Pytania i odpowiedzi
Moderator: #helion#
Re: Pytania i odpowiedzi
Hej,
Mam pare pytań co do Luminark of Hysh.
Jako, że strzela się z niego jak z boltthrower'a to czy Inżynier może użyczyć mu swojego WS'a?
Czy ekipa pojazdy liczy się jako magowie w ramach czaru Banishment?
Z góry dzięki.
Mam pare pytań co do Luminark of Hysh.
Jako, że strzela się z niego jak z boltthrower'a to czy Inżynier może użyczyć mu swojego WS'a?
Czy ekipa pojazdy liczy się jako magowie w ramach czaru Banishment?
Z góry dzięki.
Największy LARP Warhammera w Polsce -homepage: www.larpfort.pl FB funpage: www.facebook.com/FortRPG
1. "Strzela" w cudzysłowie, odnosi się to tylko do zmniejszania siły z każdym następnym modelem. Jest to bound spell, współczynnika BS w ogóle nie używasz.
2. Jak na wózku masz maga z lightem to tak, w innym wypadku wózek niema z tym nic wspólnego.
2. Jak na wózku masz maga z lightem to tak, w innym wypadku wózek niema z tym nic wspólnego.
"W sumie nie zmienia to nic tylko tyle że wyczułeś okazje i ją wykorzystałeś a ja byłem naiwny i dałem się wykorzystać. Nie martw się następnym razem nie będe uprzejmy i miły" AS1 vs. Dymitr
-
- Wałkarz
- Posty: 66
- Lokalizacja: Warszawa
O, to ja w temacie - czy sa jakies jednostki, ktorymi sie po prostu nie gra (nie oplacaja sie, nie dzialaja w rzeczywistosci tak, jak na papierze)? Czy musze sie liczyc z tym, ze jak chce cokolwiek wygrac, to musze zawsze brac to samo (wiem, ze nie chodzi tylko o wygrana, ale ciagle porazki moga byc frustrujace, a granie zawsze tym samym - nudne)
Gra ktos moze Flagellantsami? I co myslicie o swordsmenach jako Detachmentami (wysoki WS utrudni walke). I jak sie sprawuja Greatswordzi wlasnie (bo najbardziej mi sie podobaja z wygladu z calej armii)
Gra ktos moze Flagellantsami? I co myslicie o swordsmenach jako Detachmentami (wysoki WS utrudni walke). I jak sie sprawuja Greatswordzi wlasnie (bo najbardziej mi sie podobaja z wygladu z calej armii)
Wystarczy przeglądnąć kilka stron tematu z rospiskami – nie gra się bez demigryfów.fcBombadil pisze: Czy musze sie liczyc z tym, ze jak chce cokolwiek wygrac, to musze zawsze brac to samo (wiem, ze nie chodzi tylko o wygrana, ale ciagle porazki moga byc frustrujace, a granie zawsze tym samym - nudne)
Słowo "demigryf" odmieniane jest tam we wszystkich przypadkach i występuje kilkukrotnie w każdym poście. Zwykle brzmi to tak: "wywal X, wsadź więcej demigryfów"
"Zwykła" imperialna piechota może coś zdziałać, ale musi ich być dużo, bo każdego zabitego przeciwnika pewnie okupią pół tuzinem swoich. Trzeba też kombinować jak wzmocnić ich czarami. Deteczmenty raczej nadają się jedynie do "odginania" szarż przeciwnika, cudów nie zdziałają, lepiej wystawiać tu łuczników, łatwiej nimi manewrować.fcBombadil pisze:Gra ktos moze Flagellantsami? I co myslicie o swordsmenach jako Detachmentami (wysoki WS utrudni walke). I jak sie sprawuja Greatswordzi wlasnie (bo najbardziej mi sie podobaja z wygladu z calej armii)
Vae victis!
Ok grałem na, GS, Rajtarach detkach nawet rakietnicy. No i w sumie nie ma złej rozpiski jeśli robi się ją z głową. Wiadomym jest ze turniej to raczej standardy.
Ale na ten przykład ostatnio zagrałem na Gs + detki łuczników + kapłan + mag bestii oraz metalu. Klocek prawie nie do zatrzymania z sygnaturką z bestii podwyższonym save z metalu oraz wardem na 5+. Było to bardzo dobre combo mieliło lepiej niż demisie
( tutaj moje pytanie czy laserowa dzida podnosi ward save ? czy wybieram jakiego mam ? )
Ale na ten przykład ostatnio zagrałem na Gs + detki łuczników + kapłan + mag bestii oraz metalu. Klocek prawie nie do zatrzymania z sygnaturką z bestii podwyższonym save z metalu oraz wardem na 5+. Było to bardzo dobre combo mieliło lepiej niż demisie
( tutaj moje pytanie czy laserowa dzida podnosi ward save ? czy wybieram jakiego mam ? )
Dzida daje na warda 6+, jak masz inny musisz wybierać.
A co greatswordów - jak się ich uda zboostować (light też daje radę) to są naprawdę fajni. Szkoda jedynie, że kosztują niewiele mniej niż naprawdę elitarna piechota takich HE czy DE.
A co greatswordów - jak się ich uda zboostować (light też daje radę) to są naprawdę fajni. Szkoda jedynie, że kosztują niewiele mniej niż naprawdę elitarna piechota takich HE czy DE.
Kopyt z boostami to wszystko daje rade. GS'y są za drogie niestety, za 10 pts z full plate brałbym.Kopyt pisze:Ok grałem na, GS, Rajtarach detkach nawet rakietnicy. No i w sumie nie ma złej rozpiski jeśli robi się ją z głową. Wiadomym jest ze turniej to raczej standardy.
