Pytania o magię v 2.0

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6354

Re: Pytania o magię v 2.0

Post autor: Naviedzony »

Elt pisze:czy odział na który został rzucony czar "walk between world" moze przejsc przez unity ??
Nie. Eteryczność nie pozwala Ci na przechodzenie przez oddziały swoje, ani wroga (wyjątek Hexwraiths u Wampirów).

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

@Niltag
Nie. napisałeś
Wiec jak unit jest w combacie to dostaje D6 hitow
jak jest w combacie to sądzę, że powinna dostać normalnie za formację, ona nadal ma szeregi
nie liczysz ich na potrzeby walki po prostu
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

ajt
Kradziej
Posty: 970

Post autor: ajt »

Net of Amyntok - co się dzieje w sytuacji, gdy oddział przegrał walkę, nie zdał testu złamania, a następnie testu siły? Automatycznie zostaje złapany? Wygrywająca może wykonać i tak ruch, jak w pościgu?

Atrybut z domeny Niebios, który aktywuje się, jeśli za cel wybiera sę model latający, działa nawet, gdy czar nie wszedł?

Przy zerówce z Niebios -1LD jest też, jak bierzemy go z generalskiej?
Ostatnio zmieniony 26 sty 2014, o 14:16 przez ajt, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

ajt pisze: Atrybut z domeny Niebios, który aktywuje się, jeśli za cel wybiera sę model latający, działa nawet, gdy czar nie wszedł?

Przy zerówce z Niebios, -1LD jest też, jak bierzemy go z generalskiej?
Nie, tak
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
oczko
Falubaz
Posty: 1407
Lokalizacja: Nemezis

Post autor: oczko »

Jak to w końcu jest z siatką?
Mag chce rzucić czar - na czyjej sile swojej/czy oddziału i kto dostaje hity?
Obrazek

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

jest w uscisleniach

jak masz na sobie siatkę i nie możesz uciec, no to jesli przeciwnik określi, że goni to sory :) oddział zniszczony, nie bardzo widzę inne rozwiązanie
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

ironhead
Chuck Norris
Posty: 458

Post autor: ironhead »

misha pisze:jest w uscisleniach
Ale jest tylko na jakiej sile zdaje. Nic nie ma kto dostaje hity :) Imho dostaje oddział bo mag pozostaje w oddziale. Co innego, gdy mag próbuje wyjść z oddziału - według FAQ hity dostaje mag.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

Temat był na LS po DMP 2013 w odniesieniu także do Glean Magic i Warpflame.
Imo hity dostaje mag, Lidder i Kudłaty też tak wówczas pisali.
opcja szukaj "net of" po forum LS.

FAQ mówi, że jest przypadek kiedy hity idą w 1 model z oddziału. Nie ma za bardzo różnicy czy jest to czar czy próba wyjścia z oddziału (wspomniana w FAQ). Bohater chce wykonać akcję będąc w oddziale podlegającym siatce.

Chyba, że coś się zmieniło w międzyczasie. To dajcie znać.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Kopyt
Kradziej
Posty: 922

Post autor: Kopyt »

Atrybutem domeny życia mogę uleczyć bohaterów, monstra, i coś co ma x wondów tak ?? nie mogę wskrzesić ?? I jak ma się odrodzenie np do potworów czy rydwanów ? I co oznacza zapisek ze najpierw wstaję dowódca potem muzyk itd ?? można całkowicie rozbity oddział wskrzesić czy tyczy się to sytuacji kiedy w oddziale zostaje tylko mag ??
Obrazek

panterq
Masakrator
Posty: 2461
Lokalizacja: Legion

Post autor: panterq »

Kopyt pisze:Atrybutem domeny życia mogę uleczyć bohaterów, monstra, i coś co ma x wondów tak ?? nie mogę wskrzesić ?? I jak ma się odrodzenie np do potworów czy rydwanów ? I co oznacza zapisek ze najpierw wstaję dowódca potem muzyk itd ?? można całkowicie rozbity oddział wskrzesić czy tyczy się to sytuacji kiedy w oddziale zostaje tylko mag ??
Nie, nie możesz wskrzesić. Bodaj żaden czar w grze nie pozwala na wskrzeszanie zniszczonych unitów (nie mówię o tworzeniu nowych), natomiast jest możliwość wskrzeszania zabitych modeli jeżeli oddział do którego należeli dalej istnieje. Jeżeli w oddziale był czempion, po czym zginął - "wskrzeszasz" najpierw jego. Jeżeli z oddziału został sam czempion - pierwszym wskrzeszonym modelem jest muzyk. Jeżeli z oddziału np. 30 halabardników do którego został dołączony mag wybito wszystkich halabardników - mag tworzy nowy oddział (składający się z maga), więc nie możesz już wskrzesić żadnych halabardników.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator

Asmodai
Chuck Norris
Posty: 422

Post autor: Asmodai »

Eh, panterq pierwszy =D>
Atrybutem domeny życia mogę uleczyć bohaterów, monstra, i coś co ma x wondów tak ??
Tak
nie mogę wskrzesić ??
Nie możesz.
I jak ma się odrodzenie np do potworów czy rydwanów ?
Nie można wskrzeszać więc nijak.
I co oznacza zapisek ze najpierw wstaję dowódca potem muzyk itd ??
Jeśli dla przykładu w jednostce został np. sam sztandarowy, a championa wcześniej ubito np. w pojedynku, to "lecząc" oddział najpierw odtwarzasz command group zanim przejdziesz do R&F. Kolejność masz podaną w lorze.
można całkowicie rozbity oddział wskrzesić czy tyczy się to sytuacji kiedy w oddziale zostaje tylko mag ??
Nie można wskrzesić całkowicie zniszczonego oddziału. Z chwilą, kiedy zdejmiesz ostatni model w jednostce, nie ma jednostki. Mag to character wg.RB i jeśli jednostka w której jest ulegnie zniszczeniu, to w tym momencie character jest osobną jednostką, nie częścią starego.

Awatar użytkownika
oczko
Falubaz
Posty: 1407
Lokalizacja: Nemezis

Post autor: oczko »

czy snajperki z deatha moga być kierowane w model maszyny? w sensie nie w obsługanta ale bezpośrednio np. katapultę? Jeśli tak to ile hitów wtedy dostaje? przy liderkowej tyle co ld przeciwnika +/- różnica rzutu? a co z siłową - pełne 2d6? o fate of bjuna nie pytam bo 2dN6-7 to zazwyczaj koło 0 :wink:
no i jeszcze jedno pytanie - jeżeli mogę i maszyna "ginie" co się dzieje z załogą, która niby jest counterem ran? w sensie teoretycznie nic załoga nie dostanie...
Obrazek

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

hmm ale w czym jest problem? skoro załoga to tylko znaczniki ran to zawsze mi się wydawało, że zawsze wszystko idzie w maszynę mającą tyle ran ile ma załogi, jak maszyna zginie to ginie załoga
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
oczko
Falubaz
Posty: 1407
Lokalizacja: Nemezis

Post autor: oczko »

problem jest bo maszyna nie ma większości współczynników. i niby w booku napisane jest ze używa się zawsze siły itp załogi, ale snajperka to wypadek szczególny.... Po za tym maszyna jako taka nie ma nawet woundów więc...
Obrazek

Asmodai
Chuck Norris
Posty: 422

Post autor: Asmodai »

czy snajperki z deatha moga być kierowane w model maszyny? w sensie nie w obsługanta ale bezpośrednio np. katapultę?
Nie. Model maszyny jest traktowany jako cały jeden model. Załoganci wyznaczają jedynie liczbę "ran" maszyny.
ale snajperka to wypadek szczególny....
Nie taki znowu szczególny.
Jeśli tak to ile hitów wtedy dostaje? przy liderkowej tyle co ld przeciwnika +/- różnica rzutu?
Ld+k6 załogi kontra Ld+k6 rzucającego. Jeśli rzucający snipa ma więcej, to tylu załogantów ginie. Jak zejdą wszyscy, zdejmujesz całą maszynę.
a co z siłową - pełne 2d6?
używasz S załogi - bo mają największą wartość na całym modelu. Zasady używania statystyk masz na początku RB.
Ostatnio zmieniony 31 sty 2014, o 10:04 przez Asmodai, łącznie zmieniany 1 raz.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

ech to teraz czy strzelająć w rydwan możesz celować w sam rydwan albo w załoganta czy w konia?
nie, strzelasz do 1 modelu którym jest kareta mająca 3 profile, załogi, koni i samej budy

skoro jak sam twierdzisz jest napisane, że się S załogi wykorzystuje no to tak widocznie jest :-)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
oczko
Falubaz
Posty: 1407
Lokalizacja: Nemezis

Post autor: oczko »

moi drodzy mądrale to niestety nie jest takie proste. muszę wyznaczyć konkretny model - wyznaczam maszynę która nie ma charakterystyk. działają staty załogantów, ale z jakiegoś powodu od dwellersów spada. więc niestety maszyna nie jest jednym modelem
Obrazek

Awatar użytkownika
lajkonik
Masakrator
Posty: 2622

Post autor: lajkonik »

Spada od dwellersów, bo dwellers to test współczynnika S. A w rulebook masz napisane dokładnie, jakie testy współczynników maszyna może zdawać.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
lajkonik Obrazek

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3720
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

oczko pisze:moi drodzy mądrale to niestety nie jest takie proste. muszę wyznaczyć konkretny model - wyznaczam maszynę która nie ma charakterystyk. działają staty załogantów, ale z jakiegoś powodu od dwellersów spada. więc niestety maszyna nie jest jednym modelem
Ależ owszem jest. Tak samo jak rydwan, monstrous cavalry lub cavalry. Wybierasz największą z pośród dostępnych charakterystyk. Tyczy się to ruchu, walki wręcz, magii i strzelania i testów współczynników. Natomiast inną zasadą jest że maszyna oblewa wszytskie testy współczynników za wyjątkiem Ld i wytrzymałości bodajże( ale tu sobie ręki uciąć nie dam) :)

Asmodai
Chuck Norris
Posty: 422

Post autor: Asmodai »

muszę wyznaczyć konkretny model
W tym wypadku wybierasz maszynę jako całość, która używa Ld załogi.

kol.Kubencjusz mądrze prawi. I ja dam sobie rękę uciąć bo RB mam przed nosem :wink:

Maszyna to jeden model - pojedynczy( w zasadzie jakby trzymać się wordingu, to jest to pojedyncza jednostka). W niego celujesz zaklęciem. Jakich charakterystyk używasz i w którym momencie, masz na str.108 w akapicie Split Profile.
Jakiekolwiek "modele" załogantów poza oznaczaniem liczby ran maszyny nie mają żadnego wpływu na grę - wg. zasad w RB. str.108 w ramce, od pierwszej linijki. Więc NIE można ich wybrać jako cel zaklęcia bo wg. zasad nie są osobną jednostką/modelem. Według zasad, to tylko znaczniki. Równie dobrze mógłbyś w ogóle ich nie umieszczać i zastąpić ich np. k6 położoną do góry ścianką oznaczającą liczbę załogantów. Jest też wzmianka, że załogant nie może zostać celem ataku osobno. Więc w sumie nie powinno się osobno rzucać na nich czegokolwiek :wink:
Spada od dwellersów, bo dwellers to test współczynnika S. A w rulebook masz napisane dokładnie, jakie testy współczynników maszyna może zdawać.
Dokładnie. A koledze chodzi o snipy z death np. SL który porównuje wartości LD - po pierwsze to nie jest test LD, tylko porównanie cech i wbicie odpowiedniej ilości W w razie wygranej rzucającego.
Tak samo CoL - rzucasz 2k6 i odejmujesz S załoganta. Nie jest to jednak test, więc maszyna nie ma tego automatycznie na 0, tylko przyjmuje się najwyższą wartość dla modelu.

ODPOWIEDZ