Pytania o magię v 2.0

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytania o magię v 2.0

Post autor: misha »

Jak FAZIK wkleił ten post z angielskiego forum to podobne brzmienie od czapy :)

imo jakby LS to przedyskutowała to byłoby to z pożytkiem, bo jeśli uściślane są rzeczy jak ruch i reformy z popychaczki to można i to :)
pozdro
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6354

Post autor: Naviedzony »

Misha ma ewidentnie rację w tym sporze.

Awatar użytkownika
esgaroth
Falubaz
Posty: 1251
Lokalizacja: trójmiasto
Kontakt:

Post autor: esgaroth »

mam dwóch magów, powiedzmy że obydwoma biorę sygnaturki z beasta, mogę rzucić obie sygnaturki na jeden oddział aby mieć +2S i +2T?

Brygu
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 172

Post autor: Brygu »

Możesz.

Cylindryk
Chuck Norris
Posty: 559

Post autor: Cylindryk »

Z ciekawości - na której stronie jest zapis potwierdzający, że te same czary się stackują?

Bo sam tego wczoraj szukałem i nie mogłem znaleźć.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

może być w FAQ, ale nie musi wcale

czar daje +1 do statystyki, każdy czar rozpatrujesz osobno

zasady specjalne się nie kumulują np 2x armour piercing czy 2x poison czy 2x killing blow, ale to co daje +X do czegoś albo -1X do czegoś się normalnie aplikuje
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Asmodai
Chuck Norris
Posty: 422

Post autor: Asmodai »

Z ciekawości - na której stronie jest zapis potwierdzający, że te same czary się stackują?
Str.31, akapit kursywą - bonusy(i kary) z czarów się kumuluja - nie można obniżyć statystyki poniżej 0 lub zwiększyć powyżej 10.Było i w FAQu ale nie chce mi się otwierać.

MŁOT NA WROGA
Warzywo
Posty: 18

Post autor: MŁOT NA WROGA »

1)-Kto mi powie jak sie rozpatruje działanie RING OF HOTEK talizman z ksiegi DE interesuje mnie miscastowanie się wrogiego maga ?
2)-Czy zasada nienawiść DE do wysokich elfów jest też rozpatrywana co do orłów i fenixów ?( czy walcząc z feniksem oddziały DE maja przeżuty na trafienie czy nie ? )

Awatar użytkownika
Soulferin
Falubaz
Posty: 1431
Lokalizacja: Nicea\Warszawa

Post autor: Soulferin »

1. Jest jasno napisane - każdy wrogi mag który rzuci czar 6 cali od RoH lub efekt czaru będzie w promieniu 6 cali od RoH będzie miał mistcasta na dwóch 1 lub dwóch 6.

2.DE mają hate do wszystkich modeli z AB do HE.
"Wojny przychodzą i odchodzą a moi żołnierze są wieczni"

Awatar użytkownika
el Victor
Oszukista
Posty: 784
Lokalizacja: Kraków & Lewa Flanka Mielec

Post autor: el Victor »

@ młot

(o ile się nie mylę :D) hotek działa jeśli wrogi mag rzuca czar w promieniu 6" od hoteka lub targetuje na coś co jest w promieniu 6" od posiadacza hoteka

wg zapisu z AB - Hatred (High Elves) oznaczałoby, że masz przerzuty przeciwko całej armii, a fenix wchodzi w jej skład, choć moim zdaniem należałoby to interpretować tylko przeciwko rasie High elves - poza tym na orzełka i fenixa masz ASF, więc po co hatred :P

@ misha + 1 niezła argumentacja, sam kiedyś byłem jej przeciwny, po czym sie przekonałem, a następnie znowu jestem przeciwny po waszej wymianie z panterkiem

mówicie tak:

unit obrywa z banishmentu, modele spadają i za pomocą draina nie przewrócimy ich do życia - to byłby chory kosmos, bzdura, etc. tak jak pisze misha i o tym nie ma co dyskutować ;)

plague of rust:

rzucam na unit i unit zamiast save 1+ ma save 2+ i nie ma żadnego utrzymującego się efektu, czar pryska, znika nie ma nic, tylko oddział ma już save 2+ ot co, koniec kropka

oddział z AS 1+, który oberwał z plague of rust nie dostaje stałego efektu -1 do save, które się utrzymuje - efekt czaru jest momentem tak jak banishment, po czym dany oddział ma już do końca gry save 2+ i nie jest pod działaniem żadnego czaru

co Wy na to ?? ;)
Traye MAGNETYCZNE + magnesy neodymowe http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=110&t=35481
kanał #1 YouTube (stary) - http://www.youtube.com/user/cotojest1000?feature=watch
kanał #2 YouTube (NOWY !) - http://www.youtube.com/channel/UCstzjTR ... ture=watch
Każdy wymiar, kolor, typ, opcja, dodatek... - ZAPRASZAM ! -->>> http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=110&t=35481

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6354

Post autor: Naviedzony »

poza tym na orzełka i fenixa masz ASF, więc po co hatred :P
Na Frosta nie masz. ;)

Awatar użytkownika
Niltag
Chuck Norris
Posty: 546
Lokalizacja: WWA

Post autor: Niltag »

Jak dziala Wind of Death z lora VC na oddzialy ktore sa w skirmishu? Bo teoretycznie one nie maja rankow, tylko pytanie czy nie maja rankow na poczet combat, czy nie maja at all?
6. Wind of Death cast 15+
Remains in play. Is magical vortex that uses the small round template. Once the template is placed, the plated nominated the direction in which Wind of Death will move. Roll an artillery dice and multiply by 3. Any unit beneath or passed over by the template takes D6 Strength 3 hits for each rank of models in the unit with no armour saves allowed. If the result on artillery dice is a misfire, centre the template on the caster and roll a scatter dice and a D6. The template moves a number of inches equal to the roll of the D6 in the direction indicated by the scatter dice. If a Hit! Is rolled, use the small arrow on the Hit! Symbol.
In either event in subsequent turns, the Wind of Death will move a number of inches determined by rolling an artillery dice in a random direction determined by rolling a scatted dice. If a misfire is rolled n subsequent turns, the Wind of Death dissipates and is removed. Large template and Strength 4 hit (Casting 25+)
"The best defense is a good offense." -Gen. George S. Patton

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

napisane w opisie zasady skirmish kiedy nie mają szeregów zdaje się, wrzucaj oba cytaty :)

pojedynczy model tez nie ma ranku a dostaje D6 hitów
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Niltag
Chuck Norris
Posty: 546
Lokalizacja: WWA

Post autor: Niltag »

misha pisze:napisane w opisie zasady skirmish kiedy nie mają szeregów zdaje się, wrzucaj oba cytaty :)

pojedynczy model tez nie ma ranku a dostaje D6 hitów
Jakbym mial rulebooka przy sobi to bym sobie sam sprawdzil a nie zadawal pytania :)

Chodzi o to ile hitow dostanie oddzial w skirmishu? Czy tylko D6? czy w zaleznosci w jakiej jest formacji?
"The best defense is a good offense." -Gen. George S. Patton

Awatar użytkownika
Gasior
Postownik Niepospolity
Posty: 5113
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Gasior »

jest w FAQu bodajże. Pojedynczy bohater i skirmish dostają D6
:twisted: always Vampire :twisted:

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

FAQ jest tylko o single model i unit with single rank

w opisie skirmisha powinna być odpowiedź :) nie mam RB żeby dokładny cytat podać, ale było chyba o braku ranków na potrzeby combatu CR i że nie zdejmują steadfasta, więc zależałoby od formacji myślę tak na szybko
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Niltag
Chuck Norris
Posty: 546
Lokalizacja: WWA

Post autor: Niltag »

Znalazlem w BRB w opisie skirmsha ze zawsze sie licza jakby mieli 0 rankow, wiec dostaja D6

EDIT:

Dokopalem sie do FAQa
Page 77 – Special Rules, Skirmishers, Light Troops.
Change “[...]zero ranks[...]” to “[...]zero ranks in
combat[...]”.
Wiec jak unit jest w combacie to dostaje D6 hitow, a jak nie jest w combacie to dostaje D6 x ilosc rankow - czyli normalnie jak inne odzialy.
"The best defense is a good offense." -Gen. George S. Patton

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

zobacz co jest dalej jako całość
Skirmishers always count as having zero ranks in Close Combat, and therefore cannot claim a rank bonus, be steadfast, or disorder an enemy with flank or rear attack - they make supporting attacks as normal, however.
Imo. To jest na potrzeby walki wręcz, a nie że jak jednostka jest w walce to nie ma szeregów, to jest przecież normalny rank and file
Idąc twoim myśleniem wg RAW w ogóle nie dostałaby nawet D6, bo oddział miałby 0 szeregów - a je ma.
Szeregi zostają, ale nie dają okreslonych bonusów w walce wręcz.

To trochę tak jak ze strefami maszyny :P Wiadomo kiedy ich nie ma, ale jednak są.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Elt
Mudżahedin
Posty: 211

Post autor: Elt »

czy odział na który został rzucony czar "walk between world" moze przejsc przez unity ??
Obrazek

Awatar użytkownika
Niltag
Chuck Norris
Posty: 546
Lokalizacja: WWA

Post autor: Niltag »

misha pisze:zobacz co jest dalej jako całość
Skirmishers always count as having zero ranks in Close Combat, and therefore cannot claim a rank bonus, be steadfast, or disorder an enemy with flank or rear attack - they make supporting attacks as normal, however.
Imo. To jest na potrzeby walki wręcz, a nie że jak jednostka jest w walce to nie ma szeregów, to jest przecież normalny rank and file
Idąc twoim myśleniem wg RAW w ogóle nie dostałaby nawet D6, bo oddział miałby 0 szeregów - a je ma.
Szeregi zostają, ale nie dają okreslonych bonusów w walce wręcz.

To trochę tak jak ze strefami maszyny :P Wiadomo kiedy ich nie ma, ale jednak są.
Przseciez tak napisalekm :S
"The best defense is a good offense." -Gen. George S. Patton

ODPOWIEDZ