Rozpiski WE - (8 edycja od strony 339)
Moderator: Gremlin
Re: Rozpiski WE
@Piotras, lekkiego strzelania jest co raz mniej. WR maja vanguarda, moga wejsc do lasu, schowac sie za gorke czy driady. wiadomo, ze nie sa najci chaosu z savem na 1 i T4, ale dobrze pograni wcale tak szybko nie siadaja.
@Laik, też uwazam, ze tylko MSU ma nadal racje bytu. 15 tancerek to marnowanie pointsow.
@Laik, też uwazam, ze tylko MSU ma nadal racje bytu. 15 tancerek to marnowanie pointsow.

Racja, ale nadal jest dużo pocisków, dział itp, ktoś zdeterminowany może szybko pokroić ten oddział.goboss pisze:@Piotras, lekkiego strzelania jest co raz mniej. WR maja vanguarda, moga wejsc do lasu, schowac sie za gorke czy driady. wiadomo, ze nie sa najci chaosu z savem na 1 i T4, ale dobrze pograni wcale tak szybko nie siadaja.

A co do MSU (nigdy nie słyszałem tego skrótu) to ja zawsze grałem na wielu oddziałach, które były tanie. A Lucek ostatnio mnie opierdolił, że tak już się nie gra.

Pozdro !

Gorzej jak ktoś ma 3 działa i ustawienie się nie bokiem jest niemożliwe...goboss pisze:o nie! cannony na wildów. jesli ktos ustawil wildow bokiem do dziala, a mogl inaczej no to jego blad
Poniżej moja rozpiska, którą chciałbym teraz pograć, jakieś rady?
Czekam na konstruktywną krytykę.Spellweaver @ 310.0 Pts
General; Magic Level 4; Longbow; Lore of Shadow/Death
Wand of Wych Elm
Dragonbane Gem
Spellsinger @ 135.0 Pts
Magic Level 1; Lore of Metal
Obsidian Lodestone
Spellsinger @ 120.0 Pts
Magic Level 1; Lore of Light
Dispel Scroll
Ironcurse Icon
Noble @ 120.0 Pts
Longbow; Battle Standard
Hail of Doom Arrow
8 Dryads @ 96.0 Pts
8 Dryads @ 96.0 Pts
14+1 Glade Guard @ 214.0 Pts
Standard; Musician; Champion
Banner of Eternal Flame
13+1 Glade Guard @ 180.0 Pts
Musician; Champion
13+1 Glade Guard @ 180.0 Pts
Musician; Champion
13+1 Glade Guard @ 180.0 Pts
Musician; Champion
5 Wild Riders @ 130.0 Pts
5 Wild Riders @ 130.0 Pts
9+1 Wardancers @ 201.0 Pts
Musician; Champion
5 Waywatchers @ 120.0 Pts
Treeman @ 285.0 Pts
Great Eagle @ 50.0 Pts
Great Eagle @ 50.0 Pts
Models in Army: 93
Total Army Cost: 2597.0

Pozdro!
Piotras pisze:Gorzej jak ktoś ma 3 działa i ustawienie się nie bokiem jest niemożliwe...
Piotras pisze:Treeman @ 285.0 Pts

drzewo na duże punkty jest podatne na tak wiele rzeczy, że rozważyłbym wystawienie go w ogóle. wildzi powinni mieć sztandary IMO, ich koszt w razie gdy ich stracisz wzrasta o 18pts i 25 pts za banner, ale 1CR więcej wpadajac od boku w chariot czy cokolwiek innego co nie ma steadfasta jest kluczowe, bo to 1 pewny punkt combatu. czempion i muzyk na tancerzach to tez zbedny dodatek. jesli cos dojechalo do tancerzy to nie jest dobrze, a jesli zdarzy sie to w lesie i jest to ostatnia tura mozesz odwrocic sie bokiem by nie atakowalo po bohaterach (bo jest stubborn), muzyk na oddzial ITP i skirmisz jest bez znaczenia.
Gem na duzym magu jest niepotrzebny, bo po co? zamierzasz nim walczyc?

duzo lepiej zabezpieczyc go przed deathem dajac mu talisman of endurance (ward 5+) i ewentualnie na bsb gamblers armour/talisman of protection na podbicie warda do 3+.

Napisałeś dokładnie to o czym ja sam myślę. 
Treeman w ostatnich 4 bitwach w 2 się spłacił, a w 2 nic nie zrobił. To jest dużo kwestia szczęścia / mojej nieudolności.
Co do gema,imho warto mieć, champion w tancerzach jest w razie W jakiegoś kowboja czy coś w tym stylu, a muzyk po to, by nie przegrać tego yebanego kombatu w razie W o głupiego... muzyka.
Co do reszty to podbijanie warda w moim skromnym doświadczeniu jest niepotrzebne, mało rzeczy wchodzi przy takiej antymagii, do tego odpowiednie ustawienie itp i jest git. Ale można to przemyśleć, już w głowie mam 2gą wersję rozpy, trochę większym hardkorze, ale wszystko kwestia testów.
I ostatnia rzecz, mając gem na magu czy hełm na bsbku nie boję się nimi przyjąć jakiś challengy od kozaków z flaming atakami.
Sztandary na wildach - imho nigdy (a trochę już w tą gre gram) mi się nie sprawdziły, a to zawsze dodatkowe pkt na przeciwnikach. Właśnie to +1 CR niewiele Ci daje, jak nie wbijesz żadnych woundów...

Treeman w ostatnich 4 bitwach w 2 się spłacił, a w 2 nic nie zrobił. To jest dużo kwestia szczęścia / mojej nieudolności.

Co do gema,imho warto mieć, champion w tancerzach jest w razie W jakiegoś kowboja czy coś w tym stylu, a muzyk po to, by nie przegrać tego yebanego kombatu w razie W o głupiego... muzyka.

Co do reszty to podbijanie warda w moim skromnym doświadczeniu jest niepotrzebne, mało rzeczy wchodzi przy takiej antymagii, do tego odpowiednie ustawienie itp i jest git. Ale można to przemyśleć, już w głowie mam 2gą wersję rozpy, trochę większym hardkorze, ale wszystko kwestia testów.

I ostatnia rzecz, mając gem na magu czy hełm na bsbku nie boję się nimi przyjąć jakiś challengy od kozaków z flaming atakami.

Sztandary na wildach - imho nigdy (a trochę już w tą gre gram) mi się nie sprawdziły, a to zawsze dodatkowe pkt na przeciwnikach. Właśnie to +1 CR niewiele Ci daje, jak nie wbijesz żadnych woundów...
dobre ustawienie daje Ci 2,3 tury unikania deatha, ale co kto woli. muzyk i czempion mnie nie przekonuja, ja gram bez nich i w ogole nie odczuwam ich braku. kowboj wpadajacy w tancerzy = zle pograles.
+1 do CR na wildach wlasnie jest kluczowe gdy nie wbijasz woundow, bo raz, ze ewentualnie masz mnejszego brejka, dwa, ze szarza, bok i banner zazwyczaj wystarcza do zbrejkowania.
+1 do CR na wildach wlasnie jest kluczowe gdy nie wbijasz woundow, bo raz, ze ewentualnie masz mnejszego brejka, dwa, ze szarza, bok i banner zazwyczaj wystarcza do zbrejkowania.

Luźny kmin mi wpadł do głowy wczoraj i dziś to do kupy złożyłem
Takie coś mi wchodzi punktowo.
Generał solo do łapania kowbojów, mniejszych unitów.
Lamentation of Despair powinno fajnie działać w połączeniu z D&D lub zerówką z heaven tak samo spirit sword.
Do "walki" mam treemana, jelonka i wildów ale to raczej wbić się najpóźniej jak się da.
Co sądzicie ?
Myślę nad tymi wildami i tancerzami bo ich trochę mało.
Niby bym mógł wyrzucić Treemana i dać większy oddział Wildów albo więcej łuków..
Myslę też nad Lordem .... Alter z dodatkowym atakiem i Helm of the Hunt+potek+spirit sword z 6A na autowound też brzmi fajnie
...ale szarżuje tylko na 2D6 więc trudniej coś złapać - ewentualnie zamiast potiona dać mu coś do przeżywalności (Stone of Rebirth albo Amarantynę)
Muszę to potestować bo na papierze fajnie to wygląda
Kod: Zaznacz cały
Lord na orle (spirit sword, netlingi, potek siły)
Lord mag 4lv Death (reroll dispella, mr3)
bsb hoda
2lv heaven (ds,lamentation of despairs - LD test i cel otrzymuje D3 ran)
kolo na jelonku (helm of hunt, crystal mere)
2x8 Dryad
2x 10gg z muzykiem
15gg +flamem+muzyk
7 wildów z razorem
9 tancerzy
Treeman
2 orły
Generał solo do łapania kowbojów, mniejszych unitów.
Lamentation of Despair powinno fajnie działać w połączeniu z D&D lub zerówką z heaven tak samo spirit sword.
Do "walki" mam treemana, jelonka i wildów ale to raczej wbić się najpóźniej jak się da.
Co sądzicie ?
Myślę nad tymi wildami i tancerzami bo ich trochę mało.
Niby bym mógł wyrzucić Treemana i dać większy oddział Wildów albo więcej łuków..
Myslę też nad Lordem .... Alter z dodatkowym atakiem i Helm of the Hunt+potek+spirit sword z 6A na autowound też brzmi fajnie

Muszę to potestować bo na papierze fajnie to wygląda

Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.
Grał ktoś na 2 dużych magach? Opłaca się?
Myślałem nad czymś takim:
Spellweaver @ 320pts
General, lvl 4 lore of Heaven
Dispell Scroll
Obsidian Lodestone
Spellweaver @ 305pts
lvl 4 lore of Death
Wand of Wych Elm
Noble BSB @ 120pts
Hail of doom arrow
Wild Rider Noble @ 172pts
Stone of Crystal Mere
Potion of Strenght
Wild Rider Noble @ 172pts
Stone of Rebirth
Helm of the Hunt
cory:
2x8 Dryads @ 96pts
2x12 Glade Guard @ 150pts
Musician
15 Glade Guards @ 214pts
Musician, Champion, Standard
BoEF
speciale:
8 Wild Riders @ 226pts
Standard
8 Wild Riders @ 271pts
Razor Standard
6 Wardancers @ 108pts
rare:
2x Great Eagle @ 50pts
całoś 2500pts, 76 modeli.
Wiem że to duża inwestycja w magię, ale czy nie jest to teraz dominująca faza?
do tego niezła antymagia, dwie ósemki WR z bohaterami nieźle mogą namieszać, jest czym odginać... W najbliższym czasie spróbuje przetestować
Co o tym myślicie?
Myślałem nad czymś takim:
Spellweaver @ 320pts
General, lvl 4 lore of Heaven
Dispell Scroll
Obsidian Lodestone
Spellweaver @ 305pts
lvl 4 lore of Death
Wand of Wych Elm
Noble BSB @ 120pts
Hail of doom arrow
Wild Rider Noble @ 172pts
Stone of Crystal Mere
Potion of Strenght
Wild Rider Noble @ 172pts
Stone of Rebirth
Helm of the Hunt
cory:
2x8 Dryads @ 96pts
2x12 Glade Guard @ 150pts
Musician
15 Glade Guards @ 214pts
Musician, Champion, Standard
BoEF
speciale:
8 Wild Riders @ 226pts
Standard
8 Wild Riders @ 271pts
Razor Standard
6 Wardancers @ 108pts
rare:
2x Great Eagle @ 50pts
całoś 2500pts, 76 modeli.
Wiem że to duża inwestycja w magię, ale czy nie jest to teraz dominująca faza?