Ale na ten przykład ostatnio zagrałem na Gs + detki łuczników + kapłan + mag bestii oraz metalu. Klocek prawie nie do zatrzymania z sygnaturką z bestii podwyższonym save z metalu oraz wardem na 5+. Było to bardzo dobre combo mieliło lepiej niż demisie
( tutaj moje pytanie czy laserowa dzida podnosi ward save ? czy wybieram jakiego mam ? )
Gram dosyć często na GSach. I jestem zadowolony - główna wada - trzeba ich doboostować, inaczej dostają wciry. (Ulubiona opcja to scaly skin z metalu - mają wtedy 2+ save'a, albo birona - szczególnie gdy jest z nimi kapłan)
Flagellanci - długo uważałem ich za kiepską opcję. Jednak tacy nie są, realnie nie potrzebują dopałek, bo sami się dopalają, ale warto coś na nich rzucić lub pociągnąć huraganarium. Najważniejsze wady:
- nie można ich uodparniać (bonusy do T, WSv...) bo zmienijsza to ich szanse na bonusy
- jeśli za długo walczą, to potrafią sami wybić się do nogi
- znikają od ostrzału
rakietnica... nie bierzcie tego g.... na prawdę próbowałem, nie warto
Outriders - bardzo dobry anty-śmieć / anty-fast - niestety drogi jak na takie zadania, bo do niczego innego się nie nadają.
Flagellanci - długo uważałem ich za kiepską opcję. Jednak tacy nie są, realnie nie potrzebują dopałek, bo sami się dopalają, ale warto coś na nich rzucić lub pociągnąć huraganarium. Najważniejsze wady:
- nie można ich uodparniać (bonusy do T, WSv...) bo zmienijsza to ich szanse na bonusy
- jeśli za długo walczą, to potrafią sami wybić się do nogi
- znikają od ostrzału
rakietnica... nie bierzcie tego g.... na prawdę próbowałem, nie warto
Outriders - bardzo dobry anty-śmieć / anty-fast - niestety drogi jak na takie zadania, bo do niczego innego się nie nadają.
Czy ktoś wie cokolwiek o nowym dodatku Sigmar's Blood? Ile tam samych zasad i fluffu?
-
- Wałkarz
- Posty: 66
- Lokalizacja: Warszawa
Dzięki wszystkim za odpowiedź! Jak chcecie jeszcze pomóc, to napisałem w "jak startować":D
Jak zginie tylko lektor to przeciwnik dostaje jedynie 100 pkt za generała. Jak zginie tylko altar to przeciwnik w ogóle nic nie dostaje. I nie jest to wymysł euro tylko tak jest napisane w RB.
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
Pytanie w sprawie bolców, co się dzieje, gdy bolec trafi w bok oddziału, który składa się z (4 scenariusze):
1)
- 1 szeregu
- 5 rycerzy
- 1 BSB na koniu
Czy BSB też oberwie z bolca? Wydaje mi się, że tak. A jeśli tak, to ma look out sir?
2)
- 1 szeregu
- 4 rycerzy
- 1 BSB na koniu
Czy BSB też oberwie z bolca? Wydaje mi się, że tak.
3)
- 2 szeregów:
pierwszy szereg:
- 4 rycerzy
- 1 BSB na koniu
drugi szereg:
- 1 rycerz
Czy BSB też oberwie z bolca? Wydaje mi się, że nie.
4)
- 2 szeregów:
pierwszy szereg:
- 1 rycerz
- 1 BSB na koniu
drugi szereg:
- 2 rycerzy
Czy BSB też oberwie z bolca? Wydaje mi się, że nie. (Ale gdzie jest napisane, że bolec przelatuje akurat przez drugi szereg?
1)
- 1 szeregu
- 5 rycerzy
- 1 BSB na koniu
Czy BSB też oberwie z bolca? Wydaje mi się, że tak. A jeśli tak, to ma look out sir?
2)
- 1 szeregu
- 4 rycerzy
- 1 BSB na koniu
Czy BSB też oberwie z bolca? Wydaje mi się, że tak.
3)
- 2 szeregów:
pierwszy szereg:
- 4 rycerzy
- 1 BSB na koniu
drugi szereg:
- 1 rycerz
Czy BSB też oberwie z bolca? Wydaje mi się, że nie.
4)
- 2 szeregów:
pierwszy szereg:
- 1 rycerz
- 1 BSB na koniu
drugi szereg:
- 2 rycerzy
Czy BSB też oberwie z bolca? Wydaje mi się, że nie. (Ale gdzie jest napisane, że bolec przelatuje akurat przez drugi szereg?
1 i 3 - jeśli nie ma championa to bsb nie dostanie
2 - dostają kolejno wszystkie modele od strony bolca. Jeśli bsb stoi najbliżej bolca to dostaje jako pierwszy, jeśli najdalej to jako ostatni
4 - losujesz który z 2 modeli stojących w kolumnie oddziału bliżej bolca dostanie, potem losujesz który z modeli w dalszej kolumnie dostaje
2 - dostają kolejno wszystkie modele od strony bolca. Jeśli bsb stoi najbliżej bolca to dostaje jako pierwszy, jeśli najdalej to jako ostatni
4 - losujesz który z 2 modeli stojących w kolumnie oddziału bliżej bolca dostanie, potem losujesz który z modeli w dalszej kolumnie dostaje
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
Dzięki Macias,
Odnośnie 1: w takim razie traktuje oddział jakby miał tylko 5 modeli w kategoriach woundowania? Tzn rzucam Max 5 razy na woundowanie?
Odnośnie 1: w takim razie traktuje oddział jakby miał tylko 5 modeli w kategoriach woundowania? Tzn rzucam Max 5 razy na woundowanie?
Chyba tak, ale nie mam pewności.
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki