie jest modelem
maszyna to 1 model z iloscia ran rowna zalogantom
*tylko w (edit)* Close Combat T załogi jest używane
maszyna to 1 model z iloscia ran rowna zalogantom
*tylko w (edit)* Close Combat T załogi jest używane
Ostatnio zmieniony 28 lis 2013, o 14:48 przez misha, łącznie zmieniany 1 raz.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
A z tej popychaczki jak idę do tyłu, to akapicie do vanguarda ide 10"/20"?
https://idefly.pl - robimy koszulki, bluzy itd dla klubów!