Pytania o magię v 2.0

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Re: Pytania o magię v 2.0

Post autor: Andrzej »

Sporo. Tak na szybko: słońce, pitka, dwellersi
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

13tka :D
Generalnie wszystkie gdzie jest napisane, że no saves of any kind allowed, albo tam gdzie models are instantly killed, albo removed. WS przysługuje od zadanych ran, nie od autośmierci.

Awatar użytkownika
krzychoss
Falubaz
Posty: 1299
Lokalizacja: XIII Kohorta

Post autor: krzychoss »

oraz transmutacja

Awatar użytkownika
Dymitr
Ace of Spades
Posty: 11531
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Dymitr »

dziurka z Flames of Coś-tam (CHD)
Lohost pisze: Nie myslalem ze to kiedys powiem, ale za Dymitra byl ordnung i az mi tego brakuje.

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Super. Kończymy.

Awatar użytkownika
Morog
Falubaz
Posty: 1318
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Morog »

powtarzam pytanie, czy wg zasad PKS jest limit kostek dispela?

proszę nie pisać co jest w zasadach, bo ja widzę co tam jest
niestety są tacy co widzieć nie chcą

konkretnie
Slan zbiera w fazie rozpraszania 3 kostki dispela, dodaje do swojej puli 2 czy 3 kostki?
Ostatnio zmieniony 14 sty 2014, o 15:22 przez Morog, łącznie zmieniany 1 raz.
https://www.youtube.com/watch?v=m3pqEA5AXTE#t=33

posłuchaj tego islamofilu.....
http://www.youtube.com/watch?v=CMEwoGGL6dg

"nie dyskutuj z głupcem, sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

3 kostki rozproszenia
dwarfy dodaja 5 kostek jak się odpowiednio złożą
nie ma też limitu dispel scrolli

nie ma limitu dodawania Dispel Dajsów
ograniczenie jest na generowanie Kostek Mocy (Power Dice) w liczbie 2
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Morog
Falubaz
Posty: 1318
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Morog »

pewnie pisałem w "pytaniach początkującego"
przydało by się by jakiś twórca PKS to potwierdził bo niektórzy powiedzą że forum to nie wyrocznia :lol2:
https://www.youtube.com/watch?v=m3pqEA5AXTE#t=33

posłuchaj tego islamofilu.....
http://www.youtube.com/watch?v=CMEwoGGL6dg

"nie dyskutuj z głupcem, sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

ale co mają potwierdzać, ograniczenia są napisane jak wół
tam nie ma nic o limitach dispel dajsów :)

ktoś nie umi czytać to jego problem,
co poradze grając przeciwko krasnoludom na 2 scrollach i +5 kostkach, żaden czar mi nie wszedł na IF to i było po magii
taki life
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
el Victor
Oszukista
Posty: 784
Lokalizacja: Kraków & Lewa Flanka Mielec

Post autor: el Victor »

czy z drain magic można usunąć efekt z plague of rust ? moim zdaniem nie, ale chcę się upewnić
Traye MAGNETYCZNE + magnesy neodymowe http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=110&t=35481
kanał #1 YouTube (stary) - http://www.youtube.com/user/cotojest1000?feature=watch
kanał #2 YouTube (NOWY !) - http://www.youtube.com/channel/UCstzjTR ... ture=watch
Każdy wymiar, kolor, typ, opcja, dodatek... - ZAPRASZAM ! -->>> http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=110&t=35481

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 3#p1176253
było w temacie o ogólnym o tym z 10 dni temu

ja sądzę, że zdejmuje, bo taki jest opis Drain Magic'a i nie ma erraty do High Elves
FAZIK i Andrzej sądzą przykładowo, że nie

LS nie wypowiedziała się:) mogliby potwierdzić jak według nich to działa i dlaczego, chociaż milczenie może też być zgodą na końcowy wniosek. Rzut na 4+ też jest spoko :D
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Brygu
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 172

Post autor: Brygu »

Czy jak unit zginie od chain lighting.

"Chain Lightning is a direct damage spell with a range of 24". Chain Lightning causes D6 Strength 6 hits. Once the damage has been resolved, roll a D6: on a 3 or more, choose an enemy within 6" of the initial target - the lightning leaps to that unit, which suffers D6 Strength 6 hits. Keep rolling for further victims (each within 6" of the last target struck), until the roll is failed or there are no more viable targets (a unit can only be the target of Chain Lightning once per Magic phase)."

To już nie przeskakuje czar? Bo nie ma od czego mierzyć? Jednostka zginęła. Bo przeskok sprawdzamy po rozwiązaniu obrażeń.

Tak samo jeśli mamy coś ustawione w kreskę i choć przed rozpatrzeniem obrażeń był zasięg 6" do drugiej jednostki, to po rozpatrzeniu, zdjęciu zabitych, zasięgu już nie ma.

Czy gdzieś są błędy w tym rozumowaniu?

Awatar użytkownika
el Victor
Oszukista
Posty: 784
Lokalizacja: Kraków & Lewa Flanka Mielec

Post autor: el Victor »

podpinam się pod pytania bryga, gdyż mam czasami ten sam problem z light of death z kaszkietu, więc chciałbym się upewnić

od razu podam swoją opcję - ja zawsze zakładam, że odległość mierzy się przed ściągnięciem poległych, gdyż "once the damage has been resolved" nie oznacza jeszcze ściągnięcia zabitych modeli

jest to logiczne również z punktu widzenia całkowitej anihilacji danego oddziału, który był pierwszym celem - jeśli takowy zostałby do końca ściągnięty, to skąd wtedy mierzyć 6" ? - jest to drugi argument przemawiający za mierzeniem odległości do kolejnego celu przed ściągnięciem modeli

przy okazji podaję drugie pytanie od siebie

kiedy rozpatrywać panikę wywołaną na innych oddziałach w promieniu 6" od oddziału, który został całkowicie zniszczony ?

- w momencie ściągnięcia oddziału, czyli przed przeskokiem
- paniki dopiero po rozpatrzeniu działania całego czaru, czyli po wszystkich przeskokach
Traye MAGNETYCZNE + magnesy neodymowe http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=110&t=35481
kanał #1 YouTube (stary) - http://www.youtube.com/user/cotojest1000?feature=watch
kanał #2 YouTube (NOWY !) - http://www.youtube.com/channel/UCstzjTR ... ture=watch
Każdy wymiar, kolor, typ, opcja, dodatek... - ZAPRASZAM ! -->>> http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=110&t=35481

fcBombadil
Wałkarz
Posty: 66
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: fcBombadil »

IMO jednak "has been" jest dosc jasne - najpierw rozpatrujesz "szkody", a dopiero potem rzucasz na kolejna blyskawice (czy inne).

Assur
Oszukista
Posty: 781

Post autor: Assur »

pamiętam że przy panikach kiedyś było podobne zagadnienie (chyba przy poprzedniej edycji).

I stanęło wtedy na tym, że jeśli oddział został w całości zniszczony to mierzyło się od pozycji całego oddziału przed zniszczeniem. A jeżeli ktoś został to od modeli które przeżyły (chodziło o panikę od złamania oddziału). Moim zdaniem to rozsądne rozwiązanie które analogicznie można tutaj zastosować.

pozdrawiam

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

misha pisze:LS nie wypowiedziała się:) mogliby potwierdzić jak według nich to działa i dlaczego, chociaż milczenie może też być zgodą na końcowy wniosek. Rzut na 4+ też jest spoko :D
Ich milczenie jest spowodowane problemami, jakie rzuciła by ewentualna decyzja. Lepiej i prościej załatwiać to niedopowiedzeniem i załatwiać na 4+ niż mieć problemy z postawieniem granicy na co działa a na co nie.
Wither, Plague of Rust, Dreaded 13th (clanraty zmieniające się poprzednią jednostkę*), Lore Attributes (np Nurgle +1T+1W czy HE +1Ward), wszelakie wskrzeszenia w różnych armiach, obrażenia czarów. Gdzie jest ta granica efektów czarów? Na żadnej jednostce już żadnych kart czarów nie ma bo ich efekt jest permanentny a jednak czary jak widać działają.
Ta sprawa po prostu nie jest oczywista co widać wpisując "plague of rust drain magic" w google. To nie są 2 osoby twierdzące inaczej.
FAQ też prawdopodobnie nie załatwi sprawy bo ta gra jest na tyle rozległa że wszystkich kombinacji nie sprawdzisz.


*
The Nick pisze:Drain Magic on the 13th would be ridiculous. But amusing.

"Oh no, all of my comrades are turning into Skaven. They're mutating into giant rats! Growing tails! Now they're... changing again. Back into my brethren! Their ears are shrinking! They're all back to normal! This is awkward!"
Life's a game with save and load features disabled.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

imo to zupełnie inna kwestia po odpowiednim rzuceniu 13tki oddział przestaje istnieć, nie ma go, zmienił się w szczury i został zniszczony, dostaje się za niego ptk
jak mniej modeli wyparowało to te modele uznane są przecież za poległe, tworzą nowy oddział

tak samo raise dead, tworzysz nowy oddział zombich, powstał w wyniku czaru, ale dalej działa jak każdy inny z rozpiski, czaru nie ma w grze, więc nic drain magic nie usunie

atrybuty sa chyba też opisane w rulebooku, musiałbym zobaczyć zdanie, ale o ile pamiętam, to rozpatrujesz efekt czaru a dopiero później wchodzi atrybut, możliwe, że FAQ coś tu dostawia, że MR itp działa na atrybut i trochę komplikuje (coś takiego kojarzę)

jeśli będzie to nagminny problem na turniejach to pewnie LS się tym zajmie :-)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

panterq
Masakrator
Posty: 2461
Lokalizacja: Legion

Post autor: panterq »

Co do Drain Magic - na ten moment jestem zdania że Drain Magic działa tylko na RIPy i czary, które działają do początku następnej fazy magii gracza, które je rzucił.
Odnosząc to do przykładów:
Plague of Rust - Drain Magic nie działa
Dreaded 13th - Drain Magic nie działa
Wszelakie wskrzeszenia - Drain Magic nie działa
Transmutation of Lead - Drain Magic działa
Wyssan's Wildform - Drain Magic działa

Zapis Drain Magic mówi, że usuwa on efekty wszystkich czarów rzuconych na jednostkę. To oznaczałoby, że usuwa efekty np. Plague of Rust i Wither. Problem polega na tym, że wtedy również należałoby założyć, że 10 ran wbitych z Banishmentu w poprzedniej turze też jest efektem czaru, więc usunięcie tego efektu oznacza przywrócenie 10 ran.
Z tego powodu uważam, że Drain Magic działa jedynie na czary których efekt utrzymuje się albo do momentu zdispelowania czaru (RIPy), albo na czary których efekt ustaje po określonym czasie (czyli zasadniczo czary które działają do początku następnej fazy magii gracza rzucającego czar, wszelkie dywagacje że koniec gry też jest określonym czasem będę traktować jako trolling ;) ).
W tej interpretacji efekty Lore Attribute nie są elementem czaru, tylko dodatkowym efektem rzucenia czaru, i Drain Magic również nie rozprasza ich efektów.

Reasumując:
Drain Magic działa na RIPy oraz czary augument/hex które działają do początku następnej fazy magii gracza, który ten czar rzucił.
Drain Magic nie działa na czary których efekty utrzymują się do końca gry oraz na efekty lore attributes.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

10 ran wbitych z Banishmentu w poprzedniej turze też jest efektem czaru, więc usunięcie tego efektu oznacza przywrócenie 10 ran.
jakie rany z czarów chcesz przywracać czy z inwokacji? z całym szacunkiem ale co to za bzdury #-o
tego czaru nie ma na jednostce w momencie teoretycznego rzucania Drain Magica, tak samo jak nie ma 13tki, Raise Dead, Nehek czy czegokolwiek innego
te czary zostały rozpatrzone i nie ma ich w grze, efekt był w fazie w której był czar rzucony
the effects of all other spells on the target unit immediately come to an end.
pod jakim efektem czaru aktualnie jest oddział na który w poprzedniej turze rzucono inwokacje?
pod żadnym bo czar zrobił swoje i przestał działać po jego rozpatrzeniu, tak samo banishmenty
żeby móc coś usunąć, efekt musi być na oddziale w momencie rzucania Drain Magic.

to co napisales w powyższych kwestiach jest w ogóle z kosmosu wzięte

argumentowanie, że nie działa na plague of rust albo wither, bo inaczej musialby dzialac na magic missle czy inwokacje to jakaś paranoja i gramy chyba w 2 różne gry :D
niespecjalnie zależy mi na jakimkolwiek rozwiązaniu, ale sądzę, że podane argumenty nie są osadzone w zasadach
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

panterq
Masakrator
Posty: 2461
Lokalizacja: Legion

Post autor: panterq »

Tak Misza, był to trolling z mojej strony. Chodzi o to że ludzie lubią wymyślać daleko idące interpretacje w sytuacjach kiedy nie ma takiej potrzeby.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator

ODPOWIEDZ