
W imieniu załogi sklepu "Galaktyka Gier" w Pruszkowie, zapraszam do udziału w lidze WFB.
Rozgrywki dedykowane są przede wszystkim graczom z niedużym doświadczeniem, chcącym miło spędzic czas przy pięknych, bitewnych stołach "GG", i poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności w dowodzeniu armią.
Jeśli właśnie zaczynasz swoją przygodę z Warhammerem, szukasz nowych oponentów, chciałbyś/chciałabyś oswoić się z grą przed wkroczeniem na scenę turniejową, ta liga jest właśnie dla Ciebie!
Regulamin ligi.
1. Liga startuje w dniu 8 stycznia 2014r
2. W każdym kolejnym tygodniu, uczestnicy zobowiązani są do rozegrania 1 bitwy i zgłoszenia wyniku, zgodnie z harmonogramem, który zostanie stworzony po zamknięciu listy uczestników.
3. Zgłoszenia do ligi wraz z namiarem na siebie i rozpiską w formacie tekstowym lub PDF, wysyłamy na: szczepan.kalisiak@gmail.com (zgłoszenia do 7.01.2014). Wyniki wysyłamy na ten sam adres. Namiary będą dostępne dla wszystkich uczestników ligi.
4. Wpisowe do ligi to 20PLN, które wrzucamy do przepastnej skarbonki u obsługi sklepu. Całość wpisowego przeznaczona będzie na nagrody.
5. Gry ligowe należy rozgrywać w sklepie, którego dokładny adres znajdziecie na stronie internetowej. Jeśli graczom bardziej odpowiada rozegranie bitwy w innym miejscu, to nie ma problemu, jednak serdecznie zachęcam do korzystania z przestrzeni i bogatego wyposażenia sklepu

6. Zwycięzcą ligi zostanie ogłoszony uczestnik z największą ilością punktów zgromadzonych w czasie trwania rozgrywek.
7. Przewidziane są nagrody dla top3 ligi, oprócz środków z wpisowego, sklep ufunduje nagrody oraz rabaty dla najlepszych.
8. Rozgrywki nie zostaną zgłoszone do Polskiej Ligi WFB
Zasady rozgrywania bitew.
1. Bitwy rozgrywamy na stole kwadratowym o wymiarach 48"x48", zgodnie z zasadami scenariuszy:
Bitwa #1: Battleline
Bitwa #2: Blood and Glory (break point 2, odległosc deploymentu od bocznej krawędzi 6")
Bitwa #3: Meeting Engagment (bez rezerw)
Bitwa #4: Battleline
Sugeruję korzystanie z zestawu mapek:
MAPKI
2. W trakcie gry korzystamy z zasad "simple line of sight" z pakietu zasad ETC KLIK
Polskich uściśleń sędziowskich: KLIK
Wykazu rozmiarów podstawek: KLIK
3. Wynik bitwy obliczamy sumując punkty zwycięstwa, uwzględniając:
- zabicie generała = 50pkt
- zabicie BSB w starciu = 50pkt
- każdy inny sztandar = 25pkt
- jednostki uciekające na koniec bitwy, oraz zredukowane do 25% lub mniej, swojej początkowej liczebności = 50% wartości punktowej jednostki.
Wyniki zostaną przeliczone na punkty w systemie 0:20.
Progi punktowe:
0-99: 10:10
100-199: 11:9
200-299: 12:8
300-399: 13:7
400-499: 14:6
500-599: 15:5
600-699: 16:4
700-799: 17:3
800-899: 18:2
900-999: 19:1
1000+ : 20:0
5. W przypadku braku zgłoszenia wyniku w wymaganym terminie, rejestrowany będzie rezultat 5:5.
Zasady rozgrywania bitew.
1. Ogólne:
- 1200pkt
- bez lordów
- bez bohaterów specjalnych
- każda jednostka Special 0-2, każda jednostka rare 0-1
- jednostki eteryczne: max 2
- maksymalnie 3 maszyny i/lub bronie wymagające wzornika
- kazdy gracz moze uzyć max 12 kostek w fazie magii, kości użyte do wygenerowania dodatkowych kości liczą się do tego limitu
- każdy gracz może wygenerować max 2 kosci w fazie magii ze źródeł innych niż "wichry magii", przedmioty automatycznie rozpraszające czary licza sie jako 1 DD (nawet po wykorzystaniu)
- max 5 kości na czar, max 4 kosci na czar z Lore of Death
- max 4 czary w armii (wliczajac bound spells)
- BSB moze posiadac ekwipunek tak jak gdyby nie był BSB (dotyczy to w zasadzie tylko "starych" podręczników)
2. Zasady armijne:
BOC
- "Beastmen ambush" działa jak podręcznikowy "ambush", Wargor może być wystawiany alternatywnie z jednostką posiadającą zasadę "Beastmen Ambush"
DE
- max 5 Warlocks
DF
- Gyrocopter nie liczy się do limitu broni ze znacznikiem.
- krasnale nie mają limitu generowania "dispell dice" (czyli można mieć np Runesmitha i 2x Rune of Spellbreaking)
DOC
- max 4 Beasts of Nurgle
- max 4 Plague Drones of Nurgle
LIZ
- max 2 jednostki latające
- max 3 Skink Skirmishers
VC
- max 7 Crypt Horrors
- max 5 Hexwraiths
- max 2 jednostki zombie
WE
- Great Eagle liczy się jako jednostka special
- Spellsinger może wybierać czary z wszystkich domen magii z podręcznika
- ward "Forest Spirit" nie jest negowany przez magiczne ataki
WoC
- max 1 z puli: Third Eye of Tzeentch/Talisman of Preservation/Armour of Destiny
- max 1 Chimera
Zachęcam do zadawania wszelkich pytań na PM lub na podany wyżej adres e-mail.
Listę graczy, punkty, oraz pary na kolejne rundy będę zamieszczał w tym poście.
Zgłoszenia (R= poprawna rozpiska)
Szczepan Kalisiak (R)
Maksymilian Radzikowski (R)
Tomasz Bartłomiejczuk (R)
Bogumił Kułakowski (R)
Tomasz Rosłoniak (R)
Przemek Stec (R)
Błażej Luberadzki (R)
Konrad Kuźmiński (R)
Adam Karnafel (R)
Edgar Czop
Tomasz Głodkowski
Jakub Baur (R)
Rafał Korsak (R)
Grzegorz Oleksik (R)
Filip Głowacki (R)
Michał Tybuś (R)
Maciej Kikta (R)
Antek Platowski (R)
Tabela ligowa, namiary na rywali i rozpiski: KLIK
Przypominam, ze w czwartej rundzie gramy Battleline!
Wyniki rundy #4 zgłaszamy do 8 lutego, do godz 21:00.