Pytania i odpowiedzi
Moderator: #helion#
Re: Pytania i odpowiedzi
Czy w 6 lub 7 edycji opłacało się wystawiać hundgunnersów albo flagellantów. Jeśli tak, to w jakich ilościach?
Witam
Mam pytanie czy na przykład rzucimy na inżyniera +1 do trafienia (czar drugi z domeny metalu) to czy premii podlega także hellblaster który korzysta z jego ZS ?
Mam pytanie czy na przykład rzucimy na inżyniera +1 do trafienia (czar drugi z domeny metalu) to czy premii podlega także hellblaster który korzysta z jego ZS ?
Przeze mnie droga w miasto utrapienia,
Przeze mnie droga w wiekuiste męki,
Przeze mnie droga w naród zatracenia.
Jam dzieło wielkiej, sprawiedliwej ręki.
Wzniosła mię z gruntu Potęga wszechwłodna,
Mądrość najwyższa, Miłość pierworodna;
Starsze ode mnie twory nie istnieją.
Przeze mnie droga w wiekuiste męki,
Przeze mnie droga w naród zatracenia.
Jam dzieło wielkiej, sprawiedliwej ręki.
Wzniosła mię z gruntu Potęga wszechwłodna,
Mądrość najwyższa, Miłość pierworodna;
Starsze ode mnie twory nie istnieją.
Nie, bo inżynier daje swoją BS hellblasterowi. W takim przypadku trzeba rzucić czar na hellblaster, wted ma 4BS inżyniera i +1 do trafienia.Lothar pisze:Witam
Mam pytanie czy na przykład rzucimy na inżyniera +1 do trafienia (czar drugi z domeny metalu) to czy premii podlega także hellblaster który korzysta z jego ZS ?
True, ale w 7 ed byli nadal skuteczni i niemal zawsze ich brałem (2 lub 3 dziesiątki) Dlaczego?Kopyt pisze:Strzelcy w 6 ed miały dorzut do dystansu strzału 24 +k6,
+ Bo bardzo rzadko ktokolwiek brał generałów i BSB , zwykle sloty na lordów i herosów szły na magów. -> Rzadko kto miał gienków z wysokim LD i nie było, a jeśli już był BSB, to dawał w 12" tylko przerzuty na BREAKI.
Nie zdać LD na panikę od ostrzału nie było rzadkością
+ kosztowali 8pkt zamiat 9pkt
+ jako detka byli lepsi, bo mogli robić support charge (teraz nie) i nie mieli kar za Stand & Shoot, gdy główny oddział był szarżowany
+ w 6ed mieli +D6" zasięgu przy pierwszym strzale (Wówczas kusznicy realnie nie mieli sensu istnienia)
Mowa tutaj rozumiem, o 7ed. Należy wspomnieć, że przez jakąś połowę 8ed mieliśmy ten sam Army book, gdzie dalej byli najlepszym corem - tym razem w hordzie Dodatkowo:Kopyt pisze:Fanatycy z księżulkiem byli w corach.
No czyli bardziej się opłacali niż kusze bo w 1 turze dało się ustrzelić dość dużo, ale za to nie można było mierzyć odległości.
W czasach gdy nie było hordy klocek flagusów był najlepszą piechotą corową
+ Tańsi (10pkt zamiast 12pkt)
+ mieli niekończące się Frenzy
+ LD10 zamiast LD7 - przy combat reformach i walce z banshee ma to znaczenie
+ nie trzeba było ich poświęcać na początku Close Combat, a jesli już to miało się gwarancję, że dostaną przynajmniej przerzuty na trafienie i można było ich stracić max 3ech. Co ważniejsze - był to rzut D3 na straconych flagusiów, a nie D6 na ilość hitów z S3 - jak dopakuje się czarami odporność flagellantów, to zmniejsza to szanse na to, że dostaną bonus.
+ Poświęceni mogli jeszcze uderzyć w combacie
- mieli WS2 zamiast WS3
Hej,
W ostatniej grze pojawiło się pare pytań odnośnie magicznego wózka.
Czy jeśli na wozie znajduje się mag dodaje on swój level do rzucenia bound spella pojazdu?
Jeśli mag posiada ward'a przechodzi on również na pojazd?
Zauważyłem podczas składania rozpiski, że w AB tab z magicznymi pancerzami dla Battle wizzard'a jest pusty. To bug, czy istnieje jakaś zasada o której nie wiem?
Z góry dzieki za odpowiedzi.
W ostatniej grze pojawiło się pare pytań odnośnie magicznego wózka.
Czy jeśli na wozie znajduje się mag dodaje on swój level do rzucenia bound spella pojazdu?
Jeśli mag posiada ward'a przechodzi on również na pojazd?
Zauważyłem podczas składania rozpiski, że w AB tab z magicznymi pancerzami dla Battle wizzard'a jest pusty. To bug, czy istnieje jakaś zasada o której nie wiem?
Z góry dzieki za odpowiedzi.
Największy LARP Warhammera w Polsce -homepage: www.larpfort.pl FB funpage: www.facebook.com/FortRPG
- Azurix
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3007
- Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"
Przy rzucaniu Bound Spelli nie dodaje się Levelów Magii.KiciaK pisze:Czy jeśli na wozie znajduje się mag dodaje on swój level do rzucenia bound spella pojazdu?
Ward Save nie przechodzi ani z Postaci na Mounta, ani z Mounta na Postać.KiciaK pisze:Jeśli mag posiada ward'a przechodzi on również na pojazd?
Jeśli w Army Booku nie ma opcji wykupienia fragmentu Niemagicznej Zbroi (Zbroja, Tarcza itp), jak to ma WoCh na przykład, to Czarodziej nie może wykupić Magicznej Zbroi. Tak jest napisane w Rule Booku.KiciaK pisze:Zauważyłem podczas składania rozpiski, że w AB tab z magicznymi pancerzami dla Battle wizzard'a jest pusty. To bug, czy istnieje jakaś zasada o której nie wiem?
To jak resolvuje się atak na bohatera jeżdżącego na rydwanie? W podręczniku głównym pisze jedynie ze taki model podlega zasadom postaci specjalnych, jak i rydwanu.Azurix pisze:Ward Save nie przechodzi ani z Postaci na Mounta, ani z Mounta na Postać.KiciaK pisze:Jeśli mag posiada ward'a przechodzi on również na pojazd?
Tak więc ward powinien być dostępny dla całości.
Byłbym wdzięczny za głębsze wytłumaczenie .
W army booku pisze jedynie, że może wziąć magiczne przedmioty wartości 50 punktów, magiczne pancerze nie są ekskludowane, a jednak w AB ich nie ma.Azurix pisze:Jeśli w Army Booku nie ma opcji wykupienia fragmentu Niemagicznej Zbroi (Zbroja, Tarcza itp), jak to ma WoCh na przykład, to Czarodziej nie może wykupić Magicznej Zbroi. Tak jest napisane w Rule Booku.KiciaK pisze:Zauważyłem podczas składania rozpiski, że w AB tab z magicznymi pancerzami dla Battle wizzard'a jest pusty. To bug, czy istnieje jakaś zasada o której nie wiem?
Największy LARP Warhammera w Polsce -homepage: www.larpfort.pl FB funpage: www.facebook.com/FortRPG
W Podręczniku Głównym jest o tym napisane na stronie 172KiciaK pisze:W army booku pisze jedynie, że może wziąć magiczne przedmioty wartości 50 punktów, magiczne pancerze nie są ekskludowane, a jednak w AB ich nie ma.
Na stronie 105 jest o tym napisane (w tłumaczonym jest to podpunkt "Potwory służące za wierzchowce ,a zasady specjalne") od razu mówię ,zeby nie było wątpliwości ,że zasady dla postaci na potworze ,a postaci na rydwanie są takie same o czym pisze na tej samej stronieByłbym wdzięczny za głębsze wytłumaczenie .
Nieważne gdzie patrzy inkwizytor... i tak widzi wszystko!
-
- Wałkarz
- Posty: 66
- Lokalizacja: Warszawa
Po co, ogolnie, brac championow? Do ratowania w duelach? Czy jest jeszcze jakis wiekszy zamysl?
Czasem, jak czampion siedzi na flance oddziału i dostaniesz szarżę od boku, choćby przeciwnik wbił Ci pierdylion ran, zginie tylko on, a reszta obrażeń przepada. To samo można uzyskać ustawiając wojaków wężykiem...
