Pytania o zasady 8ed VC
Moderator: misha
- White Lion
- Kretozord
- Posty: 1883
- Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"
Re: Pytania o zasady 8ed VC
wrzuciłem to pytanie do głównego działu ale bez specjalnego echa przeszło.
czy popychaczką można iść w bok albo w tył ?
a jeśli tak to na jaki dystans? pełny czy połowa ?
czy popychaczką można iść w bok albo w tył ?
a jeśli tak to na jaki dystans? pełny czy połowa ?
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
Teoretycznie w/g tego co wspanialy LS pisal, ze nasza popychaczka nie jest na M i dlatego nie mozna robic reformow to idac dalej w bok i dotylu chodzi sie na 1/2 1/4 M a ze nasza popychaczka jest na konkretna ilosc cali i nie ma powiedziane ze nie mozna isc w bok ani w tym to mozemy na pelne 8 cali.White Lion pisze:wrzuciłem to pytanie do głównego działu ale bez specjalnego echa przeszło.
czy popychaczką można iść w bok albo w tył ?
a jeśli tak to na jaki dystans? pełny czy połowa ?
Zreszta to co zostalo zrobione jest dla mnie idiotyzmem... Spell od poczatku nowego booka byl taki sam i nie bylo z nim zadnego problemu, kazdy go rozumial i nagle im sie przywidzialo ze fajnie bylo by go pociac ...
"The best defense is a good offense." -Gen. George S. Patton
- White Lion
- Kretozord
- Posty: 1883
- Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"
w pełni zgadzam się z Tobą
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
podbiłem 

Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
- White Lion
- Kretozord
- Posty: 1883
- Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"
ja jestem za teleportem po skosie w tył o 8 cali 

Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
mniejsza o to, jakieś rozwiązanie trzeba było zrobić
ruchy do boku i tyłu będą pewnie obgadane i też będzie jakieś oficjalne stanowisko LS
wolę wiedzieć jak grać i móc to przewidzieć niż turlać na 4+ za każdy przypadek w trakcie bitwy
popchnięcie Hexów było dodatkowym zagrożeniem, ale brak tego na turnieju nie czyni z tej jednostki absolutnie nie przydatnego śmiecia
nadal w 1 turze masz zasięg 28" (12 + 16 marszu) jeśli przeciwnik źle się ustawi
ruchy do boku i tyłu będą pewnie obgadane i też będzie jakieś oficjalne stanowisko LS
wolę wiedzieć jak grać i móc to przewidzieć niż turlać na 4+ za każdy przypadek w trakcie bitwy
popchnięcie Hexów było dodatkowym zagrożeniem, ale brak tego na turnieju nie czyni z tej jednostki absolutnie nie przydatnego śmiecia
nadal w 1 turze masz zasięg 28" (12 + 16 marszu) jeśli przeciwnik źle się ustawi
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Jeśli Hexy wystartują 28" w pierwszej turze, i wyjdą z zasięgu generała, to łatwo ich będzie przeciwnikowi skontrować.
Użyteczność hexów widziałbym jedynie przy założeniu, że mamy generała mobilnego - czyli w klocku BK lub latającego. Generał w klocku piechoty raczej nie dojdzie i hexy będą w zasadzie bez wsparcia na własnym ruchu. A trochę punktów ważą.
W 7mej edycji grało się na ustawienie typu - szarża w max 2giej turze, ale w tej kawaleria bez wsparcia jakiegoś flankera po prostu nie przełamie klocka piechoty. Steadfast z szeregów i brak auto brejka robi swoje.
Użyteczność hexów widziałbym jedynie przy założeniu, że mamy generała mobilnego - czyli w klocku BK lub latającego. Generał w klocku piechoty raczej nie dojdzie i hexy będą w zasadzie bez wsparcia na własnym ruchu. A trochę punktów ważą.
W 7mej edycji grało się na ustawienie typu - szarża w max 2giej turze, ale w tej kawaleria bez wsparcia jakiegoś flankera po prostu nie przełamie klocka piechoty. Steadfast z szeregów i brak auto brejka robi swoje.
o to słuszna uwaga
że przynajmniej na ten draft nie ma ograniczenia na licznę Black K i herosów
więc można ich napchać 15 + 5 herosów, a nawet 2 oddziały


Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Oczwyiście że można
tylko, że to jest deathstar
proponuje pomyśleś nad:
Kloc blacków, kloc bloodków (ward na 4+), lord klepacz (albo 2), necro z mr 3 do blackow, wight BSB do bloodkow i jakies vampiry klepacze do blackow. Mamy wtedy 2 kawalerie z mocnym pierdolnieciem i odpornościa na magie na 2+ (można dorzucić scroll of shelding ward na 4+ na 1 czar) oraz death. W 2 turze ciśniemy w combat. Problemem mogą być odginaczki i wkrzeszanie.


Kloc blacków, kloc bloodków (ward na 4+), lord klepacz (albo 2), necro z mr 3 do blackow, wight BSB do bloodkow i jakies vampiry klepacze do blackow. Mamy wtedy 2 kawalerie z mocnym pierdolnieciem i odpornościa na magie na 2+ (można dorzucić scroll of shelding ward na 4+ na 1 czar) oraz death. W 2 turze ciśniemy w combat. Problemem mogą być odginaczki i wkrzeszanie.
tylko kupisz te 3 boxy Black Knightów skleisz po malujesz, zagrasz może 2 bitwy tymi modelami (wcześniej można podstawkami grać czy proxy) i się okaże że ktoś mądry znów zrobi limit na ETC i popłynęli 
to co napisałeś może się nie zmieścić, małe wampiry są drogie, Lord klepacz na koniu też jest drogi, a ETC ogranicza red fury i quickbloody

to co napisałeś może się nie zmieścić, małe wampiry są drogie, Lord klepacz na koniu też jest drogi, a ETC ogranicza red fury i quickbloody
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Mówię o samym zamyśle
Da się to złożyć, małym vampirkom dajesz zwykłe lance (przynajmniej 1) i ASF i na black knightach dajesz ogniste, żebyś mógł zdjąć regenkę zanim uderzy reszta, niestety Lord uderzy pierwszy i na niego regenka jeszcze jest

Warto przetestować. Koncept ciekawy i podoba mi się bardziej, niż horda grubasów.Kloc blacków, kloc bloodków (ward na 4+), lord klepacz (albo 2), necro z mr 3 do blackow, wight BSB do bloodkow i jakies vampiry klepacze do blackow. Mamy wtedy 2 kawalerie z mocnym pierdolnieciem i odpornościa na magie na 2+ (można dorzucić scroll of shelding ward na 4+ na 1 czar) oraz death. W 2 turze ciśniemy w combat. Problemem mogą być odginaczki i wkrzeszanie.
Tylko określenie kloc blodków....ile tego zaplanowałeś?
Masz 600 pkt w rarach. Musisz odjąć 75 za sztandar. 20 za sztandarowego. Czyli masz 505 wolnych pkt. Czyli 10 bloodków. 10 to za dużo. Więc kupujemy fcg + sztandar (125 pkt) i 7 bloodków. Koszt 475. Jest to chyba najlepsza opcja bo mamy 8 modeli (z BSB) które jak wjedzie to rozpierdala. Boli głównie brak przerzutuna trafienie, bo sie dużo ataków marnuje.
Jak ci się nie chciało czytać: 7-8 bloodków + fcg + flag of the blood keep.
Jak ci się nie chciało czytać: 7-8 bloodków + fcg + flag of the blood keep.
Takie pytanko. O legalność i....etykę
klocek zombi, bez comand groupa. Szerokość szeregu 5(dowolna ilość w głąb - przy koszcie zombich). 4 Cairny/Banshee(dowolna kombinacja), i klepacz. W zasadzie klocek niewrażliwy na walkę wręcz, chyba, że przeciwnik ma magiczne ataki - te kontruje klepacz challengem, lub ogólnie odginaniem lub blokowaniem innymi jednostkami. W sumie dałoby się to samo w klocku szkieletów z włóczniami, i mieć dodatkowo supporty z 2 szeregów....Nie za bezczelne?
Nie pytam o ETC czy inny format - bo widziałem ograniczenia - choć cairn i 2 Banshee, i dodatkowo klepacz dałoby się wcisnać. Zostaje jedno miejsce na sztandar, i w zasadzie tylko tam coś by wchodziło z niemagicznych ataków.

klocek zombi, bez comand groupa. Szerokość szeregu 5(dowolna ilość w głąb - przy koszcie zombich). 4 Cairny/Banshee(dowolna kombinacja), i klepacz. W zasadzie klocek niewrażliwy na walkę wręcz, chyba, że przeciwnik ma magiczne ataki - te kontruje klepacz challengem, lub ogólnie odginaniem lub blokowaniem innymi jednostkami. W sumie dałoby się to samo w klocku szkieletów z włóczniami, i mieć dodatkowo supporty z 2 szeregów....Nie za bezczelne?
Nie pytam o ETC czy inny format - bo widziałem ograniczenia - choć cairn i 2 Banshee, i dodatkowo klepacz dałoby się wcisnać. Zostaje jedno miejsce na sztandar, i w zasadzie tylko tam coś by wchodziło z niemagicznych ataków.
- White Lion
- Kretozord
- Posty: 1883
- Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"
legalny i etyczny.
tylko nie taki uberpower z niego bo w każdej armii są sposoby na zabicie jednego czy dwóch wraithów a wtedy nagle przeciwnik stuka CR że boli.
nie mówiąc już o tym, że przeciwnik może czymś to odgiąć a potem wbić się z dwóch stron a wtedy boli jeszcze bardziej.
a to ma tylko 4 ruchu więc zbyt mobilne nie jest.
pamiętaj też że stompy/thunder i impacty przechodzą przez eteryki w oddział.
oczywiście - jeżeli przeciwnik będzie tak miły i pozwoli to wepchnąć w niemagiczny combat to taki układ rządzi i nawet vampira tam nie potrzeba.
ja tym ostatnio przepchnąłem ogrzy deathstar no ale to muszą być sprzyjające warunki.
tylko nie taki uberpower z niego bo w każdej armii są sposoby na zabicie jednego czy dwóch wraithów a wtedy nagle przeciwnik stuka CR że boli.
nie mówiąc już o tym, że przeciwnik może czymś to odgiąć a potem wbić się z dwóch stron a wtedy boli jeszcze bardziej.
a to ma tylko 4 ruchu więc zbyt mobilne nie jest.
pamiętaj też że stompy/thunder i impacty przechodzą przez eteryki w oddział.
oczywiście - jeżeli przeciwnik będzie tak miły i pozwoli to wepchnąć w niemagiczny combat to taki układ rządzi i nawet vampira tam nie potrzeba.
ja tym ostatnio przepchnąłem ogrzy deathstar no ale to muszą być sprzyjające warunki.

Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1