Co o tym myślicie?
Laik chyba gra na Death Metal i chyba mu nieźle idzie;p
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.
Jak herosa z potka, to tylko:
Alter Highborn
Additional hand weapon, LA, Shield
Potion of Strength (20)
Helm of Hunt (20)
Amarantine Brooch (35)
Annoyance of Netlings (25)
Typ, bez zadnego boosta z fazy magii, wypłaca w szarzy 7ataków z rerollem z S7 (jesli wezmie potke). I co z tego, ze bez potki ma S4, skoro i tak zwykle wiecej kombatów w grze nie ma. Ma wpaść raz i dobrze przemielic mięso.
Dodadajac do tego boost z lore of beast mamy prawdziwy kombajn (wtedy potka niepotrzebna).
Alter Highborn
Additional hand weapon, LA, Shield
Potion of Strength (20)
Helm of Hunt (20)
Amarantine Brooch (35)
Annoyance of Netlings (25)
Typ, bez zadnego boosta z fazy magii, wypłaca w szarzy 7ataków z rerollem z S7 (jesli wezmie potke). I co z tego, ze bez potki ma S4, skoro i tak zwykle wiecej kombatów w grze nie ma. Ma wpaść raz i dobrze przemielic mięso.
Dodadajac do tego boost z lore of beast mamy prawdziwy kombajn (wtedy potka niepotrzebna).

w sumie niegłupie. zrobiłem takiego bohatera, drugiego wywaliłem, tancerki podbiłem do 10 i upchnąłem kolejnych łuczników. Zostało mi jeszcze 34pts zastanawiam się nad championami do driad...goboss pisze:heros bez potki mnie nie przekonuje. złożyłbym jednego w opcji: potka + stone of rebirth. zostaje sporo punktów na inne fajne rzeczy. więcej tancerek, łuków, wildów.
Swoją drogą jak ten Twoj klepacz z Giant bladem sie spisał? Dorwałeś nim coś fajnego?

Wszystko fajnie tylko że ja już mam limit na lordów wyczerpany co do punktubless pisze:Jak herosa z potka, to tylko:
Alter Highborn
Additional hand weapon, LA, Shield
Potion of Strength (20)
Helm of Hunt (20)
Amarantine Brooch (35)
Annoyance of Netlings (25)

Ja zagrałem na nowym drafcie z 4 bitwy WE i 2 bitwy przeciwko WE. Za kazdym razem z dwoma duzymi po stronie lesnych. Imho to sie jednak nie sprawdza - przeinwestowanie w magie. Majac do dyspozycji losowa liczbe kostek czesto nie jestes w stanie rzucic czarów, które bys chciał (masz tylko komfort, ze masz to, co chciałbys rzucic).
Imho zamiast drugiego maga lepszy alter rzeznik. 7-miu ciochów z S7 nie da sie tak po prostu rozproszyć.
Imho zamiast drugiego maga lepszy alter rzeznik. 7-miu ciochów z S7 nie da sie tak po prostu rozproszyć.

Zdaje sobię sprawę, że czasem mam za mało kości ale to samo jest przy innej kombinacji magów (tańszej) za to plus jest taki, że zawsze mam co rzucić i będą to takie czary przed którymi przeciwnik będzie trząsł portkami.
Alter dobra sprawa, można postrzaszyć ale co by o nim nie mówić to mięciutki jest strasznie :/
Alter dobra sprawa, można postrzaszyć ale co by o nim nie mówić to mięciutki jest strasznie :/
to najczęściejHeptun pisze:Zazwyczaj błędy generała, który go nieumiejętnie prowadzi do walki
Ale prawda jest taka ze z Tafem 3, trzeba uważać na wszystko.

Chociaż ten Twój alter zdaje się być lepszą opcją niż ten z AS 2+ i WS 2+. Warto przetestować