Parę starć już dzięki tej lasującej mózg zasadzie wygrałem, no i parę przegrałem
Parę starć już dzięki tej lasującej mózg zasadzie wygrałem, no i parę przegrałem
Vae victis!
-
- Pseudoklimaciarz
- Posty: 22
2 pytanka
1) Jakie obowiązkowe zakupy na początek(napięty budżet)
2) Czy obecne figurki są "świeże"? Nie zapowiada się na jakieś zmiany?
Pozdrawiam
1) Jakie obowiązkowe zakupy na początek(napięty budżet)
2) Czy obecne figurki są "świeże"? Nie zapowiada się na jakieś zmiany?
Pozdrawiam
Sprawdź ten temat: http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=18&t=1412
ad. 2 Raczej nie zapowiadają się zmiany w najbliższej przyszłości.
ad. 2 Raczej nie zapowiadają się zmiany w najbliższej przyszłości.
nie ma szans, niestety albo stety demi rządzą, do tego czołg, działa jak wiadomo na euro poobcinali, więc najlepiej grać z kontry kawa i demisiami, 1 helblaster w armii też się przyda i do tego pegazista w moim przekonaniu obowiązkowy, ja aktualnie gram 2 magami lighta a do niedawna grałem 1 na życiu - oczywiście jeżeli chodzi o euroKopyt pisze:Co myślicie o armii emp opartej na artylerii i magii ? np 4 magów z 4 maszyny jakiś inżynier ? i multum snajperów ?
Myślałem o magach cienia i życia (dobre osłabienie + 6 z życia, a jbc brzytwa) i trzymaniu przeciwnika maksymalnie na dystans ??
Hej,
Parę kolejnych pytań.
-Czy bohater posiadający pistolet i będący w oddziale bez broni strzeleckiej może wykonać stand and shoot w odpowiedzi na szarżę?
-Gdzie najlepiej ukryć maga? Mam z tym niemały problem, wszędzie wydaje się być jak na patelni.
-Oddział został zaszarżowany od tyłu. Czy bohater z pierwszej lini może wykonać "make way" i przejść na tyły do walki z przeciwnikiem?
-Przeciwnik posiada 2 bohaterów w unicie. Rzucone zostaje wyzwanie, jeden z nich nie może pojawić się przy wyzywającym, czy dalej może nim przyjąć walkę?
-Czy mag który utracił level'e magi przez IF'kę, jest dalej traktowany jako mag? Np czy łowca czarownic dalej ma na nim bonusy?
Z góry dzięki za odpowiedzi.
Parę kolejnych pytań.
-Czy bohater posiadający pistolet i będący w oddziale bez broni strzeleckiej może wykonać stand and shoot w odpowiedzi na szarżę?
-Gdzie najlepiej ukryć maga? Mam z tym niemały problem, wszędzie wydaje się być jak na patelni.
-Oddział został zaszarżowany od tyłu. Czy bohater z pierwszej lini może wykonać "make way" i przejść na tyły do walki z przeciwnikiem?
-Przeciwnik posiada 2 bohaterów w unicie. Rzucone zostaje wyzwanie, jeden z nich nie może pojawić się przy wyzywającym, czy dalej może nim przyjąć walkę?
-Czy mag który utracił level'e magi przez IF'kę, jest dalej traktowany jako mag? Np czy łowca czarownic dalej ma na nim bonusy?
Z góry dzięki za odpowiedzi.
Największy LARP Warhammera w Polsce -homepage: www.larpfort.pl FB funpage: www.facebook.com/FortRPG
1. tak
2. w jakimś oddziale który będzie się trzymał z tyłu. Mogą to być łucznicy, włócznicy lub cokolwiek innego. Trzeba tylko trzymać ten oddział z dala od wszelkich możliwych zagrożeń
3. Tak, o ile nie jest już w b2b z przeciwnikiem
4. Tak, challenge jest wtedy rozgrywany wirtualnie
5. Wydaje mi się że nie ale nie mam pewności
2. w jakimś oddziale który będzie się trzymał z tyłu. Mogą to być łucznicy, włócznicy lub cokolwiek innego. Trzeba tylko trzymać ten oddział z dala od wszelkich możliwych zagrożeń
3. Tak, o ile nie jest już w b2b z przeciwnikiem
4. Tak, challenge jest wtedy rozgrywany wirtualnie
5. Wydaje mi się że nie ale nie mam pewności
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki